Strona 1 z 9
jak pracuja skrzynie biegów w waszych mazdach?

Napisane:
25 wrz 2004, 22:34
przez Pepey
hm dzisiaj jadac przy wylaczonym radiu-zapomnialem go wziasc

wyczulem podczsa jazdy cos ciekawego... gdy trzymam reke np. na 4 biego na drazku zmiany biegow to silnik glosniej pracuje...(bardziej warczy
jak to wyglada u was? bo sprawdzalem u mojej Mamuski w VW Polo i silnik pracuje bez zmiany glosnosci gdy reka "dociskam" biegi
co moze byc tego przyczyna? malo oleju w skrzyni??
czy tak moze ma byc a reki nie powinno sie trzymac na skrzynce?

Napisane:
25 wrz 2004, 22:41
przez bajer0
Hmm
u mnie nic takiego niezauważyłem
Za to mam inny problem
JAk wżuce 5 to słychać wręcz wycie, jaky ktoś długim przedmiotem ardzo szyko wymachiwał.
Hałas jest naprawde ardzo duży, i znika jak tylko zredukuje, lu wcisne sprzęgło. Cy może to być spowodowane uszkodzeniem skrzyni, a może mało oleju w niej już mam??
Autko odkąd mam (1 miesiac) niesprawdzalem jeszcze stanu oleju w skrzyni, moze od tego zaczac??
Pozdro

Napisane:
26 wrz 2004, 09:59
przez JACU626
Pepey mam to samo, ale to drążki wprowadzają ten dzwięk a nie skrzynia. Co do vw to pewnie ma biegi na linkach i dlatego jest cicho i sie drgania nie przenoszą.

Napisane:
26 wrz 2004, 10:04
przez Pepey
to dobrze bo sie przestraszylem ze bedzie trzeba skrzynke robic... a lubie trzymac reke na galce zmiany biegow ze wzgeldu na redukcje itp. w miescie
czyli takie trzymanie reki na biegach jest nie grozne?

Napisane:
26 wrz 2004, 13:06
przez marek
Pepey napisał(a):to dobrze bo sie przestraszylem ze bedzie trzeba skrzynke robic... a lubie trzymac reke na galce zmiany biegow ze wzgeldu na redukcje itp. w miescie
czyli takie trzymanie reki na biegach jest nie grozne?
Nie jest wskazane trzymanie ręki na drążku tak samo jak nie powinno się trzymać nogi na pedale sprzęgła!
Chyba że CHCESZ robić skrzynkę/sprzęgło

Napisane:
27 wrz 2004, 22:00
przez artus
bajer0 napisał(a):Za to mam inny problem
JAk wżuce 5 to słychać wręcz wycie, jaky ktoś długim przedmiotem ardzo szyko wymachiwał.
Hałas jest naprawde ardzo duży, i znika jak tylko zredukuje, lu wcisne sprzęgło. Cy może to być spowodowane uszkodzeniem skrzyni, a może mało oleju w niej już mam??
Z tego co opisujesz to może być pierwsza oznaka łożyska. Sprawdz stan oleju, jak nie przejdzie to pewnie łożysko w skrzyni biegów.

Napisane:
6 paź 2004, 13:08
przez Robert W.
Kiedyś czytałem porady warsztatowca w "Auto Świecie" i powiedział, że trzymanie ręki na drążku w czasie jazdy przyspiesza zużycie skrzyni.
Pozdrawiam


Napisane:
6 paź 2004, 19:58
przez Yard
może lepiej trzymać ręce na kierownicy


Napisane:
4 lis 2004, 00:03
przez Vel Mario
Nie sądze żeby trzymanie ręki na lewarku miało jakiś wpływ na sprzęgło, chyba że komuś ręka za szybko chodzi i zaczyna znieniać bieg przed wciśnięciem sprzęgła, ale mogę sie mylić


Napisane:
4 lis 2004, 10:52
przez hazell
A czy jak przyspieszacie np. na 2 lub 3 biegu to nie czujecie czasem po przekroczeniu pewnych obrotow, ze lewar drzy i to dosc intensywnie?

Napisane:
4 lis 2004, 14:47
przez Vel Mario
U mnie jest wręcz przeciwnie na niskich lekko drży a wyżej jest spoko.

Napisane:
6 lis 2004, 16:33
przez Yard
Wymieniłem olej i skrzynia chodzi rewelacyjnie. Zalałem Mobilube 1 SHC 75W-90 . Przed wymianą miałem problemy ze wstecznym.

Napisane:
6 lis 2004, 16:45
przez Vel Mario
U mnie też wsteczny staje czasem okoniem , musze czsem sprzęgło puścić ze trzy razy zanim wskoczy.
Trochę lepiej się zrobiło jak przesmarowałem tulejki od drążka i przy skrzyni.
Może też bym wymienił olej, jaka cena za literek tego cudu

??
------
Pozdrówko

Napisane:
6 lis 2004, 16:51
przez Vel Mario
Jeszcze jedno pytanko do Yarda i nie tylko: widze że masz gaźnik w swojej Madzi, jak ci się sprawuje silniczek z gaźnikiem , miałeś jakieś przygody, nigdzie nie mogę doszukać się żadnej publikacji na temat gaźnika w 323 od 89r.

Napisane:
6 lis 2004, 17:07
przez Yard
olej 42,24 zł / l jest on najdroższy, ale inne to różnica kilku zł. W punktach wymiany liczą sobie 20 – 30 zł za wymianę i kasują zawsze za pełne litry.
Silnik chodzi dobrze, ale mam tylko 85 tys. przejechane.
Masz książkę Mazda 323 wydaną przez WKŁ? Jest tam o gaźniku.
Zgrzyt przy zmianie z 1 na 2 tylko podczas jazdy

Napisane:
3 sty 2008, 22:45
przez Ryhuj
Witam. Posiadam mazde od ponad miesiaca i trudno mi w tej chwili powiedziec czy od samego poczatku czy tez od niedawna zauwazam wyraznie zgrzyt, stuk, trudno dokladnie to opisac ale wyczywalny reka na drazku opor, udezenie podczas zmiany biegu z 1 na 2 i tylko podczas jazdy. Wszystkie inne biegi wchodza bez problemu, no poza "zawieszajacym" sie czasami wstecznym (wyczytalem ze tak bywa). Zrobilem maly test – otoż jadac powoli ze wzniesiania probowalem na wcisnietym sprzegle zmieniac biegi na zmiane 1 i 2. okazalo sie, ze 2 za kazdym razem wyraznie stuka natomiast 1 bardzo trudno wrzucic i wymaga to duzej sily. Wszystkie inne biegi wchodza bez problemu z dowolnej konfiguracji. Dziwne wydaje mi sie tez ze po zmianie biegu z 1 na 2 dosc wyraznie spadaja obroty z 3000 na pierwszym biegu do niecalych 1500 na drugim biego oraz auto wg moch obliczen pali w miesice 10 – 11l/ 100km.
mam w planie pod koniec miesiaca udac sie z tym do mechanika, a do tego czasu chetnie dowiem sie co moze byc przyczyna, czy to cos powaznego i ewentualnie jakie koszty bede musial poniesc.
P.S. Przeczytalem wszystkie posty ze "skrzynia biegów" w nazwie i nie znalazlem opisu podobnego problemu

Napisane:
3 sty 2008, 23:55
przez Sokool
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=11369
Był dość spory temat o tym problemie ale niestety już nie istnieje (nie wiem dlaczego).
Ogólnie większość użytkowników stwierdziło że ma właśnie taki problem (tj cięższe "wchodzenie" drugiego biegu).
ciężkie wchodzenie biegu...

Napisane:
9 sty 2008, 20:50
przez bartosz9670
No nic dziwnego że ciężko wchodzi jak synchronizatory jest wydarty.
Miałem to samo w golfie gti tylko zę na 3 biegu.
wymieniłem łożyska i synchronizatory i problem przeszedł;]

Napisane:
13 sty 2008, 13:36
przez Ryhuj
jaki moze byc koszt takiej naprawy?

Napisane:
13 sty 2008, 13:54
przez lukasz 323C
Zanim zdecydujesz się na remont skrzyni proponuje najpierw zmienić olej na nowy. U mnie po wymianie oleju jak ręką odjął zapomniałem że coś może w skrzyni zgrzytnąć. Co prawda przed wymiana oleju zgrzytało tylko w zimie przy temperaturach minusowych przy paru pierwszych próbach wrzucenia 2-giego biegu. Po wymianie oleju nic nie zgrzyta i dwójeczka wchodzi jak w masło
Pozdrawiam.