Problemy z manualną skrzynią biegów w BA

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez iwon44 » 20 kwi 2013, 20:39

Jeżeli są to naprawdę łożyska to wymiana oleju nic nie da. Samo łożysko nie jest drogie, ale w skrzyni jest ich kilka, więc sumując trochę się nazbiera. Około 15-20zł za sztukę. Wyjęcie skrzyni z robotą może wynieść koło 300zł. w zależności od regionu w jakim mieszkasz.
Nie jestem pewny czy to są łożyska, podejrzewam. Poczekaj jeszcze na jakiegoś posta, może napisze ktoś kto miał już taki przypadek.
Wprawny mechanik jest w stanie określić usterkę, jeżeli ten u którego byłeś nie jest pewny, pojedź do nastepnego, poleconego.
Wykluczyłeś sprzęgło?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Silver323F » 21 kwi 2013, 08:14

Szczerze mówiąc sprzęgła nie brałem pod uwagę bo pracuje bardzo dobrze i jest chyba w niezłym stanie,aczkolwiek nie mam pojęcia czy sprzęgło pracuje tylko po naciśnięciu czy w różnych momentach. Bo jak już pisałem to się dzieje jak odpuszczam gaz lub przyspieszam po zmianie biegu i wtedy sprzęgła nie naciskam.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2013, 18:50
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 323F BA
1.5 16V(88km)
1997r.

Postprzez Bartg » 24 kwi 2013, 14:07

Miałem bardzo podobne, jeśli nie identyczne objawy – zaczęło się od bardzo delikatnego szurania, w ciągu kilku miesięcy przerodziło się w mega głośny metaliczny dźwięk, wymiana skrzyni na używkę pomogła. Co prawda ktos przypadkiem sprzedał mi skrzynię od 1.3, która podpasowała i auto się lepiej zbiera, ale nie chroboli nic ;) Moim zdaniem nie ma sensu się bawić w wymianę łożysk – skoro i tak trzeba skrzynie wyjąć, do tego komplet łożysk plus rozebranie skrzyni, za 200zł kupisz używaną skrzynie z gwarancją rozruchową na kilka miesięcy.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7809 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Silver323F » 24 kwi 2013, 19:45

Wymieniłem olej w skrzyni na Casrtol 75W90 syntax translate bodajże.
Niestety nie pomogło, dziś rozebrałem tez hamulce z przodu i jest mało klocków i tarcz.
Ale czy to może chrobotać??? Słyszałem kiedyś że niektóre klocki jak są starte do pewnego momentu to chrobotają bo jakieś trzpień jest który wskazuje że czas wymienić klocki, dziwna teoria ale już zgłupiałem.
Czasami wydaję mi się że to nie skrzynia bo slychać to tylko przy hamowaniu na biegu i odjęciu nogi z gazu a przy przyspieszaniu nie bardzo :)
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2013, 18:50
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 323F BA
1.5 16V(88km)
1997r.

Postprzez Silver323F » 25 kwi 2013, 22:05

Tarcze i klocki wymienione na przodzie.
Tarcze Brembro i klocki ATE. Niestety nie przeszło jej.
Dziś ktoś podsunął mi pomysł że może to być coś związane z klimą.
U mnie w Madzi klima nie nabita jest i nie załączam jej, choć planuje jej serwis.
Czy jakiś podzespół od klimy może chrobotać podczas zwalniania auta na biegu???
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2013, 18:50
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 323F BA
1.5 16V(88km)
1997r.

Postprzez snajper121 » 24 maja 2013, 08:03

Witam państwa,mam pytanie odnosnie pracy skrzyni biegow,posiadam samochód marki mazda 323 p z roku 1999 1300 benzyna,auto ma org.przebieg 167000 km,jest w stanie jak nowa zarówno silnik,zawieszenie jak i karoseria i wnętrze,problem moj dotyczy skrzyni biegów.Zauważylem ze po przejechaniu około 10 km jak skrzynia sie zagrzeje do wrzucenia biegu trzeba urzyć coraz większej sily,na zimnym silniku biegi wchodza perfekcyjnie lekko,gdy tylko sie zagrzeje juz ciężej,tak jak mówie wchodzą na miejsce ale trzeba używać coraz więcej siły,podejrzewam ze możliwy jest zbyt mały poziom oleju a co państwo na to powiecie.....?
snajper121
 

Postprzez rutkowski0075 » 24 maja 2013, 13:44

bardzo możliwe, ewentualnie tulejki przy drążku, o których mowa na forum, jest nawet fotorelacja.
U mnie to było to po przejechaniu 50 km miałem problem z wrzuceniem 3, musiałem trafiać po 3 razy, ciężko też wchodziła 4, po wymianie kompletu tulejek jak ręką odjął :)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2011, 15:20
Posty: 185 (1/0)
Skąd: EL
Auto: 323F BA 1.5 Z5

Postprzez ProboszczV6 » 24 maja 2013, 22:40

albo problemy ze sprzęgłem, nie wysprzęgla do końca, olej tak czy siak warto wymienić na 75w-90
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez robspeed2 » 8 gru 2013, 18:32

Dzięki koledzy za odpowiedź
Już po zabiegu bez kanału dało radę i to w pojedynkę nie mówię o montażu bo trochę warzy :)

Pozdrawiam
323c 1.5 lpg-blos
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2007, 18:43
Posty: 7
Skąd: PAJĘCZNO
Auto: 323c ba 1.5 z5 lpg-blos

Postprzez zeusik » 19 kwi 2014, 08:10

Jakie sa objawy padajacych lozysk skrzyni biegow?! Podejrzewam, ze mam to u siebie. Buczenie pulsacyjne od 50km w gore, przy 80km/h slabnie by przy 90km/h plus juz doslownie wyc. Coraz bardziej mnie irytuje jazda samochodem z radiem na fulla. Ponadto czuje drgania na pedale gazu rownoczesne z pulsacyjnym slyszeniem oraz delikatne drgania na kierownicy, choc nie jestem pewny czy to nie przez asfalt.

Do rzeczy!
Wymienione
-przeguby wewnetrzne
-dwa lozyska w kole
-opony
-lozysko podpory polosi
-sworznie i duperele

Jakie sa objawy uszkodzonych lozysk skrzyni, bo takowe podejrzewam?

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Muniano » 29 wrz 2014, 11:40

Jak mam taki problem. Jak wrzuce bieg, lewarkiem mogę ruszać na boki. Wcześniej tak nie robiło.
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2014, 21:37
Posty: 10
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5-DE 98r. + Stag 4

Postprzez peter1975 » 19 gru 2014, 01:16

Witam czy ktoś z osób którym wypadał 5 bieg znalazły rozwiązanie tego problemu?czy po prostu wymienili skrzynie?
Początkujący
 
Od: 23 lis 2014, 17:53
Posty: 20
Auto: mazda323f bj 1.5 16v 1998-2003

Postprzez biker » 30 gru 2016, 10:50

Też mam problem ostatnio ze skrzynią, poradzicie co to może być,problem pojawił się niedawno jak wracałem do domu biegi zaczęły wchodzić coraz ciężej , podjechałem pod dom i ledwo wbiłem 1 . Rano przy włączonym silniku nie mogę wbić 1 i 2 ,jak wyłączę silnik zmiana biegów jest ok . Teraz jak włączę 1 lub 2 na wyłączonym i załączę silnik czuję że auto lekko ciągnie jakby sprzęgło osłabło, ogólnie pedał jest bardziej miękki.3 i 4 da rady zmienić w trakcie jazdy, piątki jeszcze nie sprawdzałem.Teraz żeby gdziekolwiek pojechać muszę wbić 2 na wyłączonym start silnika i ruszanie z dwójki, poradzicie co to może być , po nowym roku jadę do mechanika ale wolałbym już coś wiedzieć na ten temat . Auto 323f ba z5.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2007, 18:14
Posty: 160
Skąd: ILOVE Wroclov
Auto: 323F 1,5 BA 97r

Postprzez rafał88 » 30 gru 2016, 11:09

Odpowietrz na początek sprzegło, sprawdz ile masz plynu w zbiorniku tym do hebli . Jak zobaczysz do skrzyni idzie metalowy przewód i idzie a łape /mocowanie silnika, jest tam wysprzeglik i normlanie w niego jest odpowietrznik jak w hamulcach . Odkrec go i niech sobie kapie, tylko pilnowac staniu w zbiorniku i miec pod reką plyn do hebli. Jak sie tak przeleje 1minute to zakrecic i sprawdz jak wtedy chodzi, jesli dalej kicha to sprzegło zdycha.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez biker » 30 gru 2016, 12:08

Płyn mam , klucze też jakiś tam posiadam ,zrobię i zobaczymy ale fakt miałem mało płynu w zbiorniczku , dolałam teraz muszę odpowietrzyć. Pytanie , czy do odpowietrzania pedał sprzęgła musi być wciśnięty ?
Jak się dostać to tego wysprzęglika ? , dolałam płynu jeszcze i jest lepiej , biegi znowu wchodzą ale ciężej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2007, 18:14
Posty: 160
Skąd: ILOVE Wroclov
Auto: 323F 1,5 BA 97r

Postprzez mazmaz » 20 sie 2020, 15:13

marcinpozycki napisał(a):ja się mogę tylko podłączyć pod pytanie o podmianke. Słyszałem że, w 1.8 były najprawdopodobniej dwa rodzaje skrzyń manualnej i dwie średnice tarczy sprzęgła, jak wygląda sprawa z podmianką jednej skrzyni na drugą i czy jak mam autko z 95r to czy mogę włożyć ....

Witam
Mam podobne pytanie jak kolega (323F BA 1.8), a nie znalazłem nigdzie odpowiedzi, ale po kolei. Zablokowała mi się skrzynia biegów na IV, ale przyczyną jest brak przełożenia z lewarka tzn. lewarek kiwa się na wszystkie strony (lekko), ale nic nie przełącza. Mechanik wykluczył awarię samego lewarka jak i wybieraka bo wszystko jest z sobą połączone, aż do wejścia do skrzyni biegów (gumowa harmonijka). Zaproponował wymianę skrzyni biegów, ale tu zaczęły się schody bo do wczesnych modeli 323F BA są inne (mało popularne) skrzynie biegów jak i sprzęgła (średnica). Tu prośba do kolegów czy ktoś już miał taki problem i czy jest możliwe zamontowanie późniejszych skrzyń w miejsce oryginalnej z 94r . Skrzynie późniejsze mają chyba oznaczenie F5D2 i nie ma problemu z kupnem używki, ale nie mogę się nigdzie dowiedzieć czy są one wymienne z wcześniejszymi modelami.
Wydawało mi się też, że można by spróbować zajrzeć do skrzyni bo do awarii pracowała OK i być może dałoby się ją zregenerować, ale mechanik nie chce o tym słyszeć.
Początkujący
 
Od: 20 sie 2020, 14:12
Posty: 1
Auto: Mazda 323F BA, 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323