Problemy z manualną skrzynią biegów w BA

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez łukaszinio » 21 sty 2013, 21:16

marshal_sila napisał(a):bez przesady bez kanału to raczej nie wyda

da radę Polak potrafi :P
ja miałem przód na 45 centymetrowych podpórkach a zatem silnik jest parę cm wyżej i spokojnie jest dostęp od dołu i od góry
a przy zakładaniu watro zaopatrzyć się w pomoc osób trzecich
powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez jarpen.ja » 23 sty 2013, 22:11

Sam wyciągałem żeby sprzęgło wymieniać. Tak jak wyżej, bez kanału to raczej ciężko. Sporo wsporników jest do odkręcenia i nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie śruby były pozapiekane i trzeba było rurą klucz przedłużać. Po odkręceniu kilku łap, wyciągnięciu półosi itd nie zapomnij o odłączeniu czujników, ja o jednym zapomniałem i musiałem wtyczkę zarabiać później na nową. Wyciągnięcie skrzyni zajęło 2 osobom ok. 4 godzin. Powodzenia
Początkujący
 
Od: 23 sty 2013, 21:27
Posty: 3
Auto: 323F BA 1.8 1995r.

Postprzez pakistan12345 » 13 lut 2013, 16:35

witam, mam duży problem z mazdą 323f 1997r. 1.5 otóż kupiłem ją z pół roku temu i normalnie jeżdziła ale w zeszłym tygodniu na skrzyżowaniu coś się stało i całkowicie zablokowała się skrzynia tzn nie mogłem wrzucić żadnego biegu, i po zepchnięciu się odblokowała i tak ze dwa razy więc pojechałem do mechanika powiedziałem co i jak a on mów że cośtam od sprzęgła trzeba wymienić, na drugi dzień odbieram(800 zł za wymianę tarczy, łożyska i jakiegoś docisku) jadę 20 min i znowu to samo, nie mam już sił stoję 3 min na skrzyżowaniu w końcu spycham na chodnik i znowu dochodzi do siebie, rano jadę na miasto i znowu to samo, nie wiem już co robić, może ktoś coś wie na ten temat i da jakąś radę, wymiana skrzyni a może coś innego pomoże ? pozdrawiam
Ostatnio edytowano 13 lut 2013, 17:22 przez pakistan12345, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 13 lut 2013, 16:28
Posty: 6
Skąd: Łowicz
Auto: mazda 323f 1997r. 1.5

Postprzez rider143 » 13 lut 2013, 16:41

Czy pompa sprzęgła która znajduje się przy pedale sprzęgła jest sprawna a układ jest odpowietrzony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez pakistan12345 » 13 lut 2013, 16:45

mechanicy sprawdzali sprzęgło chodzi zwinnie, nie wiem czy jest odpowietrzony ale skoro wymieniali te części to chyba sprawdzili, bo to się zdarza tylko np co pół godz jazdy a tak wszystko jest dobrze i też nie wiedzą o co chodzi, chcą żebym im zostawił samochód żeby to się stało przy nich ale zwrócę im uwagę na to co napisałeś, może ktoś coś jeszcze wymyśli
Początkujący
 
Od: 13 lut 2013, 16:28
Posty: 6
Skąd: Łowicz
Auto: mazda 323f 1997r. 1.5

Postprzez Marcis » 13 lut 2013, 16:46

Myslę że to nie ma żadnej różnicy bo na zgaszonym silniku, bez sprzęgła czy z biegi powinny wchodzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez pakistan12345 » 13 lut 2013, 16:48

no przy zgaszonym działają normalnie a po tej wymianie tych części wręcz idealnie ale co z tego jak się blokuje ta skrzynia...
Początkujący
 
Od: 13 lut 2013, 16:28
Posty: 6
Skąd: Łowicz
Auto: mazda 323f 1997r. 1.5

Postprzez Marcis » 13 lut 2013, 16:50

Czyli nie możesz wrzucić biegu tylko na włączonym silniku tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez pakistan12345 » 13 lut 2013, 16:54

tak dokładnie, co mniej więcej 20 min jazdy na skrzyżowaniu z luzu chcę włączyć 1 i nic nie wchodzi, próbuję różne i żaden nie wchodzi, ale dzisiaj wyłączyłem i się męczyłem i przy zgaszonym też nie chciało nic wejść, a po zepchnięciu paru metrów (do tej pory jakieś 4 przypadki) odrazu dochodzi do siebie i wszystko wchodzi gładko
Początkujący
 
Od: 13 lut 2013, 16:28
Posty: 6
Skąd: Łowicz
Auto: mazda 323f 1997r. 1.5

Postprzez Marcis » 13 lut 2013, 17:16

a płyn w zbiorniczku od płynu hamulcowego masz odpowiednią? Tam od strony grodziowej jest komora dla siłownika sprzęgła., jeśli nie ma płynu to się zapowietrza. Ewentualnie sam siłownik jest już wyczerpany, lub tak jak kolega rider pisał. Zacznij od najprostszych rzeczy. Sprawdź płyn, odpowietrz, lub załatw siłownik na podmianę. Może łapa sprzęgła się gdzieś zawiesza... musisz szukać i popraw nazwe tematu bo bedziesz napewno o to proszony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez pakistan12345 » 13 lut 2013, 17:27

nie wiem nic, to mój pierwszy samochód a zbytnio się na nich nie znam, wydrukuje wasze rady i pokaże tym mechaników może coś się im zaświeci więc dzięki za sugestie, może ktoś coś jeszcze doda, byłoby fajnie
Początkujący
 
Od: 13 lut 2013, 16:28
Posty: 6
Skąd: Łowicz
Auto: mazda 323f 1997r. 1.5

Postprzez rider143 » 13 lut 2013, 17:55

pakistan12345 napisał(a):byłoby fajnie
jakbyś dodał lokalizację :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez MareckiGTI » 13 lut 2013, 18:23

śmiechem żartem a twój mechanik patrzył czy w skrzyni jest olej?
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Postprzez pakistan12345 » 13 lut 2013, 18:35

no po tej wymianie tych części chyba wlewał olej tak przynajmniej zrozumiałem, na fakturze jest olej przekładniowy maxxus 0,5 ps dałem te posty powyżej wydrukowane będzie kombinował coś, mam nadzieję że z tego wyjdzie bo takie coś bardzo podszarpuje moje zaufanie do tego samochodu gdyż jestem niestety dość nerwowy i jak się zablokuje jeszcze raz to wyleci skrzynia na skrzyżowaniu a samochód się spali :) a tak na poważnie to z tego co czytam to raczej rzadki przypadek, sam nie wiem
Początkujący
 
Od: 13 lut 2013, 16:28
Posty: 6
Skąd: Łowicz
Auto: mazda 323f 1997r. 1.5

Postprzez Lords » 6 kwi 2013, 17:37

Siema mam pewien poważny problem a brak mi dalszych pomysłów opisze całą sytuacje.
Biegi w mojej madzi wszystkie wchodzily dobrze prócz 2 i wstecznego .2 przy wrzucaniu stwiala opór a wsteczny jak wrzucalem to skrzynia zgrzytala musialem wysprzęglić i ponownie wrzucić. W związku z tym postanowilem wymienic wszystkie tulejki i sworznie od drążka zmiany biegów i oczywiscie olej zmienic w skrzyni na nowy. W rezultacie wszystkie biegi wchodzily jak w masełko a 2 i wsteczny bez zmian.
Więc teraz postanowilem zmieinc skrzynie biegów na inna od kf .Zakupiłem używaną od jednego z naszych forumowiczów zakupiłem znowu nowy olej. Skrzynia została zalożona i rezultat dalej bez zmian. Z tym ze mechanik przy zmianie skrzyni stwierdzil ze mam sprzęgło do wymiany bo docisk juz jest na wykonczeniu.
Teraz pytanie czy moje problemy z 2 i wstecznym są spowodowane tym ze sprzęglo juz mówi papa czy poprostu moja skrzynia stara jak i ta która kupiłem mają zepsute synchronizatory ? Doradźcie co mam robić?

Bardzo prosze o nie podpinanie tego tematu do innego. I prosze bardzo o szybkie porady co dalej mam robić?
[flash=]http://img828.imageshack.us/img828/9083/23745dc71d60e2d78f0b703.gif[/flash]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2010, 13:06
Posty: 82
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 94r 2.0 v6 BA

Postprzez Marek 161BD081 » 11 kwi 2013, 07:59

Może problem dotyczy esterki samego mechanizmu zmiany biegów (lewarek i to co jest pod nim).
Raczej mało prawdopodobne aby kończące się sprzęgło miało stanowić problem akurat z tymi biegami bo i tak samo problemem byłoby włożenie "jedynki".
A że obie skrzynie są tak samo uszkodzone to .... też nie wydaje mi się.

PS. przenoszę do właściwego działu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sr50ce » 12 kwi 2013, 14:23

To może coś ode mnie na ten temat.
Musieli by się wypowiedzieć inni użytkownicy ale.. Mam 323f v6 Kf i problem ten sam. Z tym że 2 wchodzi dobrze choć w ciągu roku może z 2 razy nie wskoczyła tak jak powinna. Wsteczny.. praktycznie zawsze muszę wysprzęglać i ponownie wbijać, nawet tak z 3-4 razy czasem, ale do czego zmierzam. Wcześniej miałem 626 z silnikiem 2.0 benzyna (to chyba FS jeśli dobrze pamiętam) i tam było identycznie więc kupując 323f jakie było moje zawiedzenie że jest tak samo bo akurat drażniło mnie to. Wymieniłem więc w 323 tuleje i olej ale bez zmian. Czytając trochę po necie stwierdziłem że te auta po prostu tak maja i pogodziłem się z tym bo też brałem pod uwagę zmianę skrzyni ale nie łudzę się, że w ciemno kupie skrzynie bez tego problemu.
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez Silver323F » 20 kwi 2013, 19:12

Problem ze skrzynią biegów!!!
Serdecznie witam wszystkich jako nowy użytkownik:)
Posiadam Mazdę 323f BA 1.5 16V 1997r koloru srebrnego.
Wystąpił u mnie problem tego typu: podczas równomiernej pracy skrzyni czyli na biegu i utrzymywaniu prędkości stałej lub na luzie po zatrzymaniu tych wszystkich mechanizmów w skrzyni jest cisza,a podczas przyspieszania i hamowania skrzynią lub po zdjęciu nogi z gazu słychać wyraźne chrobotanie. I na jak skrzynia jest zimna to nie słychać chrobotania a jak się trochę rozgrzeje zaczynają się te objawy
Dwa razy także czułem takie lekkie uderzenie pod autem podczas jazdy i naciśnięcia i zmiany biegu.
Na początku obstawiałem któryś przegub jednak okazało się że to nie to bo nic na to nie wskazuje,żadne większe wibracje nie przenoszą się na kierownice ani drążek zmiany biegów.
Ostatnio po zmianie na letnie koła trochę dynamicznie jeździłem swoją Mazdą(palenie gumy,dynamiczne zmiany biegów).
Mój mechanik powiedział że na początek warto zmienić olej w skrzyni i modlić się by to pomogło.
Proszę o pomoc, na co mogę zwrócić uwagę???
Ostatnio edytowano 5 maja 2014, 12:21 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Temat powstał z połączenia kilku o podobnej tematyce.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2013, 18:50
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 323F BA
1.5 16V(88km)
1997r.

Postprzez iwon44 » 20 kwi 2013, 19:40

Obstawiam łożyska w skrzyni.
Gdy są zimne jest ok, ale po rozgrzaniu dostają luzów na bieżni i hałasują.
Jeżeli się potwierdzi to polecam dołożyć złotówek i kupić porządne łozyska, np. Fag, Skf, i wymienić wszystkie uszczelniacze.
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Silver323F » 20 kwi 2013, 19:49

Dziękuje za wskazówkę.
Nie orientujesz się kolego jaki jest koszt tych łożysk i wymiany?
I czy to poważna usterka? A warto z wymianą oleju próbować najpierw czy to ustanie czy od razu na stół operacyjny?
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2013, 18:50
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 323F BA
1.5 16V(88km)
1997r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323