Problemy z manualną skrzynią biegów w BA
hm dzisiaj jadac przy wylaczonym radiu-zapomnialem go wziasc wyczulem podczsa jazdy cos ciekawego... gdy trzymam reke np. na 4 biego na drazku zmiany biegow to silnik glosniej pracuje...(bardziej warczy
jak to wyglada u was? bo sprawdzalem u mojej Mamuski w VW Polo i silnik pracuje bez zmiany glosnosci gdy reka "dociskam" biegi
co moze byc tego przyczyna? malo oleju w skrzyni??
czy tak moze ma byc a reki nie powinno sie trzymac na skrzynce?
jak to wyglada u was? bo sprawdzalem u mojej Mamuski w VW Polo i silnik pracuje bez zmiany glosnosci gdy reka "dociskam" biegi
co moze byc tego przyczyna? malo oleju w skrzyni??
czy tak moze ma byc a reki nie powinno sie trzymac na skrzynce?
- Od: 20 maja 2004, 19:22
- Posty: 362
- Skąd: Wrocław/Międzybórz
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'
Hmm
u mnie nic takiego niezauważyłem
Za to mam inny problem
JAk wżuce 5 to słychać wręcz wycie, jaky ktoś długim przedmiotem ardzo szyko wymachiwał.
Hałas jest naprawde ardzo duży, i znika jak tylko zredukuje, lu wcisne sprzęgło. Cy może to być spowodowane uszkodzeniem skrzyni, a może mało oleju w niej już mam??
Autko odkąd mam (1 miesiac) niesprawdzalem jeszcze stanu oleju w skrzyni, moze od tego zaczac??
Pozdro
u mnie nic takiego niezauważyłem
Za to mam inny problem
JAk wżuce 5 to słychać wręcz wycie, jaky ktoś długim przedmiotem ardzo szyko wymachiwał.
Hałas jest naprawde ardzo duży, i znika jak tylko zredukuje, lu wcisne sprzęgło. Cy może to być spowodowane uszkodzeniem skrzyni, a może mało oleju w niej już mam??
Autko odkąd mam (1 miesiac) niesprawdzalem jeszcze stanu oleju w skrzyni, moze od tego zaczac??
Pozdro
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
to dobrze bo sie przestraszylem ze bedzie trzeba skrzynke robic... a lubie trzymac reke na galce zmiany biegow ze wzgeldu na redukcje itp. w miescie
czyli takie trzymanie reki na biegach jest nie grozne?
czyli takie trzymanie reki na biegach jest nie grozne?
- Od: 20 maja 2004, 19:22
- Posty: 362
- Skąd: Wrocław/Międzybórz
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'
Pepey napisał(a):to dobrze bo sie przestraszylem ze bedzie trzeba skrzynke robic... a lubie trzymac reke na galce zmiany biegow ze wzgeldu na redukcje itp. w miescie
czyli takie trzymanie reki na biegach jest nie grozne?
Nie jest wskazane trzymanie ręki na drążku tak samo jak nie powinno się trzymać nogi na pedale sprzęgła!
Chyba że CHCESZ robić skrzynkę/sprzęgło
bajer0 napisał(a):Za to mam inny problem
JAk wżuce 5 to słychać wręcz wycie, jaky ktoś długim przedmiotem ardzo szyko wymachiwał.
Hałas jest naprawde ardzo duży, i znika jak tylko zredukuje, lu wcisne sprzęgło. Cy może to być spowodowane uszkodzeniem skrzyni, a może mało oleju w niej już mam??
Z tego co opisujesz to może być pierwsza oznaka łożyska. Sprawdz stan oleju, jak nie przejdzie to pewnie łożysko w skrzyni biegów.
ZSW M926 MAZDA MX-3
- Od: 28 mar 2004, 23:24
- Posty: 152
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Mazda MX-3 1.6
U mnie też wsteczny staje czasem okoniem , musze czsem sprzęgło puścić ze trzy razy zanim wskoczy.
Trochę lepiej się zrobiło jak przesmarowałem tulejki od drążka i przy skrzyni.
Może też bym wymienił olej, jaka cena za literek tego cudu ??
------
Pozdrówko
Trochę lepiej się zrobiło jak przesmarowałem tulejki od drążka i przy skrzyni.
Może też bym wymienił olej, jaka cena za literek tego cudu ??
------
Pozdrówko
- Od: 3 lis 2004, 20:02
- Posty: 49
- Skąd: Radzymin (Wawa)
- Auto: 323 sedan BG 1,6 16V 93r.LPG
Jeszcze jedno pytanko do Yarda i nie tylko: widze że masz gaźnik w swojej Madzi, jak ci się sprawuje silniczek z gaźnikiem , miałeś jakieś przygody, nigdzie nie mogę doszukać się żadnej publikacji na temat gaźnika w 323 od 89r.
- Od: 3 lis 2004, 20:02
- Posty: 49
- Skąd: Radzymin (Wawa)
- Auto: 323 sedan BG 1,6 16V 93r.LPG
olej 42,24 zł / l jest on najdroższy, ale inne to różnica kilku zł. W punktach wymiany liczą sobie 20 – 30 zł za wymianę i kasują zawsze za pełne litry.
Silnik chodzi dobrze, ale mam tylko 85 tys. przejechane.
Masz książkę Mazda 323 wydaną przez WKŁ? Jest tam o gaźniku.
Silnik chodzi dobrze, ale mam tylko 85 tys. przejechane.
Masz książkę Mazda 323 wydaną przez WKŁ? Jest tam o gaźniku.
Ostatnio edytowano 6 lis 2004, 17:38 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Witam. Posiadam mazde od ponad miesiaca i trudno mi w tej chwili powiedziec czy od samego poczatku czy tez od niedawna zauwazam wyraznie zgrzyt, stuk, trudno dokladnie to opisac ale wyczywalny reka na drazku opor, udezenie podczas zmiany biegu z 1 na 2 i tylko podczas jazdy. Wszystkie inne biegi wchodza bez problemu, no poza "zawieszajacym" sie czasami wstecznym (wyczytalem ze tak bywa). Zrobilem maly test – otoż jadac powoli ze wzniesiania probowalem na wcisnietym sprzegle zmieniac biegi na zmiane 1 i 2. okazalo sie, ze 2 za kazdym razem wyraznie stuka natomiast 1 bardzo trudno wrzucic i wymaga to duzej sily. Wszystkie inne biegi wchodza bez problemu z dowolnej konfiguracji. Dziwne wydaje mi sie tez ze po zmianie biegu z 1 na 2 dosc wyraznie spadaja obroty z 3000 na pierwszym biegu do niecalych 1500 na drugim biego oraz auto wg moch obliczen pali w miesice 10 – 11l/ 100km.
mam w planie pod koniec miesiaca udac sie z tym do mechanika, a do tego czasu chetnie dowiem sie co moze byc przyczyna, czy to cos powaznego i ewentualnie jakie koszty bede musial poniesc.
P.S. Przeczytalem wszystkie posty ze "skrzynia biegów" w nazwie i nie znalazlem opisu podobnego problemu
mam w planie pod koniec miesiaca udac sie z tym do mechanika, a do tego czasu chetnie dowiem sie co moze byc przyczyna, czy to cos powaznego i ewentualnie jakie koszty bede musial poniesc.
P.S. Przeczytalem wszystkie posty ze "skrzynia biegów" w nazwie i nie znalazlem opisu podobnego problemu
- Od: 6 gru 2007, 01:18
- Posty: 11
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: 323c 1.5l 94r
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=11369
Był dość spory temat o tym problemie ale niestety już nie istnieje (nie wiem dlaczego).
Ogólnie większość użytkowników stwierdziło że ma właśnie taki problem (tj cięższe "wchodzenie" drugiego biegu).
Był dość spory temat o tym problemie ale niestety już nie istnieje (nie wiem dlaczego).
Ogólnie większość użytkowników stwierdziło że ma właśnie taki problem (tj cięższe "wchodzenie" drugiego biegu).
No nic dziwnego że ciężko wchodzi jak synchronizatory jest wydarty.
Miałem to samo w golfie gti tylko zę na 3 biegu.
wymieniłem łożyska i synchronizatory i problem przeszedł;]
Miałem to samo w golfie gti tylko zę na 3 biegu.
wymieniłem łożyska i synchronizatory i problem przeszedł;]
mazda jest the best!
- Od: 23 paź 2007, 22:06
- Posty: 19
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA
1996
1.5 16V
Zanim zdecydujesz się na remont skrzyni proponuje najpierw zmienić olej na nowy. U mnie po wymianie oleju jak ręką odjął zapomniałem że coś może w skrzyni zgrzytnąć. Co prawda przed wymiana oleju zgrzytało tylko w zimie przy temperaturach minusowych przy paru pierwszych próbach wrzucenia 2-giego biegu. Po wymianie oleju nic nie zgrzyta i dwójeczka wchodzi jak w masło
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 3 paź 2005, 17:44
- Posty: 259
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości