Problemy z manualną skrzynią biegów w BA

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez cwany » 17 wrz 2011, 08:30

powinna być taka sama, moze Ci jeszcze ktoś potwierdzi
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez luki_92_92 » 17 wrz 2011, 14:10

Z5 to Z5, wg mnie musi pasować ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez maniaco » 7 lis 2011, 15:09

Mialem podobny problem z biegami przy wlaczonym silniku.
Do tego stopnia,ze wylaczanie biegow wymagalo dlugiego trzymania sprzegla i calkiem sporo sily w rece.

Myslalem,ze to moze wlasnie cos z silownikiem sprzegla albo, ze moze samo sprzeglo jest juz na krancu zywotnosci...nie jestem mechanikiem, nie znam sie ;). Pojechalem do mechanika.

Co sie okazalo problem ze zmiana biegow (przy wlaczonym silniku) mial zwiazek z nieszczelnym ukladem wspomagania, do ktorego ciagle dolewalem olej, jednakze ostatnie wycieki byly juz na tyle obfite, ze nawet gdyby biegi wchodzily dobrze, to konieczna byla ingerencja mechanika.
Wytlumaczono mi, ze silownik sprzegla pracuje na ukladzie hydraulicznym wspomagania), a nieszczelnosc powodowala obnizona wydajnosc ukladu.

Okazalo sie, ze powodem wszystkich problemow byla przegnila rura, ktora cyrkuluje plyn wspomagania w strone chlodnicy, w celu jego schlodzenia. (odchodzi od zbiornika w strone chlodnicy)

Aby zobaczyc ta rurke w wiekszej okazalosci nalezy kucnac przed zderzakiem, ma ksztalt zaokraglonej grzalki i jest tuz przed chlodnica.

Dodam, ze rurka jest dorabiana ze zwyklej rurki miedzionej, troche ponad 2m biezace ;).
Takie rozwiazanie doradzil mi mechanik w celu oszczedzenia grosza, gdyz sama rurka miedziana wykonuje swoje zadanie jak rurka uznawana jako czesc zamienna.
Rurka jako czesc zamienna jest podobno dostepna jedynie w oryginale i kosztuje ponad 450 zl (!).
Mnie wyniosla 20 zl w raz z wyprofilowaniem ;). No i koszt uslugi i nowy plyn do ukladu.

Odkad mam szczelne wspomagania problemy ze zmiena biegow ustaly :), a sprzeglo i silownik mimo przejechanych 192k sa jeszcze w naprawde dobrym stanie :).

Pozdrawiam :)
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez rafał88 » 7 lis 2011, 23:04

COs mi tu nie pasuje w tej wypowiedzi grzebie w swojej madzi i z tego co ja sie orientuja owa rurka to nie wspom ani nic innego z hydrauliki, ja mialem rozwalona chlodnice klimy)zdemontowana) a ten przwod byl podlaczony do chlodnicy klimy. a i co ma wspomaganie do sprzegla jak sprzeglo dziala na plynie hamulcowym a nie od wspomagania, jak masz czas rozgladnij sie dobrze pod maska i to zauwazysz. Koledze radze sprawdzic wysprzeglik i cala ta reszte od sprzegla;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez trzydziech » 7 lis 2011, 23:32

maniaco napisał(a):Aby zobaczyc ta rurke w wiekszej okazalosci nalezy kucnac przed zderzakiem, ma ksztalt zaokraglonej grzalki i jest tuz przed chlodnica.

dokładnie to jest rurka klimatyzacji
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez maniaco » 8 lis 2011, 12:23

tylko ciekawe jak moge miec rurke od klimatyzacji, ktora po 1. odchodzi ze zbiorniczka od wspomagania, 2. nie mam klimatyzacji ;).

arafal21 nie wymienialem plynu hamulcowego, a problemy z biegami ustapily wlasnie po naprawie wspomagania. Takie jest po prostu moje doswiadczenie z usterka
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez lesiux » 8 lis 2011, 12:45

zgadzam się, rurka jest chłodnicą płynu wspomagania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Grzechu_rwk » 15 lut 2012, 17:35

może mi ktoś powiedzieć jak wyjąć ten ślimak ze skrzyni odkręciłem śrubkę (tylko jedna była) ale to wszystko ani drgnie nie da sie obkręcić tego ani wyciągnąć do góry...
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:57
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: 323f BA, 1.5l, '95r

Postprzez scrabi » 15 lut 2012, 20:13

jaki ślimak ze skrzyni ?od czego on ma być? w mojej madzi prędkośc jes podawana przez impulsometr nie mam mechnicznej. tak jak np.w oplu kadecie ze jest linka i do slimaka przykrecona
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez Grzechu_rwk » 15 lut 2012, 20:47

Pomyliłem się, właśnie o impulsometr mi chodziło... Bo boje się żeby go nie uszkodzić bo nie wiem jak jest tam osadzony w środku...
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:57
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: 323f BA, 1.5l, '95r

Postprzez PaniZSamochodem » 2 mar 2012, 01:20

Hmmm...wcześniej nie zwróciłam na to uwagi, ale jutro jak tylko wsiądę do samochodu na pewno sprawdzę;)
Początkujący
 
Od: 2 mar 2012, 01:12
Posty: 4
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 TIDT "00

Postprzez lucas-1991 » 2 mar 2012, 22:27

U mnie przy wbijaniu drugiego biegu czuć większy opór niż przy wbijaniu pozostałych biegów... I czasem jak wbijam bardzo powoli drugi bieg to coś zgrzyta...
Mazda 323f BA 1996 1.5 DOHC B/G
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2011, 11:27
Posty: 37
Skąd: Busko-Zdrój
Auto: Mazda 323f BA 1.5 88kM
06.06.1996r

Postprzez sylwo » 9 mar 2012, 13:26

Reaktywuję temat chociaż w innym dziale powinienem pisać.
Od 3 dni borykam się z wyskakującym 5 biegiem – po dodaniu gazu już przy 70km/h. Dzisiaj dolałem mobila do skrzyni, wszedł litr. Przewiozę się i ocenię czy się coś zmieniło.
vadit napisał(a):Po zalaniu oleju jak ręką odjął – 5 bieg nie wypada choćby nie wiadomo jak cisnąć na gaz.

Oby to samo stało się u mnie . . .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez maniaco » 10 mar 2012, 23:10

po zastosowaniu zestawu naprawczego wybieraka, który nabyłem w carspeed i wymianie oleju w skrzyni czuć poprawę ;).
Chociaż dwójka i wsteczny dalej lubią sobie czasami wejść z oporem..ale sama praca pod kątem mechanicznym bez zarzutów :)
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez Kubeu » 11 mar 2012, 11:08

Mam podobnie z tą 2,że na zimny ciężko wchodzi. Jak sie zagrzeje to raz wejdzie całkeim dorbze raz z małym zacięciem raz ze zgrzytnięciem zależy jak szybko to zrobię:) czasem mam problem jak sie tocze tak moze z 10km/h to jedynki nie załączę, muszę się prawie zatrzymać żeby ją wrzucić. Z tą jedynką to ten typ tak ma czy sprzęgło może być już leciwe ??
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.

Masutatsu Oyama
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2010, 15:53
Posty: 66
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F 97r Z5

Postprzez MacManus » 12 mar 2012, 00:04

Skrzynia w eF'kach podczas toczenia się auta kiepsko znosi redukcje do 1. Jest to wykonalne, ale nie polecam. Musisz się (prawie) zatrzymać lub przy jeszcze wystarczającej prędkości użyć 2.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2009, 02:08
Posty: 109
Skąd: TriCity
Auto: w oczekiwaniu na skośnookie coupe...

Postprzez lucas-1991 » 12 mar 2012, 01:43

U mnie nie ma problemu z pierwszym biegiem.
Mazda 323f BA 1996 1.5 DOHC B/G
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2011, 11:27
Posty: 37
Skąd: Busko-Zdrój
Auto: Mazda 323f BA 1.5 88kM
06.06.1996r

Postprzez mikissj » 18 mar 2012, 13:39

Ja mam czasami problem z pierwszym biegiem i wstecznym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez kubu4891 » 21 mar 2012, 19:30

Witam!
W moim aucie jest tak, że, gdy rozgrzeje się skrzynia (po 15-tu minutach jazdy) biegi wchodzą bardzo dziwnie. Przy wrzucaniu czuć jakby większy opór, mam wrażenie, że na końcu drążka jest guma, która obciera o blachę pokrytą smarem z piaskiem, słychać specyficzny dźwięk obcierania jak przy robieniu kogla mogla <oczy>
Jakieś 3 miesiące temu dolałem prawie litr płynu do skrzyni: MOBIL 75W90 za który zapłaciłem 70 zł.
Zaczęło się to dziać jak zrobiło się ciepło – mniej więcej, ale raczej to nie powinno być wskaźnikiem.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 15 paź 2011, 19:20
Posty: 9
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323F 95r. 280000km
Mazda 626 FS 99r. 180000km

Postprzez dude » 22 mar 2012, 00:08

Przejrzyj sobie i przesmaruj tulejki.
Tu jest fotorelacja z wymiany:
viewtopic.php?t=26071
人馬一体
Obrazek >>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 21:47
Posty: 228 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: 626 GF 2.0 FS 115KM 00r.
była-> 323F BA 1.5 Z5 88KM 98r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323