Strona 18 z 47

Od jakiego auta pasują 15c alowe felgi stalowe? VW? Opel?

PostNapisane: 26 lip 2009, 22:26
przez don2x44
Witam,
Posiadam już komplet opon 195/55 R15, ale nie mam do nich felg stalowych. Wcześniej, jak sprowadziłem moją Mazdę, tę oponki były na alufelgach z którymi auto przyjechało.Jak wiadomo alufelgi na zimę to nie jest zbyt dobry pomysł, tym bardziej gdy mają one poobdzierane ranty – natychmiast pojawi się korozja.

Chciałbym dopasować 15 calowe felgi stalowe na rozstaw śrub 4x100. Z tego co zaobserwowałem Mazda nie wypuściła żadnego auta na takich stalówkach... Trzeba szukać gdzie indziej. Znajomi "gumiarz" powiedział mi że niby takie "piętnastki" będą pasować od Yaris Verso... ale jak wiadomo na rynku takich aut jest mało, przez co ceny używanych stalówek są kosmiczne około 400z – za tą kwotę mam komplet opon zimowych z felgami R14. Chciałbym coś dopasować ze stajni VW, albo Opla. Da radę to bezproblemowo założyć i bezpiecznie jeździć?!

Do końca nie kapuję tej terminologii związanej z osadzeniem felgi, więc prosiłbym o podanie felgi o jakiego auta będzie pasować. Najlepiej jakiegoś popularnego...

PS. Nie chcę zakładać R14, Po 1-wszę że mam opony R15, po 2-gie lepiej zimą mieć wyższy cal i profil opony, po 3-cie niech to moja mazda wygląda zimą jak auto, a nie wózek sklepowy:D:D:D
PS2. Moja Madzia jest jest już zglebowana, dokładnie -35mm.

PostNapisane: 26 lip 2009, 23:00
przez vit
Ja obecnie jeżdze na felgach z Renaulta 19, roztaw śrub ten sam lecz otwór centrujący nieco większy. Ale można to nadrobić takim pierscieniem gdzie idzie kupić go na necie za pare groszy.

PostNapisane: 26 lip 2009, 23:24
przez SponeR
mam pierscienie vw(59 bodajże)-mazda(54) wiec jak cos pw, stalowe jak i palstiki :D
co do stalówek
od toyoty i hondy podejdą tylko ten otwór trzeba upewnić się przed kupnem :P (54)

PostNapisane: 27 lip 2009, 07:32
przez Lukano
Ja miałem stalówki z Golfa w mx-3. Otwór centrujący można korygować, rozstaw jest 4x100.
A od kiedy aluminium zjada korozja?

PostNapisane: 27 lip 2009, 12:56
przez luki88
15 to najtaniej będzie dopasowa z vectry a ewentualnie w tej samej cenie jakies aluski oplowskie lub volkswagenowskie (ja keidyś jezdzilem na takich od calibry i auto się prezentowało o niebo lepiej niż na jakichkolwiek stalach)

napewno ww/w autach otwór centrukący felgi będzie większy, ale to nie problem bo zakalda się pierścienie dystansowe (ok 30-40 zł/kaplet)

dostępne są w śmiesznych cenach
jakby co to odezwij się na pw – może uda mi się załatwic jakieś kołeczka

PostNapisane: 27 lip 2009, 13:09
przez KyRy
don2x44 popraw temat na zgodny z regulaminem

PostNapisane: 3 lis 2009, 15:43
przez MortonHarket
Panowie , a ja wlasnie zakupilem alusy 17stki na oponkach 205/40 letnie , i zamierzam teraz zakupic oponki zimowe do tych 17 stek i celuje w rozmiar oponki 205/50/R17 , jak myslicie czy taki rozmiar powinien wejsc , szukalem wszedzie na forum i nie widzialem mazdy 323f ba na takich zimowych oponkach , zaznaczam ze mam 1.8 , prosze o opinie
jak myslicie czy bede mial jakies klopoty , przy obciazeniu bedzie tarcie opony o nadkole ???

PostNapisane: 3 lis 2009, 19:11
przez MariuS
tarcie raczej przy obciążeniu będzie, ale po kiego takie opony, zamuli auto jak nie wiem

PostNapisane: 4 lis 2009, 00:45
przez MortonHarket
To jaka opcja na opony zimowe ? jakie rozmiary ? powiadasz mariusz_sti ze jak wloze 17stki 205/50 na seryjnych sprezynach to bedzie obcierac o nadkole ?

PostNapisane: 5 lis 2009, 18:58
przez pawlon
ja mam 17tki przy rozmiarze 205/40 – i powiem strasznie twarde :P z takimi kupilem auto wiec nie mam porownania z innymi oponkami, ale juz sie przyzwyczailem a drogi trzyma sie swietnie. tylko naprawde uwaga n przejazdy tramwajowe i dziury :P

zimowki planuje zalozyc 14tki, zobacze jakaroznica bedzi w jezdzie i jesli bedzie gigantyczna to moze na wiosne zmienie 17tki na 15tki, zobaczymy :P a jak nie to troche madzieo bize bo na tych 17 strasznie wysoko stoi.

PostNapisane: 5 lis 2009, 19:36
przez vit
W lato ganiam na 195/50 15 ale za to w zimę 175/70 13 i powiem malina takie gumki na nasze drogi.
Co prawda wygląd nie co dziwny madzi :P ale wkońcu to zima ;P

PostNapisane: 5 lis 2009, 20:03
przez MariuS
MortonHarket napisał(a):powiadasz mariusz_sti ze jak wloze 17stki 205/50 na seryjnych sprezynach to bedzie obcierac o nadkole ?




po obciążeniu tylnej kanapy na dziurach na pewno, pozatym 205/50/17 w Z5 jak pisałem zmauli strasznie smaochód a wyglądać będzie strasznie :P bo profil 50 na 17" i brak gleby...

jak 17" to bym szukał góra 45 profilu, a tak na marginesie do Z5 na zimę 15" i 195/50 bądź 185/55 ja takie miałem w zimie w z5, a na lato 205/40/17

PostNapisane: 6 lis 2009, 13:09
przez MortonHarket
mariusz _sti dzieki za rade , chyba jednak zostane przy 17 stkach , wyglad na zime tez sie liczy , i zakupie dobre zimowki profil 205/40/R17 i trzeba bedzie uwazac na dziury !! , a tak na marginesie to ja mam BP 1.8 a nie Z5 ! , zmulic tak bardzo chyba nie powinno ? , moze sie ktos odezwie kto ma zimowki o profilu 205/40/R17 , jak sie jezdzi na takim kapciu ?

PostNapisane: 7 lis 2009, 03:03
przez farciarz
MortonHarket napisał(a):zakupie dobre zimowki profil 205/40/R17


No to życzę powodzenia na pierwszym zakręcie !!

Z tym profilem na zimę to zapewne dość szybko s
skasujesz jakiś krawężnik.....albo autko.


Chyba nie czytasz kolego co Mariusz napisał......zejdź w dół dwa cale a będzie o wiele bezpieczniej dla ciebie ja i madzi !!

PostNapisane: 7 lis 2009, 03:10
przez croopa-86
ja tam jezdze na 18x215 i daje rade

PostNapisane: 7 lis 2009, 03:17
przez farciarz
jasne...zimą....powodzenia.

Potem poczytamy na WP że koleś z mazdy zabił kilka osób i skasował przy okazji auto...

W dodatku zniknął z forum....bo kupił już inne autko co się podobno na 18" w zimie świetnie trzyma drogi

Sorki...ale żal mi czytać takich bzdur

PostNapisane: 7 lis 2009, 11:40
przez sps-snipers
Z racji iz mam bardzo nisko zderzak a autko lekko zglebione ,musiałem założyc na zimę na przód 195-65-15 a na tyle mam 185-65-15 ;) Również życze powodzenia osobom co wkładają niski profil na zimę :]

PostNapisane: 7 lis 2009, 17:49
przez MariuS
croopa-86 – jakby mega uważać to da radę, ale na dłuższa metę cieżko, bo zawsze kiedyś będzie moment kiedy będzie się bardziej spieszyć, dziura pod kałuża których pełno i zomk. Nawet nie musi być krawężnik, chyba że ktoś naprawdę okazjonalnie i uważnie jeździ

P.S jaki masz motor w aucie?

najlepiej zapodaj jakąś fotkę na tych laczkach

PostNapisane: 8 lis 2009, 01:13
przez MortonHarket
farciarz , za przyczepnosc zimowej opony odpowiedzialna jest warstwa gumy jej powiezchnia z jakiej dokladnie mieszanki jest wykonana ( jakosc gumy) ( patrz ceny opon ktore sie lansuja od 200pln do 1500pln za sztuke) i jej protektor ,
wysokosc opony ma w tym przypadku znikomy udzial lub niema go wcale !,
jedyna wada opony o profilu 40mm jest to ze jak wpadnie w dziure to felga do prostowania , ale to juz broszka kazdego uzytkownika ,

PostNapisane: 8 lis 2009, 01:55
przez farciarz
MortonHarket.....aż żal czytać to co napisałeś...ale widocznie wiesz lepiej...gratuluje przeszukania internetu ( może allegówno ) jak i może popytania oponiarza z garażu... <ganja>

Zrozum kolego, że taki profil opony poprostu nie nadaje się na jazdę zimą....ale jeśli Ty wiesz lepiej i pozjadałeś wszystkie rozumy to kupuj te podobno zimówki 205/40 R17 i doczekam na wiosnę kolejnego Twojego postu....

Sorki za ten sarkazm, lecz niestety Twoja wypowiedź mnie zwyczajnie rozbawiła.......

Acha...i proszę o jedno....nie praw mi wywodów dotyczących skladów mieszanki z której wykonana jest opona jak i ....jak odniosłem wrażenie całej technologii wykonania.............porażka.

Ujmę to w skrócie tak podałeś przedzial cenowy podobno znalezionych opon zimowych w rozmiarze 205/40 R17 od 200-1500/szt. Dolna granica to śmiech na sali...bo nie kupisz za tą cenę dobrej opony letniej....a co dopiero podobno zimowej. Co do górnej granicy cenowej....ależ proszę bardzo...komplecik gumek to koszt 6000.....gratuluję wyboru.

No w końcu najważniejsze by madzia ładnie wyglądała...hehe