Opony i felgi w maździe 323 BA – wątek wspólny
Ja w 323f ba 1.5 mam 205/40/17 i -40/-40
Po tych zmiana auto dopiero się prowadzi i wygląda. Jestem bardzo zadowolony. Teraz wiem, że jeżdżę po drogach, a nie pływam po morzach i oceanach.
Czy czuć dziury? Nie wiem, nie wjeżdżam w nie.
Rozprawianie o osiągach i mocy w Z5 jest lekko śmieszne. 88km to nie jest moc! Chyba, że ktoś ma auto w którym 88km przypada na 1 koło, wtedy gratuluję i zazdroszczę. Taki szczęściarz może mówić o osiągach. My możemy iść jedynie w wygląd.
Na mniejsze koła byłoby mi szkoda kasy...
Po tych zmiana auto dopiero się prowadzi i wygląda. Jestem bardzo zadowolony. Teraz wiem, że jeżdżę po drogach, a nie pływam po morzach i oceanach.
Czy czuć dziury? Nie wiem, nie wjeżdżam w nie.
Rozprawianie o osiągach i mocy w Z5 jest lekko śmieszne. 88km to nie jest moc! Chyba, że ktoś ma auto w którym 88km przypada na 1 koło, wtedy gratuluję i zazdroszczę. Taki szczęściarz może mówić o osiągach. My możemy iść jedynie w wygląd.
Na mniejsze koła byłoby mi szkoda kasy...
Ja nawet nie myślę o '17, bo gdy zmieniam zimowe '13 na letnie '15, to już czuję jak auto wyraźnie gorzej się zbiera. Wygląd wyglądem, ale jak efka ma mi się rozpędzać jak panda z silnikiem 1.2 to dziękuję za taki lans. Kolejne minusy to drogie opony i spadek komfortu jazdy na dziurawych drogach, o prostowaniu felg nie wspomnę. Jak dla mnie, to do Z5 można załadować max '15 i optymalnie oponki 195/60. Tak więc '17 do Z5 pasują jak sportowe sprężyny do seryjnych amortyzatorów – porażka.
Pioteq25 napisał(a):optymalnie oponki 195/60.
wtedy średnica jest prawie to samo co 17" na proflilu 40 i tylko 1cm szerokości na 17" zrobi różnicę w osiągach, bo na takim balonie(60) przy 15" silnik tez ma ciężko, więc nie dziwię się że czujesz różnicę w porównaniu z 13"
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
alberceek napisał(a):Ja w 323f ba 1.5 mam 205/40/17 i -40/-40
Po tych zmiana auto dopiero się prowadzi i wygląda. Jestem bardzo zadowolony. Teraz wiem, że jeżdżę po drogach, a nie pływam po morzach i oceanach.
Czy czuć dziury? Nie wiem, nie wjeżdżam w nie.
Na mniejsze koła byłoby mi szkoda kasy...
Że wygląda to rozumiem, ale prowadzi to już nie bardzo ? Ja miałem 185/65/14 i fabryczne alu ET 35 i naprawdę auto kleiło się do drogi. Myślę, że parametr ET ma tu bardzo duże znaczenie, i 16 kupiłem z dokładnie takim samym jak ori.
Odnośnie dróg to nie wiem po jakich jeździsz, ale chyba nie po naszych bo na owych wszystkich ominąć po prostu się nie da. Ja zmieniłem z 215/40/16 na 205/50 i różnica jest kolosalna jeśli chodzi o komfort podróżowania. Zawieszenie też na pewno jest mi wdzięczne
- Od: 25 mar 2008, 13:20
- Posty: 123
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm
ja mam 205/45/17 -55/-55 zawieszenie i musze przyznac ze lepiej mi sie jeździ na 17" niż na zimowych 14" a co do rozmiarow to zawsze bedzie wybor albo komfort albo wyglad
- Od: 24 lip 2008, 17:00
- Posty: 101
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Było:
VW Golf I
Opel Tigra
Honda Civic Coupe
Mazda 323F BA
Obecnie:
Audi A6
W_o_j_T_e_K napisał(a):ja mam 205/45/17 -55/-55 zawieszenie i musze przyznac ze lepiej mi sie jeździ na 17" niż na zimowych 14" a co do rozmiarow to zawsze bedzie wybor albo komfort albo wyglad
Jasne, ze bedzie trochę lepiej, ale nie nazwałbym tego co miałem u siebie na 14" pływaniem.
Ja gleby nie mam, bo i tak na fabrycznym i dokładce od GT zahaczam często o krawężniki :/
Swoją drogą -55mm to już niezły hardcore.
- Od: 25 mar 2008, 13:20
- Posty: 123
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm
PeterRXR napisał(a):na tych felgach to by Ci z 11l palił na 100 hehe usmiech
jak u Ciebie pali 10 lub 9 to mozliwe ze po zmiane na 17" bedzie tyle palił
Mariusz Pozdrawia....
Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, że jesteś. Nikt nie zauważy różnicy.
http://www.youtube.com/watch?v=MF0kKIyT ... re=related
Zastanów się dwa razy zanim zaczniesz robić prawko!
Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, że jesteś. Nikt nie zauważy różnicy.
http://www.youtube.com/watch?v=MF0kKIyT ... re=related
Zastanów się dwa razy zanim zaczniesz robić prawko!
- Od: 10 wrz 2007, 21:12
- Posty: 241
- Skąd: (WLKP)
- Auto: Mazda 323C Biała strzała;p
mariusz_sti napisał(a):Pioteq25 napisał(a):optymalnie oponki 195/60.
wtedy średnica jest prawie to samo co 17" na proflilu 40 i tylko 1cm szerokości na 17" zrobi różnicę w osiągach, bo na takim balonie(60) przy 15" silnik tez ma ciężko, więc nie dziwię się że czujesz różnicę w porównaniu z 13"
Opony 195/60 mam zamiar kupić, a teraz jeżdżę na 195/50. Wyższe opony będą lepsze na nasze drogi i raczej nie jeżdżę 160 z zakrętach żeby mi kapcie pospadały Ponadto licznik przy porównaniu z GPS praktycznie nie ma przekłamania przy takim profilu.
Brudny Harry napisał(a):Że wygląda to rozumiem, ale prowadzi to już nie bardzo ?
Może gdybyś spróbował to byś zrozumiał.
Brudny Harry napisał(a):bo na owych wszystkich ominąć po prostu się nie da.
To, że ty nie umiesz tzn nie znaczy, że się nie da
Brudny Harry napisał(a):Zawieszenie też na pewno jest mi wdzięczne
Wdzięczne będzie jak się nauczysz omijać dziury.
W_o_j_T_e_K napisał(a):ja mam 205/45/17 -55/-55 zawieszenie i musze przyznac ze lepiej mi sie jeździ na 17" niż na zimowych 14"
Oczywiście, że tak! U mnie trochę wyżej stoi, ale po przejściu z ori zawiechu na niższe w każdym zakręcie utwierdzam się w przekonaniu, że to były dobrze wydane pieniądze. Na 17" radocha z jazdy jeszcze większa. A koło każdego dnia cieszy oko.
Wszedłem w "Nasze Mazdy" i widzę, że mam dokładnie te same koła co Ty, tylko ja akurat trafiłem na nich na opone 205/40. Gdybym kupował osobno to też raczej celowałbym w profil 45.
W każdym bądź razie jakieś tam straty na komforcie z tytułu rezygnacji z balonów są marginalne w porównaniu z korzyściami z prowadzenia. Ten tylko się dowie kto spróbował.
alberceek napisał(a):Brudny Harry napisał:
Że wygląda to rozumiem, ale prowadzi to już nie bardzo ?
Może gdybyś spróbował to byś zrozumiał.
Chyba napisałem, że miałem na 16 205/40...
alberceek napisał(a):Brudny Harry napisał:
bo na owych wszystkich ominąć po prostu się nie da.
To, że ty nie umiesz tzn nie znaczy, że się nie da głupek
To proponuję np. wybrać się na trasę, którą pokonywałem ostatnio czyli z Warszawy do Kazimierza Dolnego przez Kozienice. Chciałbym zobaczyć jak omijasz te wszystkie dziury, które są na całym pasie, a z naprzeciwka jada inne auta. Chyba, ze dla Ciebie dziura zaczyna się od 15cm...
alberceek napisał(a):Brudny Harry napisał:
Zawieszenie też na pewno jest mi wdzięczne
Wdzięczne będzie jak się nauczysz omijać dziury. zeby
O to się nie bój, ale jak Ty omijasz wszystkie bez wyjątku to tylko pozazdrościć umiejętności...
- Od: 25 mar 2008, 13:20
- Posty: 123
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm
Witam,
Dolaczam sie pod temat z nadzieja ze ktos pomoze i doradzi. Zamierzam kupic 15 calowe felgi do mazda 323f BA. Musze takze dokupic komplet opon letnich. Wiem ze zalecane sa 195/55/15 ale, z tego co sie dowiedzialam, opony o takiej charakterystyce sa baardzo drogie. W zwiazku z tym, czy moge zakupic opony 195/60/15? Czy beda dobrze siedzialy i o nic nie ocieraly? A moze 65/15 tez beda pasowac?
Prosze o rade...
Beata
PS: Pozdrawiam niedawno spotkanych Panow z forum mazdy na ul. Jaremy w Krakowie...
Dolaczam sie pod temat z nadzieja ze ktos pomoze i doradzi. Zamierzam kupic 15 calowe felgi do mazda 323f BA. Musze takze dokupic komplet opon letnich. Wiem ze zalecane sa 195/55/15 ale, z tego co sie dowiedzialam, opony o takiej charakterystyce sa baardzo drogie. W zwiazku z tym, czy moge zakupic opony 195/60/15? Czy beda dobrze siedzialy i o nic nie ocieraly? A moze 65/15 tez beda pasowac?
Prosze o rade...
Beata
PS: Pozdrawiam niedawno spotkanych Panow z forum mazdy na ul. Jaremy w Krakowie...
- Od: 18 mar 2009, 13:59
- Posty: 127
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)
beata26 – ja bym dał 195/50/15 – najlepiej na nich BA bedize wyglądać a cenowo są tanie- chyba najtańsze z 15" , 65 straszny balon, chociaż obcierać nie będzie.
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Dzieki za odpowiedz!
Hmm, 50 na pewno ladnie wygladaja, ale pewnie na naszych polskich drogach komfort jazdy bedzie tragiczny (jezdze glownie po dziurawych krakowskich drogach), a i zawieszenie bedzie sie szybko zuzywac, a mi chodzi tez o praktycznosc rozwiazania...
Wiec moze 60 to bedzie najlepszy wybor – pod wzgledem ceny i komfortu oraz wygladu?
Hmm, 50 na pewno ladnie wygladaja, ale pewnie na naszych polskich drogach komfort jazdy bedzie tragiczny (jezdze glownie po dziurawych krakowskich drogach), a i zawieszenie bedzie sie szybko zuzywac, a mi chodzi tez o praktycznosc rozwiazania...
Wiec moze 60 to bedzie najlepszy wybor – pod wzgledem ceny i komfortu oraz wygladu?
- Od: 18 mar 2009, 13:59
- Posty: 127
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)
wg mnie 50 nie jest to nisko zakładając 195/50/15, i komfort nie jest zły jak masz BA na oryginalnym zawieszeniu- jeździłem 2 lata na takich kiedyś... 60 też dobry wybór- musisz zdecydować
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
alberceek napisał(a):Wszedłem w "Nasze Mazdy" i widzę, że mam dokładnie te same koła co Ty, tylko ja akurat trafiłem na nich na opone 205/40. Gdybym kupował osobno to też raczej celowałbym w profil 45.
jak kupilem moja magdalene to wlasnie byly zalozone 205/40 ale musialem kupic nowe oponki i wtedy kupilem 205/45
- Od: 24 lip 2008, 17:00
- Posty: 101
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Było:
VW Golf I
Opel Tigra
Honda Civic Coupe
Mazda 323F BA
Obecnie:
Audi A6
witam, przeczytalem te wszystkie posty i nie powiem nic madrego, ktos kto chce, zeby jego madzia super wygladala kupi sobie nawet tak jak a teraz fele na takich gumach 225/45/17 i nie bede narzekal na komfort czy spalanie choc nie ukrywam ze fajnie jakby to bylo np 205 a nie 225, profil 45 najbardziej jest tu polecany wiec dobrze trafilem :–) jezdze obecnie na 185/65/14 (seryjne zawieszenie) i tak sie czuje zniszczona nawierzchnie wiec plakac nie ma co ale wyglad bedzie rekompensowal wszystko:)))))))))))))))
- Od: 28 kwi 2008, 17:03
- Posty: 11
- Skąd: jasło
- Auto: mazda323f '97
takei fele jak na zdjeciu obok bede mial niech ktos napisze ze sie nie prezentuje mazda
- Od: 28 kwi 2008, 17:03
- Posty: 11
- Skąd: jasło
- Auto: mazda323f '97
sebastiano20 strego tematu mazdy nie masz na tej miniaturce mało widac ale zapodiada sie ok. ja mam jak juz pisałem 205 i to chyba juz max serokosci jaką polecam dla Z5 oczywiscie.
Mariusz Pozdrawia....
Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, że jesteś. Nikt nie zauważy różnicy.
http://www.youtube.com/watch?v=MF0kKIyT ... re=related
Zastanów się dwa razy zanim zaczniesz robić prawko!
Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, że jesteś. Nikt nie zauważy różnicy.
http://www.youtube.com/watch?v=MF0kKIyT ... re=related
Zastanów się dwa razy zanim zaczniesz robić prawko!
- Od: 10 wrz 2007, 21:12
- Posty: 241
- Skąd: (WLKP)
- Auto: Mazda 323C Biała strzała;p
To ja sie podepne pod temat. Auto jak w profilu. Teraz jezdzi na stalowych felgach 13" i oponach 175/70R13. Chcialbym do tego kupic felgi. Opony mam z drugiego auta wolne – 195/50R15. Jakie felgi wybrac – tj. ET, rozstaw srub, srednica osadzenia piasty?
- Od: 18 lip 2005, 18:42
- Posty: 37
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323S Protege 1995r 1,5l A/T
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości