Strona 1 z 1

Problem z dobraniem przegubów

PostNapisane: 17 sty 2013, 18:59
przez jnr
Witam wszystkich,

Jestem świeżo upieczonym właścicielem Mazdy 323F BA 2.0i V6 24V z 1995 roku. Kluczyki noszę przy sobie ok. 1,5 miesiąca i właściwie już kupując samochód wiedziałem, że przegub będzie do roboty (jazda próbna po ostrych zakrętach utwierdziła mnie w tym przekonaniu). Dziś wracając z pracy zahaczyłem o lokalny Inter Cars (Kraków), żeby zorientować się w dostępności i cenach części zamiennych. Jedyne czego się dowiedziałem to to, że przegub Pascal'a to koszt ok. 120zł, jednak nie posiadają one w zestawie pierścienia ABS'u. U znajomego mechanika dowiedziałem się, że przebicie starego pierścienia jest teoretycznie możliwe, ale praktycznie w wielu przypadkach kończy się uszkodzeniem go. Dodatkowo zostałem poinformowany, że najtańszy przegub z pierścieniem ABS do Mazdy jaki u nich dostanę to .. ok. 500zł. Prawie spadłem z krzesła biorąc pod uwagę, że dwa przeguby dawały by 1/5 wartości samochodu. Teraz moje pytanie..

Jako świeżak proszę o jakąś poradę, może ktoś ma namiary na względnie tanie części? Z góry dzięki za odpowiedź!

Pozdrawiam.

Re: Problem z dobraniem przegubów

PostNapisane: 17 sty 2013, 20:02
przez MIRU
pytaj w carspeed.pl podaj od razu vin bedzie szybciej
btw u siebie pierscien przebijałem 2 razy i jakos nic sie nie stało :) dla pewności cyknąłem migomatem w 4 miejscach i bangla <faja>

Re: Problem z dobraniem przegubów

PostNapisane: 18 sty 2013, 00:52
przez jnr
Dzięki wielkie! Wysłałem do nich zapytanie, poczekam cierpliwie na odpowiedź. Niestety niewiele mam wspólnego z mechaniką, ale pomału zaczynam sobie sam dłubać przy Mazdzie i jedno muszę przyznać – to samochód dla pasjonatów. Naprawienie czegoś czy ulepszenie samemu sprawia ogromną frajdę :)

EDIT : Dostałem odpowiedź z Carspeed.pl i teraz tak.. NKN wraz z pierścieniem ABS – 250zl/szt, z oficjalnego źródła ten sam przegub po małej zniżce – 120zł. Nie ukrywam, że jest to spora finansowa różnica i waham się czy nie kupić tych bez pierścienia i pozwolić mechanikowi go przebić..? Drugie moje pytanie to po czym i w jaki sposób można stwierdzić, czy mój samochód posiada fabryczne półosie?

PostNapisane: 18 sty 2013, 11:51
przez lukasssss1
Wszystko zależy od firmy i ile zębów ma przegub.

Ja sam też przerabiałem temat z przegubem na 24 zęby dostaniesz praktycznie wszędzie różnych firm i ceny tez różne. U mnie niestety według VINu miało być 24 taki też kupiłem, po zdjęciu okazało się że mam na 23 zęby i taki dostałem tylko w Carspeed za 150zł i tylko firma JPN. Więc nie ma reguły na to przekonasz się jedynie jak wyjmiesz stary przegub i zobaczysz czy będzie pasował. NKN to prawie jak oryginał więc firma b.dobra a jak masz za 120zł to nie ma co się zastanawiać tylko sprawdź czy na pewno jest do Vki (26/24 lub 23 zęby). Pierścieniem też się nie przejmuj ja swój też przebijałem i nic się nie uszkodziło, punktakiem porobiłem na przegubie takie dziurki żeby pierścień sztywno siedział i jeździ do tej pory.

Re: Problem z dobraniem przegubów

PostNapisane: 18 sty 2013, 13:23
przez MIRU
Jakbym miał wybierać między jpn za 150 a nkn za 250 to brałbym tego drugiego. Jpn po roku w zimie strzela, latem jakos się wycisza :D
Nie ukrywam, że jest to spora finansowa różnica i waham się czy nie kupić tych bez pierścienia i pozwolić mechanikowi go przebić..?

zapytaj moze ile skasuje za przebicie bo może wyjdzie podobnie co cały kompletny :]

PostNapisane: 18 sty 2013, 15:28
przez lukasssss1
Ja też bym wybrał NKN, ale na 23 zęby miałem tylko taki dostępny a szukałem chyba wszędzie i powiedzieli mi że tylko JPN jest dostępny na 23 zęby reszta jak coś na zamówienie i nie wiadomo jaki czas oczekiwania :( a autko stało 2 tyg na kanale więc nie miałem czasu, ale odpukać rok czasu i się jakoś trzyma :)

No nie żartuj zbicie pierścienia ze starego i założenie go na nowy to raptem 15min roboty jak nie krócej, za 130zł to mogę nawet ja go przebić hahaha :D

PostNapisane: 18 sty 2013, 17:07
przez MIRU
no lepiej zapytac przed niz potem się denerwowac, roznie się cenią :)