Strona 1 z 1

323f 1.8 16v Biegi na włączonym silniku ciężko wchodzą.

PostNapisane: 28 wrz 2012, 14:06
przez Junior1594
Witam, od 3 dni jestem posiadaczem mazdy 323f sprowadziłem ją z Niemiec i przyjechała bez najmniejszego problemu 550km.
Dziś rano zobaczyłem że po odpaleniu biegi ciężko wchodzą ( na zgaszonym silniku wszystko ładnie chodzi) lecz jak już wsadzę bieg z delikatnym oporem to sprzęgło łapie w połowie wiec myślę że sprzęgło jest ok podejrzewam docisk sprzęgła że może już się zużył.

I moje pytanie brzmi czy od razu się brać za sprzęgło czy macie jakieś inne pomysły.

PostNapisane: 28 wrz 2012, 14:28
przez Przemek323c
Na poczatek smarowanie tulejek lewarka.

Re: 323f 1.8 16v Biegi na włączonym silniku ciężko wchodzą.

PostNapisane: 28 wrz 2012, 14:44
przez Lantis 89
Możliwe ze cos ze sprzęgłem skoro na zgaszonym jest ok,musi ko końca nie rozłączać...

Re: 323f 1.8 16v Biegi na włączonym silniku ciężko wchodzą.

PostNapisane: 5 paź 2012, 15:18
przez Briareos
"Na wyłączonym silniku" nie precyzuje czy problem się pojawia momentalnie po jego włączeniu, czy też później – a to ważne bo np. problemy z tulejkami są zależne od temperatury. Przy czym u mnie akurat było tak że im cieplej tym gorzej :)
Jeśli to nie tulejki to całkiem możliwe że zatarło się łożysko podporowe wałka sprzęgłowego. Samo łożysko to grosze, ale robocizna... Trzeba je wyciągnąć z tarczy koła zamachowego :P

PostNapisane: 5 paź 2012, 15:46
przez Junior1594
Wygląda to tak że biegi na zgaszonym silniku pracują bardzo ładnie a przy odpalonym silniku czuć delikatny opór przed włożeniem biegu pojeździłem tak trochę i jak silnik się rozgrzeje jest wszystko ok biegi zaczynają ładnie pracować.
Myślę że może olej w skrzyni jest już stary i blokuje synchronizatory a jak się rozgrzeje robi się rzadszy i biegi zaczynają lekko pracować.
Wymienię olej i zobaczę czy jest poprawa jeśli nie trzeba będzie zrzucić skrzynię i brać się za sprzęgło :(

Re: 323f 1.8 16v Biegi na włączonym silniku ciężko wchodzą.

PostNapisane: 5 paź 2012, 16:00
przez Briareos
Prawdę mówiąc nie spotkałem się z przypadkiem gdzie olej w skrzyni miałby aż tak wyczuwalny wpływ na pracę drążka, ale wymienić nie zaszkodzi. Jeśli to twoja pierwsza wymiana po zakupie to sprawdź czy nie ma w nim trocin :P
Samo sprzęgło też warto obejrzeć. Niekoniecznie to musi być wspomniane łożysko, podobny efekt da np. uszkodzony docisk czy jakieś uszkodzenia tarczy (jedno i drugie kwalifikują komplet do wymiany). Ew. może masz zapowietrzony układ – to akurat jest banalne w naprawie, tylko dostęp do wysprzęglika taki sobie. Pilnuj też poziomu płynu hamulcowego (szczególnie podczas operacji odpowietrzania), Mazdy lubią mieć tuż pod kreską MAX. Tak też zaleca instrukcja.

PostNapisane: 12 gru 2014, 12:54
przez null
Wczoraj u mnie pojawil sie taki sam problem w K8. Na wlaczonym silniku ciezko wrzucic bieg, duzy opor i jakies dzwieki temu towarzyszace. Na wylaczonym biegi wchodza normalnie. Szkoda, ze kolega Junior1594 nie napisal, czy i jak rozwiazal problem.

PostNapisane: 12 gru 2014, 16:49
przez Marek 161BD081
Sprzęgło działa tak samo?