Strona 1 z 1

Mazda Z5Turbo Dopasowanie mocniejszej skrzyni.

PostNapisane: 29 kwi 2012, 10:55
przez gregorius 323 F
Witam kolegów.
Projekt Turbo ma się bardzo dobrze ale jak widać chyba aż za nadto.
Wczoraj zmieliłem mechanizm różnicowy i rozerwałem wodzik drugiego biegu.
Fotki rozebranej skrzyni wkrótce.

Pytanie do szanownych kolegów. jaką skrzynię dopasować do tego pieca aby była wystarczająco wytrzymała pod turbo i miała mocowania pasujące pod blok Z5 i ten sam wałek sprzęgłowy.

Pozdrawiam

PostNapisane: 29 kwi 2012, 11:34
przez hopek
gregorius 323 F napisał(a):Projekt Turbo ma się bardzo dobrze ale jak widać chyba aż za nadto.
Wczoraj zmieliłem mechanizm różnicowy i rozerwałem wodzik drugiego biegu.

sam sobie zaprzeczasz <lol>
Nic nie dopasujesz bez rzeźby... trzeba adapter pod mocniejszą skrzynkę.

PostNapisane: 29 kwi 2012, 11:45
przez gregorius 323 F
Ok chcę zrobić to po najmniejszej linii oporu.
Jeżeli chcesz pomóc to podaj jakiś typ skrzyni i co jest wg ciebie adapterem bo tak do niczego nie dojdziemy.
Pozdrawiam

PostNapisane: 29 kwi 2012, 13:04
przez jaaco
Adapter czyli tak jak masz dystanse do felg zmieniające rozstaw śrub.
Wycinasz taki adapter CNC czy czym tam chcesz, robisz w nim dziury żeby przykręcić do bloku,
oraz dziury aby przykręcić do niego skrzynię. Mam nadzieję że dość jasno się wyraziłem co do adaptera ;]

Re: Mazda Z5Turbo Dopasowanie mocniejszej skrzyni.

PostNapisane: 29 kwi 2012, 13:42
przez hopek
To jest projekt pionierski i nikt tego nie robił i robić nię będzie. Bo to grzebanie w g...nie. Zawsze się cos posypie a zamienników mocniejszych brak, a nawet słabszych. Wszystko trzeba robić samemu. Wywal ten silnik i zapakuj BP. Na starcie masz juz większe pole do popisu <ok>
Tak wygląda projektowanie i wykonanie adapterów pod K-serie
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=127515&view=unread#unread

PostNapisane: 29 kwi 2012, 16:50
przez gregorius 323 F
Dobra wszystko jasne.
ale zakładanie skrzyni od silnika np k-serii mija się z moimi oczekiwaniami.
Ja się was pytam czy np skrzynia z BG 1.8 Gt podejdzie bo na 90% obejdzie się bez jakichś dziadowskich blach które zawsze spowodują przesunięcie wałka sprzęgłowego względem tarczy i łożyska ( przerabianie łapki lub siłownika sprzęgła =druciarstwo)

Do hopka projekt oczywiście że pionierski.
Grzebaniem w g...nie mogę określić każde pójście na łatwizne ze swapowaniem silników na k serie albo na 1.8 bp.
Silnik który złożyłem w dużej mierze bazuje na budowie i koncepcji B6turbo ze starych i bardzo dobrych mazd 323 z końca lat 80-tych.
Poczytaj trochę o wyższości tych silników nad 1.8 BPT z BG – ja akurat mam możliwość współpracy z rajdowcami jeżdżącymi tymi mazdami w czteropędzie (1.6 zestrojona jest na wyższą moc bo jest po prostu trwalsza).
No i oczywiście wreszcie się zbiorę w sobie i podjadę ja shamować aby ukrócić wszelkie domysły.
Jak narazie wystarcza mi to że madzia 1.5 objeżdża K8 a BP zostawia daleko w tyle.

Pozdrawiam

Re: Mazda Z5Turbo Dopasowanie mocniejszej skrzyni.

PostNapisane: 29 kwi 2012, 16:59
przez hopek
No to w końcu co masz Z5 jak w tytule, czy b6 jak w opisie :>
Co do skrzyń Kseries to podałem tylko przykład jak wygląda adapter i jak go projektować...

gregorius 323 F napisał(a):No i oczywiście wreszcie się zbiorę w sobie i podjadę ja shamować aby ukrócić wszelkie domysły

noo ciekawe kiedy :P

PostNapisane: 29 kwi 2012, 17:05
przez gregorius 323 F
Zaraz będzie znowu off-top
ShortBlock Z5 jest taki sam jak B6 tylko ma minimalnie mniejsze średnice cylindrów – można oczywiście rozwiercić hehe.
Bez skrzyni narazie ciężko będzie ją shamować.
Pozdro

Re: Mazda Z5Turbo Dopasowanie mocniejszej skrzyni.

PostNapisane: 29 kwi 2012, 17:11
przez hopek
Czyli co, słupek z5 + roztaczanie, a wał ?? korby takiej samej długosci ??

PostNapisane: 2 maja 2012, 22:22
przez waldii
a moze inaczej.Kupujesz kolejna skrzynie z Z5 i kasujesz w niej luzy na satelitkach.W ten sposob skrzynia bedzie nie do zdarcia.