Strona 1 z 2

Mazda 323F BA 2.0 – swap przednich hamulców z Mazdy 6

PostNapisane: 12 lut 2012, 20:00
przez gandi
Generalnie rzecz biorąc prosta robota :)
Po zakupie zacisków rozbieramy zaciski an części pierwsze, czyścimy wszystko dokładnie piaskujemy lub w przypadku braku takiej opcji czyścimy druciana szczotka i papierem ściernym, odtłuszczamy, malujemy. Później przy składaniu, smarujemy prowadnice i składamy do kupy razem z klockami. Rozpychamy w środku tak by zmieściła się tarcza młotkiem lub jakimś szerokim kluczem tak by nie zniszczyć klocków.

Zabezpieczamy samochód przed osunięciem (ręczny, podkładki pod kola, skrzynia na biegi itd itd :) )

Poluzujemy koło, podnosimy autko na podnośniku i ściągamy je.

Porównanie wielkości i budowy zacisków. ( niebieskie KF, czerwone M6)

1-zsltoz.jpg


2-15wjo1v.jpg


1 i 2 odkrecamy śruby. 2 jest ponizej.

Obrazek

Zacisk można sobie opuścić i niech sobie wisi na przewodzie. Będzie nam później łatwiej i szybciej przełożyć wężyk i minimalna utrata płynu.
Następnie na miejsce starego zacisku zakręcamy nowy M6, pamiętając o założeniu na każda śrubę podkładki. Potrzebna jest ona do tego by śruba za bardzo się nie wkręciła i nie oparła nam sie o tarcze powodując jej blokadę. Zaciski z M6 maja troszkę cieńsze mocowanie niż w KF co powoduje głębsze wejście śruby.

4-2f0g1mo.jpg


Stary zacisk, można sobie położyć obok nowego teraz i odkręcamy wężyk płynu hamulcowego, zaznaczony na czerwono. Musimy pamiętać ze po odkręceniu, zacznie wyciekać płyn, i ze trzeba pilnować miedzianej podkładki która powinniśmy mieć razem z zaciskami z M6. Będzie ona na śrubce mocującej wężyk do zacisku. Po ściągnięciu wężyka odkładamy stary zacisk na bok i bierzemy sie do skręcenia wężyka z nowym zaciskiem.


Obrazek

1. Najpierw wkładamy śrubę w otwór wężyka a później miedziana podkładkę, która ma iść jako pierwsza do zacisku. Na zakończeniu wężyka jest taki pazurek który tez musi trafić w odpowiednie miejsce. Skręcamy dość mocno ale z wyczuciem żeby nie urwać gwintu :) Podnosimy maskę, okręcamy korek zbiorniczka płynu hamulcowego.
2. Odkręcamy leciutko śrubkę nr, jest to odpowietrznik hamulca. Druga osoba w tym czasie delikatnie naciska pedał hamulca az do podłogi, kiedy płyn zacznie sie lać strumyczkiem jak przy sikaniu bez przerw z powietrzem zakręcamy podczas wciskania pedału hamulca ten odpowietrznik i dokręcamy. Zazwyczaj przy malej utracie płynu odpowietrzenie następuje juz przy pierwszym naciśnięciu hamulca. Hamulce odpowietrzone. Sprawdzamy czy wszystko poskręcane dobrze i można montować koło.

6-2yufrpv.jpg


Efekt końcowy... :)

7-14nedc6.jpg


EDIT by Marek: Przeniosłem dostępne obrazki na serwer MS aby nie zginęły.

PostNapisane: 12 lut 2012, 20:06
przez scrabi
BRAWO!!!!!!!!!!!
Fotorelacja super!!!
na pewno sie przyda szerszej publiczności.
Rozumiem kolego że sswoje tarcze hamulcowe zostawiłeś stare nie sa to od mazdy6?

Re: FOTORELACJA 323f BA 2.0 swap przednich hamulców na mazda 6

PostNapisane: 12 lut 2012, 20:13
przez gandi
Nie, tarcze hamulcowe również sa z mazdy 6. Wsadziłem najpierw tarczez mazdy 6 bez zmiany zacisków, hamowało świetnie, lepiej niż na zaciskach z mazdy 6 ale niestety, potwornie szybko sie grzały do takiego stopnia ze felgi nie można było dotknąć. w zwiazku z takim obrotem sprawy postanowiłem zakupić i wymienić tez zaciski. Nie mniej jednak nie mogą pochodzić z modeli z silnikiem diesla ( o ile dobrze pamiętam). Mazda 6 GG najlepiej 2.0 silnik benzyna.
Zaciski dostałem za 150 zl za sztukę z klockami i idealnym stanie. Przeszlifowałem je i zalozylem co pozwoliło zaoszczędzić na klockach.

Re: FOTORELACJA 323f BA 2.0 swap przednich hamulców na mazda 6

PostNapisane: 13 lut 2012, 08:53
przez scrabi
czyli cały układ hamulcowy jest od mazdy 6? klocki tarcze i dociski?a przewody ham. te elastyczne gietkei rozumiem pozostają ''stare''?i czy teraaz po wymiane nic sie nie grzeje? wszystko oki lepiej hamuje? pytam sie bo sam zastanawiam sie czy nie zmienic sobie, tylko że ja mam wersje z silnikiem 1.5 323f ba 94r.i ciekwe czy bedzie tez pasowało.

PostNapisane: 13 lut 2012, 09:12
przez hopek
gandi napisał(a):Nie mniej jednak nie mogą pochodzić z modeli z silnikiem diesla ( o ile dobrze pamiętam). Mazda 6 GG najlepiej 2.0 silnik benzyna.

na allegro pisza że z diesla też mają 283mm
gandi napisał(a):hamowało świetnie, lepiej niż na zaciskach z mazdy 6 ale niestety, potwornie szybko sie grzały

ale why ?? przecież tłoki z M6 i 323FBA sa takie same...może stare miałeś zapieczone na prowadnicach lub tłok zkorodowany.
scrabi napisał(a):pytam sie bo sam zastanawiam sie czy nie zmienic sobie, tylko że ja mam wersje z silnikiem 1.5 323f ba 94r.i ciekwe czy bedzie tez pasowało.

Będzie, tylko trzeba ponieśc trochę większe koszta bo do przekładki dojdą jeszcze zwrotnice +łożyska nowe

Re: FOTORELACJA 323f BA 2.0 swap przednich hamulców na mazda 6

PostNapisane: 13 lut 2012, 09:20
przez gandi
Ale tarcze z M6 sa szersze, ledwo je wcisnalem w zaciski z KFa, co do diesli, ktos mi mowil ze z diesli nie moga byc, moze maja inny rozstaw srub montazowych nie wiem.

PostNapisane: 13 lut 2012, 09:25
przez hopek
Ważne aby miała 5x114.3 i 283mm

PostNapisane: 13 lut 2012, 10:52
przez gandi
Tez tak myslalem ale okazalo sie ze szerokosc tarczy z M6 jest ciutke wieksza, ledwo to wepchalem w zacisk Z KFa i potwoernie sie grzalo. Po wymianie zacisków rowniez problem ustal a rarcza weszla bez problemu w zacisk.

PostNapisane: 13 lut 2012, 16:28
przez Majki88
scrabi do Z5 możesz tylko wrzucić zwrotnice i zaciski z BP bo rozstaw masz 4x100
a w V6 jest 5x114,5

ja u siebie mam tarcze i zaciski z diesla 283mm i bez problemu pasuje

PostNapisane: 13 lut 2012, 20:12
przez hopek
Majki88 napisał(a):scrabi do Z5 możesz tylko wrzucić zwrotnice i zaciski z BP bo rozstaw masz 4x100
a w V6 jest 5x114,5

kupuje zwrotnice od V6, łożyska i wciska swoje piasty z rozstawem 4x100 ...i ma stary rozstaw, nowe łozyska i 283 tarcze :)

Re: FOTORELACJA 323f BA 2.0 swap przednich hamulców na mazda 6

PostNapisane: 13 lut 2012, 20:22
przez marshal_sila
no i to rozumiem:) zwrotnice będą pasowały do reszty z z5?? łożysko??

Re: FOTORELACJA 323f BA 2.0 swap przednich hamulców na mazda 6

PostNapisane: 13 lut 2012, 20:26
przez hopek
No przecież Matheus ma takie cos zrobione....zwrotnica v6 a piasta Z5....więc i łożysko trzeba zmienić bo stare sie rozsypie :P

PostNapisane: 14 lut 2012, 08:48
przez Siw-y
gandi napisał(a):Zazwyczaj przy malej utracie płynu odpowietrzenie następuje juz przy pierwszym naciśnięciu hamulca.
Taa, jasne <lol>


gandi napisał(a):Najpierw wkładamy śrubę w otwór wężyka a później miedziana podkładkę, która ma iść jako pierwsza do zacisku.
Tam idą dwie podkładki.


gandi napisał(a):Odkręcamy leciutko śrubkę nr, jest to odpowietrznik hamulca. Druga osoba w tym czasie delikatnie naciska pedał hamulca az do podłogi, kiedy płyn zacznie sie lać strumyczkiem jak przy sikaniu bez przerw z powietrzem zakręcamy podczas wciskania pedału hamulca ten odpowietrznik i dokręcamy.
Powodzenia, procedura jest zupełnie inna.


gandi napisał(a):Zacisk można sobie opuścić i niech sobie wisi na przewodzie.
Nie wiesza się zacisku na przewodzie bo bardzo łatwo go uszkodzić, zwłaszcza, że nowy on nie jest.

PostNapisane: 16 lut 2012, 22:16
przez MariuS
P&P pasują przednie zaciski i tarcze z 2,0 i 2,3(bez mps) benzyna, oraz oba diesle.

Nie pasuje P&P zestaw z MPS-a i benzynowej v-ki ;)

PostNapisane: 17 lut 2012, 00:55
przez gandi
MariuS napisał(a):P&P pasują przednie zaciski i tarcze z 2,0 i 2,3(bez mps) benzyna, oraz oba diesle.

Nie pasuje P&P zestaw z MPS-a i benzynowej v-ki ;)


OO wlasnie :)) Dzieki Marius za podpowiedz:) Kiedys mi to mowiles ale heh wieki temu:)

PostNapisane: 18 cze 2012, 20:47
przez Hazu
Sprawdzał Ktoś czy zaciski tylne z M6 pasują do BA KF?

PostNapisane: 20 sie 2012, 22:38
przez Hazu
Ja sprawdzałem :P
Nie pasują, jarzma mają inny rozstaw otworów mocujących.

Re: FOTORELACJA 323f BA 2.0 swap przednich hamulców na mazda 6

PostNapisane: 27 sie 2012, 11:36
przez drevco
Odpowietrzanie hamulców (2 -osoby):
1. Na zamkniętym-szczelnym układzie wciskać kilka razy pedał hamulca nożnego aż do momentu poczucia oporu. Pedał powinien się zatrzymać miej-więcej w połowie. I tak trzymamy noga wciśnięty pedał, ciągle go naciskając.
2. Druga osoba odkręca śrubę odpowietrzająca, pedał wciśnięty opada do końca, powodując wypływanie płynu hamulcowego, trzymamy go wciśniętego dopóki osoba nie zakręci śruby odpowietrzającej. Po zakręceniu śruby puszczamy pedał.
3. Czynności powtarzać dopóki układ nie nabierze odpowiedniej sprawności. Czynność należy wykonać dla każdego z kół.

Re: Odp: FOTORELACJA 323f BA 2.0 swap przednich hamulców na mazda 6

PostNapisane: 21 kwi 2014, 13:25
przez BooNi3
Hazu napisał(a):Ja sprawdzałem :P
Nie pasują, jarzma mają inny rozstaw otworów mocujących.


A czy da się dopasować jakiekolwiek inne zaciski byle były większe od oryginalnych ?

Re: FOTORELACJA 323f BA 2.0 swap przednich hamulców na mazda 6

PostNapisane: 9 sie 2014, 10:38
przez grysza
Sory za odświeżenie ale w takim razie zmieniając piaste na ta z z5 to jaka tarcze wtedy wstawic ? Wiem ze 283 ale od czego zeby miala 4 dziury a nie 5