Strona 1 z 1

Skrzynia z 1,3 (B3) do 1,5 (Z5) ?

PostNapisane: 3 sty 2012, 01:07
przez mazdix2
Panowie tak jak w temacie, czy orientuje sie ktos czy skrzynia z 323C B3 podejdzie do Z5?

Re: Skrzynia z 1,3 (B3) do 1,5 (Z5) ?

PostNapisane: 3 sty 2012, 13:59
przez misiak89-89
Obrazek
Z5
Obrazek
B3

Teoretycznie powinna pasowac...

Ponoc skrzynia z B3 ma krótsze przełożenia.

Re: Skrzynia z 1,3 (B3) do 1,5 (Z5) ?

PostNapisane: 3 sty 2012, 14:27
przez rafał88
No napewno ma krotsze zeby sobie silnik radzil ale nie wiele pewnie. Czyli z5 z ta skrzynia bedzie lepiej sie zbierac:)

PostNapisane: 3 sty 2012, 15:44
przez mazdix2
misiak89-89 napisał(a):Ponoc skrzynia z B3 ma krótsze przełożenia.

arafal21 napisał(a):No napewno ma krotsze zeby sobie silnik radzil ale nie wiele pewnie. Czyli z5 z ta skrzynia bedzie lepiej sie zbierac:)




No i o to mi wlasnie chodzi :D dzieki za odp :)

A w praktyce czy ktos zakladal do Z5 skrzynie od B3?

PostNapisane: 11 mar 2013, 12:09
przez Bartg
Odkopię temat, bo być może będzie mnie w końcu czekać wymiana skrzyni ;) Co oprócz samej skrzyni byłoby potrzebne do zamontowania takowej od B3 do Z5 ?

PostNapisane: 11 mar 2013, 16:37
przez Marcis
tyle że spalanie będzie większe i silnik wył już przy 100km/h :) kolega w seacie ibiza ma silnik 1.4 a przy 100km/h silnik kręci 3200rpm. Jest to nie przyjemne...

PostNapisane: 11 mar 2013, 16:38
przez Bartg
Z tego zdaje sobie sprawę ;)

PostNapisane: 11 mar 2013, 17:30
przez luki_92_92
A nie można przełożyć dłuższej piątki jak to często robią przy silniku KL skrzynia od K8 a piątka dłuższa od FS? Może i to skrzyni od B3 znalazłaby się jakaś dłuższa piątka na trasy od czegoś innego? <oczy>

PostNapisane: 11 mar 2013, 18:00
przez Marcis
Chyba że byś rozebrał skrzynie i jeśli jest możliwość, same koło zębate 5 biegu z Z5 do B3 przełożyć.
Szczerze mówiąc to aby nikt nie żałował szukał bym skrzyni od Z5, bo ja sam nie chciałbym wycia silnika w trasie i maksymalnej prędkości 160km/h i 0,5l paliwa więcej na 100km przy takich cenach:)
Jak już ktoś chce większe osiągi to bym próbował zastosować dodatkowe paliwo gdzieś pod kolektor dolotowy przy pełnym otwarciu przepustnicy. Czyli doprowadzić jakiś przewodzik z paliwem pod kolektor który by podawał pewną ilość paliwa przy otwartej w pełni przepustnicy. Najprostszym sposobem zwiększenia mocy silnika jest podanie większej ilości mieszanki paliwowo-powietrznej.

PostNapisane: 11 mar 2013, 22:10
przez Bartg
Nie przesadzajmy raczej z długością skrzyni, zazwyczaj zakłada się ją do BP, a tam różnica jest kolosalna w przełożeniach, do Z5 powinna być mniejsza ;) Poza tym teraz przez dolot i prawie przelotowy wydech i tak jest głośno powyżej 120 w trasie, więc różnica i tak niewielka. Będe miał prawdopodobnie skrzynie od BG 1.3 od benny88 na przymiarkę, więc sprawdzi się teorie czy się da <spoko>

PostNapisane: 12 mar 2013, 20:53
przez Marcis
tylko zdaj relację z tego:)

PostNapisane: 5 kwi 2013, 00:05
przez pawcio1017
Bartg – tak z czystej ciekawości spytam. Podpasowała ta skrzynia?

PostNapisane: 11 kwi 2013, 09:30
przez Bartg
Nie wiem nie zakładałem w końcu, bo Benny sie rozmyślił z rozbiórką ;) Ale założyłem skrzynie od 323P i teraz mam zagwozdkę, bo jest zauważalnie "krótsza" od tej która była. Teraz nie wiem – czy skrzynia od 323P Z5 się różni (wątpie), czy ktoś mi przypadkiem sprzedał skrzynię od B3 która podeszła plug&play. W moim temacie filmik można z grubsza ocenić, teraz odcina mi wg gtecha na 6750 tuż przed 1/4 mili, gdzie wcześniej nie było takiej opcji. Przy 90km/h na 5 mam jakieś 150-200 obrotów więcej teraz.