Płyn do wspomagania kierownicy Mazda 323P 97

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Morti323 » 2 lis 2011, 17:13

Witam. W wyniku skomplikowanych okoliczności wyciekła mi połowa płynu wspomagania, pompa zaczeła strasznie hałasować więc żeby tylko dojechać do sklepu i do szkoły dolałem jakiegoś białego / przezroczystego. Wszystko działa ok, nic się nie dzieje ale chcę go wymienić na taki jaki powinien być czyli z tego co wiem ATM M-III lub Dexron II. Czym one się różnią? W sklepie byłem i mieli Hipol czerwony i mi go polecali ale nie wiem czy brać (23zł). Mieli też inny czerwony Castrol. Czy one się bardzo różnią? Co polecacie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 maja 2011, 23:48
Posty: 15
Auto: Mazda 323 V Hatchback 1997 1500ccm 16V

Postprzez Morti323 » 3 lis 2011, 17:27

Dziś mi sprzedawca polecił jeden płyn.. Kosztował 23zł ale nie przeczytałem dokładnie i tam nie ma nic o Dexron II ani ATM M-III. Czy on będzie dobry: Mobil ATF 220?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 maja 2011, 23:48
Posty: 15
Auto: Mazda 323 V Hatchback 1997 1500ccm 16V

Postprzez BratCukierka » 3 lis 2011, 17:29

Mobil ATF220 spełnia wymagania Dexron II D
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Morti323 » 3 lis 2011, 18:20

Czyli będzie dobry? Czy to jest taki płyn że "ujdzie w tłoku" czy na prawdę dobry? Jak coś to mogę oddać ewentualnie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 maja 2011, 23:48
Posty: 15
Auto: Mazda 323 V Hatchback 1997 1500ccm 16V

Postprzez Malin » 3 lis 2011, 18:45

Mam takie pytanko – co może być przyczyną piszczenia przy kręceniu kierownicą? Poluzowany pasek czy to wina zdychającej pompy? I czy cięzko jest z wymianą płynu do wspomagania?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2007, 20:31
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GD / 323f BA / 3 BK / MX-5 NC 2.5

Postprzez Morti323 » 3 lis 2011, 21:33

zwykle da się usłyszeć co piszczy najlepiej stojąc z przodu i druga osoba kręci. Ale pompa raczej nie piszczy. Może piszczeć sam układ lub ewentualnie paseczek.
OK zalałem tym Mobilem. Zeszło około 900ml z układu, ze zbiornika poprzez kręcenie kierownicą. Spuszczałem tam gdzie jest ten wąż idący do układu kierowniczego. Zostało 100ml na ewentualne dolewki chociaż na to się nie zapowiada. Teraz płyn jest czysty a wspomaganie zdaje się pracować lżej (odrobinkę). Tamten płyn fabrycznie był czerwony ale teraz już jest CAŁKOWICIE CZARNY. I tak za długo zwlekałem ;). Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 maja 2011, 23:48
Posty: 15
Auto: Mazda 323 V Hatchback 1997 1500ccm 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323