wspomaganie zacina się

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez torba76 » 2 lis 2011, 12:22

Witam.
Mam mazdę 323F BA, 2.0 1995r
Od jakiegoś czasu coś dziwnego dzieje się ze wspomaganiem: Wspomaganie zacina się przy skręcaniu w prawo tzn. wsiadam do samochodu rano, odpalam i próbując obrócić kierownicą w prawo czuję poważny opór tak jakby auto było zgaszone (w lewo wszystko ok). Nie pomaga dodawanie gazu – kierownica dalej chodzi bardzo ciężko. Muszę na siłę kręcić nią do momentu aż "załapie" tzn. nagle problem ustępuje i działa poprawnie. Skręcam na siłę w prawo, coś zaskoczy i od razu czuć jakby otworzył się jakis zaworek, płyn zaczął płynąc i wszystko jest ok. Problem się nie pojawia po zgaszeniu i ponownym odpaleniu w niedługim czasie, jednak po kilku godzinach znów kierownica jest zablokowana. Wydaje mi się, że wpływ ma temperatura – zrobiły się chłodne poranki i problem się ujawnia. Wziąłem pod uwagę, że układ może być zapowietrzony – ale moim zdaniem nie jest. Ten opór który czuć zanim wspomaganie załapie jest identyczny jak przy próbie skręcanie na wyłączonym silniku i pojawia się tylko przy skręcaniu w prawa stronę.
Z góry dziękuję za rady.
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 20:49
Posty: 27
Skąd: Płock
Auto: mazda 323F 2.0 24V 1995

Postprzez MareckiGTI » 2 lis 2011, 12:53

Spróbuj na wymienić płyn od wspomagania na forum masz opis jak to poprawie wymienić i odpowietrzyć układ.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Postprzez torba76 » 2 lis 2011, 13:19

Płyn był niedawno wymieniany przy okazji wymiany pompy wspomagania (stara przeciekała). Po wymianie było ok. Tak myślę że gdyby to była kwestia płynu to by podobnie działało przy skręcie w prawo i w lewo. Nie znam budowy układu wspomagania zbyt dobrze ale mam wrażenie, że to jakiś zawór czy coś w tym rodzaju nie działa prawidłowo. Może miał ktoś podobny przypadek?
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 20:49
Posty: 27
Skąd: Płock
Auto: mazda 323F 2.0 24V 1995

Postprzez Malin » 3 lis 2011, 19:48

Witam, również mam problem ze wspomaganiem, otóż piszczy mi prawdopodobnie pasek kiedy skręcam (obojętnie czy do oporu czy nie) i czy jest to wina polluzowanego paska, czy może pompa umiera (bo już też takie opinie słyszałem)? a drugie moje pytanie: jak powinna wyglądać prawidłowa wymiana płynu wspomagania?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2007, 20:31
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GD / 323f BA / 3 BK / MX-5 NC 2.5

Postprzez daten » 3 lis 2011, 22:47

Sprawdź czy gdzieś przewody wspomagania nie są załamane/zagięte może to ograniczać przepływ płynu.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2011, 21:47
Posty: 45
Skąd: Przeworsk / Rzeszów
Auto: MAZDA

Postprzez Marek 161BD081 » 4 lis 2011, 11:15

Zasadniczo popatrzcie na stan napięcia paska i ... to większość rzeczy załatwia ;)
Ale jak pasek sobie trochę już "popiszczał" to zaleciłbym jednak jego wymianę.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez farciarz » 7 lis 2011, 05:40

torba76 napisał(a):Płyn był niedawno wymieniany przy okazji wymiany pompy wspomagania (stara przeciekała). Po wymianie było ok. Tak myślę że gdyby to była kwestia płynu to by podobnie działało przy skręcie w prawo i w lewo. Nie znam budowy układu wspomagania zbyt dobrze ale mam wrażenie, że to jakiś zawór czy coś w tym rodzaju nie działa prawidłowo. Może miał ktoś podobny przypadek?


Nie do końca masz rację. Odpowietrz jeszcze raz i będzie ok.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez torba76 » 9 gru 2011, 11:17

odpowietrzałem jeszcze raz i niestety ok nie jest.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 20:49
Posty: 27
Skąd: Płock
Auto: mazda 323F 2.0 24V 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 9 gru 2011, 11:22

torba76 napisał(a):odpowietrzałem jeszcze raz i niestety ok nie jest.

Popatrz jeszcze raz na stan napięcia paska napędowego pompy wspomagania.
Najlepiej popatrz na to z rana po nocnym postoju ale i tak musisz kogoś mieć do pomocy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 9 gru 2011, 16:05

To napewno nie jest wina paska, jesli by tak bylo caly czas piszczalby. ale spr wszystko od walsnie zacznajac od paska. a pozniej sprawdz czy pompa dobrze bije a jesli nie to pewnie w kolumnie cos siedzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marcin1990 » 9 gru 2011, 16:10

może jakiś zaworek się blokuje? Jeśli skręca w prawo to maglownica się wysuwa, a jak w lewo to chowa, Ma problem z wypchaniem.
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez cwany » 9 gru 2011, 20:07

na warsztacie 2 razu mieliśmy tak ze była wymieniana przekładnia (akurat w passacie b5) i odpowietrzyliśmy wszystko git, chodzi jak marzenie, na drugi dzień auto przyjeżdża ze wspomagania nie ma. poprostu trzeba troche pojeździć, pokręcic kierownicą i uzupełnić płyn. na 3 dzień wszystko wracało do normy

także proponuje pojeździć, pokręcić kierownicą raz lewo raz prawo, sprawdzać poziom płynu, jeśli po paru dniach problem nie ustąpi to raczej coś sie zapowietrza, czyli masz nieszczelność moze na którymś wężu, a moze gdzieś na złączu, dane były nowe podkładki miedziane? to musi być naprawde dokręcone na maxa
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez rafał88 » 10 gru 2011, 11:44

A moze moze zle uklad odpowietrzony, aleee nie bo tylko w jedna strone nie dziala wspomaganie... tak jakby na maglownicy jakis zawor pier..il
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez torba76 » 25 gru 2011, 21:18

Myślę że gdyby coś było źle skręcone i się zapowietrzało ciągle to raczej wyciekałby tamtendy płyn, który jest pod sporym ciśnieniem podczas pracy układu. A płyn nie wycieka, więc odrzucam zapowietrzenie. Jeżdzę z tą usterką już od jakiegoś czasu ale to nie jest zbyt bezpieczne szczególnie dla kogoś innego niż ja za kierownicą bo może go czekać niespodzianka podczas skrętu w prawo.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 20:49
Posty: 27
Skąd: Płock
Auto: mazda 323F 2.0 24V 1995

Postprzez farciarz » 25 gru 2011, 21:51

Sorki, ale grubo się mylisz. Zapowietrzenie nie musi się wcale wiązać z wyciekiem płynu z układu wspomagania.

A skoro masz wciąż ten sam problem to zdecyduj się w końcu na sprawdzenie pompy u mechnika
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323