Tył auta podskakuje...

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kreml73 » 24 sie 2011, 08:03

czy mógłby ktoś podesłać obrazek z czego składa się fabryczna kolumna McPershon'a tylna?
Chodzi o to co i w jakiej ilości wkłada się na amorek przed wkręceniem do autka
Po kupnie samochodu zauważyłem że "podskakuje" tyłem- pierwsza myśl- wybite amorki, jednak przy próbie sprawdzenia okazało się że potrzeba dwóch osób żeby można było autko o 2 cm ugiąć... Twardy jest jak byk. Zajrzałem w kolumnę i moim zdaniem ktoś napchał tam jakichś dodatkowych odbojników (nie wiem, albo "naprawiał" w ten sposób uszkodzone amorki, albo woził baaardzo ciężkie rzeczy). Chciałbym powrócić do stanu jaki powinien być, jednak nie wiem co wyrzucić a co ma tam zostać...
Ostatnio edytowano 8 paź 2011, 16:37 przez kreml73, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 24 sie 2011, 07:36
Posty: 15
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 323C 1.5

Postprzez jaaco » 24 sie 2011, 20:15

Tutaj z F, ale chyba w C jest dokładnie tak samo :)

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez cwany » 25 sie 2011, 21:12

pewnie ktoś wrzucił gumy między zwoje. najczęściej da sie je wyszarpać, wyjmij i zobacz jak wtedy auto lata
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez kreml73 » 8 paź 2011, 16:29

No więc tak, wyciąłem połowę tych tulei z pianki które tam były. Auto siadło trochę niżej, ale nadal twarde. Teraz wyciągnąłem resztę tych tulei i niestety nic to nie dało- nadal trzeba prawie skoczyć na tył samochodu żeby go ugiąć o parę centymetrów, a miejsce na pracę amorka teraz na pewno jest. Podczas jazdy tył samochodu delikatnie podskakuje ale nie tak jak na za miękkich sprężynach tylko tak jakby tych sprężyn w ogóle tam nie było...Trochę się boję że ta pianka którą wywaliłem to jednak była potrzebna (wyglądało by to jak część nr 28-1118 z tego schematu, jednak u mnie było to jednakowej średnicy na całej długości i z przewężeniem w środku wysokości, dlatego nie skumałem że to może być to...)
Tylko nadal mam problem- dlaczego to auto jest takie twarde? Czy wszystkie "C" tak mają? Czy Wam też autka podskakują na równiutkiej drodze? Może to kwestia jakiegoś niekorzystnego rozstawu osi..?
Nie wiem, już nie mam pomysłu na to auto..... <glupek2>
Początkujący
 
Od: 24 sie 2011, 07:36
Posty: 15
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 323C 1.5

Postprzez luki_92_92 » 8 paź 2011, 17:05

Może masz poprostu sprężyny krótsze założone, takie jak się zakłada do obniżania auta – obniżają a zarazem utwardzają.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez rafał88 » 8 paź 2011, 18:01

Zrob foto najlepiej jak to wyglada i sie wtedy najszybciej dowiesz. takie zgadywanie opisywanie nic nie daje, no zalezy od sytuacji. Ale tak jak kolega wyzej napisal pewnie mazda na glebie siedzi i zachowuje sie wlasnie w ten sposob. mi tak madzia skakala jak mialem wlasnie amory wyprane. nie wiem sam zrob foto to sie dowiesz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez kreml73 » 8 paź 2011, 18:46

Ale chodzi Wam o zdjęcie z boku auta czy zdjęcie elementów amorka które mam?
Dopóki miał te pianki powsadzane stał wg. mnie za wysoko.
Po wycięciu 5cm zszedł prawie o tyle niżej i wygląda że jest w miarę równo. Jednak myślałem że znowu "siadł" na resztkach tych pianek, bo np. sprężyny nie istnieją
Dziś wyciąłem resztki pianek i auto stoi jak stało, tyle że nadal twarde.
"Gleby" raczej na pewno nie ma, bo jak się mocno człek napnie i z impetem przydusi to parę cm da się go wcisnąć.
Na dużych dziurach autem nie rzuca, wydaje się jakby wszystko pracowało poprawnie
Gorzej jak jest równa droga- co chwilę czuć takie minimalne szybkie bujanie góra-dół.
Poodbija się i chwilę znów spokój. I znów góra-dół... Po paru kilometrach jazdy brzuch zaczyna boleć :D
Myślałem na początku że to może krzywa któraś felga, ale wymieniłem na nowsze alumy i na nich jest to samo...
Początkujący
 
Od: 24 sie 2011, 07:36
Posty: 15
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 323C 1.5

Postprzez rafał88 » 8 paź 2011, 19:03

I z boku i tego co masz pod blotnikiem, ja podejrzewam springi ze sa "sportowe".
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez tomekV6 » 9 paź 2011, 14:35

Za twardość odpowiada zarówno sprężyna jak i amortyzator. Ciężko ocenić bez jakiegoś zdjęcia, ale myślę że masz twardsze springi i wybite lub zatarte amortyzatory. Za podskakiwanie na równej drodze może być odpowiedzialna wadliwa opona (z guzem lub niewyważona) <spoko>
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 18:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez kreml73 » 9 paź 2011, 20:51

Autko wygląda z boku tak:
Obrazek
Więc wg. mnie normalnie.
Co do sprężyn to nie mam pojęcia czy są jakieś twardsze.... Może faktycznie ktoś wcześniej wymienił na coś nie z tego modelu... Zdjęcie samej sprężyny też nic nie da.
Amortyzatory wyglądają na już wymieniane, bodajże SRL na nich jest wytłoczone.
Dziś na mieście przyuważyłem stojącą taką samą Mazdę jak moja, podszedłem i sprawdziłem- tył mięciutki w porównaniu do mojej...
Wygląda na to że trzeba kupić springi, wymienić i sprawdzić, jak będzie lipa to druga robota i wymienić amorki... Bo chyba nic innego nie może sprawiać że auto jest takie twarde?
Felgi i oponki wymienione i wyważone
Początkujący
 
Od: 24 sie 2011, 07:36
Posty: 15
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 323C 1.5

Postprzez tomekV6 » 9 paź 2011, 20:58

Jaki masz kolor sprężyn/amorów?? Są jakieś napisy na sprężynach??
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 18:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez kreml73 » 9 paź 2011, 21:00

Zwykłe czarne sprężyny, napisów żadnych nie zauważyłem, nie licząc tych zwojów które przylegają do gniazd są bodajże 4 zwoje...
Początkujący
 
Od: 24 sie 2011, 07:36
Posty: 15
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 323C 1.5

Postprzez tomekV6 » 9 paź 2011, 21:08

Z obu stron auta sprawdzałeś twardość??
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 18:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez kreml73 » 9 paź 2011, 21:42

Tak, cały tył jest twardy...
Chociaż, jak pociągnąć auto "do góry", to wtedy zostaje tak jakby parę centymetrów wyżej
Potem naciskając auto w dół te parę centymetrów idzie luźno, a dopiero potem ściana....
To by mogło faktycznie świadczyć o zatartych w pewnym miejscu amorkach...
Początkujący
 
Od: 24 sie 2011, 07:36
Posty: 15
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 323C 1.5

Postprzez luki_92_92 » 10 paź 2011, 16:20

No nie oszukujmy się – SRL to nie jest wysoka półka jeśli chodzi o amorki :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez rafał88 » 10 paź 2011, 21:26

Wina amorow pewnie gazowki z dolniej polki, ale i tak nie powinno to auto tak skakac. ja wyjalbym amora i wtedy sprawdz jak on pracuje, w aucie jednak trzyma sprezyna jeszcze. ja mam obnizona i jest tez ciezko ugiac ale nie skaka ani nic z tych rzeczy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Morti323 » 11 paź 2011, 18:22

Moja mazda zachowuje się podobnie – od kiedy ją kupiłem lekko podskakuje gdy droga jest falowana. Podskakuje tylko tył ale samochód nie jest niski.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 maja 2011, 23:48
Posty: 15
Auto: Mazda 323 V Hatchback 1997 1500ccm 16V

Postprzez Dominik88dgPL » 11 paź 2011, 18:47

czy 4 zwoje to nie jest troszkę za mało?? nie pamiętam ile miały moje jak je wyjmowałem ale wydawały mi się bardzo długie , z resztą sprężyna zaczyna się mniej więcej u góry koła i leci praktycznie pod półkę, z resztą mogę się mylić w końcu mamy zupełnie inne modele mazd
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2010, 20:28
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Premacy Lift 1.8Pb
2003

Postprzez rafał88 » 11 paź 2011, 20:33

Ale zawias jest ten sam ba to ba. ale faktycznie malo tej sprezyny tu masz aukcje z alledrogo http://allegro.pl/sprezyny-mazda-323-32 ... 40257.html. pewnie ktos sie bawil w obcinanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez luki_92_92 » 11 paź 2011, 22:33

I może dlatego taki efekt jest
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323