Tył auta podskakuje...
1, 2
czy mógłby ktoś podesłać obrazek z czego składa się fabryczna kolumna McPershon'a tylna?
Chodzi o to co i w jakiej ilości wkłada się na amorek przed wkręceniem do autka
Po kupnie samochodu zauważyłem że "podskakuje" tyłem- pierwsza myśl- wybite amorki, jednak przy próbie sprawdzenia okazało się że potrzeba dwóch osób żeby można było autko o 2 cm ugiąć... Twardy jest jak byk. Zajrzałem w kolumnę i moim zdaniem ktoś napchał tam jakichś dodatkowych odbojników (nie wiem, albo "naprawiał" w ten sposób uszkodzone amorki, albo woził baaardzo ciężkie rzeczy). Chciałbym powrócić do stanu jaki powinien być, jednak nie wiem co wyrzucić a co ma tam zostać...
Chodzi o to co i w jakiej ilości wkłada się na amorek przed wkręceniem do autka
Po kupnie samochodu zauważyłem że "podskakuje" tyłem- pierwsza myśl- wybite amorki, jednak przy próbie sprawdzenia okazało się że potrzeba dwóch osób żeby można było autko o 2 cm ugiąć... Twardy jest jak byk. Zajrzałem w kolumnę i moim zdaniem ktoś napchał tam jakichś dodatkowych odbojników (nie wiem, albo "naprawiał" w ten sposób uszkodzone amorki, albo woził baaardzo ciężkie rzeczy). Chciałbym powrócić do stanu jaki powinien być, jednak nie wiem co wyrzucić a co ma tam zostać...
Ostatnio edytowano 8 paź 2011, 16:37 przez kreml73, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 sie 2011, 07:36
- Posty: 15
- Skąd: Tarnowskie Góry
- Auto: Mazda 323C 1.5
Tutaj z F, ale chyba w C jest dokładnie tak samo 

- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
No więc tak, wyciąłem połowę tych tulei z pianki które tam były. Auto siadło trochę niżej, ale nadal twarde. Teraz wyciągnąłem resztę tych tulei i niestety nic to nie dało- nadal trzeba prawie skoczyć na tył samochodu żeby go ugiąć o parę centymetrów, a miejsce na pracę amorka teraz na pewno jest. Podczas jazdy tył samochodu delikatnie podskakuje ale nie tak jak na za miękkich sprężynach tylko tak jakby tych sprężyn w ogóle tam nie było...Trochę się boję że ta pianka którą wywaliłem to jednak była potrzebna (wyglądało by to jak część nr 28-1118 z tego schematu, jednak u mnie było to jednakowej średnicy na całej długości i z przewężeniem w środku wysokości, dlatego nie skumałem że to może być to...)
Tylko nadal mam problem- dlaczego to auto jest takie twarde? Czy wszystkie "C" tak mają? Czy Wam też autka podskakują na równiutkiej drodze? Może to kwestia jakiegoś niekorzystnego rozstawu osi..?
Nie wiem, już nie mam pomysłu na to auto.....
Tylko nadal mam problem- dlaczego to auto jest takie twarde? Czy wszystkie "C" tak mają? Czy Wam też autka podskakują na równiutkiej drodze? Może to kwestia jakiegoś niekorzystnego rozstawu osi..?
Nie wiem, już nie mam pomysłu na to auto.....

- Od: 24 sie 2011, 07:36
- Posty: 15
- Skąd: Tarnowskie Góry
- Auto: Mazda 323C 1.5
Może masz poprostu sprężyny krótsze założone, takie jak się zakłada do obniżania auta – obniżają a zarazem utwardzają.
Zrob foto najlepiej jak to wyglada i sie wtedy najszybciej dowiesz. takie zgadywanie opisywanie nic nie daje, no zalezy od sytuacji. Ale tak jak kolega wyzej napisal pewnie mazda na glebie siedzi i zachowuje sie wlasnie w ten sposob. mi tak madzia skakala jak mialem wlasnie amory wyprane. nie wiem sam zrob foto to sie dowiesz 
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ale chodzi Wam o zdjęcie z boku auta czy zdjęcie elementów amorka które mam?
Dopóki miał te pianki powsadzane stał wg. mnie za wysoko.
Po wycięciu 5cm zszedł prawie o tyle niżej i wygląda że jest w miarę równo. Jednak myślałem że znowu "siadł" na resztkach tych pianek, bo np. sprężyny nie istnieją
Dziś wyciąłem resztki pianek i auto stoi jak stało, tyle że nadal twarde.
"Gleby" raczej na pewno nie ma, bo jak się mocno człek napnie i z impetem przydusi to parę cm da się go wcisnąć.
Na dużych dziurach autem nie rzuca, wydaje się jakby wszystko pracowało poprawnie
Gorzej jak jest równa droga- co chwilę czuć takie minimalne szybkie bujanie góra-dół.
Poodbija się i chwilę znów spokój. I znów góra-dół... Po paru kilometrach jazdy brzuch zaczyna boleć
Myślałem na początku że to może krzywa któraś felga, ale wymieniłem na nowsze alumy i na nich jest to samo...
Dopóki miał te pianki powsadzane stał wg. mnie za wysoko.
Po wycięciu 5cm zszedł prawie o tyle niżej i wygląda że jest w miarę równo. Jednak myślałem że znowu "siadł" na resztkach tych pianek, bo np. sprężyny nie istnieją
Dziś wyciąłem resztki pianek i auto stoi jak stało, tyle że nadal twarde.
"Gleby" raczej na pewno nie ma, bo jak się mocno człek napnie i z impetem przydusi to parę cm da się go wcisnąć.
Na dużych dziurach autem nie rzuca, wydaje się jakby wszystko pracowało poprawnie
Gorzej jak jest równa droga- co chwilę czuć takie minimalne szybkie bujanie góra-dół.
Poodbija się i chwilę znów spokój. I znów góra-dół... Po paru kilometrach jazdy brzuch zaczyna boleć
Myślałem na początku że to może krzywa któraś felga, ale wymieniłem na nowsze alumy i na nich jest to samo...
- Od: 24 sie 2011, 07:36
- Posty: 15
- Skąd: Tarnowskie Góry
- Auto: Mazda 323C 1.5
Za twardość odpowiada zarówno sprężyna jak i amortyzator. Ciężko ocenić bez jakiegoś zdjęcia, ale myślę że masz twardsze springi i wybite lub zatarte amortyzatory. Za podskakiwanie na równej drodze może być odpowiedzialna wadliwa opona (z guzem lub niewyważona) 

Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Autko wygląda z boku tak:

Więc wg. mnie normalnie.
Co do sprężyn to nie mam pojęcia czy są jakieś twardsze.... Może faktycznie ktoś wcześniej wymienił na coś nie z tego modelu... Zdjęcie samej sprężyny też nic nie da.
Amortyzatory wyglądają na już wymieniane, bodajże SRL na nich jest wytłoczone.
Dziś na mieście przyuważyłem stojącą taką samą Mazdę jak moja, podszedłem i sprawdziłem- tył mięciutki w porównaniu do mojej...
Wygląda na to że trzeba kupić springi, wymienić i sprawdzić, jak będzie lipa to druga robota i wymienić amorki... Bo chyba nic innego nie może sprawiać że auto jest takie twarde?
Felgi i oponki wymienione i wyważone

Więc wg. mnie normalnie.
Co do sprężyn to nie mam pojęcia czy są jakieś twardsze.... Może faktycznie ktoś wcześniej wymienił na coś nie z tego modelu... Zdjęcie samej sprężyny też nic nie da.
Amortyzatory wyglądają na już wymieniane, bodajże SRL na nich jest wytłoczone.
Dziś na mieście przyuważyłem stojącą taką samą Mazdę jak moja, podszedłem i sprawdziłem- tył mięciutki w porównaniu do mojej...
Wygląda na to że trzeba kupić springi, wymienić i sprawdzić, jak będzie lipa to druga robota i wymienić amorki... Bo chyba nic innego nie może sprawiać że auto jest takie twarde?
Felgi i oponki wymienione i wyważone
- Od: 24 sie 2011, 07:36
- Posty: 15
- Skąd: Tarnowskie Góry
- Auto: Mazda 323C 1.5
Tak, cały tył jest twardy...
Chociaż, jak pociągnąć auto "do góry", to wtedy zostaje tak jakby parę centymetrów wyżej
Potem naciskając auto w dół te parę centymetrów idzie luźno, a dopiero potem ściana....
To by mogło faktycznie świadczyć o zatartych w pewnym miejscu amorkach...
Chociaż, jak pociągnąć auto "do góry", to wtedy zostaje tak jakby parę centymetrów wyżej
Potem naciskając auto w dół te parę centymetrów idzie luźno, a dopiero potem ściana....
To by mogło faktycznie świadczyć o zatartych w pewnym miejscu amorkach...
- Od: 24 sie 2011, 07:36
- Posty: 15
- Skąd: Tarnowskie Góry
- Auto: Mazda 323C 1.5
Wina amorow pewnie gazowki z dolniej polki, ale i tak nie powinno to auto tak skakac. ja wyjalbym amora i wtedy sprawdz jak on pracuje, w aucie jednak trzyma sprezyna jeszcze. ja mam obnizona i jest tez ciezko ugiac ale nie skaka ani nic z tych rzeczy.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
czy 4 zwoje to nie jest troszkę za mało?? nie pamiętam ile miały moje jak je wyjmowałem ale wydawały mi się bardzo długie , z resztą sprężyna zaczyna się mniej więcej u góry koła i leci praktycznie pod półkę, z resztą mogę się mylić w końcu mamy zupełnie inne modele mazd
Ale zawias jest ten sam ba to ba. ale faktycznie malo tej sprezyny tu masz aukcje z alledrogo
http://allegro.pl/sprezyny-mazda-323-32 ... 40257.html. pewnie ktos sie bawil w obcinanie.

- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości