Problem po wymianie tarczy i klocków ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez damianmatrix1986 » 20 cze 2011, 19:42

Witam po wymianie tarczy i klocków z przodu auta z prawej strony cały czas mi trze klocek a przejachałem juz z 600 km od wymiany co jest winne temu ????????????/
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 20:12
Posty: 95 (2/0)
Skąd: Markowice ok Środy Wlkp
Auto: Była Mazda 6 2.0 136 km 2004 r Jest BMW e39 523i 170 km

Postprzez Mynio 86 » 20 cze 2011, 19:52

A klocki hamulcowe poruszają się swobodnie po prowadnicach które je trzymają?
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2011, 20:25
Posty: 58 (1/1)
Skąd: Jadowniki
Auto: JEST
MAZDA 323F BJ ZM 2002 r.
BYŁY
MAZDA 323F BA Z5 LPG 1998 r.
MAZDA 323F BA BP 1995 r.

Postprzez damianmatrix1986 » 20 cze 2011, 19:53

http://moto.allegro.pl/prowadnice-zesta ... 34876.html co powiecie na to bedzie dobre ? do mazdy 323 f 1,5 16v r 1998
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 20:12
Posty: 95 (2/0)
Skąd: Markowice ok Środy Wlkp
Auto: Była Mazda 6 2.0 136 km 2004 r Jest BMW e39 523i 170 km

Postprzez Mynio 86 » 20 cze 2011, 20:10

Kolego nie chodziło mi o te prowadnice i uszczelniacze do tłoczka, ale o te którymi mocujesz klocki do zacisku. Są one cienkie i długie, a na końcu mają otwór do zabezpieczenia przed wysunięciem się.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2011, 20:25
Posty: 58 (1/1)
Skąd: Jadowniki
Auto: JEST
MAZDA 323F BJ ZM 2002 r.
BYŁY
MAZDA 323F BA Z5 LPG 1998 r.
MAZDA 323F BA BP 1995 r.

Postprzez bartekdw » 21 cze 2011, 10:28

Przeczyść to co wskazałeś na linku do allegro, często te prowadnice stają przez co nie pracuje cały zacisk, a powinien chodzić swobodnie na owych prowadnicach. Dodatkowo wymieniając klocki tłok zacisku wcisnąłeś z oporem czy bez problemu? Może też nie wraca i trzyma. A zestaw montażowy klocka hamulcowego... nie sądzę. One tylko utrzymują klocki na miejscu, owszem mogą skorodować ale w zacisku działają spore siły które taką rdzę na tak małym trzpieniu rozruszają (zresztą rdza już po 600km?). Gorzej z prowadnicami, korodują nie tylko one ale miejsce w którym osadzone są gumki tych prowadnic, miejsce to puchnie zakleszczając prowadnicę (musisz okrągłym pilnikiem/zwiniętym papierem ściernym pomachać). Tak więc do roboty i zdaj relację.
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez lesiux » 22 cze 2011, 08:18

czy to normalne żeby po 2 miesiącach po wymianie tulejek nie dało się tego ręką ruszyć? dałem nowe gumki, smar miedziany. przy zakładaniu ręką mogłem ruszać całym zaciskiem, wczoraj próbowałem i ani drgnie. w czym może być problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez esina » 22 cze 2011, 18:04

..zapewne tłoczek trzyma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez bartekdw » 22 cze 2011, 21:37

lesiux a próba była z cofniętym tłoczkiem czy tak od razu po zdjęciu koła? Musisz spróbować jeszcze raz, cofnij tłoczek w zacisku, jak pójdzie gładko to dobry znak, nie jest zapieczony. Potem poszarp całym zaciskiem, w tym momencie ma prawo chodzić na prowadnicach o ile nie są zapieczone. Jeżeli nie ruszy po takim zabiegu to jakaś lipa z tymi gumkami i smarem wyszła. Ja profilaktycznie i trochę z nudów po każdej zimie robię sobie porządek w zaciskach :P
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323