Wibracje przy hamowaniu (323F BA)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez nightcomer » 19 lut 2004, 06:02

A takie, które są na 100% pewne to dla mnie tarcze po przetoczeniu u fachowca – niekoniecznie na piascie.


Oczywiście zgadzam się całkowicie i sorki za nieporozumienie, sam zresztą kiedyś sprawdzałem w podobny sposób. Niemniej jednak sama zamiana stronami niepewnych tarcz może być myląca.
Przed ostateczną decyzją o toczeniu tarcz na piaście jeszcze pojechałem na stację diagnostyczną, gdzie mieli starego typu tester hamulców w postaci rolek. Wynik był 21% pulsacji momentu hamowania, czyli o 1% powyżej dopuszczalnej normy. Przy tego typu skrzywieniu najwyraźniej efekt się objawiał przy hamowaniu z prędkości powyżej 150 w postaci drżenia całego przodu. Przy mniejszej prędkości drgania kompensuje częściowo zacisk.

Czyli, podsumowując:
– żeby się specjalnie nie narobić trzeba tradycyjnie przetoczyć tarcze (30zł/szt), pojechać na rolki (10 zł) i ewentualnie pojechać na toczenie na piaście (x zł/ szt).
– wersja uproszczona, którą (z własnego doświadczenia) polecam zwłaszcza dla mazd o względnie dużym przebiegu to toczenie na piaście w ciemno i bez kombinacji.

Mocno skrzywione piasty przy wyższych prędkościach dają efekt niewyważonego koła. W mazdach z fabrycznymi alufelgami nakłada się na to jeszcze często skrzywienie samych felg.

Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez xXx » 19 lut 2004, 09:26

Strasznie drogo u was przetaczanie tarcz ?? Szt. 30 PLN ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez krzynio » 19 lut 2004, 10:35

Dziękuje za odpowiedzi bo to o mnie chodziło ale, mam "fachowca" u którego przetaczałem tarcze za 10zł szt i było tak :
wszystko idealnie jak w zegarku bo nawet przy prędkościach 150km nic nie było czuć w kierownicy, ale po przejechaniu ok 1500km znowu zaczyna bić i co wtedy mam rozumieć że piasty są dobre tylko coś jest z tarczami ?? ( a Ten tokarz robi to dobrze po zabiela 3 płaszczyzny tak że tarcza musi być dobra, a pozatym przez pierwsze 1500km jest ok czyli ......???) Zaznacze żę starałem sie jeździć spokojnie, aby mieć pewność i wykluczyć przegrzanie!
Porosze o komentarze .
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez nightcomer » 19 lut 2004, 17:23

krzynio323f napisał(a):wszystko idealnie jak w zegarku bo nawet przy prędkościach 150km nic nie było czuć w kierownicy, ale po przejechaniu ok 1500km znowu zaczyna bić


Jeżeli po przetoczeniu było idealnie, bez najmniejszych wibracji nawet przy hamowaniu z dużych prędkości, to ja bym się poddał i kupił nowe tarcze. Widocznie te co masz mają jakąś wadę materiału jak pisał któryś kolega... po rozgrzaniu powstają naprężenia i...
Ja w każdym razie z takim przypadkiem nie mialem doczynienia a mam już trzeci kpl tarcz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez makben » 19 lut 2004, 21:50

Wydaje mi sie, ze nightcomer ma racje. Ponadto jest jeszcze kwestia dopasowania sie klocka hamulcowego do tarczy – co trwa wlasnie ok 1000 – 1500 km. Stad wniosek, albo Ci sie znowu wykrzywily tarcze, albo byly źle przetoczone.
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 02:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Postprzez krzynio » 20 lut 2004, 12:11

makben napisał(a): Ponadto jest jeszcze kwestia dopasowania sie klocka hamulcowego do tarczy – co trwa wlasnie ok 1000 – 1500 km.

A czy jest taka możliwość że to klocki nie dociskają równą siłą i przeginają tarcze!!!!!! (to tak nie po FACHOWEMU ;) )
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez makben » 20 lut 2004, 18:15

Jest taka możliwość. Rozbierz zacisk – przede wszystkim te małe tłoczki, które dopychają zewnętrzny klocek (długie śruby od strony silnika). Jeśli jednak ich gumowa osłona wyglada ok. to raczej to nie one – też tak myślałem jak ja mialem kłopoty, rozebralem, przesmarowalem i dalej bylo to samo. Daj znać jak Ci poszło.
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 02:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Postprzez Yoda » 21 lut 2004, 12:12

W moim przypadku wymiana tarcz i klocków nic nie dała!!!! też miałem problem z biciem kierownicy przy hamowaniu wiec wymieniałem tarcze oraz klocki i na jakiś czas był spokój. Strasznie się wkur..... gdy po przejechaniu kilkuset kliosów znowu zacząłem odczuwać drgania na kierownicy. Starałem sie zbytnio nie szaleć ale i tak nic to nie dało, moze w ogóle powinienem zrezygnować z używania hamulca i umieścić na pedale tabliczke z napisem "nie wciskać" ? heheh
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2004, 13:03
Posty: 12
Skąd: Konin
Auto: Madzia 6 GY

Postprzez xXx » 21 lut 2004, 12:23

U Ciebie to moim zdaniem piasta krzywa na 99%.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez krzynio » 22 lut 2004, 19:34

Gumki ok, przetoczyłem znowu tarcze tylko założyłem najpierw lewą i test, bije ale stanowczo mniej, zmieniam prawą , test, i jak ręką odjoł nic wszystko ok nawet przy 160km/h nie czuć nawet najmniejszego drgania, no i nie wiem czyli tamte obie musiały byś pogięte skoro było co raz lepiej, czyli spróbuje jak najrzadziej , i lekko urzywać hamulca przez conajmniej 1500km i zobaczymy!!!!!!! Nie wiem już co robić ?? czyli piasty chyba są dobre ?? Mam nadzieje ?? :(
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez arcik » 15 mar 2004, 17:35

A ja mam taka sprawe: jakies 1000 km temu mialem przetaczane tarcze przednie i wymienione klocki, do teraz bylo wszystko ok, ale znowu kierownica zaczela bic przy hamowaniu. Teraz pytanie: czy jest taka mozliwosc, ze mam krzywe piasty? (przez ok 1000km bylo wszystko dobrze po przetoczeniu) Zamowilem sobie nowe tarccze w ASO i w srode bede je zakladal. Boje sie tego, ze znowu po jakims czasie zacznie sie bicie przy hamowaniu, a spowodowane to bedzie krzywymi piastami, wtedy sie chyba potne :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 23:08
Posty: 55
Skąd: Ruda Śl. Zabrze
Auto: RX-8 HP

Postprzez xXx » 15 mar 2004, 22:09

raczej to jest wina tarcz, bo w większości BA-V6 tak się dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez krzynio » 16 mar 2004, 09:33

arcik napisał(a):A Boje sie tego, ze znowu po jakims czasie zacznie sie bicie przy hamowaniu, a spowodowane to bedzie krzywymi piastami, wtedy sie chyba potne :(


Wiesz co zró tak ja już przetaczałem ok 5 razy i nowe i stare, wystarczały na ok 1500km przy spokojnej jeździe ALE teraz postanowiłem zmienić sobie sam iiiiiii ważne posmarowałem dobrze !!! te prowadniczki zacisku (te co są w gumach dłuuuuuuugie) i odpukać jest już duużo lepiej mam już na szfie 2000km po robocie i jest ok Tak że postaraj sie to dobrze nasmarować tylko smarem do wysokich temperatur żeby nie wypłynoł może bedzie dobrze jak by co bede pisał dużo ludzi ma ten problem!!!!!!! ale nikt niestety nie wie co jest grane !!!!!! :(
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez panstasio » 16 mar 2004, 11:36

a ile kosztuje takie przetoczenie na piascie??
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez krzynio » 16 mar 2004, 15:44

panstasio napisał(a):a ile kosztuje takie przetoczenie na piascie??

Jeśli ci ktoś dobrze przetoczy normalnie to nie potrzeba na piaście, jak chcesz to podrzuć do mnie i ci to zrobie za 10zł szt i bedzie ok, a jeśli nie to znaczy że masz krzywe piasty
Wybór należy do ciebie !!!!!!!!!!!!!
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez panstasio » 16 mar 2004, 17:36

krzynio to ustukamy sie w nastepnym miechu
gdzie kolo wa-wy mieszkasz??
ja legionowo
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez 323 rzeszow » 17 mar 2004, 10:03

jesli juz rozmawiamy o hamulcach to ja tez prosze o porade . Wymienilem tarcze , klocki bo mi kierownica szalala, teraz jest ok ale mam inny problem . Jesli jade z predkoscia wieksza niz 120 i chce wychamowac do zera to musze to robic na dwa razy bo samochod wyhamowuje do okolo 60 i koniec wiecej nie pojdzie opiero drugi jak puszcze i drugi raz nacisne hamulec to sie zatrzmam , bylem ostatnio w serisie odpowietrzyli system ale jest to samo . nadmieniam ze lewa strona z przodu gorzej lapie bosciaga na prawo , aha prowadniki byly przesmarowywane tez ostnio w serwisie . jednym slowem hamulec jest niezadawalajacy . samochod jest bez abs jeszcze powiem ze nie sposob zatrzymac mojej mazdy z piskiem opon sic. jak chcecie jeszcze cos wiedziec wiecej napisze. pozdr
Początkujący
 
Od: 17 mar 2004, 00:53
Posty: 12
Skąd: rzeszów
Auto: mazda 323 93' BG 1,6 amer.wer

Postprzez adam626 » 17 mar 2004, 13:00

323 rzeszow
jaki masz przebieg, to wyglada na jakąś niewydolność pompy hamulcowej
czy przy tym długim hamowaniu pedał opada?


co do bicia przy hamowaniu
miałem już dwa razy zakładane tarcze takie po 100zł sztuka i zawsze po pewnym przebiegu zaczynały bić
Jakieś pół roku temo było to już nie do wytrzymania. Okazało się że tarcze są fioletowe z przegrzania.
Samochód 1200kg około 100km no nie bardzo jest czym to zagotować. Dochodzę do wniosku że materiał klocka źle współpracował z tarczą. Po tym doświadczeniu poszukałem tarcz Brembo do mojej mazdy taka kosztuje prawie 200zł(do mocniejszych wersji jest tańsza :–) ) i klocki Ferodo premium. Wszystko znikło. Testowałem jak mogłem jest git. Co więcej pojawiła się wyraźna granica pomiędzy brakiem efektu hamowania a blokada koła co na wczesniej używanych zestawach było nie do wyczucia.

Co do smarowania tulei prowadzących zacisk polecam tą samą pastę ATE co do samego tłoczka się używa.
Warto tez zainwestować w gumki jeśli któraś jest pęknięta. (Carix około 30zł na zacisk) a także przed założeniem ich pousuwac wszelkie ślady korozji z gniaz gumek. Rdza puchnie i powoduje zaciskanie elementów ruchomych.
Czasami zacisk przestaje wracać i trze jednym klockiem o tarczę na tyle lekko ze tego nie czujemy ale wystarczająco by przegrzać tarczę
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez panstasio » 17 mar 2004, 14:07

moj guru przemowil :)
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez krzynio » 17 mar 2004, 15:10

adam626, Dzięki wydaje mie sie to bardzo realne gdzyż ja też miałem oznaki korozji w tych prowadniczkach i to wyczyściłem, czekam co bedzie ale chyba jescze raz rozbiore i przesmaruje i podczyszcze

Mieszkam w Garwolinie koło wawy jak by co to daj znac mój GG 2787722 to dam ci tel. i jak bedziesz chciał to podrzucisz
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323