Wibracje przy hamowaniu (323F BA)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez PT323F » 27 cze 2004, 12:19

Ja sprawdzał tarcze w następujący dwa sposoby :
1. Koło do góry i lekko obracam koło jak słychać jak w jednym miejscu obciera o klocek to na 70% krzywa tarcza.

2. Przy kole w górze uruchamiam silnik wrzucam bieg i patrze jak kołem trzęsie przy jezdzie to newywarzone koło lub coś z piastą jak przy hamowaniu to tarcza. Operacje powtarzam oczywiscie dla kazdego koła.

Pozdrawiam
Adam.

p.s. przez rok z ogonkiem udało mi się rozwalić tarcze (jedną z prawej strony) orginalne BREMBO.
Adam_pt_323f_bg_b6_16V_Gaźnik
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2004, 21:49
Posty: 38
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: 323 F 92r B6 16V BG Gaźnik

Postprzez jjaagg » 28 cze 2004, 08:41

Jaksa napisał(a): Raczej wina tarczy. Nadmierny luz zacisku powoduje stuki przy hamowaniu a pewnie tego nie masz.


Ok to uz ustalone :) Pozostaje nierownomierna współpraca klocka i traczy o której pisałem wcześniej.

Jak już bedziesz mial dość walki z hamulcami <lol> to zapraszam :D napewno cos zaradzimy.Pozdrawiam!


Do tej pory sam sie nie dotykałem do hamulców. Pierwszy mechanik do którego mialem 100% zaufania zrobił przeglad znajomemu w lagunie 1.9TD , a po wyjezdzie z warsztatu na trasie pier.. mu pasek rozrzadu :|. Mnie w tym samym czasie robił hamulce, a jak wrociłem z informacja że czuję jak zaczynają bić stwierdził "żeby każdy miał takie heble". Pozniej było tylko gorzej aż zmieniłem tarcze i klocki w innym warsztacie. Powoli zaczyna sie robić to co poprzednio więc szukam pomocy na forum, bo do moich mechanikow nie mam juz cierpliwosci :|. Tak że może faktycznie kiedys sie spotkamy i cos zaradzimy ;)
Acha wczesniej było zmieniane łożysko w kole. Może to ma znaczenie.


pozdrawiam
Marcin
jjaagg
 

Postprzez adam626 » 28 cze 2004, 10:06

zastanawiam się nad tą nierówną współpracą klocka z tarczą
może jakieś skrzywienie po dzwonie
tylko czego
oprawy zacisku
samego zacisku
a może poprostu tarczy
spróbuj wykonać jakies pomiary
np równoległosci płaszczyzn zacisku tj strona tłoka i strona przeciwna
grubość tarczy w kilku miejscach na obwodzie na różnym promieniu

a czy tarcza nie jest skorodowana
spotkałem się z takim zjawiskiem że przy większej korozji tarczy (po długim postoju)
cześć tarczy bliżej osi nie została oczyszczona przez klocek tylko się to wszystko zapiekło
i slizgało po sobie bardzo grzejąc
pomogła wymiana tarcz
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez jjaagg » 28 cze 2004, 10:50

adam626 napisał(a):spróbuj wykonać jakies pomiary
np równoległosci płaszczyzn zacisku tj strona tłoka i strona przeciwna
grubość tarczy w kilku miejscach na obwodzie na różnym promieniu


Sprobuje ale nie wiem czy pomiar rownoległosci płaszczyzn wyjdzie dokładny. Natomaist tarcze powinno się dać zmierzyć bez problemu.

a czy tarcza nie jest skorodowana ....
....pomogła wymiana tarcz


hehe tylko nie kolejna wymiana :) dopiero co zmieniałem

Tak sie zastanawiam czy może nie zatłuścili mi czymś miejscowo klocek albo tarczę, bo nawet przy niewielkiej nierównoległości klocek powinien się chyba ułożyć.

pozdrawiam
marcin.
jjaagg
 

Postprzez adam626 » 28 cze 2004, 11:53

tak o tym nie pomyślałem
klocek by się nierówno zuzył ale by się ułozył do tarczy
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez nightcomer » 28 cze 2004, 14:27

U mnie ostatnio bardzo zmniejszyły się wibracje przy hamowaniu, właściwie normalnie wcale ich nie ma, pojawiają się na rozgrzanych tarczach a i tak o wiele mniejsze.
Jak to się stało? Ze 2 tygodnie temu musiałem dość zdecydowanie zahamować ze 170km/h do zera, mając na pokładzie więcej niż dopuszczalne obciążenie. Tarcze zagrzały się chyba do białości. Następnie przez prawie godzinę stałem w korku, więc tarcze bardzo powoli i równomiernie ochłodziły się. Przy nast hamowaniu szok – wibracje znikły!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez radix2000 » 23 kwi 2012, 23:48

Witam . Mam mazde 323f 95r/1.5 . Mam problem z hamulcami .Auto trzesie sie cale przy hamowaniu przy wyzszych predkosciach od 100km/h w gorę tylko wtedy gdy lekko nacisne hamulec gdy mocno jest ok. Wymienilem tarcze klocki piastę koncowki kierownicze.. felgi nowe proste oponki rowniez. Nie wiem o co chodzi .. Mial ktos cos podobnego kiedys ? bede wdzieczny za jakas podpowiedz co mozna jeszcze zrobic .. z gory dzieki :) pozdrawiam
radix2000
 

Postprzez cwany » 24 kwi 2012, 10:26

a zmierzone było bicie tarczy?

zdarza się że nowe tarcze tez mają bicie
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez arkadiuszek1 » 24 kwi 2012, 19:21

z pewnością kolega ma rację... jak przy hamowaniu to masz z pewnością tarcze do przetoczenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez cwany » 24 kwi 2012, 20:08

mysle że w dzisiejszych czasach nikt tarcz nie przetacza no chyba ze po znajomości bo tak to dołoży pare złoty i ma nówki
a jeśli pisał ze wymieniał, jesli niedawno to pokusił bym sie o próbe reklamacji

chyba ze słabo odczyszczona piasta i tarcza źle leży,
tak czy inaczej podstawa to zmierzenie bicia np. czujnikiem zegarowym
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez gzellus13 » 6 lut 2014, 19:34

Witam Wymienilem dzisiaj tarcze i klocki na nowe i tak nadal mi trzeise calym autem przy hamowaniu! W czym moze byc problem?
Początkujący
 
Od: 5 lut 2014, 23:01
Posty: 11
Auto: Mazda 5
2.0 TS2 benzyna
2007 rok

Postprzez rafał88 » 15 lut 2014, 20:22

Zaciski pewnie stoja.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 15 lut 2014, 20:38

Dobrze wszystko doczysciles ? Jak sie maja tuleje wahacza i drazki ? Zaciski moga stac ale to nie zawsze jest przyczyna.
Przemek323c
 

Postprzez rafał88 » 15 lut 2014, 20:44

Ale malo kto sprawdza :) ewentualnie na tyle cos nie bagnla jeszcze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Muniano » 24 cze 2017, 20:51

U mnie tarcze, klocki i zaciski itp. w bardzo dobrej kondycji, a i tak trzepało. Powodem mogą też być zużyte amory z przodu( moje były suche i na stacji diagnostycznej miały ponad 70%) Po wyjęciu trupy. Wymieniłem na nowe KYB i jak ręką odjął.. Zrobiłem ponad 20k km i spokój do dziś.
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2014, 21:37
Posty: 10
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5-DE 98r. + Stag 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323