Mazda 323f ba sprezyny MTS tyl nizej niz przod

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tokar » 12 kwi 2012, 11:56

Ja mam auto obniżone przód -65 , tył -40, firmy K.A.W http://www.fahrwerke.de/en/springkit/ma ... ba/a-7921/
Do tego koła 15'' o profilu 50.. powiem tak, jak dla mnie do jeżdzenia po mieście – twardo.
Zastanawiam się jak trochę podnieść auto i przy tym może trochę zyskać na komforcie. Czy profil opony większy ( wiem, że 55 wejdzie,ale są droższe, ale 60 ktos zakładał przy takim obniżeniu ? )
Jeżeli chciałym zmieniać sprężyny na jakieś ori, lub trochę obniżone ale mniej niż te co mam , co jakie byście polecali?

PS. Ile są warte te używane obniżające sprężyny K.A.W ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez pawelbytow » 9 gru 2012, 23:29

Witam serdecznie. Prosiłbym o pomoc w sprawie obniżenia madzi, jak wiemy BA stoi wyysoko na seryjnym zawieszeniu, a tym bardziej jak założę 17.. Mam problem ze znalezieniem kompletu sprężyn. Te co są to są kosmicznie drogie, z drugiej strony aż tak bardzo nie chcę obniżać ze względu na to, że mieszkam na wsi:P Dziekuje i pozdrawiam.
pawelbytow
 

Postprzez Lantis 89 » 10 gru 2012, 00:16

kwota jaka na te springi????
Lantis 89
 

Postprzez lukasssss1 » 10 gru 2012, 10:07

No to musisz się zastanowić żeby kasy nie wtopić, albo chcesz obniżyć albo nie. Ja obniżyłem również na wieś i po 2 tyg wróciłem do serii, ale kto co woli ;)
A cena jak za MTS springi około 350zł to taniej nie wiem czy co znajdziesz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Mieczyslaw » 19 kwi 2014, 09:43

podepne sie pod temat, szukam Apexow i nie moge znalezc. znalazlem jedna firme ale sa niedostepne na ta chwile. jakies namiary?
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez JapanBA » 20 kwi 2014, 09:51

W Dars tuning zawsze mieli ale właśnie widzę ze braki na płkach są.
Może lepiej dołożyć i kupić eibacha?
Chyba jedna z przodujących firm w produkcji elementów zawieszenia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Mieczyslaw » 20 kwi 2014, 18:27

wlasnie oni miaja braki, pisalem do nich, we wtorek zadzwonie. Eibachy sa twardsze, a o apexach duzo sie naczytalem i na nie sie nastawilem i je chce :P
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez JapanBA » 20 kwi 2014, 20:05

Mieczyslaw napisał(a):Eibachy sa twardsze


To sie błędnych informacji naczytałeś bo jest na odwrót :P :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Mieczyslaw » 20 kwi 2014, 20:08

czyli ile osob tyle opinii ;) tak czy inaczej biore apexy :) a eibahy nie sa drozsze zreszta jako nowe?
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez JapanBA » 21 kwi 2014, 09:55

Tyle ze większość jest słyszanych lub gdzieś tam wyczytanych opinii, a ja jeździłem na sreyjnych potem rok czasu na apex a teraz jeżdżę na eibachach i nie zamienię na żadne inne...
Apex był fajny bo był twardy i fajnie sie jechało po równym ale wykazywał bardzo słabą sprawność na wybojach...za to eibach to taka ulepszona seria i z olejowo-gazowym amorem sprawdza sie świetnie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Mieczyslaw » 21 kwi 2014, 10:44

A ja nie wiem nawet jakie amortyzatory mam założone. Na 17tkach i profilu 40 muszę być ciekawie jeśli słabo na wybojach się zavhowuja. A duża jest różnica w cenie pomiędzy jednymi a drugimi?
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez rafał88 » 21 kwi 2014, 10:50

Tu masz Eibach :) http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-e ... 96002.html

Apex ok 500 jak dobrze pamietam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Mieczyslaw » 21 kwi 2014, 10:58

Ja na telefonie siedzę dlatego nie jest łatwo znaleźć cukierek na necie.
Różnica jest prawie 200pln więc sobie daruję :) i tak z MTSow się przerzuciłem :P
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez JapanBA » 21 kwi 2014, 11:50

Z MTS na APEX to różnica tylko w cenie hahaha wiec szkoda tylko kasy na ta zmianę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Mieczyslaw » 21 kwi 2014, 14:20

mysle jednak, ze jakas jeszcze roznica bedzie niz tylko w senie ;)
a takie pytanie moze smieszne/dziwne. Jak zalozyc taka sprezyne? szerokimi zwojami do gory tak?
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez JapanBA » 21 kwi 2014, 16:17

Niby jaka?
Zakłada sie tak jak producent przewidział.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez mateu555 » 12 maja 2014, 19:09

Witam. Auto to 323f ba 98r. Czy może mi ktoś doradzić czy warto założyć oryginalne sprężyny mazdy ? Poprzedni właściciel samochodu założył jakieś twarde sprężyny, i jak dla mnie jest zbyt twardo, nie wiem co to dokładnie za sprężyny ale są koloru jasno zielonego. Dodatkowo koła to alufelgi 16 calowe z oponami 205/45 wydaje mi się, że gdyby zawieszenie było trochę bardziej elastyczne to może unikną bym już 2 krotnego prostowania felg. Sprężyny oryginalne oczywiście mam, jednak zastanawia mnie czy na tych oryginalnych nie będzie zbyt miękki, co będzie skutkować ścieraniem opony o rant nadkola przy większym obciążeniu. Może ktoś ma takie koła i nie zmieniał sprężyn i podzieli się ze mną jak to się sprawdza. I jeszcze takie pytanko, jak mechanicy sobie cienią przełożenie sprężyn ?
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez Mieczyslaw » 12 maja 2014, 21:10

troche nie rozumiem pytania. Na seryjnych sprezynach nic nie bedzie Ci obcieralo bez roznicy czy jezdzisz na 13tkach czy 16tkach. Samochod bedzie bardziej miekki ale nie az tak, ze opona bedzoe ocierala o rant
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez rafał88 » 12 maja 2014, 21:45

Na bank nie bedzie nic obcierac, Efka Ba na serii stoi kilometr od ziemi a przeswit miedzy opona a nadkolem to 0,5km :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Dr.Hardcore » 21 maja 2014, 17:04

Koledzy a kupował ktoś te jamexy 60/40, bo szykuje mi się zmiana amortyzatorów przód i przy okazji chciałem włożyć wkoncu te springi, bo na eibachy obecnie mnie nie stać, a moja wygląda jak 4x4 przy 16" 205/45, jakies opinie na temat 60/40?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323