Strona 1 z 1

wyskoczyła półoś!

PostNapisane: 9 sty 2011, 22:35
przez krzysiop2
Koledzy mam wielki problem. Dziś jak wyjeżdżałem z garażu i na skręconych kołach przyśpieszyłem auto po chwili stanęło. Okazało się ze półoś od strony kierowcy wysunęła się ze skrzyni. Moje pytanie jest takie: czy żeby ją wstawić na swoje miejsce muszę rozebrać skrzynie i założyć tą zawleczkę od środka czy mogę jakoś ta półośkę wbić/wepchnąć tak jak wyszła z tą zawleczką? Dodam ze niedawno miałem stłuczkę właśnie na tym kole ( lewy przód) dostałem tak ze obróciło mi koło i "ułamało" drążek kierowniczy. Czy to może mieć coś wspólnego?

Re: wyskoczyła półoś!

PostNapisane: 11 sty 2011, 23:35
przez bartekdw
Podczas stłuczki półoś mogła się wysunąć z zabezpieczenia, skrzyni się nie czepiaj chyba że pierścień zabezpieczający został w niej, Półoś wbijałem młotkiem przez kawałek drewna, czy dobry sposób nie wiem, musiałem solidnie uderzyć by półoś wskoczyła na swoje miejsce i pierścień zabezpieczył ją przed wysunięciem. Po złożeniu sprawdź olej w skrzyni.
P.S. Zerknij do regulaminu, uzupełnij profil...

Re: wyskoczyła półoś!

PostNapisane: 13 sty 2011, 23:13
przez puznies0
krzysiop2 napisał(a):Koledzy mam wielki problem. Dziś jak wyjeżdżałem z garażu i na skręconych kołach przyśpieszyłem auto po chwili stanęło. Okazało się ze półoś od strony kierowcy wysunęła się ze skrzyni. Moje pytanie jest takie: czy żeby ją wstawić na swoje miejsce muszę rozebrać skrzynie i założyć tą zawleczkę od środka czy mogę jakoś ta półośkę wbić/wepchnąć tak jak wyszła z tą zawleczką? Dodam ze niedawno miałem stłuczkę właśnie na tym kole ( lewy przód) dostałem tak ze obróciło mi koło i "ułamało" drążek kierowniczy. Czy to może mieć coś wspólnego?


półoś generalnie trzyma się na pierścieniu zabezpieczającym... odkręć sworzeń wahacza i przegub od koła i wymontuj całkowicie półoś ze skrzyni... zobacz czy pierścień jest na zakończeniu półosi bo może wcale go nie było i dlatego się wysunęła... jeśli nie ma go na półosi to sprawdź czy nie został w otworze w skrzyni... może też być taka opcja że się przepołowił podczas ostatniej jakiejś naprawy podczas wbijania i jak auto dostało w to koło to poprostu wpadł do środka i gdzieś tam sobie jest ... albo poprostu nie wskoczył na swoje miejsce jak należy i dlatego wyskoczyła... wbij go spowrotem tylko do końca i po sprawie.