Witam!
Jako że dopadła nas zima, postanowiłem zmienić opony na zimowe. Ok, dwóch tygodni temu wymieniłem końcówki drążków, sworzeń wachacza i łączniki stabilizatorów. Zaprowadziłem mazdę do mechanika aby wymienił przednie łożyska. W zeszły piątek zmieniłem 4 opony na zimowe a przy okazji ustawiłem zbieżność. W niedzielę jechałem samochodem po suchym asfalcie i postanowiłem trochę przycisnąć żeby sprawdzić jak auto się prowadzi. O dziwo przy prędkości ok 130-140 kierownica wpadła w takie wibracje że miałem problemy z jej utrzymaniem! Przy ustawianiu zbierzności mechanik powiedział mi że nie może ustawić idealnie bo nie mam regulacji "kąta pochylenia kół", dodatkowo obawiam się o to jak wymienili mi te łożyska. Przez pierwsze 200km było idealnie cicho, ale teraz jadąc powoli albo hamująć wydaje mi się że słyszę huczenie! Co z tym zrobić?
Po zmianie opon rzuca kierownicą...
Strona 1 z 1
Opony mam ładne.. Koła wyważali, o pogiętych felgach nic nie wspominali. Niestet mam tylko jeden komplet felg. Zwrócili tylko uwagę że opony mogą być troche zawsokie. Auto mazda 323F ba opony 185/65 R15
mimo wszystko stawiałbym na wyważenie kół, wibracje przy tych prędkościach to najczęściej mała różnica do prawidłowego wyważenia koła. o ile na starych było dobrze to napewno koła. bo jeszcze jest coś takiego że felga+opona są dobrze wyważone a inny element np. tarcza hamulcowa ma bicie. czytałem kiedyś że można też wyważać oponę na aucie w takich wypadkach ale nigdy tego nie widziałem wiec nie wiem jak ma się to do rzeczywistości
jeśli chodzi o zbieżność to nawet źle ustawiona nie powinna moim zdaniem rzucać kierownicą tylko ściągać lub zdzierać masakrycznie opony
jeśli chodzi o zbieżność to nawet źle ustawiona nie powinna moim zdaniem rzucać kierownicą tylko ściągać lub zdzierać masakrycznie opony
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
Właśnie obawiam się o te łożyska.. Intryguje mnie ten dziwny dźwięk. Słyszę go przy prędkości ok 30-40km/h, jadąc szybciej milknie. Lecz wydaje mi się, że słysze huczenie także przy hamowaniu np z 80km/h zaczynam hamować i gdy prędkość spada do wspomnianych 40km/h znów słyszę jakieś szumy
szum to moze byc z oslony tarczy hamulcowej,bo ona czesto koroduje i przy roznych grzebaninach potrafi sie odgiac i ocierac o tarcze 
-
waldii
Byłem u wulkanizatora, powiedział mi że musiałem wpaść w dobrą dziurę bo koło znów trzeba wywarzać. Zrobili mi to gratis. Tyle że ja sobie nie przypominam, ażebym w coś tak mocno uderzył... Teraz wszystkie drogi są białe więc nie mogę sprawdzić czy bicie występuje
Podejżewam że poprostu coś źle wyważyli. Pozostaje jedynie ten szum w okolicach lewego koła
Chyba pojadę do tego mechanika żeby obejżał. Może łożysko źle złożyli i się rozpada?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości