Strona 1 z 1

Ustawienia kątów zawieszenia w BA

PostNapisane: 23 lis 2010, 17:51
przez remi84
Witam,
wiem ze na temat obnizenia było juz multum wątków ale nie moge znalezc tego czego potrzebuje. Otóz W lipcu tego roku obniżyłem madzie jamexami -40mm. No i wszystko w miare ok, wczoraj przekladałem opony i co sie okazało? Przednie od wewnatrz mam zdarte prawie do zera (mialem bieżnik ok 5 mm) Ztyłu tez je brało od wewnatrz ale mniej. Czy to moze byc wina zbieznosci czy geometrii? Ja obawiam sie ze chodzi o geometrie;/ Do mechanika na sprawdzenie mam termin dopiero na poniedziałek ale nie wiem czy nie pojechac gdzie indziej bo szkoda mi nowych zimówek. Z tego co sie orientuje to nie ma chyba mozliwosci regulowania kąta zawieszenia w BA? czy sa jakies inne mozliwosci regulowania kąta zawieszenia? Opony na których jezdzilem – 205/45/16

Re: Ustawienia kątów zawieszenia w BA

PostNapisane: 23 lis 2010, 20:03
przez -Cinek-
u mnie to samo było , ale teraz jeżdżę na standardzie , kątów nie wyregulujesz bo nie mam tam żadnej regulacji , ale kędyś widziałem śruby z mimośrodem i nim coś można by było zdziałać
http://moto.allegro.pl/nowa-sruba-mimos ... 15344.html coś podobnego

Re: Ustawienia kątów zawieszenia w BA

PostNapisane: 23 lis 2010, 20:20
przez chuchErro
regulacja jest, ale nie w każdym modelu podobnież, u mnie była, regulujesz śrubami łączącymi piaste z amortyzatorem

Re: Ustawienia kątów zawieszenia w BA

PostNapisane: 23 lis 2010, 22:17
przez Pioteq25
Świeżo po wymianie sprężyn obniżających również się nad tym zastanawiam :)
Według instrukcji serwisowej z tyłu jest wyłącznie regulacja kątów na wahaczach poprzecznych.
Z przodu nie ma regulacji w poduszkach, ani w typowych mimośrodach między zwrotnicą, a amortyzatorem. W instrukcji piszą, że śrubami się nie reguluję, tylko w nieznacznym stopniu można zmienić kąt poprzez popuszczenie i ponowne dokręcenie śrub – o ile dobrze to zrozumiałem.
Dwa lata wstecz robiłem geometrię i poza zbieżnością miałem wszystkie kąty w tolerancji. Pamiętam tylko że z tyłu kąty były na skrajach tolerancji, ale że nie wymieniałem jakich elementów zawieszenia, to nawet tego nie ruszali. Z oponami również nie miałem problemu.
Po wymianie sprężyn -35mm zrobię z 300km żeby wszystko się dobrze usiadło i pojadę sprawdzić geometrię. Już jestem ciekawy jaki wpływ miała zmiana sprężyn.

Re: Ustawienia kątów zawieszenia w BA

PostNapisane: 24 lis 2010, 18:41
przez sly
mi tez cielo pojechalem na geometrie zawieszenia na razie 2 tys km i nic sie niedzieje

Re: Ustawienia kątów zawieszenia w BA

PostNapisane: 24 lis 2010, 19:06
przez Pioteq25
Dzisiaj byłem szybko sprawdzić zbieżność i po wymianie amortyzatorów/sprężyn wyszła rozbieżność -5
Pojadę na pełną geometrię i sprawdzę resztę.

Re: Ustawienia kątów zawieszenia w BA

PostNapisane: 24 lis 2010, 20:22
przez sly
Pioteq25 napisał(a):Dzisiaj byłem szybko sprawdzić zbieżność i po wymianie amortyzatorów/sprężyn wyszła rozbieżność -5
Pojadę na pełną geometrię i sprawdzę resztę.


jezeli chodzi o sama zbierznosc to pewien znajomy kierownik warsztatu samochodowego powiedzial mi ze wszelkie modyfikacje zawieszenia wymagaja ponownego ustawienia geometrii zawieszenia wyniesie cie ona okolo 120 zl zalezy czy chcesz calosc czy tylko przod ja proponuje pelne z przadem i tylem bedziesz mial pewnosc ze wszystko jest ok ;] natomiast zbierznosc nie jest zbyt dokladna