Strona 1 z 1

sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 31 paź 2010, 18:47
przez Pioteq25
Czy ktoś wie, czy sprężyny i amortyzatory z 2.0 V6 podejdą do 1.8 lub 1.5? Głównie interesuje mnie czy mocowania kolumny ze zwrotnicą i karoserią są identyczne.

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 31 paź 2010, 19:39
przez luki_92_92

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 31 paź 2010, 19:55
przez Pioteq25
Dzięki właśnie tego szukałem.

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 31 paź 2010, 21:07
przez farciarz
Piotr ... nie wiem jak wygląda rzeczywistość jeśli chodzi o amorki, ale jeśli mogę ....to potwierdzam tak jak w zamieszczonym linku że sprężyny pasują. Co do amorków nie jestem w stanie zagwarantować w 100% kompatybilności ... bo nie próbowalem takowych zakładać. Jednak jeśli ktokolwiek to robił ... tzn że powinno pasować :)

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 14 lis 2010, 14:18
przez Pioteq25
Dzięki wszystkim za rady. Amortyzatory zmieniłem i pasują elegancko. Dzięki MIRU za zmierzenie zwrotnicy i rozstawu śrub.

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 14 lis 2010, 14:25
przez MIRU
Spoko <spoko>
jak wrażenia ?? lepiej trzymają niz te z z5 ?? Springi masz ori czy jakies obnizające ??

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 14 lis 2010, 15:48
przez Pioteq25
Na razie mam założone seryjne sprężyny z 1.5, więc szału nie ma. Auto trzyma się drogi bardzo dobrze jednak jak dla mnie jest za miękko. W tym tygodniu planuję założyć sprężyny obniżające FK i sam jestem ciekawy jak będzie się mazda prowadziła <diabełek>

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 14 lis 2010, 22:16
przez marmarek
bedzie twardo mialem FK :)

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 15 lis 2010, 01:19
przez MIRU
no po to sie zakłada takie springi chyba :D

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 17 lis 2010, 23:40
przez jaaco
Pochwal sie jak bedzie siedziec jak zalozysz moje byłe springi :)

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 19 lis 2010, 19:19
przez Pioteq25
jaaco pochwale się jak auto będzie do jazdy, bo na razie jest uziemione.
Amortyzatory jednak nie pasują tak jak wcześniej myślałem. Tłok jest grubszy przez co nie przechodzi przez łożyska i nie opiera się całą powierzchnią o górne mocowanie. Dzisiaj rozebrałem jeszcze raz kolumnę, bo chciałem wymienić sprężyny i okazało się że górne łożyska mam rozwalone.
Jak ktoś przełoży całą kolumnę z 2.0 do 1.5 lub 1.8 to nie będzie problemu, jednak same amortyzatory to nie wszystko. Inne są łożyska i górne dekle o które opiera się sprężyna. Mocowania i sprężyny pasują. Żałuję że wcześniej nie zajrzałem do EPC i nie sprawdziłem po numerach części <glupek2>
Teraz szukam tych dekli i łożysk z 2.0 – może ktoś ma do sprzedania?

...dodane 23-11-2010
Dzisiaj skończyłem wymianę amorków z V6 do 1.5 i jak już wcześniej pisałem były problemy. Łożyska z 2.0 V6 są ok 2mm szersze (dolna tulejka 27mm) niż w 1.5 i 1.8 (25mm) Można kupić łożyska i dekle w których siedzą od 2.0, albo powiększyć otwór na łożysko o te 2mm w deklu od 1.5 Jako, że dekle miałem w dużo lepszym stanie niż zakupione od 2.0 z łożyskami postanowiłem powiększyć otwór. Żeby to zrobić super dokładnie, trzeba mieć wiertło stożkowe. Podstawka pod łożysko jest aluminiowa i bez problemu daje się rozwiercać.
Co ciekawe można kupić zestawy mocowania górnego i łożyska firmy sachs i jeszcze jakichś innych, co to niby pasują do wszystkich wersji silnikowych :|

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 23 lis 2010, 22:39
przez Pioteq25
marmarek napisał(a):bedzie twardo mialem FK :)


Jednego żałuję po zmianie sprężyn... że nie zrobiłem tego wcześniej <lol>
Z początku obawiałem się, że wylecą mi plomby jednak to nie to. Zawieszenie w cale nie jest jakieś super twarde, albo ja mam predyspozycje do gwintu :) Można przejeżdżać ronda bez zwalniania jakbyś jechał prosto :)


jaaco napisał(a):Pochwal sie jak bedzie siedziec jak zalozysz moje byłe springi :)


Może zrobię fotkę jak będzie autko umyte. Na razie jestem zadowolony, bo jest tak nisko jak chciałem.

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 24 lis 2010, 09:36
przez marmarek
ja akurat mialem w inym aucie sprezyny fk amortki hr i bylo twardo ale nie tak ze nie dalo sie wytrzymac , dodatkowo kobelki potegowaly to uczucie.
prowadzenie ok ale najbardziej irytujace byly drogi z duza iiloscia latek i dziurek

poka zdjecia jak to wyglada

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 25 lis 2010, 09:16
przez no_fear
Pioteq25 jak porównasz pracę amortyzatorów Z5 i V6 na seryjnych springach z Z5 ?
Amory z V6 mają większe tłumienie powrotu (wolniej wracają) i kompresji (są twardsze) niż te z Z5 ?

Na logikę powinny mieć większe tłumienie powrotu bo seryjnie są przystosowane do pracy z twardszymi sprężynami...
Co do tłumienia kompresji pewnie jest podobnie skoro napisałeś, że jest miękko ?

Opisz swoje wrażenia :)

BTW skoki amorów V6 i Z5 są takie same ?

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 25 lis 2010, 18:25
przez Pioteq25
Na początku zaznaczę, że amorki z V6 (gazowe tokico) ma na przodzie, bo z tyłu siedzą gazowe kamoki do 1.5. Sprężyny to FK automotive -35mm
Moim zdaniem nie warto płacić za same amorki z V6 bez wymiany sprężyn na mocniejsze. Dopiero z twardą sprężyną te amorki potrafią pokazać na co je stać. Najważniejsze, że nie ma efektu "skoczka", gdy za słaby amorek nie radzi sobie z wyhamowaniem sprężyny.
Auto jest dużo twardsze, jednak bez przesady. Prowadzi się kapitalnie w zakrętach i na wprost. Układ kierowniczy działa dużo precyzyjniej.
Wymieniłem kompletnie wszystko w czterech kolumnach : poduszki, amorki, sprężyny i gumowe podkładki na nowe. Dzięki temu nic się nie tłucze i wreszcie ustały głuche popukiwania.
Nie miałem jeszcze okazji przejechać się seryjną efką 2.0 V6 i ciekawy jestem porównania z moim zawieszeniem <diabełek>

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 26 lis 2010, 08:36
przez no_fear
Pioteq25 napisał(a):...nie ma efektu "skoczka", gdy za słaby amorek nie radzi sobie z wyhamowaniem sprężyny. Auto jest dużo twardsze, jednak bez przesady...

czyli tak jak myślałem – mają większe tłumienie powrotu i dobicia (kompresji) :)
Pioteq25 napisał(a):Moim zdaniem nie warto płacić za same amorki z V6 bez wymiany sprężyn na mocniejsze

mocniejsze w sensie twardsze ;)
fakt – przy zbyt miękkiej sprężynie amortyzator z V6 będzie miał za duże tłumienie powrotu –> nie będzie nadążał na szybkich, małych nierównościach :]

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 27 lis 2010, 10:00
przez hopek
Bez przesady :) niektórzy zakładaja właśnie mocniejsze amorki do zwykłych sprężyn ,żeby autko sie lepiej trzymało ale w BA musi być spring krótszy bo paskudna jest ta przepaść nad kołem <nie powiem>

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 29 lis 2010, 09:28
przez no_fear
:]

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 4 sty 2011, 01:26
przez hopek
Rower rowerem. Tam nie pakujesz 5osób i bagażu. A wystarczy ze do auta wsiadzie komplet pasażerów i już czuć że amorki nie trzymają jak należy :) więc założenie mocniejszych amorków do seryjnych sprężyn ma sens :P

Re: sprężyny i amortyzatory z V6

PostNapisane: 4 sty 2011, 01:32
przez tkonarzewski
wielkie dzięki za rozgryzienie tematu bo właśnie będę na wiosnę poszukiwał całych amortyzatorów do v6