jaaco pochwale się jak auto będzie do jazdy, bo na razie jest uziemione.
Amortyzatory jednak nie pasują tak jak wcześniej myślałem. Tłok jest grubszy przez co nie przechodzi przez łożyska i nie opiera się całą powierzchnią o górne mocowanie. Dzisiaj rozebrałem jeszcze raz kolumnę, bo chciałem wymienić sprężyny i okazało się że górne łożyska mam rozwalone.
Jak ktoś przełoży całą kolumnę z 2.0 do 1.5 lub 1.8 to nie będzie problemu, jednak same amortyzatory to nie wszystko. Inne są łożyska i górne dekle o które opiera się sprężyna. Mocowania i sprężyny pasują. Żałuję że wcześniej nie zajrzałem do EPC i nie sprawdziłem po numerach części
Teraz szukam tych dekli i łożysk z 2.0 – może ktoś ma do sprzedania?
...dodane 23-11-2010
Dzisiaj skończyłem wymianę amorków z V6 do 1.5 i jak już wcześniej pisałem były problemy. Łożyska z 2.0 V6 są ok 2mm szersze (dolna tulejka 27mm) niż w 1.5 i 1.8 (25mm) Można kupić łożyska i dekle w których siedzą od 2.0, albo powiększyć otwór na łożysko o te 2mm w deklu od 1.5 Jako, że dekle miałem w dużo lepszym stanie niż zakupione od 2.0 z łożyskami postanowiłem powiększyć otwór. Żeby to zrobić super dokładnie, trzeba mieć wiertło stożkowe. Podstawka pod łożysko jest aluminiowa i bez problemu daje się rozwiercać.
Co ciekawe można kupić zestawy mocowania górnego i łożyska firmy sachs i jeszcze jakichś innych, co to niby pasują do wszystkich wersji silnikowych
