brak cisnienia w hamulcach na tyle

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez wojtekpl » 26 cze 2010, 18:16

Mam taki problem ze z przodu mam za duze cisnienie w cylinderku i po pewnym czasie sie zapowietrza blokuje mi kolo i sie grzeje...natomiast na tyl w ogole nie mam cisnienia...:/i podczas jazdy pojawia mi sie kontrolka abs... moze mi ktos pomoc
Początkujący
 
Od: 21 cze 2010, 20:49
Posty: 9

Postprzez farciarz » 28 cze 2010, 02:19

Sorki....ale najprostszym rozwiązaniem będzie wymiana płynu wraz z przedmuchaniem układu hamulcowego. Z tego co piszesz to raczej świadczy że masz zatkany któryś z przewodów.

Kolejna sprawa... to jak ma się niby zwiększenie cinienia do przekazania siły hamowania na przód ?? Jedyny problem jaki może być to nie zapowietrzenie przodu układu hamulcowego .... ale właśnie tyłu !!

No ale w tym przypadku wypada sprawdzić również pompę hamulcową ....choć nie słyszałem nigdy by jakakolwiek sekcja pompy w Maździe nawaliła :P

Jest oczywiście najprostszy problem.... i od tego bym zaczął.....................

Masz zwyczajnie zapieczone hamulce ... i zaciski Ci zwyczajnie trzymają !!
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez sebas0026 » 28 cze 2010, 15:06

farciarz napisał(a):Sorki....ale najprostszym rozwiązaniem będzie wymiana płynu wraz z przedmuchaniem układu hamulcowego. Z tego co piszesz to raczej świadczy że masz zatkany któryś z przewodów.

Kolejna sprawa... to jak ma się niby zwiększenie cinienia do przekazania siły hamowania na przód ?? Jedyny problem jaki może być to nie zapowietrzenie przodu układu hamulcowego .... ale właśnie tyłu !!

No ale w tym przypadku wypada sprawdzić również pompę hamulcową ....choć nie słyszałem nigdy by jakakolwiek sekcja pompy w Maździe nawaliła :P

Jest oczywiście najprostszy problem.... i od tego bym zaczął.....................

Masz zwyczajnie zapieczone hamulce ... i zaciski Ci zwyczajnie trzymają !!



ja bym sprawdzil na twoim miejscu korektor sily hamowania oraz czy zaden z przewodow metalowych nie jest zgnieciony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez kriskristoferson » 28 cze 2010, 19:10

Pozwole sie podpiąć pod ten temat bo mam podobnie brzmiący problem w swojej BA Z5, otóż od pewnego czasu czuje jakby mój układ hamulcowy "stracił siłe", musze wlozyc duzo sily w naciskanie pedlau hamulca zeby zahamowac auto, pozatym czuje pod nogą jak pedał hamulca ma bicie, "skacze mi pod stopą i obecnie hamowanie zaczyna sie po wcisnieciu pedału prawie do podlogi, wczesniej jak nie bylo problemu, nie bylo tez bicia, leciutko halumce hamowaly to wystrczylo wcisnac delikatnie pedal zeby samochod zwalniał, dodam ze poziom plynu hamulcowego jest w normie, troche malo jest plynu od wspomagania tez zbiorniczek z lewes stronie pod maska patrzad od przodu auta (ale czy to ma zwiazek z hamulcami)??? macie jakis pomysl co jest?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lut 2009, 00:06
Posty: 20
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f 1.5 16V 1998r.

Postprzez wojtekpl » 28 cze 2010, 20:42

ja mam prawie podobnie i nie mam pojecia co z tym jest,tyle ze mi jeszcze blokuje kola z przodu i nie da sie jechac:/
Początkujący
 
Od: 21 cze 2010, 20:49
Posty: 9

Postprzez farciarz » 29 cze 2010, 00:28

kriskristoferson napisał(a):Pozwole sie podpiąć pod ten temat bo mam podobnie brzmiący problem w swojej BA Z5, otóż od pewnego czasu czuje jakby mój układ hamulcowy "stracił siłe", musze wlozyc duzo sily w naciskanie pedlau hamulca zeby zahamowac auto, pozatym czuje pod nogą jak pedał hamulca ma bicie, "skacze mi pod stopą i obecnie hamowanie zaczyna sie po wcisnieciu pedału prawie do podlogi, wczesniej jak nie bylo problemu, nie bylo tez bicia, leciutko halumce hamowaly to wystrczylo wcisnac delikatnie pedal zeby samochod zwalniał, dodam ze poziom plynu hamulcowego jest w normie, troche malo jest plynu od wspomagania tez zbiorniczek z lewes stronie pod maska patrzad od przodu auta (ale czy to ma zwiazek z hamulcami)??? macie jakis pomysl co jest?


Niestety w Twoim przypadku masz niestety krzywe tarcze hamulcowe, co się objawia właśnie biciem na pedale hamulca. Jeśli chodzi o niski poziom płynu w zbiorniczku wspomagania to ma się on nijak do sprawności i wydajności układu hamulcowego
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez kriskristoferson » 3 lip 2010, 14:08

jest mozliwosc np przetoczenia tych tarcz zeby byly zdatne do ponownego założenia i uzywania czy to juz moment na wymiane na nowe?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lut 2009, 00:06
Posty: 20
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f 1.5 16V 1998r.

Postprzez ktosia » 22 mar 2014, 14:52

Witam, ostatnio nie przeszłam przeglądu z powodu braku tylnego lewego hamulca oraz wycieku z prawego. W lewym został wymieniony cylinderek i dziś po sprawdzeniu na stacji kontroli pojazdów lewy hamulec ma 490 N a pracy 450 N czyli już to się wyrównało lecz powinno być na poziomie 800N – 1000N. Jaka może być przyczyna słabego ciśnienia ? Przed sprawdzeniem byłam na odpowietrzaniu... Dziękuję za odpowiedź z góry i pozdrawiam.
ktosia
 

Postprzez JapanBA » 22 mar 2014, 17:39

Ja bym jeszcze raz przepompował płyn, tak porzadnie całą butelkę.
Możliwe ze korektor siły hamowania już skończył swój żywot ale to bardzo bardzo rzadka przypadłość.
ABS jest w aucie???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Marek 161BD081 » 24 mar 2014, 08:12

A jak wyszedł pomiar hamulca ręcznego?
Jeśli okładziny zaolejone są to też siła hamowania będzie gorsza.
Teraz to co najwyżej trzeba pojeździć aż się to przepali.

PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Andrzej414 » 1 kwi 2014, 22:00

Nie wiadomo jak z okładzinami i czy ktoś czyścił bębny. Polecam jednak by ktoś to jeszcze rozebrał sprawdził. Ponadto po takim zabiegu to wszystko musi się jeszcze dotrzeć. Mi po każdej naprawie hamulców w różnych autach również hamują słabiej po czym po kilkunastu kilometrach wszystko wraca do normy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323