Automatyczna Skrzynia Biegów (ASB) w BA/BH – pytania i odpowiedzi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marek 161BD081 » 19 maja 2014, 12:49

Zapięty 4 bieg przy tych 80km/h to zapewne coś około 2000obr/min więc poza zakresem zmiany na "trójkę". Ale kto wie czy w tym momencie nie chce już się zapinać sprzęgło lock-up'a w konwerterze.

Jednak to poszarpywanie może mieć tez podłoże z zawieszeniem, przeniesieniem napędu czy też samym silnikiem. Dlatego też spróbuj to dokładniej opisać i jaki jest efekt jak lekko naciśniesz (lub popuścisz) w tym momencie pedał gazu.

A olej ty już zmieniłaś?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Patrycja10 » 19 maja 2014, 15:01

Gdy przyspieszam problem ten nie występuje i autko jedzie bardzo płynnie, podobnie gdy zdejmę nogę z gazu. Te delikatne drgania występuję tylko na 4 biegu podczas jazdy ze stałą prędkością. Oleju jeszcze nie wymieniałem bo ostatnio mąż znalazł wpis w książce serwisowej od auta, że olej był wymieniany 40 tys. km temu.
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2014, 20:33
Posty: 7
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323

Postprzez Marek 161BD081 » 19 maja 2014, 15:30

To nie zmienia faktu, że warto go już wymienić.
Wymień olej a później będziemy się zastanawiać co dalej.
Warto tez byłoby zainteresować kolorem, zapachem i przejrzystością oleju, który jest obecnie w skrzyni.
Czy nie ma on zapachu spalenizny, czy jest klarowny itd.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Patrycja10 » 19 maja 2014, 16:55

Tyle że nie ma jak sprawdzić tego oleju. W moim aucie nie występuje bagnet do sprawdzania poziomu oleju.
A co może być przyczyną tego szarpania wykluczając zużyty olej?
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2014, 20:33
Posty: 7
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323

Postprzez Marek 161BD081 » 19 maja 2014, 18:07

Musi tam być ten bagnet :)
Poszukaj dokładniej bo nie wierzę, że go nie stosowali ;)

Jak skrzynia zachowuje się jadąc na S zamiast na D?
Czy też występują tego typu problemy?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Bo_Lo » 19 maja 2014, 18:41

Też bym stawial na zapłon lub coś z motorem.Skrzynia z reguły zaczyna kończyć żywot od najniższych bieegów i szarpie lub ślizga się podczas zmiany biegu na wyższy.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323