Hamulce w BA – problemy i ich rozwiązanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Dave » 18 cze 2014, 18:46

Płyn stoi na równym poziomie i jest clarowny ;)
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Dave » 18 cze 2014, 19:06

Wczoraj podjechalem do zaprzyjaźnionego mechanika przejechał się i powiedzał że podejrzewa pompę. Sprobuję najpierw odpowietrzyć, i zobaczę. Mam na stanie stara pompę po regeneracji.

praca: www.meblegiza.pl
sport: www.paintball.las.pl (chesz dołączyć?)
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Dave » 23 cze 2014, 19:08

Dziwne ;/ po kilku mocnych, dynamicznych depnieciach, objawy ustąpiły (może za delikatnie jeżdżę i coś się zblokowalo, a teraz puscilo?)

praca: www.meblegiza.pl
sport: www.paintball.las.pl (chesz dołączyć?)
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Andrzej414 » 23 cze 2014, 19:28

Jestem ciekaw czy ktoś kombinował z regulacją pedału hamulca. Złe jego ustawienie również jest przyczyną takich sytuacji jak samoczynne hamowanie lub brak hamowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Dave » 23 cze 2014, 19:31

Czy to widać? Jak to sprawdzić?

praca: www.meblegiza.pl
sport: www.paintball.las.pl (chesz dołączyć?)
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Andrzej414 » 23 cze 2014, 19:57

Wątpię żeby było widać. Co najwyżej będziesz widzieć po zjechanych kantach nakrętki jeśli ktoś to nieumiejętnie robił jakimś słabym kluczem. Możesz pedał minimalnie podciągnąć ale to naprawdę jeden obrót maksimum. Pedał będzie nieco twardszy . Zacznij może nawet od połowy obrotu i skontruj. Jeśli zauważysz efekt samoczynnego hamowania po kilku kilometrach to czeka cię powrót do pierwotnego położenia tej śruby regulacyjnej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Dave » 24 cze 2014, 09:02

W zasadzie bez dokrecania pedal reaguje od samego początku.

praca: www.meblegiza.pl
sport: www.paintball.las.pl (chesz dołączyć?)
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez norten18 » 21 sie 2014, 09:22

Witam,
czy jest możliwość dosyć prostej i niedrogiej wymiany hamulców z tyłu z bębnowych na tarcze ?
W mojej Madzi z tyłu są bębny, wersje poliftowe mają już tarcze. Mam wersje w sedanie 323 S V z 95 roku.
Pytam, bo może nie warto naprawiać tego co jest, hamują niby, przegląd przechodzi, ale nie hamuje jak trzeba czasem....

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 10:18
Posty: 112
Skąd: Wrocław/Zgorzelec
Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995

Postprzez Andrzej414 » 21 sie 2014, 10:14

Moim zdaniem nie warto. Zrobic te co sa i bedzie hamować dobrze.
Ostatnio edytowano 21 mar 2016, 09:52 przez Andrzej414, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez norten18 » 21 sie 2014, 10:28

Mimo codziennej jazdy po mieście, ciągłe hamowanie i przyśpieszanie przez jakieś 10 km to i tak nie jest źle. W peugocie 306 miałem problemy ciągle a młodsze autko było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 10:18
Posty: 112
Skąd: Wrocław/Zgorzelec
Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995

Postprzez misiek960 » 2 wrz 2014, 11:46

Witam Wszystkich dopiero co zaczynam przygode na forum i mam nadzieje że dobrze kieruje swój problem.
Kupiłem klocki firmy ATE po jakichś 2 miesiącach zaczęły piszczeć słyszałem o jakichś blaszkach ale w zestawie ich nie było ewentualnie płyn bądź spray który może to wyeliminować ale wujo google jak coś takiego wpisze to tylko pokazuje mi coś na temat hamulców rowerowych.Wszędzie na forach piszą że jak piszczy to trzeba wymienić klocki ale ja dużo nie jeżdżę więc nie mogły sie już zużyć... <co?> ktoś pomoże?jakiś plan

Dopisano 2 wrz 2014, 11:47:

Witam Wszystkich dopiero co zaczynam przygode na forum i mam nadzieje że dobrze kieruje swój problem.
Kupiłem klocki firmy ATE po jakichś 2 miesiącach zaczęły piszczeć słyszałem o jakichś blaszkach ale w zestawie ich nie było ewentualnie płyn bądź spray który może to wyeliminować ale wujo google jak coś takiego wpisze to tylko pokazuje mi coś na temat hamulców rowerowych.Wszędzie na forach piszą że jak piszczy to trzeba wymienić klocki ale ja dużo nie jeżdżę więc nie mogły sie już zużyć... <co?> ktoś pomoże?jakiś plan
misiek960
 

Postprzez Andrzej414 » 2 wrz 2014, 16:07

To na pewno nie klocki w sensie, że zużyte. Prawdopodobnie musiałeś gdzieś za mocno depnąć i się nieco zeszkliły. Zostaw to pojeździj trochę bo zmieni się pogoda niebawem i klocki też mogą przestać piszczeć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez misiek960 » 3 wrz 2014, 09:27

No to czekam i zobaczymy.Dzieki.
misiek960
 

Postprzez Dr.Hardcore » 20 paź 2014, 13:35

Chłopaki szybkie pytanie do Was, madzia stała około 2 tygodni i jak zwykle powraca nieustający problem zaciśniętych zacisków, prawdopodobnie przód, poprostu auto nie toczy się tak jak powinno, stąd moje pytanie, da się jakoś szybko i w miarę tanio to naprawić? Co sprawdzić we własnym zakresie, a co dać do zrobienia mechanikowi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez Andrzej414 » 20 paź 2014, 14:33

Kupić zestaw naprawczy prowadnic zacisku. Czyli tulejki, oraz gumki. Koszt to około 45zł na jedno koło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Przemek323c » 20 paź 2014, 14:36

I w zadnym wypadku nie smarowac czym innym niz to, co dolaczone do zestawu lub smar silikonowy. Spojrz tez w jakim stanie sa tloki.
Przemek323c
 

Postprzez Dr.Hardcore » 21 paź 2014, 15:20

Czyli to nie jest kwesta zapowietrzenia układu? Często właśnie dzieje mi się tak gdy auto długo stoi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez Andrzej414 » 21 paź 2014, 18:52

Jesli mialby sie zapowietrzac to plyn by musial uciekac i byc ponizej minimum a Ty bys uzupelniial jego braki. Jest tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Dr.Hardcore » 21 paź 2014, 22:25

Nie faktycznie, nie ma takiego wycieku, czyli to na bank muszą być te prowadnice zacisków, a jak sytuacja wygląda z zaciśniętymi tylnymi bębnami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez Andrzej414 » 22 paź 2014, 05:05

Tam mechanizmy musza byc dobrze nasmarowane, wtedy sie nic nie zacina a zima nie zamarza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323