Hamulce w BA – problemy i ich rozwiązanie
Płyn stoi na równym poziomie i jest clarowny 
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Wczoraj podjechalem do zaprzyjaźnionego mechanika przejechał się i powiedzał że podejrzewa pompę. Sprobuję najpierw odpowietrzyć, i zobaczę. Mam na stanie stara pompę po regeneracji.
praca: www.meblegiza.pl
sport: www.paintball.las.pl (chesz dołączyć?)
praca: www.meblegiza.pl
sport: www.paintball.las.pl (chesz dołączyć?)
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Dziwne ;/ po kilku mocnych, dynamicznych depnieciach, objawy ustąpiły (może za delikatnie jeżdżę i coś się zblokowalo, a teraz puscilo?)
praca: www.meblegiza.pl
sport: www.paintball.las.pl (chesz dołączyć?)
praca: www.meblegiza.pl
sport: www.paintball.las.pl (chesz dołączyć?)
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jestem ciekaw czy ktoś kombinował z regulacją pedału hamulca. Złe jego ustawienie również jest przyczyną takich sytuacji jak samoczynne hamowanie lub brak hamowania.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Wątpię żeby było widać. Co najwyżej będziesz widzieć po zjechanych kantach nakrętki jeśli ktoś to nieumiejętnie robił jakimś słabym kluczem. Możesz pedał minimalnie podciągnąć ale to naprawdę jeden obrót maksimum. Pedał będzie nieco twardszy . Zacznij może nawet od połowy obrotu i skontruj. Jeśli zauważysz efekt samoczynnego hamowania po kilku kilometrach to czeka cię powrót do pierwotnego położenia tej śruby regulacyjnej.
W zasadzie bez dokrecania pedal reaguje od samego początku.
praca: www.meblegiza.pl
sport: www.paintball.las.pl (chesz dołączyć?)
praca: www.meblegiza.pl
sport: www.paintball.las.pl (chesz dołączyć?)
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Witam,
czy jest możliwość dosyć prostej i niedrogiej wymiany hamulców z tyłu z bębnowych na tarcze ?
W mojej Madzi z tyłu są bębny, wersje poliftowe mają już tarcze. Mam wersje w sedanie 323 S V z 95 roku.
Pytam, bo może nie warto naprawiać tego co jest, hamują niby, przegląd przechodzi, ale nie hamuje jak trzeba czasem....
Pozdrawiam
czy jest możliwość dosyć prostej i niedrogiej wymiany hamulców z tyłu z bębnowych na tarcze ?
W mojej Madzi z tyłu są bębny, wersje poliftowe mają już tarcze. Mam wersje w sedanie 323 S V z 95 roku.
Pytam, bo może nie warto naprawiać tego co jest, hamują niby, przegląd przechodzi, ale nie hamuje jak trzeba czasem....
Pozdrawiam
- Od: 26 wrz 2013, 10:18
- Posty: 112
- Skąd: Wrocław/Zgorzelec
- Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995
Moim zdaniem nie warto. Zrobic te co sa i bedzie hamować dobrze.
Ostatnio edytowano 21 mar 2016, 09:52 przez Andrzej414, łącznie edytowano 1 raz
Witam Wszystkich dopiero co zaczynam przygode na forum i mam nadzieje że dobrze kieruje swój problem.
Kupiłem klocki firmy ATE po jakichś 2 miesiącach zaczęły piszczeć słyszałem o jakichś blaszkach ale w zestawie ich nie było ewentualnie płyn bądź spray który może to wyeliminować ale wujo google jak coś takiego wpisze to tylko pokazuje mi coś na temat hamulców rowerowych.Wszędzie na forach piszą że jak piszczy to trzeba wymienić klocki ale ja dużo nie jeżdżę więc nie mogły sie już zużyć...
ktoś pomoże?jakiś plan
Dopisano 2 wrz 2014, 11:47:
Witam Wszystkich dopiero co zaczynam przygode na forum i mam nadzieje że dobrze kieruje swój problem.
Kupiłem klocki firmy ATE po jakichś 2 miesiącach zaczęły piszczeć słyszałem o jakichś blaszkach ale w zestawie ich nie było ewentualnie płyn bądź spray który może to wyeliminować ale wujo google jak coś takiego wpisze to tylko pokazuje mi coś na temat hamulców rowerowych.Wszędzie na forach piszą że jak piszczy to trzeba wymienić klocki ale ja dużo nie jeżdżę więc nie mogły sie już zużyć...
ktoś pomoże?jakiś plan
Kupiłem klocki firmy ATE po jakichś 2 miesiącach zaczęły piszczeć słyszałem o jakichś blaszkach ale w zestawie ich nie było ewentualnie płyn bądź spray który może to wyeliminować ale wujo google jak coś takiego wpisze to tylko pokazuje mi coś na temat hamulców rowerowych.Wszędzie na forach piszą że jak piszczy to trzeba wymienić klocki ale ja dużo nie jeżdżę więc nie mogły sie już zużyć...

Dopisano 2 wrz 2014, 11:47:
Witam Wszystkich dopiero co zaczynam przygode na forum i mam nadzieje że dobrze kieruje swój problem.
Kupiłem klocki firmy ATE po jakichś 2 miesiącach zaczęły piszczeć słyszałem o jakichś blaszkach ale w zestawie ich nie było ewentualnie płyn bądź spray który może to wyeliminować ale wujo google jak coś takiego wpisze to tylko pokazuje mi coś na temat hamulców rowerowych.Wszędzie na forach piszą że jak piszczy to trzeba wymienić klocki ale ja dużo nie jeżdżę więc nie mogły sie już zużyć...

-
misiek960
To na pewno nie klocki w sensie, że zużyte. Prawdopodobnie musiałeś gdzieś za mocno depnąć i się nieco zeszkliły. Zostaw to pojeździj trochę bo zmieni się pogoda niebawem i klocki też mogą przestać piszczeć.
Chłopaki szybkie pytanie do Was, madzia stała około 2 tygodni i jak zwykle powraca nieustający problem zaciśniętych zacisków, prawdopodobnie przód, poprostu auto nie toczy się tak jak powinno, stąd moje pytanie, da się jakoś szybko i w miarę tanio to naprawić? Co sprawdzić we własnym zakresie, a co dać do zrobienia mechanikowi.
- Od: 3 kwi 2012, 20:26
- Posty: 114
- Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r
Kupić zestaw naprawczy prowadnic zacisku. Czyli tulejki, oraz gumki. Koszt to około 45zł na jedno koło.
I w zadnym wypadku nie smarowac czym innym niz to, co dolaczone do zestawu lub smar silikonowy. Spojrz tez w jakim stanie sa tloki.
-
Przemek323c
Czyli to nie jest kwesta zapowietrzenia układu? Często właśnie dzieje mi się tak gdy auto długo stoi.
- Od: 3 kwi 2012, 20:26
- Posty: 114
- Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r
Jesli mialby sie zapowietrzac to plyn by musial uciekac i byc ponizej minimum a Ty bys uzupelniial jego braki. Jest tak?
Nie faktycznie, nie ma takiego wycieku, czyli to na bank muszą być te prowadnice zacisków, a jak sytuacja wygląda z zaciśniętymi tylnymi bębnami?
- Od: 3 kwi 2012, 20:26
- Posty: 114
- Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r
Tam mechanizmy musza byc dobrze nasmarowane, wtedy sie nic nie zacina a zima nie zamarza.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości