Jakiej firmy kupic tarcze, klocki, amortyzatory, sprzęgła itd.? – wątek wspólny dla BA

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Piotrek_Legnica » 15 maja 2014, 17:35

Przemek323c napisał(a):Sa. Latwo jednak utopic kase kupujac quick brake.


Tzn? Co to qucik brake? Tzn nie regenerować zacisków?

Przemek323c napisał(a):Poczytaj jaka jest istota dzialania zacisku plywajacego a odpowiedz na pytanie wymyslisz sam.


Ale na jakiej zasadzie są dociskane te dwa tłoczki zewnętrzne? Z tego co patrzyłem to podczas wciskania hamulca tylko ten środkowy pracuje?

Przemek323c napisał(a):Klocki jak klocki ale nie widzialem jeszcze tarcz ponizej 100zl/szt ktore nie pokrzywily sie po awaryjnym hamowaniu ze 150km/h/


Nie jeżdżę takimi prędkościami :)
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Przemek323c » 15 maja 2014, 18:55

Piotrek_Legnica napisał(a):Nie jeżdżę takimi prędkościami


Kazdy tak mowi. Jak nie ze 150 to kilka mocniejszych ze 100.

Piotrek_Legnica napisał(a):Tzn? Co to qucik brake? Tzn nie regenerować zacisków?


QB to producent uszczelek prowadnic i tloka.

Piotrek_Legnica napisał(a):Ale na jakiej zasadzie są dociskane te dwa tłoczki zewnętrzne? Z tego co patrzyłem to podczas wciskania hamulca tylko ten środkowy pracuje?


Tam nie ma zadnych tloczkow zewnetrznych. Zacisk porusza sie na 2 prowadnicach ("plywa") stad nazwa zacisk plywajacy. 1 klocek dociska tlok wtedy zacisk sie rusza przez ta sama sile ktora tlok dociska 1 klocek i dociska sie do tarczy tez 2 klocek. Zapieczone prowadnice to czesty problem w 323f. Prowadzi do nierownomiernego zuzycia klockow i tarczy, oslabia sile hamowania i moze doprowadzic do pokrzywienia tarcz z powodu nierownego nacisku na tarcze.
Przemek323c
 

Postprzez Piotrek_Legnica » 15 maja 2014, 20:47

Dobra, bo nie wiem jak to sprecyzować. Chodzi mi o te trzy zaznaczone tłoczki, cylinderki czy jak to się nazywa? Zapieczone mam te dwa dolne, dlatego nazwałem je jako zewnętrzne bo po środku jest ten jeszcze jeden.

Obrazek

I teraz znalazłem na allegro różne zestawy naprawcze. Zarówno z tymi dwoma dolnymi jak i z tym jednym. Więc mam pytanie czy to wszystko na raz się wymienia? Wszystkie trzy są odpowiedzialne za hamowanie? Jaka jest ich rola? Bo podczas pracy widziałem tylko ten środkowy, który faktycznie dociska klocek i robi to bez problemu u mnie tylko faktycznie mam mocną różnice pomiędzy zużyciem klocków z lewej a z prawej strony...

http://allegro.pl/prowadnice-zacisku-ma ... 29273.html
http://allegro.pl/reparaturka-zacisku-p ... 11120.html
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Przemek323c » 15 maja 2014, 23:43

Nie zalapales. Jeszcze raz ci mowie ze tlok jest 1 ten posrodku a to nizej to prowadnice/tulejki na ktorych zacisk sie porusza i one maja luzno chodzic bo jesli stoja to hamuje tylko 1 klocek albo zacisk sie blokuje. Wszystko to ma wplyw na prawidlowe hamowanie.
Przemek323c
 

Postprzez Piotrek_Legnica » 16 maja 2014, 16:38

Teraz załapałem, dzięki.

A co z tymi zestawami naprawczymi? Dobre?
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Przemek323c » 16 maja 2014, 22:02

Kup autofrena gdzies w intercarsie albo motoryzacyjnym. Sam tlok trzeba najpierw ocenic wizualnie, moze nie trzeba wymieniac.
Przemek323c
 

Postprzez dayman » 9 lip 2014, 22:55

Panowie powiedzcie mi czy taki zestaw bedzie pasowac do BA 1.8 z ABSem, nie ma co w ciemno zamawiac wiec wole zapytac pierw.
[url]http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=29c8ba45&cat[cmf]=32d&cat[cmo]=420&cat[cve]=12ca&cat[art]=a0326&cat[atg]=130b3fb&offset=1&sort=1[/url]
Taki rozmiar itp wejdzie normalnie do 1.8 z ABSem? I do tego takie klocki
[url]http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=29c89335&cat[cmf]=32d&cat[cmo]=420&cat[cve]=12ca&cat[art]=a148d&cat[atg]=1319564&offset=2&sort=1[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2012, 17:36
Posty: 111 (2/0)
Skąd: Norway, Drammen
Auto: Mazda 323 BA 1.8 1998

Postprzez Piotrek_Legnica » 30 sie 2014, 14:10

Witam, mam pytanko :) szykuję się do zmiany klocków i tarcz. Czytałem standardowo, żeby brać TRW :) a co o tym sądzicie? Firmy znane i chyba warto za tą kasę czy nie?

http://allegro.pl/tarcze-brembo-klocki- ... 00959.html

Za zestaw TRW niecałe 300zł trzeba dąć:

http://allegro.pl/tarcze-i-klocki-przod ... 01672.html

A za tarcze TRW i klocki ATE 305:

http://allegro.pl/tarcze-trw-klocki-ate ... 16648.html

Jaki zestaw najlepszy? Czy coś jeszcze innego szukać można? Bo tych firm jest pełno a nie wiem co założyć... Nie chodziłem jeszcze po sklepach żadnych więc nie wiem jak z cenami na miejscu.
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez rafał88 » 31 sie 2014, 11:23

Bierz te pierwsze albo drugi zestaw.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotrek_Legnica » 9 wrz 2014, 16:01

Ktoś się jeszcze wypowie na temat zestawu pierwszego: tarcze brembo plus klocki ferrodo?
Firmy niby znane tylko jak się sprawują w maździe? Bo cena wydaje się być dobra jak za taki zestaw?
Bo na temat TRW to wiadomo, wszyscy polecają :) tylko jak nie ma jakieś różnicy ogromnej to po co przepłacać :) będę wdzięczny za jakieś info jeszcze
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Przemek323c » 9 wrz 2014, 17:43

Bedzie zyc i o ile zaciski sa ok to troche pojezdzisz.
Przemek323c
 

Postprzez Piotrek_Legnica » 9 wrz 2014, 17:59

Przemek323c napisał(a):Bedzie zyc i o ile zaciski sa ok to troche pojezdzisz.


Czyli mówisz, że zestaw ferrod plus brembo będzie git? :)
Co do zacisków to z jednej tłoki główne chodzą, lewa strona klocki równo starte i na przeglądzie siła hamowania dobra, przy lewej stronie jednak jeden klocek jest zdecydowanie mniej zużyty od drugiego.

Moja diagnoza po rozbieraniu zacisku:
Jeden z tych tłoczków/cylinderków prowadzących zapieczony na beton... :D stukanie młotkiem przesunęło go może o 1mm i po tym zabiegu chyba ta lewa strona również hamuje normalnie ponieważ widać to na tarczy od zewnętrznej strony bo wcześniej zaczął się już robić nalot a teraz już jest starty przez ten klocek. Ale tak czy siak chce zakupić reperaturkę na to koło, koszt 50zł na allegro. Bo już tej drugiej strony nie dotykam jak dobrze hamuje i równo klocki starte są? Tym bardziej, że na wiosnę myślę o czymś nowszym już :P.
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Przemek323c » 9 wrz 2014, 18:43

Jak juz robic to obydwie strony. Nowe gumki, odpowiedni smar (nie moze byc ropopochodny bo guma puchnie), czasem nowe prowadnice, inspekcja tloka i mozna mowic o jakichs hamulcach.
Ostatnio edytowano 10 wrz 2014, 08:09 przez Przemek323c, łącznie edytowano 1 raz
Przemek323c
 

Postprzez Piotrek_Legnica » 9 wrz 2014, 21:30

A jak można przeprowadzić taką inspekcję tłoka? U mnie raczej dobrze chodzą, miesiąc temu miałem przegląd i gościu na stacji nie miał zastrzeżeń do hamulców.

Tak jak wspomniałem, lewa strona prowadnice chodzą, gumki całe, klocki równo starte więc wygląda to dobrze. Nie ma takiej zasady, że jak działa to lepiej nie ruszać? :D

Prawa strona jest faktycznie niesprawna, tzn jedna z prowadnic. Więc tutaj biorę się za wymianę prowadnic i gum.
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Przemek323c » 9 wrz 2014, 21:46

Najpierw odkrec odpowietrznik i sprobuj wcisnac tlok. Powinien dac sie lekko wcisnac. Wszelkie opory czy zaciecia swiadcza o niesprawnosci. W razie czego wyciagasz tloczek, sprawdzasz pod katem korozji, wzerow itd. Czyscisz wszystko, skladasz i bedzie zyc. Poki chodza prowadnice z 2 strony to chociaz tam rozbierz wyczysc i przesmaruj swiezym odpowiednim smarowidlem. Akurat prowadnice w BA to najwieksze zlo jakie moze byc a poki dziala to serwis jest szybki i przyjemny.
Przemek323c
 

Postprzez Dave » 9 wrz 2014, 21:58

Przemek323c napisał(a): Akurat prowadnice w BA to najwieksze zlo jakie moze byc a poki dziala to serwis jest szybki i przyjemny.


To prawda ;) Miesiąc po czyszczeniu i konerwacji znów cieszko chodzily (taki ich urok).

sport: www.paintball.las.pl (chesz dołączyć?) 14.09.2014 godz. 9:00
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Przemek323c » 9 wrz 2014, 22:22

davetofik napisał(a):o prawda Miesiąc po czyszczeniu i konerwacji znów cieszko chodzily (taki ich urok).


Czym smarowales, bo to klucz do sukcesu ? U siebie doktoryzowalem sie z tego dluzszy czas szukajac i testujac. Kazdy smar ropopochodny chocby byl najlepszy spowoduje puchniecie lub twardnienie gumek w calkiem niedlugim czasie. Nie powinno sie tam tez dawac w zadnym wypadku popularnego miedziaka bo to nie jest lubrykant. Extremalnie niewlasciwy smar robi to w takim stopniu, ze gumka rosnie i nie zaciska sie juz na rowku w prowadnicy albo nabiera konsystencji "plastikowej" przez co polaczenie z prowadnica traci szczelnosc (rozne smary w roznym stopniu) i wtedy prowadnica staje, zwlaszcza ta w dlugiej gumie. Na 1 rzut oka tego nie widac ale walka toczy sie wlasnie o ten milimetr, czy pol na plus ktory blokuje swobodny posuw zacisku. Jedyny wlasciwy smar w tym miejscu to czerwony smar do gumy dawany czasem w komplecie z uszczelkami, albo silikonowy do elementow gumowych. Warto tez wyczyscic np. wiertarka i papierem 100 nawinietym na grubo na wiertlo dziure na dluga gumke bo tam lubi sobie rdza "spuchnac", a minimalny luz w tym miejscu jest wiecej niz wskazany. Nie powinno sie tez traktowac prowadnic mlotkiem bo sie rozklepuja i potem ciezko je wyciagnac.
Przemek323c
 

Postprzez Dave » 10 wrz 2014, 09:12

To był smar lozyskowy do elektrowni wiatrowych. Ale jeśli mowa i silikonowym to mam taki do markera PAINTBALL nazywa się SL33K (jego zadanie dac szczelność i poślizg o-ringom)i jest najlepszym smarem do serwisowania markerów. Myślę że do prowadnic też by się nadał.

sport: www.paintball.las.pl (chesz dołączyć?) 14.09.2014 godz. 9:00
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Przemek323c » 10 wrz 2014, 09:26

davetofik napisał(a):smar lozyskowy


Zdecydowana wiekszosc to produkty na bazie ropy, stad tez pewnie twoj problem z przytarciem po miesiacu.

davetofik napisał(a):SL33K


Silikonowy z dow corning. Powinien byc zdecydowanie lepszy.
Przemek323c
 

Postprzez osakxd » 10 paź 2014, 16:01

Witam,

Przymierzam się do wymiany sprzęgła w mojej efce, tylko nie jestem do końca pewien jaką firmę wybrać. Skupiam się na trzech konkretnych:

Valeo: 319 zł
AISIN: 395 zł
LUK: 429 zł

Którą firmę najlepiej wybrać ? Słyszałem, że sprzęgła firmy AISIN montowane są w Toyotach na przykład, więc myślę, że firma godna uwagi. O sprzęgłach Valeo też słyszałem wiele dobrych opinii. Co polecacie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2013, 14:56
Posty: 89 (1/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Była: Astra F 1.6 93'
Jest: Mazda 323f Ba 1.5 97' Z5 + BRC Sequent 24
Jest: Mazda 323F BA GT 95' KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323