Wymiana przegubów napędowych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez jarekrk » 28 kwi 2011, 15:58

Nie widzę jakoś tego, zamówiłem już przegub jedyne jakie pytanie zadał w sklepie koleś to czy z abs czy bez jest mazda.
Na Allegro jak patrzyłem to też wersje z ABS wszystkie miały takie same ilości zębów
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Postprzez luki_92_92 » 28 kwi 2011, 19:06

Wyobraź sobie że ja kupiłem dwa przeguby które MIAŁY pasować a nie pasowały bo miały inną ilość zębów. nigdzie nie było z taką jak potrzebowałem, aczkolwiek jeden z użytkowników forum zapytał u siebie w sklepie i w razie czego mógł mi taki przegub załatwić z tyloma zębami ile do mnie potrzeba więc nie wmówisz mi że są dwa typy jeden do ABS i jeden bez ABS
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez jarekrk » 28 kwi 2011, 21:36

może jakiś trefny sklep i się gość pomylił, może jakaś różnica przed i po lift ? Nie wiem , piszę co u siebie w sklepie widziałem i na allegro się to potwierdza.


A tak ogólnie mam jedno pytanie bo do tej pory słyszałem terkotanie w prawym kole jak skręcałem w lewo czyli standard, ale jeździłem pare miechów z tym bo wiem ,że to nic pilnego na początku jak się mało jeździ, a teraz zauważyłem ,że też ten sam przegub odzywa się jak skręcam w prawo(mam nadzieje ,że ten sam)

I tutaj moje pytanie czy to jest wciąż zewnętrzny przegub od strony koła czy to już wewnętrzny czyli ten drugi się odzywa?
Też w prawym kole tylko teraz słyszę go jak w obie strony skręcam z miejsca ruszając
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Postprzez Bomber.ktmg » 28 kwi 2011, 21:57

Ja miałem fart...kupiłem bez sprawdzania ząbków i pasował za pierwszym podejściem :D :D
Jak przegub już mocno rozruch.....to będzie klikał przy skręcie w jedną i w drugą stronę więc się nie martw że puścił drugi. Zawsze możesz podnieść samochód i zajrzeć jak tam manżety, ta która pękła-przegub do wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 188
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez luki_92_92 » 29 kwi 2011, 16:36

jarekrk napisał(a):może jakiś trefny sklep i się gość pomylił, może jakaś różnica przed i po lift ? Nie wiem , piszę co u siebie w sklepie widziałem i na allegro się to potwierdza.


Co się potwierdza? To że nie ma w sprzedaży nie znaczy że nie istnieje, to że na allegro czy u ciebie w sklepie nikt nie sprzedaje marihuany czy ferrari enzo, nie znaczy że nie da się tego kupić i że nie ma czegoś takiego ;) Mam poliftowe Z5 z rocznika 98 bez ABS i przeguby ani z allegro ani ze sklepu nie pasują, mimo że jest info że niby modele od 94 do 98. A miałem możliwość kupić taki, który na 100% by pasował tylko musiałbym poczekać trochę bo na zamówienie był.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez corleone » 20 maja 2011, 21:46

Kolego powiedz mi proszę gdzie kupiłeś ten przegub bo mam ten sam problem (auto po lifcie ) kupiłem 2 sztukę i dalej kicha :( właśnie problem w zębach u mnie jest 21 a standard we wszystkich przegubach jest 22 ... dajcie jakieś namiary na jakiś sklep najlepiej internetowy ..
miałem już wcześniej dwie mazdy wszycho zawsze pasowało .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2007, 22:43
Posty: 24
Skąd: Śląsk
Auto: Premacy 2.0 Sportive

Postprzez luki_92_92 » 25 maja 2011, 18:07

Ja nie kupiłem, jeżdżę dalej na starym, ale swego czasu kolega z klubu mi mówił że u niego w sklepie może taki przegub załatwić

PW
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez spano11 » 8 paź 2011, 13:01

Panowie mam taki problem mam 626 z 95 i często wysiadają mi przeguby nie szaleję autkiem robię średnio 2tys. km miesięcznie do pracy w październiku 2010 roku wymieniłem przegubu na takie za 150 zł jednak one mi wytrzymały do wiosny dokładnie do marca wtedy powiedziałem w sklepie że ma mi dać porządne to dostałem takie za 260 zł i te mi też siadły po paru m-cach wymieniłem znowu w sierpniu a tu mamy październik i znowu mi stukają co to może być. <co?>
Spano
Początkujący
 
Od: 8 paź 2011, 12:52
Posty: 5
Skąd: Syców woj. Dolnośląskie
Auto: Mazda 626 IV Hatchback 1.8 (90 KM)

Postprzez Dominik88dgPL » 11 paź 2011, 18:57

Może masz walnięte półosie , ciężka sprawa może ruszasz zbyt mocno nie płynnie tylko z szarpnięciem , mogą to być przeguby wewnętrzne w skrzyni może są wytłuczone i przy ruszaniu bije po zewnętrznych i rozbija je w tempie expresowym, powiem ci ze więcej pomysłów nie mam.
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2010, 20:28
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Premacy Lift 1.8Pb
2003

Postprzez tomekV6 » 11 paź 2011, 19:40

Dominik88dgPL napisał(a):może ruszasz zbyt mocno nie płynnie tylko z szarpnięciem

Zgadza się, ale największe obciążenia są gdy ruszamy na skręconych kołach (mam na myśli zewnętrzne przeguby). To najczęściej je "zabija" <spoko>
Dominik88dgPL napisał(a):przeguby wewnętrzne w skrzyni może są wytłuczone i przy ruszaniu bije po zewnętrznych i rozbija je w tempie expresowym

Możliwe, choć trochę mało prawdopodobne, bo musiały by być nieźle rozje..ne ale warto sprawdzić ;)
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 18:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez Paweł323 » 9 sty 2012, 22:12

witam po krotkiej przerwie spodowowanej wyjazdem :) w madzi szykuje sie wymiana przeguba i w związku z tym pytanie czy wystarczy go tylko zbic i nowy nabic czy jest on jakos zablokowany, zabezpieczony ? oczywiscie ABS brak
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 11:38
Posty: 19
Skąd: Rybnik/Bergen
Auto: Mazda 323 S Z5 :)

BMW e39 530d

Postprzez puznies0 » 9 sty 2012, 22:38

Paweł323 napisał(a):witam po krotkiej przerwie spodowowanej wyjazdem :) w madzi szykuje sie wymiana przeguba i w związku z tym pytanie czy wystarczy go tylko zbic i nowy nabic czy jest on jakos zablokowany, zabezpieczony ? oczywiscie ABS brak


przegub trzyma tylko taka sprężynka z drutu.. wystarczy zbić przegub i nabić nowy... przy nabijaniu uważaj żeby nie uszkodzić i lepiej nabijaj przez coś drewnianego, a nie tłucz bezpośrednio... jak będzie zapieczony to czeka cię cięcie przegubu.. aczkolwiek mi nie zdarzyło się żeby kiedykolwiek jakiś przegub był na tyle zapieczony żeby uniwersalny klucz sobie nie poradził...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez łukaszinio » 9 sty 2012, 22:49

witam. a czy przy 323f ba 1.5 też jest zbijany. bo jak wymieniałem osłony przegubow to wypinałem połosie ze skrzyni bo nie dało rady zbić samego przegubu ?
wolałem nie ryzykować zniszczenia przegubu przez bezmylśne bicie ruskim kluczem(młotek przecinak ) w pzregub :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez Dominik88dgPL » 10 sty 2012, 21:51

w 1.5 też są zbijane możesz mieć problem jak ten drucik się za bardzo rozegnie to będzie przes....e zbić.
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2010, 20:28
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Premacy Lift 1.8Pb
2003

Postprzez cichy_86 » 10 sty 2012, 22:23

Dominik88dgPL napisał(a):drucik się za bardzo rozegnie to będzie przes....e zbić.


to jest zabezpieczanie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez Paweł323 » 12 sty 2012, 20:34

kupilem te czesci i do przeguba dolączony jest jakby oring ale nie do konca zamkniety wyglada mi to na jakąs zawleczke, zabezpieczenie cus takiego. W ktore miejsce sie go wlada moglby ktos sprecyzowac ? jak nie to sie sam jutro domysle :)
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 11:38
Posty: 19
Skąd: Rybnik/Bergen
Auto: Mazda 323 S Z5 :)

BMW e39 530d

Postprzez puznies0 » 12 sty 2012, 22:30

Paweł323 napisał(a):kupilem te czesci i do przeguba dolączony jest jakby oring ale nie do konca zamkniety wyglada mi to na jakąs zawleczke, zabezpieczenie cus takiego. W ktore miejsce sie go wlada moglby ktos sprecyzowac ? jak nie to sie sam jutro domysle :)


to zabezpieczenie zakładasz na półośkę... jak zdejmiesz przegub to będziesz widział gdzie... tam na końcówce półosi która jest w środku przegubu masz frezik ... to jest sprężynka która blokuje przegub przed wysunięciem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez lukasssss1 » 14 sty 2012, 15:24

KoKo napisał(a):
Do VIN'u 300000 przegub ma 26 zębów zewnętrznych i 24 wewnętrzne, natomiast od VIN'u 300001 23 wewnętrzne.


Ta informacja się sprawdza ? Czyli mam rozumieć że za to odpowiada 6 ostatnich cyfr w VIN'ie ?
według mojego VIN'u powinien mieć 26/24
mój vin : JMZBA14F201208079
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez luki_92_92 » 14 sty 2012, 17:35

Mogłoby się zgadzać, bo u mnie te 6 ostatnich cyfr zaczyna się od 6 i właśnie zębów miałem mniej
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez lukasssss1 » 18 sty 2012, 16:58

Mam zamiar kupić całą prawą półośkę tą długą z przegubem wewnętrznym i przełożyć do swojej Vki i mam kilka pytań:

* Jeżeli przegub zewnętrzny będzie miał inna ilość zębów niż mój to będzie pasował do zwrotnicy jak będzie przekładana cała półoś na której on będzie zamontowany ?
* Czy mogę kupić sam przegub wewnętrzny i go wymienić ,czy są różne rodzaje?
* Czy będzie pasować ta część półosi którą kupie od koła (z przegubem wewnętrznym i zewnętrznym), do mojej półosi która zostawię ta część przy skrzyni , bardziej czy krzyżak z nowej półosi będzie pasował do tego koszyka na starej półosi ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323