Wymiana przegubów napędowych
Nie widzę jakoś tego, zamówiłem już przegub jedyne jakie pytanie zadał w sklepie koleś to czy z abs czy bez jest mazda.
Na Allegro jak patrzyłem to też wersje z ABS wszystkie miały takie same ilości zębów
Na Allegro jak patrzyłem to też wersje z ABS wszystkie miały takie same ilości zębów
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
- Od: 13 lis 2008, 09:30
- Posty: 237
- Skąd: Kraków
- Auto: bmw 323 e46
Wyobraź sobie że ja kupiłem dwa przeguby które MIAŁY pasować a nie pasowały bo miały inną ilość zębów. nigdzie nie było z taką jak potrzebowałem, aczkolwiek jeden z użytkowników forum zapytał u siebie w sklepie i w razie czego mógł mi taki przegub załatwić z tyloma zębami ile do mnie potrzeba więc nie wmówisz mi że są dwa typy jeden do ABS i jeden bez ABS
może jakiś trefny sklep i się gość pomylił, może jakaś różnica przed i po lift ? Nie wiem , piszę co u siebie w sklepie widziałem i na allegro się to potwierdza.
A tak ogólnie mam jedno pytanie bo do tej pory słyszałem terkotanie w prawym kole jak skręcałem w lewo czyli standard, ale jeździłem pare miechów z tym bo wiem ,że to nic pilnego na początku jak się mało jeździ, a teraz zauważyłem ,że też ten sam przegub odzywa się jak skręcam w prawo(mam nadzieje ,że ten sam)
I tutaj moje pytanie czy to jest wciąż zewnętrzny przegub od strony koła czy to już wewnętrzny czyli ten drugi się odzywa?
Też w prawym kole tylko teraz słyszę go jak w obie strony skręcam z miejsca ruszając
A tak ogólnie mam jedno pytanie bo do tej pory słyszałem terkotanie w prawym kole jak skręcałem w lewo czyli standard, ale jeździłem pare miechów z tym bo wiem ,że to nic pilnego na początku jak się mało jeździ, a teraz zauważyłem ,że też ten sam przegub odzywa się jak skręcam w prawo(mam nadzieje ,że ten sam)
I tutaj moje pytanie czy to jest wciąż zewnętrzny przegub od strony koła czy to już wewnętrzny czyli ten drugi się odzywa?
Też w prawym kole tylko teraz słyszę go jak w obie strony skręcam z miejsca ruszając
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
- Od: 13 lis 2008, 09:30
- Posty: 237
- Skąd: Kraków
- Auto: bmw 323 e46
Ja miałem fart...kupiłem bez sprawdzania ząbków i pasował za pierwszym podejściem
Jak przegub już mocno rozruch.....to będzie klikał przy skręcie w jedną i w drugą stronę więc się nie martw że puścił drugi. Zawsze możesz podnieść samochód i zajrzeć jak tam manżety, ta która pękła-przegub do wymiany.
Jak przegub już mocno rozruch.....to będzie klikał przy skręcie w jedną i w drugą stronę więc się nie martw że puścił drugi. Zawsze możesz podnieść samochód i zajrzeć jak tam manżety, ta która pękła-przegub do wymiany.
- Od: 29 cze 2008, 11:23
- Posty: 188
- Skąd: Mniszew/Warszawa
- Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)
jarekrk napisał(a):może jakiś trefny sklep i się gość pomylił, może jakaś różnica przed i po lift ? Nie wiem , piszę co u siebie w sklepie widziałem i na allegro się to potwierdza.
Co się potwierdza? To że nie ma w sprzedaży nie znaczy że nie istnieje, to że na allegro czy u ciebie w sklepie nikt nie sprzedaje marihuany czy ferrari enzo, nie znaczy że nie da się tego kupić i że nie ma czegoś takiego
Kolego powiedz mi proszę gdzie kupiłeś ten przegub bo mam ten sam problem (auto po lifcie ) kupiłem 2 sztukę i dalej kicha
właśnie problem w zębach u mnie jest 21 a standard we wszystkich przegubach jest 22 ... dajcie jakieś namiary na jakiś sklep najlepiej internetowy ..
miałem już wcześniej dwie mazdy wszycho zawsze pasowało .
miałem już wcześniej dwie mazdy wszycho zawsze pasowało .
- Od: 8 gru 2007, 22:43
- Posty: 24
- Skąd: Śląsk
- Auto: Premacy 2.0 Sportive
Ja nie kupiłem, jeżdżę dalej na starym, ale swego czasu kolega z klubu mi mówił że u niego w sklepie może taki przegub załatwić
PW
PW
Panowie mam taki problem mam 626 z 95 i często wysiadają mi przeguby nie szaleję autkiem robię średnio 2tys. km miesięcznie do pracy w październiku 2010 roku wymieniłem przegubu na takie za 150 zł jednak one mi wytrzymały do wiosny dokładnie do marca wtedy powiedziałem w sklepie że ma mi dać porządne to dostałem takie za 260 zł i te mi też siadły po paru m-cach wymieniłem znowu w sierpniu a tu mamy październik i znowu mi stukają co to może być. 

Spano
- Od: 8 paź 2011, 12:52
- Posty: 5
- Skąd: Syców woj. Dolnośląskie
- Auto: Mazda 626 IV Hatchback 1.8 (90 KM)
Może masz walnięte półosie , ciężka sprawa może ruszasz zbyt mocno nie płynnie tylko z szarpnięciem , mogą to być przeguby wewnętrzne w skrzyni może są wytłuczone i przy ruszaniu bije po zewnętrznych i rozbija je w tempie expresowym, powiem ci ze więcej pomysłów nie mam.
Dominik88dgPL napisał(a):może ruszasz zbyt mocno nie płynnie tylko z szarpnięciem
Zgadza się, ale największe obciążenia są gdy ruszamy na skręconych kołach (mam na myśli zewnętrzne przeguby). To najczęściej je "zabija"

Dominik88dgPL napisał(a):przeguby wewnętrzne w skrzyni może są wytłuczone i przy ruszaniu bije po zewnętrznych i rozbija je w tempie expresowym
Możliwe, choć trochę mało prawdopodobne, bo musiały by być nieźle rozje..ne ale warto sprawdzić
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
witam po krotkiej przerwie spodowowanej wyjazdem
w madzi szykuje sie wymiana przeguba i w związku z tym pytanie czy wystarczy go tylko zbic i nowy nabic czy jest on jakos zablokowany, zabezpieczony ? oczywiscie ABS brak
- Od: 15 maja 2011, 11:38
- Posty: 19
- Skąd: Rybnik/Bergen
- Auto: Mazda 323 S Z5 :)
BMW e39 530d
Paweł323 napisał(a):witam po krotkiej przerwie spodowowanej wyjazdemw madzi szykuje sie wymiana przeguba i w związku z tym pytanie czy wystarczy go tylko zbic i nowy nabic czy jest on jakos zablokowany, zabezpieczony ? oczywiscie ABS brak
przegub trzyma tylko taka sprężynka z drutu.. wystarczy zbić przegub i nabić nowy... przy nabijaniu uważaj żeby nie uszkodzić i lepiej nabijaj przez coś drewnianego, a nie tłucz bezpośrednio... jak będzie zapieczony to czeka cię cięcie przegubu.. aczkolwiek mi nie zdarzyło się żeby kiedykolwiek jakiś przegub był na tyle zapieczony żeby uniwersalny klucz sobie nie poradził...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
witam. a czy przy 323f ba 1.5 też jest zbijany. bo jak wymieniałem osłony przegubow to wypinałem połosie ze skrzyni bo nie dało rady zbić samego przegubu ?
wolałem nie ryzykować zniszczenia przegubu przez bezmylśne bicie ruskim kluczem(młotek przecinak ) w pzregub
wolałem nie ryzykować zniszczenia przegubu przez bezmylśne bicie ruskim kluczem(młotek przecinak ) w pzregub
w 1.5 też są zbijane możesz mieć problem jak ten drucik się za bardzo rozegnie to będzie przes....e zbić.
Dominik88dgPL napisał(a):drucik się za bardzo rozegnie to będzie przes....e zbić.
to jest zabezpieczanie
kupilem te czesci i do przeguba dolączony jest jakby oring ale nie do konca zamkniety wyglada mi to na jakąs zawleczke, zabezpieczenie cus takiego. W ktore miejsce sie go wlada moglby ktos sprecyzowac ? jak nie to sie sam jutro domysle 
- Od: 15 maja 2011, 11:38
- Posty: 19
- Skąd: Rybnik/Bergen
- Auto: Mazda 323 S Z5 :)
BMW e39 530d
Paweł323 napisał(a):kupilem te czesci i do przeguba dolączony jest jakby oring ale nie do konca zamkniety wyglada mi to na jakąs zawleczke, zabezpieczenie cus takiego. W ktore miejsce sie go wlada moglby ktos sprecyzowac ? jak nie to sie sam jutro domysle
to zabezpieczenie zakładasz na półośkę... jak zdejmiesz przegub to będziesz widział gdzie... tam na końcówce półosi która jest w środku przegubu masz frezik ... to jest sprężynka która blokuje przegub przed wysunięciem...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
KoKo napisał(a):
Do VIN'u 300000 przegub ma 26 zębów zewnętrznych i 24 wewnętrzne, natomiast od VIN'u 300001 23 wewnętrzne.
Ta informacja się sprawdza ? Czyli mam rozumieć że za to odpowiada 6 ostatnich cyfr w VIN'ie ?
według mojego VIN'u powinien mieć 26/24
mój vin : JMZBA14F201208079
Mam zamiar kupić całą prawą półośkę tą długą z przegubem wewnętrznym i przełożyć do swojej Vki i mam kilka pytań:
* Jeżeli przegub zewnętrzny będzie miał inna ilość zębów niż mój to będzie pasował do zwrotnicy jak będzie przekładana cała półoś na której on będzie zamontowany ?
* Czy mogę kupić sam przegub wewnętrzny i go wymienić ,czy są różne rodzaje?
* Czy będzie pasować ta część półosi którą kupie od koła (z przegubem wewnętrznym i zewnętrznym), do mojej półosi która zostawię ta część przy skrzyni , bardziej czy krzyżak z nowej półosi będzie pasował do tego koszyka na starej półosi ?
* Jeżeli przegub zewnętrzny będzie miał inna ilość zębów niż mój to będzie pasował do zwrotnicy jak będzie przekładana cała półoś na której on będzie zamontowany ?
* Czy mogę kupić sam przegub wewnętrzny i go wymienić ,czy są różne rodzaje?
* Czy będzie pasować ta część półosi którą kupie od koła (z przegubem wewnętrznym i zewnętrznym), do mojej półosi która zostawię ta część przy skrzyni , bardziej czy krzyżak z nowej półosi będzie pasował do tego koszyka na starej półosi ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość