Stuki w zawieszeniu (323F BA) – wątek wspólny

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Pioteq25 » 6 lip 2007, 22:23

22vader napisał(a):może to gumki stabilizatora tylnego u mnie po wymianie tych gumek stukanie ustało

pozdrawiam


Dzisiaj kurier przywiózł mi te gumki z AZ Auto i jak dojadą łączniki to biorę się za wymianę :) Koszt oryg. gumek 77,64zł za 2szt.
Też mi zaczęło tłuc z przodu i z tyłu :( Łączniki z przodu brałem od „unkel” z allegro i są b.dobre – na tył również od tego allegrowicza
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Pioteq25 » 6 lip 2007, 22:29

gregor1 napisał(a):tak jedyne co mi pozostało to poduszki stbilizatora i tuleje wahaczy(których niestety sie nie wymienia samych, chyba że ktoś dobrał i skąd?)
U mnie jest to takie głuche dudnienie nawet na niewielkich nierównościach a jak to wyglądało u ciebie 22VADER


Na szarpakach dość łatwo sprawdzić luz tych tulei wahacza wzdłużnego i te gumy siadają równie szybko co sworznie wahaczy na naszych drogach.
[jakie?] wahacze wzdłużne raczej nie opłaca się kupować w oryginale a z JC to tragedia. Pozostaje kombinować z wyminą gumek które ciężko dostać- www.tedgum.pl mają na 100% do BG i MX3 i być może do BA ale jeszcze tego nie sprawdziłem.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez MvG » 6 lip 2007, 22:49

A może to wina opon? U mnie też jest huk a wadą są wyząbkowane [jakie?] opony. I to nie jest żadne pukanie w stylu zużyte łączniki stabilizatorów itp ale huk.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2006, 15:26
Posty: 99 (1/1)
Skąd: mazowsze
Auto: 323S BA Z5 96r. nobble green

Postprzez michi » 6 lip 2007, 23:36

U mnie przez dłuższy czas też coś stukało z tyłu : w końcu przyczyne podpowiedział mi pewien znajomy. A mianowicie okazało się że stukał zamek tylnej klapy. Rozwiązanie : kładziesz na zamku kawałek szmatki i zatrzaskujesz bagażnik. Sprawdź, może to?

Pozdrawiam
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez 22vader » 7 lip 2007, 00:09

gregor1 jak przejeżdżałem przez jakąś nierówność to efekt był taki jakbym miał mało powietrza w kole i opona zamykała się na feldze
jutro wrzucę zdjęcia madzi po przeróbkach ;)
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2007, 20:22
Posty: 34
Skąd: Kraków
Auto: mazda 323f ba 1997r. 1,5 16V

Postprzez gregor1 » 7 lip 2007, 20:18

Pioteq25 napisał(a):
22vader napisał(a):może to gumki stabilizatora tylnego u mnie po wymianie tych gumek stukanie ustało

pozdrawiam


Dzisiaj kurier przywiózł mi te gumki z AZ Auto i jak dojadą łączniki to biorę się za wymianę :) Koszt oryg. gumek 77,64zł za 2szt.
Też mi zaczęło tłuc z przodu i z tyłu :( Łączniki z przodu brałem od „unkel” z allegro i są b.dobre – na tył również od tego allegrowicza


piszesz o gumach do wahaczy czy stabilizatora?W ted gum do BA po 94r niestety nie maja.
Początkujący
 
Od: 1 lip 2007, 21:39
Posty: 26
Auto: Mazda 6 1.8 2008r

Postprzez gregor1 » 7 lip 2007, 20:20

michi napisał(a):U mnie przez dłuższy czas też coś stukało z tyłu : w końcu przyczyne podpowiedział mi pewien znajomy. A mianowicie okazało się że stukał zamek tylnej klapy. Rozwiązanie : kładziesz na zamku kawałek szmatki i zatrzaskujesz bagażnik. Sprawdź, może to?

Pozdrawiam


Sprobuje ze szmatką i przełoze opony kazdy pomysł jest dobry.dzieki
Początkujący
 
Od: 1 lip 2007, 21:39
Posty: 26
Auto: Mazda 6 1.8 2008r

Postprzez 22vader » 9 lip 2007, 17:40

gregor1 napisał(a):piszesz o gumach do wahaczy czy stabilizatora


już pisałem że od stabilizatora
pozdrawiam
jutro wrzucę zdjęcia madzi po przeróbkach ;)
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2007, 20:22
Posty: 34
Skąd: Kraków
Auto: mazda 323f ba 1997r. 1,5 16V

Postprzez Pioteq25 » 9 lip 2007, 20:11

gregor1 napisał(a):
Pioteq25 napisał(a):
22vader napisał(a):może to gumki stabilizatora tylnego u mnie po wymianie tych gumek stukanie ustało

pozdrawiam


Dzisiaj kurier przywiózł mi te gumki z AZ Auto i jak dojadą łączniki to biorę się za wymianę :) Koszt oryg. gumek 77,64zł za 2szt.
Też mi zaczęło tłuc z przodu i z tyłu :( Łączniki z przodu brałem od „unkel” z allegro i są b.dobre – na tył również od tego allegrowicza


piszesz o gumach do wahaczy czy stabilizatora?W ted gum do BA po 94r niestety nie maja.


Stabilizatora :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez rubenjames » 17 lip 2007, 21:22

Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwne stuki w zawieszeniu. Potęgują się one wtedy, jak mam skręcone koła i jadę po wybojach. Domyślam się, że z przodu będą pewnie do wymiany sworznie. Sprawdziłem to podnosząc MADZIE na lewarku przy skręconych kołach i sprawdzając luzy koła w różnych płaszczyznach. Problem polega na tym, że z tyłu stuki są takie same. Co może być przyczyną tego? Czyżby poduszki amortyzatorów, czy może coś innego, bardziej poważnego?
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2007, 00:07
Posty: 83
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 1.3 323P 16V

Postprzez Cukierek » 17 lip 2007, 21:33

Miałem takie same problemy i nim zdążyłem coś zrobić to udało mi się sprzedać Mazde :(
Sprawdź gumy bo to napewno one są winne stukaniu w zawieszeniu.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez Mchael001985 » 17 lip 2007, 22:58

No też mam taką samą mazdę i u mnie też stuka a raczej słychać ciężkie walenie z tyłu. ale wiem że wyskakuje mi łącznik stabilizatora! a wogóle wie ktoś z was gdzie mogę dotać taki łącznik oczywiście taniej???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2007, 16:10
Posty: 6
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323 P, rok 1998, poj.1.3

Postprzez Frenki » 18 lip 2007, 00:08

Witam mialem ten sam problem co Wy bylem w kilku stacja diagnostycznych i kazdy mowil co inego :/ w koncu udalo mi sie trafic na fachure postawil Madzie na szarpaku i wyciagnal dobre wnioski wybite laczki stabilizatora sworznie a na domiar tego okazalo sie ze pan tez mial taka mazde i mowil ze mial tez problemy z listwa ukladu kierowniczego (minimalne stukania przy ruchu kierownica na zgaszonym silniku bo wspomaganie kasuje te luzy po czesci wiec niesa wyczuwalne) po wymianie obudwu lacznikow i sworzni z przodu problemu ustaly :) lacznie za cala zabawe z ustawieniem zbierznosci zaplacilem 300 zl ( na japonskich czesciach przy tanszych da sie zejsc ponizej 250 zl ) pozdrawiam :)
Frenki
 

Postprzez rubenjames » 18 lip 2007, 00:52

Frenki, sprawdziłem te luzy na listwie i również je mam :] Z tego co czytam, to te MADZIE chyba mają te same słabe punkty <lol> I mam też takie małe pytanie do użytkowników tego modelu: czy Wasze Madzie też maja lekko podniesioną "pupkę" do góry? Bo u mnie tak jest, patrząc na Nią z boku widzę wyraźnie, że sylwetka auta pochylona jest do przodu. <cfaniak>
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2007, 00:07
Posty: 83
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 1.3 323P 16V

Postprzez Frenki » 18 lip 2007, 00:57

hmm jesli chodzi o podniesiona pupe tez tak mam ale niepowiem podniesona pupa troche mi sie przydala (a chcialem ja obnizyc ;p) w tej chwili jestem w norwegi i moje autko bylo po przegi zaladowane ;p cala droge musialem uwazac na koleiny bo tak nisko siedziala a wydech w nich jest dosc nisko osadzony a szkoda mi bylo bo w czerwcu zalozyl mi w uletrze w bielsku sportowa puszke :) co do listwy to jak wroce do kraju beda ja chyba wymnial :) moze pozniej inwestycje w silnik bo jak wiadomo popychacze sie odzywaja :)
Frenki
 

Postprzez Mchael001985 » 18 lip 2007, 23:48

No tak sie sklada ze moja madzia tez ma kuperek podniesiony mimo tego ze mam utwardzone zawieszenie (sprezyny H&R) A jak napakuje wiecej osob do auta i jeszcze mam full zajety bagaznik to troche przysiadzie i musze uważac na puszke od wydechu (sportowy wydech sebring) zeby nie urwac!;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2007, 16:10
Posty: 6
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323 P, rok 1998, poj.1.3

Postprzez strojan » 1 lis 2007, 10:12

Od jakiegos czasu nie moge uporac sie z tylnem zawieszeniem,a mianowicie z jakimis dziwnymi stukami z tylu z lewej strony. Bylem z tym na diagnostyce i "Madry" Pan stwierdzil ze wybiet mam laczniki stabilozatorow,a wiec od razu po diagnozie zamowilem 2 (L+P koszt 100zł) i wymienilem je.Okazalo sie jednak ze stuki dalej nie ustały i dalej mnie to meczy.Slychac je (nawet nie na dołach) tylko na nierownosciach. POczatkowo myslalem ze moze cos w bagazniku mi powoduje te dziwne stuki,lecz okazalo sie nie.Prosze Was o pomoc w diagnozie jesli ktos mial podobny przypadek,bo naprawde brakuje mi juz pomyslow. Pozdro Strojan

strojan dołączyłem Twój temat do już istniejącego. Na następny raz proszę abyś skorzystał z wyszukiwarki przed założeniem nowego tematu. KyRy
Ostatnio edytowano 4 lis 2007, 13:25 przez strojan, łącznie edytowano 1 raz
Strojan ( Mazda 323 F ). Czerwone Ferrari
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2007, 15:56
Posty: 7
Skąd: Połaniec
Auto: mazda 323 F 94r 1,5 DOHC 16V

Postprzez Gość » 1 lis 2007, 10:20

amorki nie wylały??Ja będąc na diagnostyce dowiedziałem się że amorki mają 50 % sprawności i "fachman" powiedział że do 30% mogę bezpiecznie śmigać.Ale musiałem je wyciągnąć bo sprężyna była pęknięta (pół zwoju) i gdy wyciągłem to się okazało że nadają się na złom!!Górne mocowanie prawie zgniło.Sprawdź u siebie
Gość
 

Postprzez Burchi » 2 lis 2007, 19:40

Ja mam dokladnie ten sam problem. Mechanik wymienil mi amorki i powiedzial,ze dosc mocno skorodowane sa kielichy(chodzi pewnie o te gorne mocowanie amorkow). Przed wymianaa amorkow stukalo, teraz tez stuka,ale amorki swoja droga byly zuzyte, teraz czuc ze sztywniejszy o wiele jest. Tutaj widze,ze ktos napisal,ze naprawa tego wynosi 200zl na strone. A jak sie ta czesc dokladnie nazywa,zebym wiedzial o co spytac sprzedawce i czy ktos ma ewentualnie na sprzedaz taka czes,jaka jest cenac? Sorry za tyle pytan w poscie;) Pozdro
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 10:50
Posty: 55
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V(Z5) '96
Elpigaz – 4 generacja

Postprzez Artiks » 2 lis 2007, 21:36

Mocowanie górne amortyzatora, albo gniazda amortyzatorów. Najlepiej poszukac po szrotach .

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ortyzatora
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ortyzatora

Chyba że pomożecie koledze w realizacji tego projektu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ortyzatora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323