Problemy z czujnikami ABSu
I jak problem? Niestety, pamietam przypadek uszkodzenia czujnika w MX-3 przy gwaltownym opuszczeniu auta ze stanowiska w warsztacie.
problem rozwiązany...MAzdy nie ma...
- Od: 21 paź 2003, 13:58
- Posty: 310
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BL 2.0 DISI
Mazda CX-3 150 AWD
Mazda MX-5 NB2 Sportive
Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
Mazda 323F (BA) 2.0 GT
Mazda MX-3 K8 (moja)
O,to teraz Michał będzie chodzil...michal_krakoof napisał(a):problem rozwiązany...MAzdy nie ma...

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa, szybkie pytanko, a w ktorym miejscu (przy czujniku) jest zlaczka
Czy to ten plastik z kabelkiem przy samym czujniku ABS i powinno go sie obrocic zeby rozlaczyc
Sorki za laickie pytanie, ale wlasnie probowalem zmierzyc opornosc czujnika i nie moglem sie do niego dostac. A opornosc zmierzona przy konektorze czyli czujnik + opornosc przewodu czujki (przy silniku) wynosi 9kOhm. Jak na moje troszke duzo, co sadzisz 
w związku z tym, że nie otrzymałem odp. na nurtujące mnie pytanie,ponawiam je ponownie. Zmostkowałem gn GND i TBS . Tak jak było opisane na stronie ,ale niestety nie wiem gdzie mam podłączyć tester, domyślam się że nie pod te same styki, może ktoś pomoże i udzieli info. Z góry dziękuję.
323 f 98 r BA
- Od: 22 mar 2007, 19:42
- Posty: 117
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r
Witam....mam taki problem
Wymrugałem sobie diodą kod błędu abs 22!
"22-elektryka rozdzielacza / elektrozawór"
Miał ktoś już coś takiego? Co z tym dalej robić?
Pomóżcie...
Wymrugałem sobie diodą kod błędu abs 22!
"22-elektryka rozdzielacza / elektrozawór"
Miał ktoś już coś takiego? Co z tym dalej robić?
Pomóżcie...
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Bonuz napisał(a):w związku z tym, że nie otrzymałem odp. na nurtujące mnie pytanie,ponawiam je ponownie. Zmostkowałem gn GND i TBS . Tak jak było opisane na stronie ,ale niestety nie wiem gdzie mam podłączyć tester, domyślam się że nie pod te same styki, może ktoś pomoże i udzieli info. Z góry dziękuję.
Mostkujesz GND z TBS
Podpinasz diodę z rezystorem 1k jedna noga do plusa akumulatora a druga do FBS
Przekrecasz kluczyk na zaplon i odczytujesz bledy ktore wymruga dioda
PS dioda musi byc czerwona lub pomaranczowa.....nie wiem dlaczego tak ale tak zekl xANDy i rzeczywiście gdy mialem zielona diode to byla lipa....powodzenia
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
I ja sprawdzilem swoje bledy i wyplulo mi 12,13,14 ... troche mnie to zdziwilo ze az tyle. Nastepnie probowalem kilkakrotnie zrobic reset, chyba czesciowo sie udalo bo potem wypluwalo juz tylko 13 i 14...wiadomo juz ze to oba tylne czujniki i teraz ciekawi mnie czy to juz na 100% uwalone sa czujniki czy gdzies przy nich moze byc przerwa albo cos w tym stylu, jak sadzicie?
- Od: 8 mar 2007, 15:32
- Posty: 95
- Skąd: Bochnia
- Auto: 323F BA 98'
arti090 napisał(a):jak sadzicie?
Tu nie ma co sądzić...miernik w dłoń i sie dowiesz czy są uwalone czy nie. W moim aucie wtyczki od czujników znajdują się pod boczkami kanapy. Sprawny czujnik ma miec chyba ok. 1300-1400 ohm. Jeśli jest inaczej to czujniki do wymiany.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Mi po wymianie przegubu przestał działać ABS i zaświeciła się kontrolka. Pojechałem do serwisu, w którym podłączyli się do gniazda diagnostycznego i stwierdzili, że uszkodzone są 3 czujniki
Nie chciało mi się w to wierzyć bo grzebałem tylko przy jednym kole podczas wymiany przegubu i nagle zepsuły się 3 czujniki?
Wycignałem podejrzanu czujnik no i faktycznie miał przerwe. Zlutowałem to, zaizolowałem, zamontowałem i ABS zanowu działa jak należy.
W związku z tym obaliłem mit, że czujniki ABSu są nienaprawialne oraz to że nie należy wierzyć we wszystko co nam powie komputer
Nie chciało mi się w to wierzyć bo grzebałem tylko przy jednym kole podczas wymiany przegubu i nagle zepsuły się 3 czujniki?
Wycignałem podejrzanu czujnik no i faktycznie miał przerwe. Zlutowałem to, zaizolowałem, zamontowałem i ABS zanowu działa jak należy.
W związku z tym obaliłem mit, że czujniki ABSu są nienaprawialne oraz to że nie należy wierzyć we wszystko co nam powie komputer
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Pojechałem do serwisu, w którym podłączyli się do gniazda diagnostycznego i stwierdzili, że uszkodzone są 3 czujniki
Komputer wykazał im błędy 3 czujników. Z tym, że komputer w pamięci ma zapisane błędy które się w jakimś momencie pojawiły. To, że zostały odczytane nie oznacza, że one dalej są. Chodzi o to, że najpierw należy stare błędy skasować, a potem odczytać aktualne. Podobno komputer diagnostyczny używany przez mechaników nie potrafi kasować starych błędów absu. Należy użyć metody z manuala czyli 10x nap. na pedał hamulca....Podobno czujnik jest nienaprawialny, ale urwany kabel to urwany kabel a nie sam czujnik. Z drugiej strony gratulacje, że na to wpadłeś i potrafiłeś go naprawić. Tak trzymaj.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
witam
a ja mam inny problem z abs, tzn. kontrolka włącza się podczas jazdy np. po kostce czy innych dziurach. Gdy jadę po nierównościach słyszę jak pompa abs-u uzbraja się czy coś takiego(słychać buczenie takie jak po odpaleniu samochodu), a po chwili zapala sie kontrolka.
Na równej nawierzchni z reguły nic sie nie dzieje, kontrolka nie zapala sie.
Jeśli włączę i wyłączę zapłon, po włączeniu się kontrolki, to gaśnie i czasem już nie zapala się do końca jazdy.
co może być powodem tego że kontrolka zapala się gdy samochodem trzepie?
a ja mam inny problem z abs, tzn. kontrolka włącza się podczas jazdy np. po kostce czy innych dziurach. Gdy jadę po nierównościach słyszę jak pompa abs-u uzbraja się czy coś takiego(słychać buczenie takie jak po odpaleniu samochodu), a po chwili zapala sie kontrolka.
Na równej nawierzchni z reguły nic sie nie dzieje, kontrolka nie zapala sie.
Jeśli włączę i wyłączę zapłon, po włączeniu się kontrolki, to gaśnie i czasem już nie zapala się do końca jazdy.
co może być powodem tego że kontrolka zapala się gdy samochodem trzepie?
-
Gość
Mam Mazde 323p z 99r. i przestał mi działać ABS lampka "abs" świeci się na stałe. Czytałem że jakoś można odczytać kod błędu ale nie moge znaleść konkret ów dla nowicjusza a więc :
1) gdzie jest to złącze testowe
2) czy mam zwierać dwa piny czy jakiś rezystor różnie piszą
3) czy potrzebna dioda czy na lampce zobacze ten kod
4) jak wyglada ten kod
5)skąd wziąć listę tych kodów
6)czy kody są zapamiętywane tzn. Czy po naprawie trzeba coś zresetować czy samo się na działanie przestawi.
1) gdzie jest to złącze testowe
2) czy mam zwierać dwa piny czy jakiś rezystor różnie piszą
3) czy potrzebna dioda czy na lampce zobacze ten kod
4) jak wyglada ten kod
5)skąd wziąć listę tych kodów
6)czy kody są zapamiętywane tzn. Czy po naprawie trzeba coś zresetować czy samo się na działanie przestawi.
-
uc8051
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd tu masz wszystko napisane
a złącze diagnostyczne to czarne pudełeczko gdzieś w komorze silnika:P(ja mam patrząc na silnik po prawej stronie przy podszybiu)
jeśli masz błąd to przy wymianie uszkodzonego elementu musisz zresetować kompa(też jest opisane jak to zrobić)
powodzenia
a złącze diagnostyczne to czarne pudełeczko gdzieś w komorze silnika:P(ja mam patrząc na silnik po prawej stronie przy podszybiu)
jeśli masz błąd to przy wymianie uszkodzonego elementu musisz zresetować kompa(też jest opisane jak to zrobić)
powodzenia
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
- Od: 13 cze 2008, 21:49
- Posty: 112
NO to mam probelm
przy wyjętym kluczyku połączyłem gnd-tbs dałem diode z rezystorem na fen-+b
po przekręceniu kluczyka dioda świeci ciągle lapka od ABS też nic się nie zmienia czekałem ponad minute. świeci stale.
Czy punkt "1 wyłącz zapłon" to chodzi tylko o to żeby nie robić tego przy podanym zasilaniu.
przy wyjętym kluczyku połączyłem gnd-tbs dałem diode z rezystorem na fen-+b
po przekręceniu kluczyka dioda świeci ciągle lapka od ABS też nic się nie zmienia czekałem ponad minute. świeci stale.
Czy punkt "1 wyłącz zapłon" to chodzi tylko o to żeby nie robić tego przy podanym zasilaniu.
-
uc8051
Witam!rafael sprawdź czy są błędy ABS'u na wyłączonym i pracyjącym silniku. Instrukcja jest na stronie klubowej.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
uc8051 napisał(a):NO to mam probelm
przy wyjętym kluczyku połączyłem gnd-tbs dałem diode z rezystorem na fen-+b
po przekręceniu kluczyka dioda świeci ciągle lapka od ABS też nic się nie zmienia czekałem ponad minute. świeci stale.
Czy punkt "1 wyłącz zapłon" to chodzi tylko o to żeby nie robić tego przy podanym zasilaniu.
W naszym samochodzie nie jest potrzebna dioda i rezystor, wystarczy włożyć odpowiednio zworkę w gniazdo diagnostyczne a błędy "wymiga" Ci kontrolka ABS na desce w samochodzie. Ja stawiam na to że padł Ci któryś z tylnych czujników, taki to urok tych mazd. U mnie padł prawy tylny, właśnie jestem na etapie jego poszukiwania.
A jak wymigać błędy? posłużę się opisem zaczerpniętym z forum:
"1. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
2. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
3. Po około 30 sekundach kontrolka ABS powinna zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off)."
- Od: 30 wrz 2006, 17:35
- Posty: 98
- Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.
No właśnie tu jest problem po przekręceni kluczyka na pozycję "on" świeci i dioda i lampka abs na desce. (oczywiscie zwarłem tbs i gnd). czekałem ponad minute i nic ani jedno ani drugie nie zaczeło migać 
-
uc8051
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości