Ściąganie kierownicy w prawo, twarde amortyzatory.Czy to efekt mrozu?
1, 2
niestety ja rowniez mam amortyzatory gazowy i na duzych mrozach pracuja jakby wogole ich tam nie bylo:) Stukaja i wydaje sie jakby na najmniejszych dziurach amortyzator dobijal do konca. Ale u mnie wystarczy 30min jazdy najlepiej na trasie przy wiekszcyh predkosciach i wszystko wraca do normy:)
- Od: 5 lis 2008, 13:02
- Posty: 17
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 323F 1.5 16V '96
Dzięki fazzi tak zrobie z tymi felgami, ale jeśli będą obie zimne to chyba jade sprawdzić ciśnienie, a potem na wyważenie.
A co do tych amortyzatorów to chyba poczekam na roztopy
i zobacze co będzie dalej.Czy mam coś działać w tej sprawie??
A co do tych amortyzatorów to chyba poczekam na roztopy
- Od: 29 gru 2008, 17:22
- Posty: 28
- Auto: 1995r 1.8i 115 KM 16V 4/DOHC B
fazzi napisał(a):Zwykły amortyzator, jak olej się spieni, potrafi stracić właściwości tłumiące. W gazowych się tak nie dzieje i dlatego na nasze polskie drogi są dużo lepsze.
Kazdy mechanik Ci powie ze jak chodzi o nasze drogi to lepsze są olejowe, bardziej komfortowe i bardziej wyrzymałe na ciagłe łupanie po dziurach. Mozliwe ze do konca racji nie miałem z tym gazem w amortyzatorze, nie wiem nie znam sie, wytlumacz mi prsze na czym polega roznica miedzy Gazowym a olejowo gazowym skoro oba maja olej to skąd jeden nazywa sie tak a drugi tak?? ale jeśli zasada działania jest taka sama miedzy olejowym i gazowym to dlaczego olejowe nigdy nie walą na mrozie a gazowe tak??
-
Lukasz_zdw
z tego co wiem są tylko olejowe i olejowo-gazowe (zwane często gazowymi), ale już można się pogubić 
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Do MODERATORÓW. Nie wywalajcie tego tematu do kosza bo może on sie komuś przydać, zwłaszcza że przybywa tutaj wiele cennych informacji.Pokombinowałem troche i pozmieniałem jak chcieliście ale nie wiem czy to was satysfakcjonuje
.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 29 gru 2008, 17:22
- Posty: 28
- Auto: 1995r 1.8i 115 KM 16V 4/DOHC B
Lukasz_zdw napisał(a):Kazdy mechanik Ci powie ze jak chodzi o nasze drogi to lepsze są olejowe
Nieprawda. Znam osobiście kilku, którzy twierdzą, że 'gazowe' (czyli tak naprawdę gazowo-olejowe bo samych gazowych nie ma) są lepsze. Nie tracą właściwości tłumiących przy dłuższej jeździe po dziurach. Stąd mylna opinia, że olejowe są miększe. Nie są – one miękną w czasie dłuższego trzęsienia.
Bardzo dobrze opisał sprawę amortyzatorów donwito w tym wątku: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=19520 (gdzieś po środku 1 strony)
2fast napisał(a):Stukaja i wydaje sie jakby na najmniejszych dziurach amortyzator dobijal do konca
Skąd wiesz że to amortyzator? Może to właśnie łączniki, które pod wpływem niskiej temperatury twardnieją bo mają luzy i dostała się woda, która zamarza?
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
fazzi napisał(a):Skąd wiesz że to amortyzator?
Wiem bo sprawdzalem auto sie buja jakby bylo na poduszkach. Jak sie nacisnie to miekkie jest i buja dos dlugo po odpuszczeniu. (wrazenie jakby byo na samych sprezynach) Jak amory złapią czuc od razu ze auto jest twarde i przede wszystkim jest cicho w srodku.
-
Lukasz_zdw
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości