FOTORELACJA – Wymiana tulejek lewarka zmiany biegów
No i mnie dopadla fala ciezko chodzącego lewarka... :/ Pytanie za banie – czy ten wymieniony wyzej zestaw tulejek i srub bedzie pasowal do MX-3 1.8 z 92 roku? Czy ich wymiana bedzie wygladala podobnie?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 4 sty 2005, 02:12
- Posty: 38
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda MX-3 : 1.8 : V6
LuK napisał(a):Chlopaki ro 1,5 1998 BA bedzie potrebny ten sam zestaw?
Ten sam, a przynajmniej taki był do '97 i nie wygląda na to żeby coś się w tym względzie zmieniało później.
boruva napisał(a):Pytanie za banie – czy ten wymieniony wyzej zestaw tulejek i srub bedzie pasowal do MX-3 1.8 z 92 roku? Czy ich wymiana bedzie wygladala podobnie?
Do ciebie idą 4 tulejki B001-46-062, śruba przy lewarku, B001-46-134, śruba przy skrzyni B455-46-133. Z rysunku jest to identyczny układ, dojście powinno być też podobne.
Tak na marginesie – do BA idą jakby 2 komplety po 2 tulejki, "przednie" mają kod B001-46-062, "tylne" (przy lewarku) zaś GA5R-46-062. Każde robi inny producent, ale oznaczenie na rysunku jest wspólne: 46-062A. Znalazłem też na sieci informację że to są wzajemne zamienniki – prawda li to? Do takiego MX-3, do 626 i do fordów idą tylko te pierwsze w ilości 4 sztuk. Śruba przy lewarku jest zawsze taka sama, niezależnie od typu tulejek.
Oglądałem moje stare tulejki i jest faktycznie drobna różnica w wykonaniu (i kolorze materiału), te GA5R mają takie żeberka od środka i jakby większą średnicę wewnętrzną – ale to może być kwestia zużycia, bo moim zdaniem po wyczyszczeniu mają za duży luz na starej śrubie.
Ogólnie to pytanie dąży do wyjaśnienia czemu w BA są różne kody, skoro cierpią ewidentnie na tą samą przypadłość
Briareos napisał(a):Do ciebie idą 4 tulejki B001-46-062, śruba przy lewarku, B001-46-134, śruba przy skrzyni B455-46-133. Z rysunku jest to identyczny układ, dojście powinno być też podobne.
Dzieki Ci dobry człowieku
- Od: 4 sty 2005, 02:12
- Posty: 38
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda MX-3 : 1.8 : V6
Witam!
U mnie 2 i 3 wchodza z oporami, wymienilem juz olej ale nie pomoglo.
Dlatego chcialbym wymienic tez te sruby i tulejki.
Szukalem na necie i nie moge znalezc tych czesci.
Jesli ma ktos jakies namiary na sklep, w ktorym to kupie to bardzo prosze o namiary.
Z gory dzieki za pomoc!
U mnie 2 i 3 wchodza z oporami, wymienilem juz olej ale nie pomoglo.
Dlatego chcialbym wymienic tez te sruby i tulejki.
Szukalem na necie i nie moge znalezc tych czesci.
Jesli ma ktos jakies namiary na sklep, w ktorym to kupie to bardzo prosze o namiary.
Z gory dzieki za pomoc!
- Od: 8 paź 2006, 12:53
- Posty: 6
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 323F BA 1.5 DOHC 97'
gdzie takie tuleje moge dostac najlepiej było by pocztą to dostał ewentułalnie w okolicy Krakowa i Katowic
prosze o pomoc bo patrze na necie i nie moge tego złapac...
prosze o pomoc bo patrze na necie i nie moge tego złapac...

Kocham ciężką prace...mógłbym patrzeć na nią
godzinami
- Od: 19 sie 2005, 20:13
- Posty: 60
- Skąd: Wolbrom
- Auto: 323F GT 1.8 16V – Fiat 126 p
Jesli nie wymienie tych tuleek to te biegi mi beda tylko i wylacznie wchodzily ciezko czy moze dojsc nie daj Boże do zatarcia skrzyni biegow lub tym podobnego zdarzenia?
- Od: 21 sty 2007, 10:33
- Posty: 83
- Skąd: Zelów
- Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.
Kolego, popatrz na obrazki – gdzie tulejki są, a gdzie skrzynia... Nic jej nie będzie, tylko mięśnie sobie wyrobisz w łapie, wrzucając biegi. Po paru latach może co najwyżej tak się wytrzeć wszystko, że dostanie luzów – a wtedy drgania na lewarku i problemy z wrzucaniem biegów cię zmuszą do wymiany tulejek i śrub.
Dopóki da się płynnie zmieniać biegi to możesz tak jeździć, jeśli chcesz. Jeśli chodzi tak ciężko że trzeba się z tym szarpać, to wymień tulejki.
Dopóki da się płynnie zmieniać biegi to możesz tak jeździć, jeśli chcesz. Jeśli chodzi tak ciężko że trzeba się z tym szarpać, to wymień tulejki.
Briareos napisał(a):Kolego, popatrz na obrazki – gdzie tulejki są, a gdzie skrzynia... Nic jej nie będzie, tylko mięśnie sobie wyrobisz w łapie, wrzucając biegi. Po paru latach może co najwyżej tak się wytrzeć wszystko, że dostanie luzów – a wtedy drgania na lewarku i problemy z wrzucaniem biegów cię zmuszą do wymiany tulejek i śrub.
Dopóki da się płynnie zmieniać biegi to możesz tak jeździć, jeśli chcesz. Jeśli chodzi tak ciężko że trzeba się z tym szarpać, to wymień tulejki.
Dzieki kolego. To mnie naprawde uspokoiles. Nie jest tak zle ale i tak kiedys to wymienie. Jeszcze raz dzieki.
- Od: 21 sty 2007, 10:33
- Posty: 83
- Skąd: Zelów
- Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.
hellmi napisał(a):Czy mógłby ktoś podać link do sklepu gdzie można zamówić te części?
dołączam sie dp pytania,
najlepiej jakis sklep w warszawie a nie sklep internetowy
bardzo prosze o pomoc
Sensey
- Od: 1 lut 2006, 09:27
- Posty: 63
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'
tak, wiem ze jest wszystko na 1 str napisane ...
a w inter car-sie nie będą mieli taniej
a w inter car-sie nie będą mieli taniej
Sensey
- Od: 1 lut 2006, 09:27
- Posty: 63
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'
Ponieważ miałem ten sam problem z ciężko chodzącym lewarkiem postanowiłem się tym zająć.
U mnie wystarczyło rozkręcić tulejke od strony lewarka, przeczyścić i nasmarować.
Efekt zdumiewający
Jedyny wkład to trochę czasu,smar,papier ścierny no i WD40 ...
Pozdrawiam no i obowiązkowo podziękowanie dla autora w/w fotorelacji
U mnie wystarczyło rozkręcić tulejke od strony lewarka, przeczyścić i nasmarować.
Efekt zdumiewający
Jedyny wkład to trochę czasu,smar,papier ścierny no i WD40 ...
Pozdrawiam no i obowiązkowo podziękowanie dla autora w/w fotorelacji

- Od: 22 lis 2006, 14:41
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V
tak, ja tez juz robiłem taki patent...
wyjąłem, przeczyściłem, nasmarowałem (płynną miedzią, która jest odporna na temp. rzędu 500 stopni C)
było dobrze przez ok. pół roku a później problem zaczął sie powtarzac...tyle ze z mniejszą siłą
:):)
teraz mam zamiar kupic te tulejki tylko nie wiem gdzie i na jaką cene sie przygotowac
pozdro
wyjąłem, przeczyściłem, nasmarowałem (płynną miedzią, która jest odporna na temp. rzędu 500 stopni C)
było dobrze przez ok. pół roku a później problem zaczął sie powtarzac...tyle ze z mniejszą siłą
teraz mam zamiar kupic te tulejki tylko nie wiem gdzie i na jaką cene sie przygotowac
pozdro
Sensey
- Od: 1 lut 2006, 09:27
- Posty: 63
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'
Witam.
odgrzewam temat. Czy mógłby mi ktoś dać taki schemat jak dał tomekrvf koledze scanioll'owi na pierwszej stronie w tym temacie?? szukam tulejek do swojego modelu i chciałbym przeglądnąć jak to wszystko wygląda. podam VIN JMZBG14E200330711. prosze o pomoc!!
odgrzewam temat. Czy mógłby mi ktoś dać taki schemat jak dał tomekrvf koledze scanioll'owi na pierwszej stronie w tym temacie?? szukam tulejek do swojego modelu i chciałbym przeglądnąć jak to wszystko wygląda. podam VIN JMZBG14E200330711. prosze o pomoc!!
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 18:37 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 gru 2005, 12:29
- Posty: 361
- Skąd: Dębica
- Auto: 323F BA Z5 :] '96
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości