kucik12 napisał(a): Panie Marku,mój problem polega na tym że czujnik został juz wymieniony całkowicie, wprawdzie na używany ale z bliźniaczego modelu, w którym komputer błędu nie zgłaszał, wiec awarię czujnika samą w sobie wykluczam.
Faktycznie umkło mi to – mój błąd.
kucik12 napisał(a):Stawiam bardzo duzo na elektryke z tego względu, że czasami zdarza się że podczas jazdy ABS zgaśnie i komputer nie widzi błędu, zdarza się nawet ze w tedy sam z siebie zacznie bić w pedał.
Moja teoria zrodziła się z tąd, że gdy gdy zainicjuje start komputera na kręcących się kołach to komputer błędu nie wykrywa, natomiast kiedy tylko samochód się zatrzyma automatycznie błąd jest wywalany.
Co może powodować taki stan rzeczy jak nie elektronika a w szczególności blokujący się przekaźnik?
Podczas startu sterownika po włączeniu zapłonu robi chyba jakieś testy i nawet włącza pompę na parę sekund.
Przekaźnik to najprostszy element do podmiany od kogoś.
kucik12 napisał(a): Stawiałem jeszcze na jednostkę sterująca, ale ABS działa normalnie gdy włącze go na kręcących się kołach, bije po pedale, nie daje kołom się zablokować.
Zauwazyłem jeszcze ze prędkościomierz czasem nie działa, czy moze mieć to jakiś wpływ?
Prędkościomierz dostaje sygnał z układu ABS.
Jeśli zanikają sygnal na szybkościomierzy to można tez zakładać, że sygnał prędkości też znika czasem.
Zrób proszę mały experyment: każdy czujnik od kół jest podpięty poprzez wtyczkę.
Zamontuj na próbę zworki we wtyczkach zamiast podłączonych czujników poszczególnych kół i zobacz jak to sie zachowa.
Może po prostu masz przełamany któryś kabelek w instalacji miedzy sterownikiem a czujnikami?