Problemy z manualną skrzynią biegów w BA

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Ryhuj » 28 kwi 2008, 00:50

olej wymieniłem, wszystko wyleczone. :D
Początkujący
 
Od: 6 gru 2007, 01:18
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323c 1.5l 94r

Postprzez szakur » 29 kwi 2008, 12:08

Ryhuj napisał(a):olej wymieniłem, wszystko wyleczone. :D


jaki olej polecaciedo skrzyni biegow moze byc mobil czerwony ? i ile litrow tam wchodzi
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 11:43
Posty: 34
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 323 F BA 1,5

Postprzez yama » 29 kwi 2008, 12:42

2.7 L
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 571 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez dziubek » 11 lip 2008, 15:54

Witam

Zmieniałem ostatnio sprzęgło i rozrząd w mojej Madzi ale podczas tego zabiegu trochę ubyło oleju który wyciekł z miejsc gdzie są półosie. Chciałbym go uzupełnić lecz chciałbym się dowiedzie którędy ( może ktoś ma foto lub rysunek poglądowy) , bo na samej gorze mam tylko odpowietrznik skrzyni.
I dodatkowe pytanko podczas ściągania skrzyni były do odłączenia z niej chyba 4 wtyczki , rozumiem ze jedna to od świateł wstecznych , druga impulsator do prędkościomierza a pozostałe ??

Pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez waldii » 11 lip 2008, 21:52

dziubek napisał(a):podczas ściągania skrzyni były do odłączenia z niej chyba 4 wtyczki

jeszcze czujnik biegu jalowego jako info do kompa a czwarty nie mam pojecia.Wykrec jakis czujnik z gory i tamtedy wlej olej ;) Najlepiej zlac caly,odmierzyc odpowiednia ilosc i ponownie wlac
waldii
 

Postprzez kieresik » 11 lip 2008, 22:27

A mi się wydaje że tam z boku jest korek przez który się wlewa olej. jak wejdziesz pod auto i masz korek spustowy to tak 90 stopni wyzej w przedniej części (nie umiem inaczej wytlumaczyć). tylko trzeba lać przez jakąś szpryce raczej (pier@$%^# grawitacja :P)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 15:11
Posty: 106
Skąd: Koszalin
Auto: 323 C

Postprzez dziubek » 11 lip 2008, 22:31

Tyle ze czujniki są tak w połowie skrzyni i w dolnych jej częściach a na gorze tylko odpowietrznik chyba ze nim jest jakiś patent do wlewania?

pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez waldii » 11 lip 2008, 22:38

kieresik napisał(a):mi się wydaje że tam z boku jest korek przez który się wlewa olej

no wlasnie ale
kieresik napisał(a):pier@$%^# grawitacja )


dziubek a zadnego czujnika nie masz od gory??? A i jeszczee jedno,widze ze mamy takiego samego presidenta.Jak sie sprawuje??Sorki za OT
waldii
 

Postprzez kieresik » 11 lip 2008, 22:42

ja to robilem taka szprycą z wężykiem na koncu i sie udało
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 15:11
Posty: 106
Skąd: Koszalin
Auto: 323 C

Postprzez dziubek » 12 lip 2008, 00:33

co do [OT] przesiadłem sie z alana 101 i jest przepaść ;0

mam nieorginanly mic ale jakiś lepszy jedynie dziwny kabel co bardzo sie naciąga ale ogólnie jak ktoś inny ma tez dobre radio anie cobre jakość rozmowy bdb ;) jedynie kabinuje jak go przerobić by wszedł w 1 din ;) pod normalne radio ;)

Pozdrowka

dziubek

Kiersik umiałbyś foto lub coś takiego podrzucić którędy wlewałeś – łatwiej będzie mi to wyłapać ;)
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez kieresik » 12 lip 2008, 15:16

Tak, ja wlewałem od dołu i własnie do tego ta szpryca żeby wpompować ten olej.
Ja to robiłem przy okazji wymiany sprzęgła; zlałem stary olej i poźniej wpompowałem nowego tyle co starego + jeszcze troche (dopóki się dało)

zrobiłem jakieś zdjęcie, mam nadzieje ze się połapiesz. Jak wejdziesz pod auto to patrząc od przodu poinieneś widzieć takie coś. Ta duża nakrętka nad tym czujnikiem to właśnie był mój otwór :P
tylko radze ci już po skończeniu pracy gdy bedziesz ją dokręcał to wysmaruj ją jakimś silikonem bo u mnie później się troche pociła. po nasmarowaniu już było suchutko.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 15:11
Posty: 106
Skąd: Koszalin
Auto: 323 C

Postprzez flashmaniac » 13 lip 2008, 11:34

Wczoraj wyskoczyla mi piatka:( co prawda zdarzylo sie to na nierownosciach ale wyskoczyla. Znaczy to o znacznym zuzyciu skrzyni ? Mam przejechane 180 tys i po takim przebiegu nie powinny sie dziac takie rzeczy. Przychodzi mi do glowy ze mam przejechane raczej 300 tys a nie 180.

Czy naprawa takiej usterki jest kosztowna ??
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez bartekdw » 13 lip 2008, 23:18

gdzieś na forum natrafiłem podobny temat, do wlewania oleju służy otwór w który wkręcony jest impulsator prędkościomierza, impulsator jest jednocześnie miarką oleju, znajduje się w dosyć niewygodnym miejscu, patrząc od góry pomiędzy zbiorniczkiem płynu hamulcowego a przepustnicą (silnik Z5) niestety nie miałem siły :P żeby sprawdzić jaki mam stan oleju (zrobię to po usunięciu wycieku ze skrzyni ;) )
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez dziubek » 14 lip 2008, 16:05

Dzieki za podpowiedzi niebawem to sprawdzę ;)
Niektórych spraw Japończycy nie przemyśleli tak jak umieszczenie filtra paliwa ;)

Już jestem po dolewce weszło jakieś 0,5L bez wchodzenia pod auto właśnie ta śruba od przodu odkręcenie plus dłuższy wężyk plus lejek i powolne nalewanie i gotowe.

Teraz walczę z piszczącym paskiem od klimy i wspomagania.

pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez templar » 21 sie 2008, 12:15

mi kiedys w toyocie starlet wyskakiwala piatka, tak niereguralnie, od czasu do czasu przy predkosci 100-120, po rownym terenie bez rzadnego szarpania. skrzynia byla do roboty – teraz tam sa wsadzone czesci ze skrzyni z avensisa :D mechanik stwierdzil ze piatka byla zbyt wczesnie wrzuca – poprzednia osoba ktora tym jezdzila, wrzucala juz nawet przy 50-60km/h piatke :) auto mialo 160tys przebiegu
Mazda 323 BJ 1.5 GLX DOHC 16V
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 15:27
Posty: 22
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323S BJ 1.5 DOHC 16V

Postprzez Carol » 19 lis 2008, 15:46

Witam.

Mam problem ze skrzynią biegów. Podczas jazdy słychać stukanie (na każdym biegu).

Im szybciej jade, tym szybciej stuka :P Piszę, że skrzynia biegów ponieważ tego jestem raczej pewien bo na luzie jest wszystko ok ;]

Proszę o pomoc

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sie 2007, 22:00
Posty: 25

Postprzez sps-snipers » 19 lis 2008, 20:17

Trzeba rozebrać,żeby zobaczyć . A może półośki stukają?? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez waldii » 19 lis 2008, 21:42

sps-snipers napisał(a):A może półośki stukają

dokladnie.Raczej przeguby albo lozysko podpory póloski.Jak silnik nie ciagnie to nie stukaja ;)
waldii
 

Postprzez Carol » 22 lis 2008, 16:31

Byłem na dwóch warsztatach. W jednym powiedzieli żebym kupił skrzynie i przyjechał to wymienią :P a w drugim że albo skrzynia albo mechanizm różnicowy... Ale jakby była cała skrzynia do wymiany to by chyba biegi nie wchodziły (tak mi się wydaje :P).

Żeby to sprawdzić konieczne jest rozkręcanie skrzyni? Na obu warsztatach byli pewni że to nie przeguby...

Teraz stuka czasem także na luzie... ale słabiej niż na biegu...

Nie chcę narazie oddawać na warsztat bo mnie koszty przeratsają :P

EDIT:

Jeszcze jedno pytanie... Jeśli chcę wyciągnąć skrzynię muszę podwieszać silnik?

Hmm zszedłem jeszcze raz do kanału a tam półośki zalane.... Prawdopodobnie olejem ze skrzyni więc raczej to skrzynia albo coś a nie przeguby...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sie 2007, 22:00
Posty: 25

Postprzez seetak » 22 lis 2008, 22:57

Ja miałem tak samo. Najpierw stukało gdy był na biegu, później nawet na luzie, mechanik rozebrał całą skrzynie gdy jeszcze stukało tylko na biegu, nic nie znalazł i złożył z powrotem. Stukało dalej. Później zaczeło wrecz chałasować nawet na postoju. znów do mechanika: przyczyna prosta- osłona gdzieś od wydechy latała, bo przerdzewiała. Szkoda tylko mechanika, który całą skrzynie wyciągał. na szczęście mam go za darmo :D
tęsknię za mazdą... za polskimi drogami... nie tęsknię za polskimi kierowcami!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 11:06
Posty: 38
Skąd: Goleniów / Gjovik
Auto: passat 1.9TDI syncro i 323F1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323