Mazda 323F BA 2.0 – swap przednich hamulców z Mazdy 6

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Harnas19 » 22 mar 2015, 16:59

Tak się zastanawiam bo piszecie że od mazdy 6 zaciski pasują a co od mazdy 5? Tam są tarcze 320 ciekawi mnie to czy by zaciski spaść wały do 323f bo taka tarcza z zaciskiem to już jest coś na dniach kolega podjedzie do mnie z takową to będę sprawdzał jak wejdzie to gitara. A mam takie pytanie czy ktoś wsadził coś większego do 323f na tył niż standard? Czy tam da rade coś dobrać od jakiegoś innego auta?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez sr50ce » 13 cze 2015, 18:25

Odświeżę.
Szkoda że kolega Harnas19 nie dał znać jak tam przymiarka z mazdy 5. Z tego co wiem to na tył nie ma nic P&P tym bardziej, że jest tam linka ręcznego.
Ale nie dlatego odświeżam temat. Jako jedyny chyba mam problem po swapie (323f ba gt->mazda 6 GG ) ponieważ u mnie wszystko jest dobrze dopóki nie skręcam gwałtownie lub nie wchodzę w ostry zakręt wtedy słychać głośne tarcie i czuć to tarcie po aucie. Problem w tym, że nic tam nie widać żeby było nie tak wszystko pasuje auto hamuje nic nie stuka.. Miało byc Plug and Play a tu jestem zmuszony powrócić do fabrycznych tym bardziej, że lepszego hamowania nie odczuwam jedynie to trochę większa tarcza(273->282.5) i większy zacisk co wizualnie się lepiej prezentuje. Miał ktoś podobny problem? Dodam że zaciski i jarzma były piaskowane porozbierane wszystko wyczyszczone pomalowane złożone, nasmarowane prowadnice i ok ale te odgłosy z układu hamulcowego...nie tak nie powinno być. Tarcze pochodzą z DiTD nie wiem czy zaciski z benzyny nie pochodzą... ale nic tam o nic nie trze..no dopóki nie wejdę w zakręt.. :(
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez sr50ce » 19 cze 2015, 17:47

Sam odpowiem na własne pytanie ale chciałbym wypowiedzi kolegów po takim swapie. Nie zgodzę się że ta operacja to P&P ponieważ tarcze od mazdy 6 nie pasują do 323f ba v6 bez pewnych modyfikacji....np zużycia.. Te tarcze mają inne odsadzenie i nowa tarcza podkreślam NOWA tarcza od 6 będzie tarła o sworzeń wahacza.. jest tam za ciasno co ciekawe ujawnia się to dopiero jak auto opuścimy na koła i na zakrętach, nierównościach ponieważ sworzeń pracuje i pracuje zwrotnica która "omiata" sworzeń który nie koniecznie jest idealnie okrągły bo ma np jak u mnie u dołu zgrubienie . Dlaczego nikt o tym nie pisał..dziwne. Przymierzałem kila tarcz z mazdy 6 i wszystkie maja takie samo odsadzenie. Zużyte tarcze lub stoczone powinny pasować, ale muszę sprawę przemyśleć co zrobić z tym fantem..
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323