Sprzęgło w BA – wątek zbiorczy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez luk323 » 27 mar 2007, 15:06

hellmi napisał(a):strzelić sprzęgłem

co tu masz dokladnie na mysli. Jak chcesz to zrobic? Dokladnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez biker » 27 mar 2007, 15:58

według mnie to jest na 100% sprzęgło lub docisk--ale i tak musisz jechac na warsztat--niestety :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2007, 18:14
Posty: 160
Skąd: ILOVE Wroclov
Auto: 323F 1,5 BA 97r

Postprzez Hannibal » 27 mar 2007, 20:40

Jak bedziesz robił sprzęgło tokoniecznie sprawdź czy uszczelniacz wała korbowego jest w porządku.

Nie chciałbyś żeby po wymianie sprzęgła nadal Ci się ślizgało. Sam uszczelniacz drogi nie jest, tylko do jego wymiany należy zdjąć koło zamachowe.

W sumie mechanik co Ci to będzie robić z łatwością powinien poznać czy masz sprzęgło zaolejone. ;)
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 11:55
Posty: 68
Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
Auto: Daihatsu Applause 1.6xi

Postprzez hellmi » 27 mar 2007, 20:52

luk323 napisał(a):co tu masz dokładnie na myśli. Jak chcesz to zrobić? Dokladnie.

Nazwałem to tak, bo ktoś na tym forum tak właśnie to nazwał, a chodzi mi o zdjęcie nogi ze sprzęgła na tyle szybko, żeby w sumie samo odskoczyło.
Ale w sumie tak czy inaczej zamiast eksperymentować, to pojadę w najbliższym czasie do mechanika i zrobię to porządnie, a i tak muszę do niego podjechać na czyszczenie przepustnicy i paru innych drobiazgów.
Hannibal
Dzięki za radę – na pewno skorzystam – przynajmniej nie będę jak ten głąb stał przy mechaniku, a będę wiedział o co mi chodzi, a przynajmniej będę się starał sprawić takie wrażenie na mechaniku :)
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2006, 18:42
Posty: 117
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f 1.5 1996

Postprzez dzikuss » 1 kwi 2007, 23:24

Czy w takim razie jeżeli na docisku mam lekkie przebarwieniato powinienem go wymienić? Poza tym powierzchnia jest równa, słoneczko troche wytarte ale jeszcze rowek od łożyska nie jest bardzo głęboki. Więc tak się zastanawiam czy zmieniać bo tarcze i łożysko na pewno zmieniam.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 01:46
Posty: 29
Auto: 323f BG 1,6 '93
323f BJ 1,6 '02

Postprzez Hannibal » 2 kwi 2007, 10:23

Gustav powodem tego ślizgania się może być właśnie ywalony uszczelniacz wału korbowego albo od skrzyni biegów.

Jak ściągniesz (ty albo mechanik) skrzynię biegów to natychmiast będzie widać czy jest zaolejone – czy nie.
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 11:55
Posty: 68
Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
Auto: Daihatsu Applause 1.6xi

Postprzez luk323 » 2 kwi 2007, 11:36

Jaksa napisał(a):Redoo napisał:
Jaksa ja troszke nie tutaj ale nie bede pisał nowego posta!mnie własnie troszke dziwi moj luz na pedale jest dosc spory
Głowa pod pedały tam jest regulacja....Myślę ze załapiesz o co chodzi.... oczko

co moge dzieki temu zyskac? podciagne w ten sposob sprzeglo czy tylko wyregulue pedal sprzegla?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez Jaksa » 2 kwi 2007, 12:07

luk323 napisał(a):podciagne w ten sposob sprzeglo czy tylko wyregulue pedal sprzegla
To jest jednoznaczne.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez luk323 » 2 kwi 2007, 12:20

Jaksa napisał(a):luk323 napisał:
podciagne w ten sposob sprzeglo czy tylko wyregulue pedal sprzegla
To jest jednoznaczne.

czyli jak podciagne pedal to i podciagne cale sprzeglo. TAK?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez Jaksa » 2 kwi 2007, 12:28

No tak.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez luk323 » 2 kwi 2007, 13:46

dobra teraz jak podciagnac ten pedal sprzegla? Zeby sprzeglo bylo podciagniete to oczywiste jest ze pedal musi isc wyzej do gory. I tam jest taka srubeczka ktora musze popuscic zeby ten pedal podciagnac, TAK?
I to juz wszystko czy jeszcze cos? A moze to wogole trzeba zrobic inaczej?
Powiedz mi Jaksa jak ja mam to zrobic zeby bylo dobrze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez Jaksa » 2 kwi 2007, 15:16

Regulujesz trzpieniem pompy sprzegła .... on zas połączony musi byc z pedałem oczywiscie...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez BJFast » 6 sty 2008, 21:48

Witam,

Podobny problem przy ruszaniu występuje u mnie. Puszczam powoli sprzęgło i auto zaczyna ruszać jednak w wyższym położeniu pedału szarpie. Myślałem, że to wytłuczona poduszka przy skrzyni i w pewnym stopniu miałem rację. Szarpanie zmniejszyło się jednak jest dalej minimalnie wyczuwalne. Czy to wina sprzęgła, a konkretnie docisku lub wypracowanych sprężyn na tarczy sprzęgłowej??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 14:27
Posty: 57
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 (BG) 1.3 16V '92 LPG

Postprzez Kondzio » 28 lut 2008, 18:20

WITAM!Mam od wczoraj podobny problem:Auto rusza normalnie,ale nie dam rady nikogo wyprzedzic.Otórz gdy tylko wcisne mocniej gaz tak z 2k na 3k obrotow,auto nie przyspiesza, a do tegoobroty wskakuja az do 6k.Nie mogę deptac gazu odrazu po zmianie biegu na wyzszy,bo dzieje sie to samo.Jedynym moim ratunkiem jest jakas 1,5 sekundowa przerwa zanim po zmianie biegu wcisne gaz,wtedy jakos idzie i mam spokuj z obrotami.Ale to tragedia,bo musze sie rozpedzac jak zolw,zeby obroty nie wariowaly,a samochod przyspieszal.Ostatnio wymiana oleju, rozrzadu,klockow hamulcowych,łącznika drązka,sworzenia kosztowala mnie 850 zl z robocizna,musze tez wymienic kable WN i swiecedo tego chyba sprzeglo,az strach pomyslec ile jeszcze wladuje w madzie :( Czy to więc sprzegło do wymiany,czy coś jescze?
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 maja 2007, 10:12
Posty: 19
Skąd: Gorzów WLKP.
Auto: Madzia323F`97 BA Z5 1,5 16V

Postprzez Majlo » 28 lut 2008, 19:31

no_fear napisał(a):hellmi, możemy sie ustawić gdzieś na mieście :D to sobie porównasz czy Twoja eFka 1.5 przyśpiesza tak jak powinna ;)


Ze słabszymi?:P Ze mną się ustaw jak chcesz.:) A co do 1,5 to wcale nie jest taki słaby. Jeździłem autami z większą pojemnością a gorzej się zbierały. Nawet Laguna 1.8 została na światłach na alejach kiedyś :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez no_fear » 28 lut 2008, 22:07

Majlo napisał(a):Ze mną się ustaw jak chcesz.:)

OK :D
Majlo napisał(a):A co do 1,5 to wcale nie jest taki słaby. Jeździłem autami z większą pojemnością a gorzej się zbierały. Nawet Laguna 1.8 została na światłach na alejach kiedyś :P

może ta Laguna została bo nie zauważyła, że już zielone :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez zeusik » 28 lut 2008, 22:13

jesli jade sam, bez balastu w bagazniku , na rezerwie w baku i na PB98 to tez dobrze idzie. W piec osob z5 błaga o litosc <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez soul » 29 lut 2008, 08:59

narzekacie ;p mi tam z5 narazieee ;) wystarcza... kolega w almerze 1.4 z wałkami od 1.6 (teoretycznie 100km) nie daje rady... a nowe punto 1.4 active wogole nie ma co podskakiwac .. tam to dopiero masakre zrobili 77km z 1400... wiem ze to slabe porownania ale sa auta ktorym z5 daje rade ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez sly1234 » 29 lut 2008, 12:42

Kondzio napisał(a):WITAM!Mam od wczoraj podobny problem:Auto rusza normalnie,ale nie dam rady nikogo wyprzedzic.Otórz gdy tylko wcisne mocniej gaz tak z 2k na 3k obrotow,auto nie przyspiesza, a do tegoobroty wskakuja az do 6k.Nie mogę deptac gazu odrazu po zmianie biegu na wyzszy,bo dzieje sie to samo.Jedynym moim ratunkiem jest jakas 1,5 sekundowa przerwa zanim po zmianie biegu wcisne gaz,wtedy jakos idzie i mam spokuj z obrotami.Ale to tragedia,bo musze sie rozpedzac jak zolw,zeby obroty nie wariowaly,a samochod przyspieszal.Ostatnio wymiana oleju, rozrzadu,klockow hamulcowych,łącznika drązka,sworzenia kosztowala mnie 850 zl z robocizna,musze tez wymienic kable WN i swiecedo tego chyba sprzeglo,az strach pomyslec ile jeszcze wladuje w madzie :( Czy to więc sprzegło do wymiany,czy coś jescze?


czy to ty tak auto z tuningowałeś bo jeśli już takie kupiłeś to masz odpowiedź na pytanie odnośnie remontu silnika. poprzednik musiał ładnie nim pociskać!! myślę że mazdy są wytrzymałe i wiarę czasu doprowadzisz do stanu tzw. normalnego i będziesz się cieszyć 323F !! pozdro
ps. posprawdzaj wszystkie uszczelki !! tak ogólnie bo i one po pupie mogły dostać!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez Kondzio » 29 lut 2008, 16:04

czy to ty tak auto z tuningowałeś bo jeśli już takie kupiłeś to masz odpowiedź na pytanie odnośnie remontu silnika. poprzednik musiał ładnie nim pociskać!! myślę że mazdy są wytrzymałe i wiarę czasu doprowadzisz do stanu tzw. normalnego i będziesz się cieszyć 323F !! pozdro
ps. posprawdzaj wszystkie uszczelki !! tak ogólnie bo i one po pupie mogły dostać!![/quote]
Nie,na avatarze mam inną fotke :D ,u mnie mam tylko sportową końcówkę na tłumik.A co do poprzedniego właściciela to brak słów.Wogóle nie dbał o auto,ą radio to mu profesjonalista zakładał,nawet kostki nie zamontował,kable "żywcem" łączył,do tego brakuje paru nakrętek na śrubach przy elementach fotela.Po prostu głąb jakiś,jak większość "gebelsów"'<mucka>'A wracając do mojego problemu,to pojeżdże jeszcze trochę na spokojnie,puki usterki nie sa zauważalne przy delikatnej jeździe,bez wyprzedzania,a jak nazbieram hajsu,to sprawdze w warsztacie sprzęgło,bo może już sie prawie spaliło
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 maja 2007, 10:12
Posty: 19
Skąd: Gorzów WLKP.
Auto: Madzia323F`97 BA Z5 1,5 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323