FOTORELACJA – Wymiana tulejek lewarka zmiany biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kRopa » 6 maja 2009, 19:53

Witam wszystkich.

W moim pierwszym poście pochwale się, że również stałem sie posiadaczem Mazdy konkertnie to 323F BA 96r 1,5cm3. Sama "eFka" jest fajna, dobrze sie prowadzi, fajnie wyglada, ludzie sie czasami obejrza, ogólnie ok, zreszta sami wiecie najlepiej w koncu posiadacie takie modele :)

Jeszcze przy zakupie był problem z lewarkiem zmiany biegów (chodzi ciężko – jak w temacie), ale nie zgrzypi, nie wydaje dziwnych dzwiekow, nie ma luzow, dobrze reaguje. Sprzedający zapewniał mnie, że ze skrzynią było robione tylko mechanicy za mocno dokręcili coś tam na wybieraku, nie wiele sie na tym znałem wiec pojechalismy do diagnosty i tak w sumie to nie potwierdził nie zaprzeczył, ale zauważył jednak że lewarek został skrócony. Nie myślałem ze może to mieć wpływ na płynność zmiany biegów. Postanowiłem wziaźć autko, znalazłem to forum, poczytałem o problemie i oddałem do mechanika na ogólno-kompleksowy przegląd, podpowiedziałem mu jaka może być przyczyna problemu ze lewarkiem zmiany biegów. Nie wiem czy mnie posłuchał, wyminił olej w skrzyni biegów, to niestety nie pomogło więc stwierdził że to wina skróconego lewarka.

I tu stawiam pytanie czy rzeczywiście skrócony lewarek może być powodem cieżko zmieniających sie biegów? Jeśli tak to czy jest na to jakas rada?...

pozdrawiam
kRopa
 

Postprzez Inte » 6 maja 2009, 20:10

kRopa napisał(a):I tu stawiam pytanie czy rzeczywiście skrócony lewarek może być powodem cieżko zmieniających sie biegów? Jeśli tak to czy jest na to jakas rada?...

wątpię, to nie ma aż takiego wpływu. no chyba, że go ktoś uciął przy podłodze :|
druga sprawa to tak jak napisałeś. nie wiadomo czy mechanik te tulejki dobrze przesmarował, to prawdopodobnie ich wina.
no o ostatni sprawa... masz możliwość porównać z inną efką? może jeździłeś czymś w czym lewarek chodził lekko i to tylko kwestia przyzwyczajenia? (najemnej prawdopodobne)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez yorgoo » 6 maja 2009, 20:45

Jesli jest mocno skrocony to moze chodzic ciezej niz oryginalny ale tulejki bym przesmarowal bo nie zaszkodzi, tylko uzyj smaru jak juz je rozkreciszbo WD40 jest do czyszczenia i wyplucze caly smar tylko a nie pomoze!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez Yellowmen » 6 maja 2009, 21:41

I pamiętaj abyś nie skręcał na "chama" .....bo ściśniesz ten układ ruchomy lewarka i będzie ciężko chodził....w sumie to wejdź pod auto najpierw poluzuj nakrętkę (taka z plastikiem – nie znam fachowej nazwy) i poruszaj lewarkiem...jak będzie lżej to masz przyczynę (za mocno skręcona).....ja tak miałem <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez kRopa » 6 maja 2009, 22:05

aha, dzięki za info, poczekam na jakas ladna pogode to sobie cos w niej pogrzebie, wykręce, przesmaruje, daj Boże, moze to coś pomoże:)

Inte, miałem okazję pojeździć takim samym modelem i tam chodziła lekutko, w maluszku mi lepiej biegi wchdziły;)
kRopa
 

Postprzez A-D-D » 6 maja 2009, 22:37

Mi tak samo trochę ciężko chodzą biegi (ja się do tego przyzwyczaiłem, ale jak ktoś inny wsiądzie za kółko i zmienia biegi, to tylko słyszę " Ooo kur*a") ale wydaje mi się, że przyczyną jest bardzo mocno skrócony lewarek (wygląda to fajnie), wystaje z 10cm, co o tym myślicie?? Dodaje zdjęcie:
Obrazek
 
Od: 5 cze 2008, 14:50
Posty: 97

Postprzez Inte » 6 maja 2009, 22:50

A-D-D
<lol> <lol>
nie wiem kto go skracał ale bynajmniej nie miał kompleksów

wielkie sorry za offtopa ;)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Yellowmen » 7 maja 2009, 00:10

A-D-D napisał(a):ale wydaje mi się, że przyczyną jest bardzo mocno skrócony lewarek

Długość lewarka na pewno w jakimś stopniu wpływa ciężkość pracy...ale raczej stawiam na w/w przypadłości...(poczytaj moje i innych posty a później posprawdzaj pod autem co i jak)
A co do samego lewarka....to miałem zamiar skrócić.....ale po Twoim zdjęciu już mi się odwidziało :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez lesiux » 7 maja 2009, 17:29

to normalne że trzeba użyć większej siły żeby zmienić bieg przy krótszym lewarku bo masz automatycznie mniejsze ramie a tym samym moment. A tulejki sobie przesmaruj, na pewno nie zaszkodzi a może i polepszy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Inte » 7 maja 2009, 18:17

lesiux napisał(a):to normalne że trzeba użyć większej siły żeby zmienić bieg przy krótszym lewarku bo masz automatycznie mniejsze ramie a tym samym moment. A tulejki sobie przesmaruj, na pewno nie zaszkodzi a może i polepszy ;)

właśnie to zależy jak bardzo skrócone jest to ramię. ja np. wbijałem kulę, która jest na drążku lewarka o około 1 cm w górę, to pewnie coś jakby uciąć 2 cm i różnica była bardzoooo mała. lewarek chodzi normalnie.
dlatego pytam czy czasem nie jest ucięty przy podłodze, lub tak jak załączonym kilka postów wyżej obrazku – bo u kolegi A-D-D to się nie ma co dziwić, że lewarek chodzi odczuwalnie ciężej ;)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez nicek777 » 8 maja 2009, 13:15

scanioll napisał(a):kliknąłem na uśmiech , a wskoczył smutas :|

Jest cos takeigo jak edycja posta zamiast pisac jeden po drugim mogles tamten wyedotywac i nikt by nawet nie zauwazyl takiego drobiazgu ;).

Co do tematu tez sie chyba za to zabiore bo biegi sie wrzuca u mnie prawie jak w czolgu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez yorgoo » 8 maja 2009, 20:18

MOge pomoc nicek777 jak bys chcial w razie czego pisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez grzesiek1711 » 8 cze 2009, 22:11

dzieki za info jak najszybciej postaram sie to zrobic bo naprawde po dłurzszej jezdzie jest to meczące :) a jeszcze mam pytanko bo chce założyc gaz bo jednak sporo jeżdze i w związku z tym podpowiedzcie może jaki mam założyc czy zwykły czy sekwencje
grzesiek1711
 

Postprzez TomekPerformance » 24 cze 2009, 09:02

Witam

Panowie mam Mazdę MX3 1.6 1995 r. Poszukuję tulejek do lewarka i nie mogę ich nigdzie znaleźć. Ma ktoś może jakiś kontakt do kogoś kto ma takie tuleje na sprzedaż?

Pzdr
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 09:54
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1995 16V

Postprzez Inte » 24 cze 2009, 10:24

ASO lub Inter Cars, skoro do starej 323 BG były to do mx3 też będą.
z tego co pamiętam to tylko oryginały dostaniesz (nawet IC ściąga ori) cena cos koło 10 zł za 1 chyba
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez TomekPerformance » 24 cze 2009, 10:35

Dzięki wielki.

pzdr
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 09:54
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1995 16V

Postprzez adam198608 » 5 lip 2009, 11:06

Inte a jakie symbole są tych tulejek do 323 bg 1.3 16v ?? pamiętasz może ??


TomekPerformance widzę że jesteś z warszawy. Gdzie kupowałeś do siebie tulejki ??
Sensey
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 09:27
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'

Postprzez Inte » 5 lip 2009, 18:41

adam198608 napisał(a):Inte a jakie symbole są tych tulejek do 323 bg 1.3 16v ?? pamiętasz może ??

nie no aż takiej pamięci nie mam ;)
i na dodatek nie mogę znaleźć w katalogu IC ;/

mi z resztą ojciec dorobił takie tulejki, ale orientowałem się w cenach i na 80% w IC były, ta sama cena co w ASO (jeśli liczymy bez zniżek w IC)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez adam198608 » 7 lip 2009, 09:50

no właśnie wczoraj dzwoniłem do IC i gość był totalnie niepomocny. Nie potrafił nic powiedzieć na ten temat i powiedział że łatwiej i szybciej będzie w ASO.

Nie wiem tylko gdzie się udać w stolicy do ASO. Ma ktoś jakieś namiary gdzieś?? Wiem że jest jeden salon (i chyba od razu serwis) na Al. Prymasa Tysiąclecia http://www.mazda-odyssey.pl więc za niedługo postaram się tam dodzwonić i zobaczymy co powiedzą.

Wczoraj wymieniałem końcowy tłumik (jeśli ktoś sobie życzy mogę dać namiary na gościa, relatywnie tanie i wydaje mi się ze jakość nie najgorsza, aha i 24 mies. gwarancji), i łączniki stabilizatorów z przodu i miałem plan zajrzeć do tych tulejek i przynajmniej przeczyścić na razie lecz deszcz zaczął padać i dupa z planów ;/;/;/
Sensey
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 09:27
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'

Postprzez sebas0026 » 12 lip 2009, 18:21

zapraszam do BOLTOWICZA daler Mazdy i autoryzowany servis . Ursynów ul. J. Rosoła 55. Na 100% pomoga i doradza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron