FOTORELACJA – Wymiana tulejek lewarka zmiany biegów
Witam wszystkich.
W moim pierwszym poście pochwale się, że również stałem sie posiadaczem Mazdy konkertnie to 323F BA 96r 1,5cm3. Sama "eFka" jest fajna, dobrze sie prowadzi, fajnie wyglada, ludzie sie czasami obejrza, ogólnie ok, zreszta sami wiecie najlepiej w koncu posiadacie takie modele
Jeszcze przy zakupie był problem z lewarkiem zmiany biegów (chodzi ciężko – jak w temacie), ale nie zgrzypi, nie wydaje dziwnych dzwiekow, nie ma luzow, dobrze reaguje. Sprzedający zapewniał mnie, że ze skrzynią było robione tylko mechanicy za mocno dokręcili coś tam na wybieraku, nie wiele sie na tym znałem wiec pojechalismy do diagnosty i tak w sumie to nie potwierdził nie zaprzeczył, ale zauważył jednak że lewarek został skrócony. Nie myślałem ze może to mieć wpływ na płynność zmiany biegów. Postanowiłem wziaźć autko, znalazłem to forum, poczytałem o problemie i oddałem do mechanika na ogólno-kompleksowy przegląd, podpowiedziałem mu jaka może być przyczyna problemu ze lewarkiem zmiany biegów. Nie wiem czy mnie posłuchał, wyminił olej w skrzyni biegów, to niestety nie pomogło więc stwierdził że to wina skróconego lewarka.
I tu stawiam pytanie czy rzeczywiście skrócony lewarek może być powodem cieżko zmieniających sie biegów? Jeśli tak to czy jest na to jakas rada?...
pozdrawiam
W moim pierwszym poście pochwale się, że również stałem sie posiadaczem Mazdy konkertnie to 323F BA 96r 1,5cm3. Sama "eFka" jest fajna, dobrze sie prowadzi, fajnie wyglada, ludzie sie czasami obejrza, ogólnie ok, zreszta sami wiecie najlepiej w koncu posiadacie takie modele
Jeszcze przy zakupie był problem z lewarkiem zmiany biegów (chodzi ciężko – jak w temacie), ale nie zgrzypi, nie wydaje dziwnych dzwiekow, nie ma luzow, dobrze reaguje. Sprzedający zapewniał mnie, że ze skrzynią było robione tylko mechanicy za mocno dokręcili coś tam na wybieraku, nie wiele sie na tym znałem wiec pojechalismy do diagnosty i tak w sumie to nie potwierdził nie zaprzeczył, ale zauważył jednak że lewarek został skrócony. Nie myślałem ze może to mieć wpływ na płynność zmiany biegów. Postanowiłem wziaźć autko, znalazłem to forum, poczytałem o problemie i oddałem do mechanika na ogólno-kompleksowy przegląd, podpowiedziałem mu jaka może być przyczyna problemu ze lewarkiem zmiany biegów. Nie wiem czy mnie posłuchał, wyminił olej w skrzyni biegów, to niestety nie pomogło więc stwierdził że to wina skróconego lewarka.
I tu stawiam pytanie czy rzeczywiście skrócony lewarek może być powodem cieżko zmieniających sie biegów? Jeśli tak to czy jest na to jakas rada?...
pozdrawiam
-
kRopa
kRopa napisał(a):I tu stawiam pytanie czy rzeczywiście skrócony lewarek może być powodem cieżko zmieniających sie biegów? Jeśli tak to czy jest na to jakas rada?...
wątpię, to nie ma aż takiego wpływu. no chyba, że go ktoś uciął przy podłodze
druga sprawa to tak jak napisałeś. nie wiadomo czy mechanik te tulejki dobrze przesmarował, to prawdopodobnie ich wina.
no o ostatni sprawa... masz możliwość porównać z inną efką? może jeździłeś czymś w czym lewarek chodził lekko i to tylko kwestia przyzwyczajenia? (najemnej prawdopodobne)
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
Jesli jest mocno skrocony to moze chodzic ciezej niz oryginalny ale tulejki bym przesmarowal bo nie zaszkodzi, tylko uzyj smaru jak juz je rozkreciszbo WD40 jest do czyszczenia i wyplucze caly smar tylko a nie pomoze!
Moja pierwsza madzia:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
- Od: 17 gru 2007, 00:16
- Posty: 312
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: 323F BA 2.0 V6 '98
I pamiętaj abyś nie skręcał na "chama" .....bo ściśniesz ten układ ruchomy lewarka i będzie ciężko chodził....w sumie to wejdź pod auto najpierw poluzuj nakrętkę (taka z plastikiem – nie znam fachowej nazwy) i poruszaj lewarkiem...jak będzie lżej to masz przyczynę (za mocno skręcona).....ja tak miałem
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
aha, dzięki za info, poczekam na jakas ladna pogode to sobie cos w niej pogrzebie, wykręce, przesmaruje, daj Boże, moze to coś pomoże:)
Inte, miałem okazję pojeździć takim samym modelem i tam chodziła lekutko, w maluszku mi lepiej biegi wchdziły;)
Inte, miałem okazję pojeździć takim samym modelem i tam chodziła lekutko, w maluszku mi lepiej biegi wchdziły;)
-
kRopa
Mi tak samo trochę ciężko chodzą biegi (ja się do tego przyzwyczaiłem, ale jak ktoś inny wsiądzie za kółko i zmienia biegi, to tylko słyszę " Ooo kur*a") ale wydaje mi się, że przyczyną jest bardzo mocno skrócony lewarek (wygląda to fajnie), wystaje z 10cm, co o tym myślicie?? Dodaje zdjęcie:
- Od: 5 cze 2008, 14:50
- Posty: 97
A-D-D napisał(a):ale wydaje mi się, że przyczyną jest bardzo mocno skrócony lewarek
Długość lewarka na pewno w jakimś stopniu wpływa ciężkość pracy...ale raczej stawiam na w/w przypadłości...(poczytaj moje i innych posty a później posprawdzaj pod autem co i jak)
A co do samego lewarka....to miałem zamiar skrócić.....ale po Twoim zdjęciu już mi się odwidziało
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
to normalne że trzeba użyć większej siły żeby zmienić bieg przy krótszym lewarku bo masz automatycznie mniejsze ramie a tym samym moment. A tulejki sobie przesmaruj, na pewno nie zaszkodzi a może i polepszy
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
lesiux napisał(a):to normalne że trzeba użyć większej siły żeby zmienić bieg przy krótszym lewarku bo masz automatycznie mniejsze ramie a tym samym moment. A tulejki sobie przesmaruj, na pewno nie zaszkodzi a może i polepszy
właśnie to zależy jak bardzo skrócone jest to ramię. ja np. wbijałem kulę, która jest na drążku lewarka o około 1 cm w górę, to pewnie coś jakby uciąć 2 cm i różnica była bardzoooo mała. lewarek chodzi normalnie.
dlatego pytam czy czasem nie jest ucięty przy podłodze, lub tak jak załączonym kilka postów wyżej obrazku – bo u kolegi A-D-D to się nie ma co dziwić, że lewarek chodzi odczuwalnie ciężej
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
scanioll napisał(a):kliknąłem na uśmiech , a wskoczył smutas
Jest cos takeigo jak edycja posta zamiast pisac jeden po drugim mogles tamten wyedotywac i nikt by nawet nie zauwazyl takiego drobiazgu .
Co do tematu tez sie chyba za to zabiore bo biegi sie wrzuca u mnie prawie jak w czolgu.
- Od: 16 paź 2007, 21:38
- Posty: 1035
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))
MOge pomoc nicek777 jak bys chcial w razie czego pisz.
Moja pierwsza madzia:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
- Od: 17 gru 2007, 00:16
- Posty: 312
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: 323F BA 2.0 V6 '98
dzieki za info jak najszybciej postaram sie to zrobic bo naprawde po dłurzszej jezdzie jest to meczące a jeszcze mam pytanko bo chce założyc gaz bo jednak sporo jeżdze i w związku z tym podpowiedzcie może jaki mam założyc czy zwykły czy sekwencje
-
grzesiek1711
Witam
Panowie mam Mazdę MX3 1.6 1995 r. Poszukuję tulejek do lewarka i nie mogę ich nigdzie znaleźć. Ma ktoś może jakiś kontakt do kogoś kto ma takie tuleje na sprzedaż?
Pzdr
Panowie mam Mazdę MX3 1.6 1995 r. Poszukuję tulejek do lewarka i nie mogę ich nigdzie znaleźć. Ma ktoś może jakiś kontakt do kogoś kto ma takie tuleje na sprzedaż?
Pzdr
- Od: 10 sty 2008, 09:54
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1995 16V
ASO lub Inter Cars, skoro do starej 323 BG były to do mx3 też będą.
z tego co pamiętam to tylko oryginały dostaniesz (nawet IC ściąga ori) cena cos koło 10 zł za 1 chyba
z tego co pamiętam to tylko oryginały dostaniesz (nawet IC ściąga ori) cena cos koło 10 zł za 1 chyba
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
Dzięki wielki.
pzdr
pzdr
- Od: 10 sty 2008, 09:54
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1995 16V
Inte a jakie symbole są tych tulejek do 323 bg 1.3 16v pamiętasz może
TomekPerformance widzę że jesteś z warszawy. Gdzie kupowałeś do siebie tulejki
TomekPerformance widzę że jesteś z warszawy. Gdzie kupowałeś do siebie tulejki
Sensey
- Od: 1 lut 2006, 09:27
- Posty: 63
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'
adam198608 napisał(a):Inte a jakie symbole są tych tulejek do 323 bg 1.3 16v pamiętasz może
nie no aż takiej pamięci nie mam
i na dodatek nie mogę znaleźć w katalogu IC ;/
mi z resztą ojciec dorobił takie tulejki, ale orientowałem się w cenach i na 80% w IC były, ta sama cena co w ASO (jeśli liczymy bez zniżek w IC)
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
no właśnie wczoraj dzwoniłem do IC i gość był totalnie niepomocny. Nie potrafił nic powiedzieć na ten temat i powiedział że łatwiej i szybciej będzie w ASO.
Nie wiem tylko gdzie się udać w stolicy do ASO. Ma ktoś jakieś namiary gdzieś?? Wiem że jest jeden salon (i chyba od razu serwis) na Al. Prymasa Tysiąclecia http://www.mazda-odyssey.pl więc za niedługo postaram się tam dodzwonić i zobaczymy co powiedzą.
Wczoraj wymieniałem końcowy tłumik (jeśli ktoś sobie życzy mogę dać namiary na gościa, relatywnie tanie i wydaje mi się ze jakość nie najgorsza, aha i 24 mies. gwarancji), i łączniki stabilizatorów z przodu i miałem plan zajrzeć do tych tulejek i przynajmniej przeczyścić na razie lecz deszcz zaczął padać i dupa z planów ;/;/;/
Nie wiem tylko gdzie się udać w stolicy do ASO. Ma ktoś jakieś namiary gdzieś?? Wiem że jest jeden salon (i chyba od razu serwis) na Al. Prymasa Tysiąclecia http://www.mazda-odyssey.pl więc za niedługo postaram się tam dodzwonić i zobaczymy co powiedzą.
Wczoraj wymieniałem końcowy tłumik (jeśli ktoś sobie życzy mogę dać namiary na gościa, relatywnie tanie i wydaje mi się ze jakość nie najgorsza, aha i 24 mies. gwarancji), i łączniki stabilizatorów z przodu i miałem plan zajrzeć do tych tulejek i przynajmniej przeczyścić na razie lecz deszcz zaczął padać i dupa z planów ;/;/;/
Sensey
- Od: 1 lut 2006, 09:27
- Posty: 63
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości