Problemy z hamulcem ręcznym w BA – wątek zbiorczy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez zenkonsta » 1 mar 2008, 20:58

a gdzie znajduje sie ten naciagacz??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lut 2008, 21:45
Posty: 10
Skąd: Kościan
Auto: MAZDA 323(93r hatchback)

Postprzez bobrowska41 » 1 mar 2008, 21:12

najlepiej zdejmij beben i pociagaj za linke bedziesz widział cały mechanizm jest bardzo prosty najpierw sprobuj w tym dobrym kole bedziesz widział roznice , jeszcze jedno zapomniałem bo sa dwie linki jedna jest od dzwigni recznego jest ok ,a druga łaczy sie z nia i zaciaga hamulec mogla sie tez przetszec z jednej strony zobacz czy jest ok , niewiem czy masz kanał wtedy najlepiej widac.ale jak nie dasz rade....
Początkujący
 
Od: 13 gru 2007, 17:23
Posty: 24
Skąd: łowicz
Auto: mazda 323 F rok pr 1996

Postprzez TomK » 1 mar 2008, 22:20

tam są samoregulacje i nic nie regulujesz. Najpewniej zacięta linka która idzie od jednego bębna do drugiego.
Ostatnio edytowano 1 mar 2008, 23:40 przez TomK, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 01:23
Posty: 449
Skąd: Lublin
Auto: Civic EJ9 D16Z6+

Postprzez staś » 1 mar 2008, 23:16

TomK napisał(a):tam są samoregulacje i nic nie regulujesz. Najpewniej zacięta linka która idzie od jednego bębna do drugiego.

<co?>
linki są dwie po sztuce na jedno koło i zaczepione w zamku podobnie jak linka w chamulcu rowerowym od tego idzie kruciutka linka bezposrednio do dzwigni chamulca

Zrób tak jak pisał bobrowska41 wyczysc przesmaruj zarówno mechanizm rozchylajacy jak i same linki a i sprawdz czy same linki luzno chodzą w pancezu nawet po przesmarowaniu bo poprostu mogły popekac jej wiezchnie włukna i moze sie blokowac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 16:07
Posty: 180
Skąd: kielce
Auto: 323f 2.0 DITD BJ

Postprzez zenkonsta » 2 mar 2008, 11:06

jutro musze podskoczyc do mechanika i mi to sprawdzi i sie dowiemy bo w tym problem gdybym mial kanal to by byla inna sprawa. Ale coz zobaczymy co wymysla mechanicy :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lut 2008, 21:45
Posty: 10
Skąd: Kościan
Auto: MAZDA 323(93r hatchback)

Postprzez Docent D » 2 mar 2008, 15:51

po co kanał, pare cegieł wystarczy :P
U mnie już tydzień Madalena stoi bez kółek <lol>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez zenkonsta » 5 mar 2008, 16:15

juz jest zrobione sczeki byly zastane wystarczylo tylko przesmarowac i po robocie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lut 2008, 21:45
Posty: 10
Skąd: Kościan
Auto: MAZDA 323(93r hatchback)

Postprzez cwany » 11 lut 2010, 00:00

Prosiłbym o pomoc, dziś robiłem [jakie?] hamulce (wymiana szczęk) wiedziałem ze ręczny na lewym kole dobrze trzyma a na prawym praktycznie wogóle. jak robiłem hamulce najpier lewe koło i sprawdzałem, potem prawe koło i sprawdzałem to po zaciagnięciu ręcznego nie mozna było obrócić kołem (sprawdzałem naciąg linki koło ręcznego w aucie), ale wyjechałem na ulice i jak zaciagnąłem ręczny nadal jest tylko na lewym kole. Czy jest jakaś inna regulacja co moze być przyczyną? moze nierównomiernie rozciągniete linki? przy hamulcach wszystko chodziło..
Prosze o prozpozycje usterek

Dodam ze nożny hamuje równo
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez matteusz3 » 11 lut 2010, 13:04

trzyma pewnie na dwa koła tylko na prawe słabiej czyli że podczas jazdy lewe blokuje a prawe tylko hamuje.
Ja mam tak zrobione na obydwa koła że jak jadę to się nie zablokują.
Spróbuj poprawić regulacje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 19:52
Posty: 47
Skąd: kielce
Auto: 323F 96r 1.5

Postprzez Aju » 11 lut 2010, 17:04

A mogł byś napisać w którym miejscy jest regulacja? u mnie rpaktycznie nie ma wcale mimo podciągniecia przy dzwigni na maxa...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez matteusz3 » 11 lut 2010, 17:21

no zdejmij koło, bęben i masz regulację.
Z tego co pamiętam to zębatka jest, przekręcasz ją i się linka dociąga.
W poniedziałek będę poprawiał hamulce z tyłu to napisze jak to się dokładnie robi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 19:52
Posty: 47
Skąd: kielce
Auto: 323F 96r 1.5

Postprzez Yellowmen » 11 lut 2010, 17:23

ooo też chętnie poprawił bym sobie hamulce....
jak możesz to zrób fotorelację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez bartekdw » 11 lut 2010, 19:22

Przerabiałem to ostatnio, ręczny nie trzyma na lewe koło, jak się hamuje nożnym to tez lewe słabo łapie. Po rozebraniu bębna, wszystkich sprężynek, szczęk dotarłem do rozpieraka z tajemniczą zębatką o której wspomniał matteusz3, o owej zębatce powiem później. Rozpierak powinien rozpierać szczęki w chwili zaciągania hamulca pomocniczego, ale mój był tak zapieczony że naciąganie linki nic nie dawało. Wymontowałem z auta, na stół, trochę WD-40 i młotek w rękę. Pierwsze dwa ruchy rozpieraka jak zaspawane, później po wielu ruchach poruszał się już swobodnie pod własnym ciężarem. Złożyłem, przykręciłem koło i próba – bajka, tak jak trzeba :P. Profilaktycznie zrobiłem to samo z drugim.

matteusz3 napisał(a):no zdejmij koło, bęben i masz regulację.
Z tego co pamiętam to zębatka jest, przekręcasz ją i się linka dociąga

znienawidziłbym już do końca tych którzy to wymyślili, owa zębatka to samoregulator. Sprawia on że podczas rozpierania szczęk istnieje tylko minimalny luz pomiędzy okładzinami a bębnem i dzięki temu występuje szybka reakcja jeśli chodzi o czas od wciśnięcia hamulca do dotknięcia szczęk do bębna. Jeżeli np zębatkę tą przestawisz tak, że szczęki się zejdą maksymalnie to i tak po paru wciśnięciach hamulca samoregulator ustawi szczęki w optymalnej pozycji blisko bębna. Jedyna regulacja jest na dźwigni hamulca, skręcasz nakrętką na klucz 10. Zacznijcie od czyszczenia, konserwacji.

propo fotorelacji szkoda, że nie zrobiłem :/
może komuś się przyda
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez cwany » 11 lut 2010, 21:20

Dziś męczyłem sie dalej i stwierdziłem następująco:
-nożny działa poprawnie na wszystkich kołach
– samoregulatory pracują bardzo dobrze

Problem tkwi w linkach, jeśli chodzi o regulacje ręcznego to z tego co udało mi sie dopatrzeć i doszukać regulacja samego ręcznego (przy sprawnym nożnym) jest możliwa tylko przy dźwigni ręcznego w środku auta. Mój problem polega na nierównomiernym rozciągnięciu linek przez co blaszka która ma to niwelować nie spełnia swojej funkcji (za duża różnica w długości linek). Pozostaje wymiana linek lub co jeszcze zamierzam spróbować, wymyśleć coś aby skrócić linke bądź też bardziej naciągnąć pancerz (jakby wydłużyć go).

Tak dla innych to moja uwaga taka ze jeśli zarówno ręczny jak i nożny na jednym kole pracuje słabiej to obstawiałbym wyrobiony samoregulator (zakładam ze bębęn i szczęki w porządku)
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez Aju » 13 lut 2010, 16:20

matteusz3 napisał(a):no zdejmij koło, bęben i masz regulację.
Z tego co pamiętam to zębatka jest, przekręcasz ją i się linka dociąga.
W poniedziałek będę poprawiał hamulce z tyłu to napisze jak to się dokładnie robi


No właśnie chodzi o to ze nie mam bębnów tylko tarcze.I nie moge zlokalizować tam żadnej regulacji ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez maniaco » 12 mar 2012, 10:55

Co prawda mam 323C, a nie F, ale hamulce mamy chyba wspolne..

W kazdym razie na chwile obecna nie posiadam hamulca recznego, gdyz przy regulacji ukrecilem gwint od nakretki, ktora mozna regulowac napiecie linki wewnatrz samochodu, mimo iz naprawde robilem to delikatnie..
Moje pytanie teraz, co moge zrobic, by jakos wyjsc z tego problemu?
Nakretka dochodzi do pewnego punktu, a potem nie chce przejsc na dalsza czesc gwintu.
Probowalem zalozyc dwie dodatkowe nakretki, aby jakos przepchnac ta nakretke, ale bez skutku – nakretka dalej w tym samym miejscu. Sprobowac z jeszcze wieksza iloscia i miec nadzieje,ze nakretka wejdzie na dalsza czesc gwintu?

Co prawda po zastosowaniu tych dwoch nakretek napiecie recznego widocznie wzroslo, ale przy zaciaganiu cos przeskakuje i z powrotem mam mega luz na recznym.

Drugie moje pytanie, to zakonczenie linki (zloty kwardacik), ktore poniekad widac od dolnej strony, otworu, w ktorym jest gwint musi siedziec w tej metalowej obudowie?
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez Skrecikkk » 15 sie 2012, 15:23

Witam Wszystkich . Wczoraj byłem na przeglądzie i wyszło ze nie trzyma hamulec na 1 koło :/ Odkreciłem beben i sie okazało ze ta blaszka jak widać na zdjęciu jest pjakby pęknieta albo ona ma być taka ? :p jak sie owa część nazywa ? czy przez to mogł nie trzymać hamulec ?
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2011, 17:02
Posty: 72
Skąd: Dębica
Auto: Madzia 6 GG 2003 :) 2.0 ;o

Postprzez puznies0 » 15 sie 2012, 15:33

Skrecikkk napisał(a):Witam Wszystkich . Wczoraj byłem na przeglądzie i wyszło ze nie trzyma hamulec na 1 koło :/ Odkreciłem beben i sie okazało ze ta blaszka jak widać na zdjęciu jest pjakby pęknieta albo ona ma być taka ? :p jak sie owa część nazywa ? czy przez to mogł nie trzymać hamulec ?
Obrazek
Obrazek



ta część to rozpierak szczęk... zobacz z drugiej strony czy jest tak samo czy tam jest cały...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez olik110 » 15 sie 2012, 17:50

a mnie się wydaje że na drugim zdjęciu to jest samoregulator od hamulców, tyle że na pierwszym zdjęciu po pierwsze prawie nic nie widać a po drugie nie wiem czy takie są w bębnach mazdy
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez cwany » 15 sie 2012, 18:29

z tego co widze to sa samoregulatory, a to konkretnie co zaznaczyłeś jako pekniecie to miejsce gdzie się schodzą 2 półksięzyce z ząbkami i tak ma być,
brak ręcznego na jednym z kół pewnie spowodowane jest zapieczeniem sie elementu rozpierającego szczeki, musisz wszystko dokładnie rozkręcic i rozruszac, poszukasz na forum to znajdziesz co i jak
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323