Problemy z hamulcem ręcznym w BA – wątek zbiorczy
najlepiej zdejmij beben i pociagaj za linke bedziesz widział cały mechanizm jest bardzo prosty najpierw sprobuj w tym dobrym kole bedziesz widział roznice , jeszcze jedno zapomniałem bo sa dwie linki jedna jest od dzwigni recznego jest ok ,a druga łaczy sie z nia i zaciaga hamulec mogla sie tez przetszec z jednej strony zobacz czy jest ok , niewiem czy masz kanał wtedy najlepiej widac.ale jak nie dasz rade....
- Od: 13 gru 2007, 17:23
- Posty: 24
- Skąd: łowicz
- Auto: mazda 323 F rok pr 1996
TomK napisał(a):tam są samoregulacje i nic nie regulujesz. Najpewniej zacięta linka która idzie od jednego bębna do drugiego.

linki są dwie po sztuce na jedno koło i zaczepione w zamku podobnie jak linka w chamulcu rowerowym od tego idzie kruciutka linka bezposrednio do dzwigni chamulca
Zrób tak jak pisał bobrowska41 wyczysc przesmaruj zarówno mechanizm rozchylajacy jak i same linki a i sprawdz czy same linki luzno chodzą w pancezu nawet po przesmarowaniu bo poprostu mogły popekac jej wiezchnie włukna i moze sie blokowac.
- Od: 18 lip 2007, 16:07
- Posty: 180
- Skąd: kielce
- Auto: 323f 2.0 DITD BJ
Prosiłbym o pomoc, dziś robiłem [jakie?] hamulce (wymiana szczęk) wiedziałem ze ręczny na lewym kole dobrze trzyma a na prawym praktycznie wogóle. jak robiłem hamulce najpier lewe koło i sprawdzałem, potem prawe koło i sprawdzałem to po zaciagnięciu ręcznego nie mozna było obrócić kołem (sprawdzałem naciąg linki koło ręcznego w aucie), ale wyjechałem na ulice i jak zaciagnąłem ręczny nadal jest tylko na lewym kole. Czy jest jakaś inna regulacja co moze być przyczyną? moze nierównomiernie rozciągniete linki? przy hamulcach wszystko chodziło..
Prosze o prozpozycje usterek
Dodam ze nożny hamuje równo
Prosze o prozpozycje usterek
Dodam ze nożny hamuje równo
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
ooo też chętnie poprawił bym sobie hamulce....
jak możesz to zrób fotorelację.
jak możesz to zrób fotorelację.
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Przerabiałem to ostatnio, ręczny nie trzyma na lewe koło, jak się hamuje nożnym to tez lewe słabo łapie. Po rozebraniu bębna, wszystkich sprężynek, szczęk dotarłem do rozpieraka z tajemniczą zębatką o której wspomniał matteusz3, o owej zębatce powiem później. Rozpierak powinien rozpierać szczęki w chwili zaciągania hamulca pomocniczego, ale mój był tak zapieczony że naciąganie linki nic nie dawało. Wymontowałem z auta, na stół, trochę WD-40 i młotek w rękę. Pierwsze dwa ruchy rozpieraka jak zaspawane, później po wielu ruchach poruszał się już swobodnie pod własnym ciężarem. Złożyłem, przykręciłem koło i próba – bajka, tak jak trzeba
. Profilaktycznie zrobiłem to samo z drugim.
znienawidziłbym już do końca tych którzy to wymyślili, owa zębatka to samoregulator. Sprawia on że podczas rozpierania szczęk istnieje tylko minimalny luz pomiędzy okładzinami a bębnem i dzięki temu występuje szybka reakcja jeśli chodzi o czas od wciśnięcia hamulca do dotknięcia szczęk do bębna. Jeżeli np zębatkę tą przestawisz tak, że szczęki się zejdą maksymalnie to i tak po paru wciśnięciach hamulca samoregulator ustawi szczęki w optymalnej pozycji blisko bębna. Jedyna regulacja jest na dźwigni hamulca, skręcasz nakrętką na klucz 10. Zacznijcie od czyszczenia, konserwacji.
propo fotorelacji szkoda, że nie zrobiłem :/
może komuś się przyda

matteusz3 napisał(a):no zdejmij koło, bęben i masz regulację.
Z tego co pamiętam to zębatka jest, przekręcasz ją i się linka dociąga
znienawidziłbym już do końca tych którzy to wymyślili, owa zębatka to samoregulator. Sprawia on że podczas rozpierania szczęk istnieje tylko minimalny luz pomiędzy okładzinami a bębnem i dzięki temu występuje szybka reakcja jeśli chodzi o czas od wciśnięcia hamulca do dotknięcia szczęk do bębna. Jeżeli np zębatkę tą przestawisz tak, że szczęki się zejdą maksymalnie to i tak po paru wciśnięciach hamulca samoregulator ustawi szczęki w optymalnej pozycji blisko bębna. Jedyna regulacja jest na dźwigni hamulca, skręcasz nakrętką na klucz 10. Zacznijcie od czyszczenia, konserwacji.
propo fotorelacji szkoda, że nie zrobiłem :/
może komuś się przyda


- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
Dziś męczyłem sie dalej i stwierdziłem następująco:
-nożny działa poprawnie na wszystkich kołach
– samoregulatory pracują bardzo dobrze
Problem tkwi w linkach, jeśli chodzi o regulacje ręcznego to z tego co udało mi sie dopatrzeć i doszukać regulacja samego ręcznego (przy sprawnym nożnym) jest możliwa tylko przy dźwigni ręcznego w środku auta. Mój problem polega na nierównomiernym rozciągnięciu linek przez co blaszka która ma to niwelować nie spełnia swojej funkcji (za duża różnica w długości linek). Pozostaje wymiana linek lub co jeszcze zamierzam spróbować, wymyśleć coś aby skrócić linke bądź też bardziej naciągnąć pancerz (jakby wydłużyć go).
Tak dla innych to moja uwaga taka ze jeśli zarówno ręczny jak i nożny na jednym kole pracuje słabiej to obstawiałbym wyrobiony samoregulator (zakładam ze bębęn i szczęki w porządku)
-nożny działa poprawnie na wszystkich kołach
– samoregulatory pracują bardzo dobrze
Problem tkwi w linkach, jeśli chodzi o regulacje ręcznego to z tego co udało mi sie dopatrzeć i doszukać regulacja samego ręcznego (przy sprawnym nożnym) jest możliwa tylko przy dźwigni ręcznego w środku auta. Mój problem polega na nierównomiernym rozciągnięciu linek przez co blaszka która ma to niwelować nie spełnia swojej funkcji (za duża różnica w długości linek). Pozostaje wymiana linek lub co jeszcze zamierzam spróbować, wymyśleć coś aby skrócić linke bądź też bardziej naciągnąć pancerz (jakby wydłużyć go).
Tak dla innych to moja uwaga taka ze jeśli zarówno ręczny jak i nożny na jednym kole pracuje słabiej to obstawiałbym wyrobiony samoregulator (zakładam ze bębęn i szczęki w porządku)
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
matteusz3 napisał(a):no zdejmij koło, bęben i masz regulację.
Z tego co pamiętam to zębatka jest, przekręcasz ją i się linka dociąga.
W poniedziałek będę poprawiał hamulce z tyłu to napisze jak to się dokładnie robi
No właśnie chodzi o to ze nie mam bębnów tylko tarcze.I nie moge zlokalizować tam żadnej regulacji ...
Co prawda mam 323C, a nie F, ale hamulce mamy chyba wspolne..
W kazdym razie na chwile obecna nie posiadam hamulca recznego, gdyz przy regulacji ukrecilem gwint od nakretki, ktora mozna regulowac napiecie linki wewnatrz samochodu, mimo iz naprawde robilem to delikatnie..
Moje pytanie teraz, co moge zrobic, by jakos wyjsc z tego problemu?
Nakretka dochodzi do pewnego punktu, a potem nie chce przejsc na dalsza czesc gwintu.
Probowalem zalozyc dwie dodatkowe nakretki, aby jakos przepchnac ta nakretke, ale bez skutku – nakretka dalej w tym samym miejscu. Sprobowac z jeszcze wieksza iloscia i miec nadzieje,ze nakretka wejdzie na dalsza czesc gwintu?
Co prawda po zastosowaniu tych dwoch nakretek napiecie recznego widocznie wzroslo, ale przy zaciaganiu cos przeskakuje i z powrotem mam mega luz na recznym.
Drugie moje pytanie, to zakonczenie linki (zloty kwardacik), ktore poniekad widac od dolnej strony, otworu, w ktorym jest gwint musi siedziec w tej metalowej obudowie?
W kazdym razie na chwile obecna nie posiadam hamulca recznego, gdyz przy regulacji ukrecilem gwint od nakretki, ktora mozna regulowac napiecie linki wewnatrz samochodu, mimo iz naprawde robilem to delikatnie..
Moje pytanie teraz, co moge zrobic, by jakos wyjsc z tego problemu?
Nakretka dochodzi do pewnego punktu, a potem nie chce przejsc na dalsza czesc gwintu.
Probowalem zalozyc dwie dodatkowe nakretki, aby jakos przepchnac ta nakretke, ale bez skutku – nakretka dalej w tym samym miejscu. Sprobowac z jeszcze wieksza iloscia i miec nadzieje,ze nakretka wejdzie na dalsza czesc gwintu?
Co prawda po zastosowaniu tych dwoch nakretek napiecie recznego widocznie wzroslo, ale przy zaciaganiu cos przeskakuje i z powrotem mam mega luz na recznym.
Drugie moje pytanie, to zakonczenie linki (zloty kwardacik), ktore poniekad widac od dolnej strony, otworu, w ktorym jest gwint musi siedziec w tej metalowej obudowie?
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
- Od: 28 kwi 2010, 22:11
- Posty: 67
- Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD
Witam Wszystkich . Wczoraj byłem na przeglądzie i wyszło ze nie trzyma hamulec na 1 koło :/ Odkreciłem beben i sie okazało ze ta blaszka jak widać na zdjęciu jest pjakby pęknieta albo ona ma być taka ? :p jak sie owa część nazywa ? czy przez to mogł nie trzymać hamulec ?




- Od: 20 cze 2011, 17:02
- Posty: 72
- Skąd: Dębica
- Auto: Madzia 6 GG 2003 :) 2.0 ;o
Skrecikkk napisał(a):Witam Wszystkich . Wczoraj byłem na przeglądzie i wyszło ze nie trzyma hamulec na 1 koło :/ Odkreciłem beben i sie okazało ze ta blaszka jak widać na zdjęciu jest pjakby pęknieta albo ona ma być taka ? :p jak sie owa część nazywa ? czy przez to mogł nie trzymać hamulec ?
ta część to rozpierak szczęk... zobacz z drugiej strony czy jest tak samo czy tam jest cały...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
a mnie się wydaje że na drugim zdjęciu to jest samoregulator od hamulców, tyle że na pierwszym zdjęciu po pierwsze prawie nic nie widać a po drugie nie wiem czy takie są w bębnach mazdy
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.
tel. 693 153 844
tel. 693 153 844
- Od: 12 lut 2010, 11:52
- Posty: 150
- Skąd: Żary
- Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6
z tego co widze to sa samoregulatory, a to konkretnie co zaznaczyłeś jako pekniecie to miejsce gdzie się schodzą 2 półksięzyce z ząbkami i tak ma być,
brak ręcznego na jednym z kół pewnie spowodowane jest zapieczeniem sie elementu rozpierającego szczeki, musisz wszystko dokładnie rozkręcic i rozruszac, poszukasz na forum to znajdziesz co i jak
brak ręcznego na jednym z kół pewnie spowodowane jest zapieczeniem sie elementu rozpierającego szczeki, musisz wszystko dokładnie rozkręcic i rozruszac, poszukasz na forum to znajdziesz co i jak
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości