Skrzynia biegów działa bez pomocy sprzęgła
1, 2
Zauważyłem to przypadkiem podczas jazdy. Biegi bez problemu wchodzą i wychodzą bez pomocy sprzęgła. Wystarczy tyle samo siły w ręce, co przy standardowej zmianie biegów na dociśniętym sprzęgle. O co chodzi? Czy mam się czegoś obawiać? Dodam, że biegi same na szczęście nigdy nie wyskakują.
mihal, tym razem poprawiłem za Ciebie temat ale na następny raz proszę abyś stosował się do regulaminu. KyRy
mihal, tym razem poprawiłem za Ciebie temat ale na następny raz proszę abyś stosował się do regulaminu. KyRy
- Od: 3 wrz 2007, 13:06
- Posty: 5
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323F BA 1997r. 1,5 16V
daniel_w napisał(a):masz za bardzo naciągniętą linkę sprzęgła
Mocno wątpliwe
Pewnie tarcza się skończyła, a docisk jest już ślicznie fioletowy. Radziłbym zainteresować się tym zanim trzeba będzie wymienić koło zamachowe...
mihal popraw temat na zgodny z regulaminem.
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
W instrukcji od mazdy pisze, że: możliwe jest dokonanie włączenia dowolnego biegu, za wyjątkiem wstecznego oraz pierwszego bez użycia sprzęgła, ale opis jak to zrobić jest spory
i wszystko przy odpowiednim poziomie obrotów
Może mihal ma takiego farta, że akurat trafia na te momenty
A jeśli bez znaczenia na obroty silnika udaje Ci się zmienić płynnie bieg, to rzeczywiście cos jest chyba nie tak.
Może mihal ma takiego farta, że akurat trafia na te momenty
A jeśli bez znaczenia na obroty silnika udaje Ci się zmienić płynnie bieg, to rzeczywiście cos jest chyba nie tak.
Nie jeżdże wcale szybko, po prostu inni jakoś tak dziwnie zwolnili !
- Od: 28 paź 2007, 22:28
- Posty: 11
- Skąd: Trzebinia
- Auto: Mazda 323F BG `91 1,6 8V
A moze to kłowa skrzynia biegow??mihal sprawdz czy przypadkiem nie masz takich rurek zespawanych w klatke w srodku auta
A powaznie to raczej w jakis sposob sprzeglo Ci trzyma,bo w synchronizowanej skrzyni biegow bez wcisniecia sprzegla nie da sie wrzucic zadnego biegu.A jesli synch.sa padniete to bylby zgrzyt.Sprawdz to ustawienie sprzegla


A powaznie to raczej w jakis sposob sprzeglo Ci trzyma,bo w synchronizowanej skrzyni biegow bez wcisniecia sprzegla nie da sie wrzucic zadnego biegu.A jesli synch.sa padniete to bylby zgrzyt.Sprawdz to ustawienie sprzegla
-
waldii
TKKKKT napisał(a):W instrukcji od mazdy pisze, że: możliwe jest dokonanie włączenia dowolnego biegu
Teoretycznie masz rację, a praktycznie to tylko samobójca by coś napisał takiego w instrukcji obsługi. A już napewno nie dawał gwarancji na takie auto.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Oczywiście magicadm masz rację
Ja nie do końca sprecyzowałem
Taki tekst jest w książce – SAM NAPRAWIAM MAZDE
A nie oryginalnej od mazdy.
"Przełączanie na luz: zdjąć nogę z pedału gazu i przy zmniejszającej się prędkości lub przy lekko wyhamowa¬nym samochodzie popchnąć dźwignię zmiany biegów w kierunku luzu.
Ruszanie z miejsca: wyłączyć silnik, włączyć 1. bieg i uruchomić rozrusznik. Samochód szarpnie i ruszy do przodu. Gdy silnik jest zimny, należy go przedtem nieco rozgrzać. Gdy nie przewiduje się zmiany biegów podczas jazdy, na płaskiej drodze należy uruchomić samochód i ruszać na drugim biegu.
Włączanie wyższego biegu: używając rozrusznika ruszyć na 1. biegu. Zwiekszyć obroty na pierwszym biegu tylko niewiele ponad obroty biegu jałowego. Ująć trochę gazu i pociągnąć dźwignię zmiany biegów ustawiając ją na luz. Puścić pedał gazu i lekko popchnąć dźwignię w kierunku 2. biegu. Przy właściwych obrotach silnika i skrzyni biegów bieg wchodzi prawie samoczynnie. Gdy czeka się z tym za długo, należy dodać nieco gazu, aby bieg wszedł bez zgrzytania. Gdy się to nie uda, jeszcze raz należy się zatrzymać i ponowić próbę. Na wyższe biegi przełącza się w ten sam sposób. Najłatwiej udaje się to na bardzo małych prędkościach: na drugi bieg przy maksymalnie 20 km/h, na trzeci bieg przy 25 km/h, na czwarty bieg przy 35 km/h, a na piąty przy 45 km/h.
Przełączanie na niższy bieg: w tym celu należy zwiększyć obroty silnika, aby możliwe było włączenie niższego biegu. Ująć trochę gazu, wyrzucić bieg, ostrożnie dodawać gazu popychając jednocześnie dźwignię zmiany biegów w kierunku niższego biegu. Przy właściwej liczbie obrotów bieg powinien wskoczyć prawie bez docisku dźwigni. Redukowanie biegów również przebiega najłatwiej przy małych prędkościach i na niskich obrotach"
Taki tekst jest w książce – SAM NAPRAWIAM MAZDE
"Przełączanie na luz: zdjąć nogę z pedału gazu i przy zmniejszającej się prędkości lub przy lekko wyhamowa¬nym samochodzie popchnąć dźwignię zmiany biegów w kierunku luzu.
Ruszanie z miejsca: wyłączyć silnik, włączyć 1. bieg i uruchomić rozrusznik. Samochód szarpnie i ruszy do przodu. Gdy silnik jest zimny, należy go przedtem nieco rozgrzać. Gdy nie przewiduje się zmiany biegów podczas jazdy, na płaskiej drodze należy uruchomić samochód i ruszać na drugim biegu.
Włączanie wyższego biegu: używając rozrusznika ruszyć na 1. biegu. Zwiekszyć obroty na pierwszym biegu tylko niewiele ponad obroty biegu jałowego. Ująć trochę gazu i pociągnąć dźwignię zmiany biegów ustawiając ją na luz. Puścić pedał gazu i lekko popchnąć dźwignię w kierunku 2. biegu. Przy właściwych obrotach silnika i skrzyni biegów bieg wchodzi prawie samoczynnie. Gdy czeka się z tym za długo, należy dodać nieco gazu, aby bieg wszedł bez zgrzytania. Gdy się to nie uda, jeszcze raz należy się zatrzymać i ponowić próbę. Na wyższe biegi przełącza się w ten sam sposób. Najłatwiej udaje się to na bardzo małych prędkościach: na drugi bieg przy maksymalnie 20 km/h, na trzeci bieg przy 25 km/h, na czwarty bieg przy 35 km/h, a na piąty przy 45 km/h.
Przełączanie na niższy bieg: w tym celu należy zwiększyć obroty silnika, aby możliwe było włączenie niższego biegu. Ująć trochę gazu, wyrzucić bieg, ostrożnie dodawać gazu popychając jednocześnie dźwignię zmiany biegów w kierunku niższego biegu. Przy właściwej liczbie obrotów bieg powinien wskoczyć prawie bez docisku dźwigni. Redukowanie biegów również przebiega najłatwiej przy małych prędkościach i na niskich obrotach"
Nie jeżdże wcale szybko, po prostu inni jakoś tak dziwnie zwolnili !
- Od: 28 paź 2007, 22:28
- Posty: 11
- Skąd: Trzebinia
- Auto: Mazda 323F BG `91 1,6 8V
TKKKKT jesli masz niezsynchronizowana skrzynie lub sa one padniete to tak sie da zrobic jak piszesz.Jesli one sa wporzadku to zapomnij o zmianie bez sprzegla 
-
waldii
waldii ale ja się wcale nie upieram, że tak można zawsze zrobić
Wole nawet nie musieć sprawdzać. Bardzije w ramach ciekawostki to zacytowałem.
Wole nawet nie musieć sprawdzać. Bardzije w ramach ciekawostki to zacytowałem.
Nie jeżdże wcale szybko, po prostu inni jakoś tak dziwnie zwolnili !
- Od: 28 paź 2007, 22:28
- Posty: 11
- Skąd: Trzebinia
- Auto: Mazda 323F BG `91 1,6 8V
pamietam jak mi kiedys w polonezie padlo sprzeglo to bez problemu na postoju (oczywiscie przy zapalonym silniku) bylem w stanie wrzucic trojke i dojechac do domu
ale tylko trojka wchodzila 
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
"Dzięki" za uśmieszki. Nigdzie nie napisałem że ruszam bez sprzęgła. Natomiast podczas jazdy bez sprzegła mogę wrzucić np z czwórki trójkę i na odwrót. Sprzęgło działa dobrze i lekko, bez oporów dociskam do końca. Poważnie dziękuję za poważne rady.
Zmieniłbym temat na zgodny z regulaminem gdybym wiedział co niezgodnego jest w moim.
Zmieniłbym temat na zgodny z regulaminem gdybym wiedział co niezgodnego jest w moim.
- Od: 3 wrz 2007, 13:06
- Posty: 5
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323F BA 1997r. 1,5 16V
nic dziwnego przy wyrównaniu obrotów silnika z obrotami skrzyni każdym samochodem tak pojedziesz jedynie w vw t4 piątke ciężko włączyć ( z tych co prubowałem
)
a tak to w mercedesie skodzie oplu peugeocie fiacie i wielu mazdach daje rade
jak biegi wchodzą przy wolnych obrotach silnika to masz problem
a i przy wciśnientym gazie (przyspieszaniu) nie powinien żaden bieg dać się wyrwać
a tak to w mercedesie skodzie oplu peugeocie fiacie i wielu mazdach daje rade
jak biegi wchodzą przy wolnych obrotach silnika to masz problem
a i przy wciśnientym gazie (przyspieszaniu) nie powinien żaden bieg dać się wyrwać
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
mx6sc napisał(a):nic dziwnego przy wyrównaniu obrotów silnika z obrotami skrzyni każdym samochodem tak pojedziesz
kazdym,ktory ma juz zajechane synchronizatory.Jesli one trzymaja to kupke mozesz zrobic a nic nie wrzucisz.Najezdzilem sie w zyciu roznymi autami a wiem to zwlaszcza z ciezarowek.
-
waldii
jakoś w 3-letniej klasie "c" przebieg ok25000 daje rade bez " kupki" w skodzie która ma przelatane coś ok. 45000 i paru innycz niewiem jak w ciężarowych ale w prawie nowym
2005 ducato 2,5 daje rade

mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
tak ale cos krecisz.Najpierw napisales
powtarzam
a teraz piszesz
oj krecisz jak cholercia
a powaznie prawidlowa praca synchronizatorow nie pozwala na taki manewr.Ale sa skrzynie i skrzynie wiec ja temat koncze.Pozdro
mx6sc napisał(a):przy wyrównaniu obrotów silnika z obrotami skrzyni każdym samochodem tak pojedziesz
powtarzam
mx6sc napisał(a):samochodem
a teraz piszesz
mx6sc napisał(a):klasie "c"
mx6sc napisał(a): skodzie
mx6sc napisał(a):ducato
oj krecisz jak cholercia
a powaznie prawidlowa praca synchronizatorow nie pozwala na taki manewr.Ale sa skrzynie i skrzynie wiec ja temat koncze.Pozdro
-
waldii
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości