Skrzynia biegów działa bez pomocy sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mihal » 11 gru 2007, 15:30

Zauważyłem to przypadkiem podczas jazdy. Biegi bez problemu wchodzą i wychodzą bez pomocy sprzęgła. Wystarczy tyle samo siły w ręce, co przy standardowej zmianie biegów na dociśniętym sprzęgle. O co chodzi? Czy mam się czegoś obawiać? Dodam, że biegi same na szczęście nigdy nie wyskakują.

mihal, tym razem poprawiłem za Ciebie temat ale na następny raz proszę abyś stosował się do regulaminu. KyRy
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2007, 13:06
Posty: 5
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323F BA 1997r. 1,5 16V

Postprzez daniel_w » 11 gru 2007, 16:20

I nic nie zgrzyta jak zmieniasz biegi bez sprzęgła? Może masz za bardzo naciągniętą linkę sprzęgła. Nie masz wrażenia, ze sprzęgło sie ślizga?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:44
Posty: 98
Skąd: Lublin
Auto: 323 F'97 BA 1.8 16v BP ASB
A6 C5'02 3.0 V6 ASN tip. quattro AVANT

Postprzez Briareos » 11 gru 2007, 16:28

daniel_w napisał(a):masz za bardzo naciągniętą linkę sprzęgła

Mocno wątpliwe :)

Pewnie tarcza się skończyła, a docisk jest już ślicznie fioletowy. Radziłbym zainteresować się tym zanim trzeba będzie wymienić koło zamachowe...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez mihal » 11 gru 2007, 16:42

Sprzęgło mam świeże, kilka miesięcy po wymianie (całe).
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2007, 13:06
Posty: 5
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323F BA 1997r. 1,5 16V

Postprzez Briareos » 11 gru 2007, 17:56

Jeśli się ślizga tak że da się biegi wrzucać to świeże już nie jest :)
Jak pedał sprzęgła chodzi, są jakieś opory? Da się wcisnąć do podłogi, wraca potem normalnie?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez KyRy » 11 gru 2007, 18:30

mihal popraw temat na zgodny z regulaminem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez magicadm » 11 gru 2007, 20:35

I może ruszasz z miejsca bez wciśnięcia sprzęgła???
Automat? :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Widelec » 11 gru 2007, 21:06

magicadm napisał(a):Automat? ysz

<lol> Citymatic <lol>
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez TKKKKT » 12 gru 2007, 00:04

W instrukcji od mazdy pisze, że: możliwe jest dokonanie włączenia dowolnego biegu, za wyjątkiem wstecznego oraz pierwszego bez użycia sprzęgła, ale opis jak to zrobić jest spory ;) i wszystko przy odpowiednim poziomie obrotów ;)

Może mihal ma takiego farta, że akurat trafia na te momenty ;)

A jeśli bez znaczenia na obroty silnika udaje Ci się zmienić płynnie bieg, to rzeczywiście cos jest chyba nie tak.
Nie jeżdże wcale szybko, po prostu inni jakoś tak dziwnie zwolnili !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 paź 2007, 22:28
Posty: 11
Skąd: Trzebinia
Auto: Mazda 323F BG `91 1,6 8V

Postprzez waldii » 12 gru 2007, 00:08

A moze to kłowa skrzynia biegow??mihal sprawdz czy przypadkiem nie masz takich rurek zespawanych w klatke w srodku auta <lol> hahaha
A powaznie to raczej w jakis sposob sprzeglo Ci trzyma,bo w synchronizowanej skrzyni biegow bez wcisniecia sprzegla nie da sie wrzucic zadnego biegu.A jesli synch.sa padniete to bylby zgrzyt.Sprawdz to ustawienie sprzegla ;)
waldii
 

Postprzez magicadm » 12 gru 2007, 00:13

TKKKKT napisał(a):W instrukcji od mazdy pisze, że: możliwe jest dokonanie włączenia dowolnego biegu

???
Teoretycznie masz rację, a praktycznie to tylko samobójca by coś napisał takiego w instrukcji obsługi. A już napewno nie dawał gwarancji na takie auto.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez TKKKKT » 12 gru 2007, 00:43

Oczywiście magicadm masz rację :) Ja nie do końca sprecyzowałem :)

Taki tekst jest w książce – SAM NAPRAWIAM MAZDE :) A nie oryginalnej od mazdy.

"Przełączanie na luz: zdjąć nogę z pedału gazu i przy zmniejszającej się prędkości lub przy lekko wyhamowa¬nym samochodzie popchnąć dźwignię zmiany biegów w kierunku luzu.

Ruszanie z miejsca: wyłączyć silnik, włączyć 1. bieg i uruchomić rozrusznik. Samochód szarpnie i ruszy do przodu. Gdy silnik jest zimny, należy go przedtem nieco rozgrzać. Gdy nie przewiduje się zmiany biegów podczas jazdy, na płaskiej drodze należy uruchomić samochód i ruszać na drugim biegu.

Włączanie wyższego biegu: używając rozrusznika ruszyć na 1. biegu. Zwiekszyć obroty na pierwszym biegu tylko niewiele ponad obroty biegu jałowego. Ująć trochę gazu i pociągnąć dźwignię zmiany biegów ustawiając ją na luz. Puścić pedał gazu i lekko popchnąć dźwignię w kierunku 2. biegu. Przy właściwych obrotach silnika i skrzyni biegów bieg wchodzi prawie samoczynnie. Gdy czeka się z tym za długo, należy dodać nieco gazu, aby bieg wszedł bez zgrzytania. Gdy się to nie uda, jeszcze raz należy się zatrzymać i ponowić próbę. Na wyższe biegi przełącza się w ten sam sposób. Najłatwiej udaje się to na bardzo małych prędkościach: na drugi bieg przy maksymalnie 20 km/h, na trzeci bieg przy 25 km/h, na czwarty bieg przy 35 km/h, a na piąty przy 45 km/h.

Przełączanie na niższy bieg: w tym celu należy zwiększyć obroty silnika, aby możliwe było włączenie niższego biegu. Ująć trochę gazu, wyrzucić bieg, ostrożnie dodawać gazu popychając jednocześnie dźwignię zmiany biegów w kierunku niższego biegu. Przy właściwej liczbie obrotów bieg powinien wskoczyć prawie bez docisku dźwigni. Redukowanie biegów również przebiega najłatwiej przy małych prędkościach i na niskich obrotach"
Nie jeżdże wcale szybko, po prostu inni jakoś tak dziwnie zwolnili !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 paź 2007, 22:28
Posty: 11
Skąd: Trzebinia
Auto: Mazda 323F BG `91 1,6 8V

Postprzez waldii » 12 gru 2007, 00:52

TKKKKT jesli masz niezsynchronizowana skrzynie lub sa one padniete to tak sie da zrobic jak piszesz.Jesli one sa wporzadku to zapomnij o zmianie bez sprzegla ;)
waldii
 

Postprzez TKKKKT » 12 gru 2007, 00:58

waldii ale ja się wcale nie upieram, że tak można zawsze zrobić ;)

Wole nawet nie musieć sprawdzać. Bardzije w ramach ciekawostki to zacytowałem.
Nie jeżdże wcale szybko, po prostu inni jakoś tak dziwnie zwolnili !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 paź 2007, 22:28
Posty: 11
Skąd: Trzebinia
Auto: Mazda 323F BG `91 1,6 8V

Postprzez TALREP » 12 gru 2007, 09:17

pamietam jak mi kiedys w polonezie padlo sprzeglo to bez problemu na postoju (oczywiscie przy zapalonym silniku) bylem w stanie wrzucic trojke i dojechac do domu :) ale tylko trojka wchodzila :)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez mihal » 14 gru 2007, 19:22

"Dzięki" za uśmieszki. Nigdzie nie napisałem że ruszam bez sprzęgła. Natomiast podczas jazdy bez sprzegła mogę wrzucić np z czwórki trójkę i na odwrót. Sprzęgło działa dobrze i lekko, bez oporów dociskam do końca. Poważnie dziękuję za poważne rady.
Zmieniłbym temat na zgodny z regulaminem gdybym wiedział co niezgodnego jest w moim.
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2007, 13:06
Posty: 5
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323F BA 1997r. 1,5 16V

Postprzez mx6sc » 15 gru 2007, 00:42

nic dziwnego przy wyrównaniu obrotów silnika z obrotami skrzyni każdym samochodem tak pojedziesz jedynie w vw t4 piątke ciężko włączyć ( z tych co prubowałem :D )
a tak to w mercedesie skodzie oplu peugeocie fiacie i wielu mazdach daje rade
jak biegi wchodzą przy wolnych obrotach silnika to masz problem
a i przy wciśnientym gazie (przyspieszaniu) nie powinien żaden bieg dać się wyrwać
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez waldii » 15 gru 2007, 00:48

mx6sc napisał(a):nic dziwnego przy wyrównaniu obrotów silnika z obrotami skrzyni każdym samochodem tak pojedziesz

kazdym,ktory ma juz zajechane synchronizatory.Jesli one trzymaja to kupke mozesz zrobic a nic nie wrzucisz.Najezdzilem sie w zyciu roznymi autami a wiem to zwlaszcza z ciezarowek.
waldii
 

Postprzez mx6sc » 15 gru 2007, 01:10

jakoś w 3-letniej klasie "c" przebieg ok25000 daje rade bez " kupki" w skodzie która ma przelatane coś ok. 45000 i paru innycz niewiem jak w ciężarowych ale w prawie nowym <lol> 2005 ducato 2,5 daje rade
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez waldii » 15 gru 2007, 01:16

tak ale cos krecisz.Najpierw napisales

mx6sc napisał(a):przy wyrównaniu obrotów silnika z obrotami skrzyni każdym samochodem tak pojedziesz

powtarzam

mx6sc napisał(a):samochodem


a teraz piszesz

mx6sc napisał(a):klasie "c"


mx6sc napisał(a): skodzie


mx6sc napisał(a):ducato


oj krecisz jak cholercia :P :P

a powaznie prawidlowa praca synchronizatorow nie pozwala na taki manewr.Ale sa skrzynie i skrzynie wiec ja temat koncze.Pozdro
waldii
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323