Jaki przegub zewnętrzny
Strona 1 z 1
Muszę wymienić przegub zewnętrzny prawy.Szukam typu, miejsca gdzie mogę kupić oraz ew.opisu jak to zrobić żeby się nie namęczyć.Z góry dzięki za odpowiedzi.Pozdrawiam wszystkich!
-
Gość
Witam.
Proszę o poprawienie tematu zgodnie z obowiązującym regulaminem działu
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4302
Następnie proszę zapoznać się z :
http://forum.mazdaspeed.pl/search.php
pozdrawiam Krzysiek
Proszę o poprawienie tematu zgodnie z obowiązującym regulaminem działu

Następnie proszę zapoznać się z :

pozdrawiam Krzysiek
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
Najbardziej popularnym jest chyba Pascal.
Ja w Mazdzie miałem taką rzeźbę że koniec
Przegub bardzo często „zapieka” się w piaście. Wtedy można sobie pomóc młotkiem, ale nie wolno uderzać zbyt mocno, gdyż grozi to uszkodzeniem łożyska. Przegub może mocno zapiec się na wieloklinie półosi. Ja musiałem ciąć gumówką na cztery części, bo trzymał się jak przyspawany. W Mazdzie trzeba zdemontować całą półoś co akurat nie jest skomplikowane. Wystarczy odkręcić nakrętkę, którą przykręcony jest przegub (tą tez ciąłem
rura metrowa do klucza i nie było szans na odkręcenie) , śrubę mocującą sworzeń i po odchyleniu zwrotnicy oraz wyjęciu przegubu wewnętrznego ze skrzyni mamy już półoś wyciągniętą. Potem imadło i zbijanie przegubu w pozycji maksymalnego odgięcia. 2-3 uderzenia młotkiem z wyczuciem i powinien zejść. Zakładasz na nowo zabezpieczenie, na wieloklinie półosi jest rowek, a jak je uszkodzisz bez problemu dobierzesz od innego auta ( ja wsadziłem od Seicento, idelanie pasował ). Profilaktycznie lepiej zmienić od razu osłonę przegubu, i tak masz w zestawie z opaskami. Wbijasz nowy przegub delikatnie z wyczuciem, 3-5 uderzeń i powinno wskoczyć jak trzeba. Wciskasz całość smaru do przegubu, zakładasz gumę i opaskę, montujesz odwrotnie do demontażu. Pamiętaj , że na krzyżaku też jest zabezpieczenie, nie zapomnij go włożyć ( musisz trochę pogrzebać i wyczuć miejsce gdzie je trzeba włożyć).Warto też wcisnąć tam odpowiednią ilość smaru. Załóż nową nakrętkę na przegub i dokręć ją z odpowiednią siłą ( kuzyn mi to dokręcał kluczem dynanometrycznym) , a następnie zabezpiecz przed okręceniem, robiąc klina na wewnętrznej stronie nakrętki w rowek, który jest na koncówce przegubu. Posprawdzaj, czy czasami nie poluźniły ci się łączniki stabilizatorów, u mnie poluzowała się śruba i odczucie przy jeździe, jakby ktoś mi kamieniami rzucał w podłogę 
Tak się raczej nie datasman napisał(a):ew.opisu jak to zrobić żeby się nie namęczyć

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości