Jaki przegub zewnętrzny

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Gość » 3 sie 2007, 08:19

Muszę wymienić przegub zewnętrzny prawy.Szukam typu, miejsca gdzie mogę kupić oraz ew.opisu jak to zrobić żeby się nie namęczyć.Z góry dzięki za odpowiedzi.Pozdrawiam wszystkich!
Gość
 

Postprzez polnik@studio » 3 sie 2007, 09:22

Witam.
Proszę o poprawienie tematu zgodnie z obowiązującym regulaminem działu

<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4302

Następnie proszę zapoznać się z :

<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/search.php

pozdrawiam Krzysiek
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Artiks » 3 sie 2007, 09:24

Najbardziej popularnym jest chyba Pascal.
tasman napisał(a):ew.opisu jak to zrobić żeby się nie namęczyć
Tak się raczej nie da :D Ja w Mazdzie miałem taką rzeźbę że koniec :D Przegub bardzo często „zapieka” się w piaście. Wtedy można sobie pomóc młotkiem, ale nie wolno uderzać zbyt mocno, gdyż grozi to uszkodzeniem łożyska. Przegub może mocno zapiec się na wieloklinie półosi. Ja musiałem ciąć gumówką na cztery części, bo trzymał się jak przyspawany. W Mazdzie trzeba zdemontować całą półoś co akurat nie jest skomplikowane. Wystarczy odkręcić nakrętkę, którą przykręcony jest przegub (tą tez ciąłem :D rura metrowa do klucza i nie było szans na odkręcenie) , śrubę mocującą sworzeń i po odchyleniu zwrotnicy oraz wyjęciu przegubu wewnętrznego ze skrzyni mamy już półoś wyciągniętą. Potem imadło i zbijanie przegubu w pozycji maksymalnego odgięcia. 2-3 uderzenia młotkiem z wyczuciem i powinien zejść. Zakładasz na nowo zabezpieczenie, na wieloklinie półosi jest rowek, a jak je uszkodzisz bez problemu dobierzesz od innego auta ( ja wsadziłem od Seicento, idelanie pasował ). Profilaktycznie lepiej zmienić od razu osłonę przegubu, i tak masz w zestawie z opaskami. Wbijasz nowy przegub delikatnie z wyczuciem, 3-5 uderzeń i powinno wskoczyć jak trzeba. Wciskasz całość smaru do przegubu, zakładasz gumę i opaskę, montujesz odwrotnie do demontażu. Pamiętaj , że na krzyżaku też jest zabezpieczenie, nie zapomnij go włożyć ( musisz trochę pogrzebać i wyczuć miejsce gdzie je trzeba włożyć).Warto też wcisnąć tam odpowiednią ilość smaru. Załóż nową nakrętkę na przegub i dokręć ją z odpowiednią siłą ( kuzyn mi to dokręcał kluczem dynanometrycznym) , a następnie zabezpiecz przed okręceniem, robiąc klina na wewnętrznej stronie nakrętki w rowek, który jest na koncówce przegubu. Posprawdzaj, czy czasami nie poluźniły ci się łączniki stabilizatorów, u mnie poluzowała się śruba i odczucie przy jeździe, jakby ktoś mi kamieniami rzucał w podłogę <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323