Nie chcą wchodzić biegi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Robert Kornacki » 20 lis 2006, 11:01

Mysle, ze to proste do zdiagnozowania przez osoby, ktore znaja sie na mechanice – przy wlaczonym silniku nie wchodzą biegi, przy zgaszonym wskakuja bez problemow. Zgasilem auto przed garazem, po ponownym uruchomieniu juz nie chciala wskoczyc jedynka. Wrzucilem ja przy wylaczonym silniku i tak jakos wjechalem, ale auto dziwnie sie trzeslo i silnik prawie gasl. O co chodzi ? Pytam ponownie, bo poprzedni post gdzies przepadl.
robkor
Początkujący
 
Od: 6 sty 2006, 13:40
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F V6'95

Postprzez tomekrvf » 20 lis 2006, 11:56

Nie rozłącza sprzęgło
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Robert Kornacki » 20 lis 2006, 13:05

I co zrobic w takim przypadku ?
Jakies konkretne rozwiazania ?
Z gory dziekuje !
robkor
Początkujący
 
Od: 6 sty 2006, 13:40
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F V6'95

Postprzez magicadm » 20 lis 2006, 13:51

Do sprawdzenia zespół wyciskowy, łożysko wyciskowe, docisk (w tej kolejności).


Małe OT
Dłubiąc przy swoim sprzęgle słyszałem o przypadku, gdy nowa tarcza była za gruba i docisk nie był w stanie na tyle się cofnąć by rozłączyć napęd...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Briareos » 20 lis 2006, 16:01

Robert Kornacki napisał(a):Pytam ponownie, bo poprzedni post gdzies przepadl.

Jest w koszu. Tak się kończy olewanie próśb moderatora.

Robert Kornacki napisał(a):Jakies konkretne rozwiazania ?

Podtrzymuję to co pisałem wcześniej. I tak musisz do tego zdjąć skrzynię, to przygotuj od razu pieniążki na wymianę kompletnego sprzęgła – może się okazać że padł docisk, albo rozszarpało okładzinę na tarczy.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Robert Kornacki » 20 lis 2006, 16:30

Jutro zajrzy do skrzyni kompetentna osoba – zdam relacje, moze ktos bedzie w podobnej sytuacji – od kilku osob uslyszalem tez, ze mogl pasc wysprzeglik.

Co do moderatora – szkoda, ze ogranicza sie tylko do wywalania do kosza – poprawilem przeciez temat postu. Ostatnia rzecza jaka mam ochote robic, kiedy rozwalone auto stoi pod domem i musze szykowac kase na wydatki niespodziewane, to pilnowac czy wypwlnilem wszystkie pieprzone rubryczki w poscie. Od tego jest moderator, by poprawiac na biezaco.
robkor
Początkujący
 
Od: 6 sty 2006, 13:40
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F V6'95

Postprzez Briareos » 20 lis 2006, 18:30

Robert Kornacki napisał(a):uslyszalem tez, ze mogl pasc wysprzeglik

Hyhy, no owszem, mógł. Ale tak od razu? Skoro jednak o tym mowa, to zawsze zapominam (bo dla mnie to oczywiste) zapytać – a ile masz w zbiorniczku płynu hamulcowego?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez krzynio » 20 lis 2006, 19:37

Padła tarcza sprzęgła u mnie tak było, tylko jeszcze na wolnych obrotach dało się włożyć bieg lecz przy ok 2500tys już nie, ani go potem wyjąć trzeba było zejść do obrotów w granicach 1000.
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez magicadm » 21 lis 2006, 09:36

krzynio323f napisał(a):Padła tarcza sprzęgła u mnie tak było.

A ślizgała się?
Jak wyglądała tarcza po demontażu?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez krzynio » 21 lis 2006, 18:53

magicadm napisał(a):
krzynio323f napisał(a):Padła tarcza sprzęgła u mnie tak było.

A ślizgała się?
Jak wyglądała tarcza po demontażu?

Nie ślizgała sie, 30% okładziny sie oderwało
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez Robert Kornacki » 21 lis 2006, 21:57

Zajrzał specjalista, zdiagnozował, że tarcza sie kończy – poprawił ją jeszcze i zawyrokował, że mam zbierać kasę na nową, a na tej pojeżdżę góra miesiąc lub dwa...
robkor
Początkujący
 
Od: 6 sty 2006, 13:40
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F V6'95

Postprzez Briareos » 22 lis 2006, 02:35

Z tarczą należy wymienić także docisk. On też podlega zużyciu i ze starym nowa tarcza krócej pożyje. A jeśli przyczyną uszkodzenia tarczy był właśnie docisk, to tym bardziej należy go zmienić. Biorąc pod uwagę ile to zabawy ze skrzynią jest, to lepiej za jednym razem zrobić – mimo że uderza po kieszeni...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Robert Kornacki » 22 lis 2006, 11:59

I to jest najrozsądniejsze wyjście – dorzynam stary zestaw na maksa i wymieniam na nowy komplet !
Dzięki wszystkim za rady !
robkor
Początkujący
 
Od: 6 sty 2006, 13:40
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F V6'95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323