Problem z hamulcem w prawym przednim kole

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez noniron » 29 paź 2015, 15:05

Witam. Jestem posiadaczem mazdy 323f BA z 1995 roku.
Odkąd kupiłem auto, zrobiłem 10000km i postanowilem zmienic klocki hamulcowe.
Odkrecilem koło, kopyto, wyjąłem klocki z bolców i ku mojemu zdziwieniu klocki w prawym kole były zjechane do zera, natomiast w lewym kole były zużyte w połowie. Zauważyłem, że nie cofa się tłok. Nasmarowałem go smarem miedzianym i pastą do tłoczków, a mimo to żeby go wcisnąć musiałem użyc duzej siły. Po wciśnięciu tłoka, założyłem klocki, skręciłem kopyto z zaciskiem i założyłem koło, które się nie dało obrócic. Mimo to zrobiłem krótką jazdę testową, po której lewe koło chodziło jak trzeba, a prawe było cholernie nagrzane.
Zatem jak rozwiązać problem w warunkach "parkingowych"?
Smarowanie nic nie dało, tłok się nie chowa, klocki trą bardzo mocno o tarcze. Pomocy ;)
Początkujący
 
Od: 18 cze 2015, 21:00
Posty: 5
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 90KM

Postprzez Marek 161BD081 » 30 paź 2015, 15:58

Obawiam się, że z powodu uszkodzonej uszczelki jest korozja na tłoczku, która utrudnia mu chowanie się.
Wysuń nieco bardziej tłoczek, odchyl uszczelke a zobaczysz jak wygląda jego powierzchnia boczna.
Jeśli widać wżery to niestety tłoczek musisz wyjąć i przynajmniej przetrzeć drobnym papierem ściernym powierzchnię styku z uszczelką. Ale cudów nie oczekuj szczególnie przy większym jego skorodowaniu :(
Najlepiej jednak jest wymienić cały zestaw czyli tłoczek + uszczelki.

Inna jeszcze opcja to wymiana całego zacisku na używkę w dobrym stanie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Andrzej414 » 1 lis 2015, 16:01

Sprawdź też prowadnice zacisku. Mogą być zapieczone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez noniron » 28 gru 2015, 20:47

Problem rozwiązany. Andrzej miałeś rację, prowdnice były tak skorodowane, ze nie ruszaly sie nawet na mm. Do zamknięcia :)) Dzięki wielkie
Początkujący
 
Od: 18 cze 2015, 21:00
Posty: 5
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 90KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323