Problem z ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez marekzar » 28 maja 2004, 08:21

Proszę o pomoc ponieważ dopiero teraz pojawił się ten problem – a o jego przyczynie niestety nie wiem. Otóż przy każdorazowym hamowaniu (nawet przy minimalnej prędkości) w końcowej jego fazie pedał puka (tak wiem, tak działa podobno system ABS).Ale to wkurza!!!. Wydawało mi się, że ABS działa bądż przy gwałtownym hamowaniu (duża prędkość), bądż w przypadku śliskiej nawierzchni. ALE ZAWSZE ?!?
Aha, gość, od którego kupiłem mazdeczkę twierdził, że to kwestia wymiany klocków na oryginalne (klocki wymieniał on i założył niestety inne – czy to ten problem?). Jeszcze jedno: kontrolka od ABS teraz już się nie pali. Gdy kupiłem samochód kontrolka paliła się non stop, ale wtedy przy hamowaniu był spokój – a czy działał wówczas ABS ? – tego to już też nie wiem!. Już nic nie wiem!!!
Początkujący
 
Od: 26 maja 2004, 14:00
Posty: 25
Skąd: Skulsk
Auto: Mazda 323F

Postprzez marekzar » 28 maja 2004, 08:43

To znowu ja – a może chwilowym rozwiązaniem byłoby po prostu wyjęcie bezpiecznika (już spróbowałem i jest ok. tyle tylko, że nie działa wtedy ABS, wiem, wiem nie wściekajcie się – wcale nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań, ale póki co chyba można – to pukanie naprawdę denerwuje!.
Początkujący
 
Od: 26 maja 2004, 14:00
Posty: 25
Skąd: Skulsk
Auto: Mazda 323F

Postprzez Paweł » 28 maja 2004, 10:28

Witam,

Jesli kontrolka jest zapalona, to nie dziala ABS, tzn. jest on automatycznie odlaczany. Dlatego tez nie miales wczesniej opisywanych objawow.

Moim zdaniem, jesli ABS odpuszcza Ci przy bardzo malych predkosciach, to zwalony jest albo sensor, czujnik predkosci (bo chyba jest niezalezny od sensorow jeszcze) albo komputer. Nie wiem jaki jest prog, ale pewnie okolo 20kph i ponizej tej predkosci ABS nie powinien dzialac.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez marekzar » 28 maja 2004, 11:04

Witaj tco_tm,
chyba rzeczywiście masz rację, ponieważ równolegle z kontrolką ABS pali się także ,,poducha'' – to rzeczywiście zaczyna być przejrzyste!.
Początkujący
 
Od: 26 maja 2004, 14:00
Posty: 25
Skąd: Skulsk
Auto: Mazda 323F

Postprzez Długi » 28 maja 2004, 11:12

próg wynosi w starych autach ok 4 km/h w nowych z czujnikami magnetorezystancyjnymi nie ma progu, prblem może być ze szczeliną powietrzną pomiędzy nadajnikiem a czujnikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez marekzar » 28 maja 2004, 11:33

Witaj Długi,
masz na myśli czujnik prędkości – gdzie jest on dokładnie usytuowany?
Początkujący
 
Od: 26 maja 2004, 14:00
Posty: 25
Skąd: Skulsk
Auto: Mazda 323F

Postprzez Paweł » 28 maja 2004, 12:12

Czujnik jest na amortyzatorze, jego koncowka sledzi charakterystyczne zebate kolo, ktore jest zalozone na piaste. To jest sensor, czujnik predkosci obrotowej kola. Czujnik predkosci masz przy skrzyni biegow.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez marekzar » 28 maja 2004, 12:19

ogromne dzięki, dzisiaj będę działał !?!


Znikam i pozdrowiam.
Początkujący
 
Od: 26 maja 2004, 14:00
Posty: 25
Skąd: Skulsk
Auto: Mazda 323F

Postprzez Paweł » 28 maja 2004, 12:23

Wg instrukcji od 626 '96 odstep miedzy kolem zebatym, a czujnikiem powinien wynosic 0.012" do 0.043". Opornosc czujnika to 0.08 do 1.2kOhma. Napiecie na czujniku to 0.25 do 1.1v (przy obracajacym sie kole).

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez artus » 29 maja 2004, 20:43

Wg instrukcji od 626 '96 odstep miedzy kolem zebatym, a czujnikiem powinien wynosic 0.012" do 0.043".

Tco_tm czy to są cale a mógłbyś podać normalnie w mm. i czy napięcie jest zmienne od-do czy w tym zakresie.
Proszę o dalsze instrukcje bo chociaż nie psuje mi się ale lubię sobie posprawdzać i jak ostatnio nawet pędzelkiem poczyściłem te zębatki po zimie i zauważyłem że czujnik na lewym kole 3 mm wychodzi poza zębatkę ale nie mam błędów ABS-u.
ZSW M926 MAZDA MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2004, 23:24
Posty: 152
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda MX-3 1.6

Postprzez Pietruch » 29 maja 2004, 21:14

no to widze ze sobie dbasz o fure.. taki pedancik :D nie no zartowalem ;) to bardzo dobrze..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 12:32
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 F BA 1.5 96r.

Postprzez Paweł » 29 maja 2004, 22:23

to są cale a mógłbyś podać normalnie w mm. i czy napięcie jest zmienne od-do czy w tym zakresie


Hm. Niech pomysle. Jeden cal to 25.4mm, czyli 1mm to... ? <glupek2>

Moze inaczej, jak to szlo?

25.4mm to jeden cal. Czyli 1mm to...? <glupek2>

Chyba jakos inaczej...

0.012" *25.4mm = 0.3 calomilimetra? <glupek2>

0.043" *25.4mm / 1" = 1.1 milimetra. <jupi> Hehe, teraz lepiej.

Czyli po podniesieniu do kwadratu i transformacie Fouriera, z kola Maxwella-Mohra odczytuje, ze zakres jest od .3 do 1.1mm. hahaha

...

Jesli chodzi o napiecie, to mysle, ze ono moze zalezec od czujnika, albo jego odleglosci od zebatki i powinno sie miescic w tych zakresach. Wydaje mi sie, ze jest to napiecie zmienne (AC), wiec trzeba odpowiednio ustawic miernik.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez artus » 1 cze 2004, 16:28

Dzięki i sprawdziłem na prawym kole jest około 0,9 mm i na całej długości zębatki. Prawego czujnika na razie nie ruszałem, zajmę się tym po powrocie z morza. Tco_tm you are the Best!!!!!!
ZSW M926 MAZDA MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2004, 23:24
Posty: 152
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda MX-3 1.6

Postprzez marekzar » 8 cze 2004, 12:43

W końcu skończył się problem z ABS-em. Od godziny jest tak jak być powinno. (był skrzywiony czujnik sensorowy przy jednym tylnym kole – poprzednik coś przeskrobał i nic mi nie powiedział). Wielkie dzięki.
Znalazłem łebskiego auto-elektronika w Inowrocławiu – naprawdę wie co robi i zna się na diagnostyce mazdy również.!.
Jeżeli ktoś będzie potrzebował tego rodzaju pomocy służę namiarami :
Firma ,,AUTOTRONIK'' – Marian Powierski / tel. 602 774 539
Początkujący
 
Od: 26 maja 2004, 14:00
Posty: 25
Skąd: Skulsk
Auto: Mazda 323F

Postprzez M » 24 paź 2008, 20:33

"Jesli kontrolka jest zapalona, to nie dziala ABS, tzn. jest on automatycznie odlaczany. Dlatego tez nie miales wczesniej opisywanych objawow"
......

Czyli ... jaki z tego wniosek (że tak się wtrące) : skoro mi się non stop pali ABS (powiedzmy większość czasu jazdy) – to też mam coś nie tak z czujnikiem czy to coś "grubszego
M
 

Postprzez ejdiaj » 1 lis 2008, 12:36

A czy spotkał się ktoś z 323F BJ bez ABSu??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2007, 11:41
Posty: 301
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: 2006-2008 BA '96 (Z5 88 KM)
2008-2010 BG '99 (RF2A 90 KM)
2010-nadal CP '02 (RF3F 101 KM)

Postprzez Jacek176 » 1 lis 2008, 14:57

M napisał(a):"Jesli kontrolka jest zapalona, to nie dziala ABS, tzn. jest on automatycznie odlaczany. Dlatego tez nie miales wczesniej opisywanych objawow"

Autorowi postu napewno przyda sie twoja odpowiedź po ponad 4 latach. <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323