Problem z ABS
Strona 1 z 1
Proszę o pomoc ponieważ dopiero teraz pojawił się ten problem – a o jego przyczynie niestety nie wiem. Otóż przy każdorazowym hamowaniu (nawet przy minimalnej prędkości) w końcowej jego fazie pedał puka (tak wiem, tak działa podobno system ABS).Ale to wkurza!!!. Wydawało mi się, że ABS działa bądż przy gwałtownym hamowaniu (duża prędkość), bądż w przypadku śliskiej nawierzchni. ALE ZAWSZE ?!?
Aha, gość, od którego kupiłem mazdeczkę twierdził, że to kwestia wymiany klocków na oryginalne (klocki wymieniał on i założył niestety inne – czy to ten problem?). Jeszcze jedno: kontrolka od ABS teraz już się nie pali. Gdy kupiłem samochód kontrolka paliła się non stop, ale wtedy przy hamowaniu był spokój – a czy działał wówczas ABS ? – tego to już też nie wiem!. Już nic nie wiem!!!
Aha, gość, od którego kupiłem mazdeczkę twierdził, że to kwestia wymiany klocków na oryginalne (klocki wymieniał on i założył niestety inne – czy to ten problem?). Jeszcze jedno: kontrolka od ABS teraz już się nie pali. Gdy kupiłem samochód kontrolka paliła się non stop, ale wtedy przy hamowaniu był spokój – a czy działał wówczas ABS ? – tego to już też nie wiem!. Już nic nie wiem!!!
- Od: 26 maja 2004, 14:00
- Posty: 25
- Skąd: Skulsk
- Auto: Mazda 323F
To znowu ja – a może chwilowym rozwiązaniem byłoby po prostu wyjęcie bezpiecznika (już spróbowałem i jest ok. tyle tylko, że nie działa wtedy ABS, wiem, wiem nie wściekajcie się – wcale nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań, ale póki co chyba można – to pukanie naprawdę denerwuje!.
- Od: 26 maja 2004, 14:00
- Posty: 25
- Skąd: Skulsk
- Auto: Mazda 323F
Witam,
Jesli kontrolka jest zapalona, to nie dziala ABS, tzn. jest on automatycznie odlaczany. Dlatego tez nie miales wczesniej opisywanych objawow.
Moim zdaniem, jesli ABS odpuszcza Ci przy bardzo malych predkosciach, to zwalony jest albo sensor, czujnik predkosci (bo chyba jest niezalezny od sensorow jeszcze) albo komputer. Nie wiem jaki jest prog, ale pewnie okolo 20kph i ponizej tej predkosci ABS nie powinien dzialac.
Pozdrawiam.
Jesli kontrolka jest zapalona, to nie dziala ABS, tzn. jest on automatycznie odlaczany. Dlatego tez nie miales wczesniej opisywanych objawow.
Moim zdaniem, jesli ABS odpuszcza Ci przy bardzo malych predkosciach, to zwalony jest albo sensor, czujnik predkosci (bo chyba jest niezalezny od sensorow jeszcze) albo komputer. Nie wiem jaki jest prog, ale pewnie okolo 20kph i ponizej tej predkosci ABS nie powinien dzialac.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Czujnik jest na amortyzatorze, jego koncowka sledzi charakterystyczne zebate kolo, ktore jest zalozone na piaste. To jest sensor, czujnik predkosci obrotowej kola. Czujnik predkosci masz przy skrzyni biegow.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Wg instrukcji od 626 '96 odstep miedzy kolem zebatym, a czujnikiem powinien wynosic 0.012" do 0.043". Opornosc czujnika to 0.08 do 1.2kOhma. Napiecie na czujniku to 0.25 do 1.1v (przy obracajacym sie kole).
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Wg instrukcji od 626 '96 odstep miedzy kolem zebatym, a czujnikiem powinien wynosic 0.012" do 0.043".
Tco_tm czy to są cale a mógłbyś podać normalnie w mm. i czy napięcie jest zmienne od-do czy w tym zakresie.
Proszę o dalsze instrukcje bo chociaż nie psuje mi się ale lubię sobie posprawdzać i jak ostatnio nawet pędzelkiem poczyściłem te zębatki po zimie i zauważyłem że czujnik na lewym kole 3 mm wychodzi poza zębatkę ale nie mam błędów ABS-u.
ZSW M926 MAZDA MX-3
- Od: 28 mar 2004, 23:24
- Posty: 152
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Mazda MX-3 1.6
to są cale a mógłbyś podać normalnie w mm. i czy napięcie jest zmienne od-do czy w tym zakresie
Hm. Niech pomysle. Jeden cal to 25.4mm, czyli 1mm to... ?

Moze inaczej, jak to szlo?
25.4mm to jeden cal. Czyli 1mm to...?

Chyba jakos inaczej...
0.012" *25.4mm = 0.3 calomilimetra?

0.043" *25.4mm / 1" = 1.1 milimetra.

Czyli po podniesieniu do kwadratu i transformacie Fouriera, z kola Maxwella-Mohra odczytuje, ze zakres jest od .3 do 1.1mm.

...
Jesli chodzi o napiecie, to mysle, ze ono moze zalezec od czujnika, albo jego odleglosci od zebatki i powinno sie miescic w tych zakresach. Wydaje mi sie, ze jest to napiecie zmienne (AC), wiec trzeba odpowiednio ustawic miernik.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
W końcu skończył się problem z ABS-em. Od godziny jest tak jak być powinno. (był skrzywiony czujnik sensorowy przy jednym tylnym kole – poprzednik coś przeskrobał i nic mi nie powiedział). Wielkie dzięki.
Znalazłem łebskiego auto-elektronika w Inowrocławiu – naprawdę wie co robi i zna się na diagnostyce mazdy również.!.
Jeżeli ktoś będzie potrzebował tego rodzaju pomocy służę namiarami :
Firma ,,AUTOTRONIK'' – Marian Powierski / tel. 602 774 539
Znalazłem łebskiego auto-elektronika w Inowrocławiu – naprawdę wie co robi i zna się na diagnostyce mazdy również.!.
Jeżeli ktoś będzie potrzebował tego rodzaju pomocy służę namiarami :
Firma ,,AUTOTRONIK'' – Marian Powierski / tel. 602 774 539
- Od: 26 maja 2004, 14:00
- Posty: 25
- Skąd: Skulsk
- Auto: Mazda 323F
"Jesli kontrolka jest zapalona, to nie dziala ABS, tzn. jest on automatycznie odlaczany. Dlatego tez nie miales wczesniej opisywanych objawow"
......
Czyli ... jaki z tego wniosek (że tak się wtrące) : skoro mi się non stop pali ABS (powiedzmy większość czasu jazdy) – to też mam coś nie tak z czujnikiem czy to coś "grubszego
......
Czyli ... jaki z tego wniosek (że tak się wtrące) : skoro mi się non stop pali ABS (powiedzmy większość czasu jazdy) – to też mam coś nie tak z czujnikiem czy to coś "grubszego
-
M
M napisał(a):"Jesli kontrolka jest zapalona, to nie dziala ABS, tzn. jest on automatycznie odlaczany. Dlatego tez nie miales wczesniej opisywanych objawow"
Autorowi postu napewno przyda sie twoja odpowiedź po ponad 4 latach.

- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości