Witam,
Posiadam Mazdę 323f BA 1.5 1997r bez ABS-u. Moje hamulce z tyłu prawie w ogóle nie hamują (na stacji diagnostycznej samochód nawet z rolek nie wyskoczy), z przodu jest lepiej, ale prawe przednie też jest bardzo słabe (różnica 45% między prawym, a lewym). Chcę wymienić cały układ tzn tarcze, klocki, bębny, szczęki, prawdopodobnie cylinderki, i zastanawiam się nad zaciskami. Przy okazji wymienię też płyn hamulcowy bo dawno nie był wymieniany. Co byście mi proponowali założyć na przód i na tył oraz jakiego płynu najlepiej nalać? Chciałbym te hamulce zrobić do porządku, więc części najlepiej z wyższej półki, ale żeby też nie były przesadnie drogie. Z tyłu hamulce powinny być nieco słabsze niż z przodu, więc też pytam Was o rady, żeby nie wymienić na dobre części, a później się okaże, że są źle dobrane.
Pozdrawiam
Łukasz
Wymiana układu hamulcowego 323F BA 1.5 1997r.
Strona 1 z 1
Kolego lekko nadgorliwcem jesteś. Pamiętaj, że masz auto, które ma 17 lat. Nie oczekuj cudów zwłaszcza, że hamulce bez ABS nigdy nie były jakimś wykwintnym mechanizmem. Po prostu trzeba się nauczyć efektownie nimi hamować. Co do części to polecam nie wariować! Jeśli już chodzi Tobie o marki no to polecam na przód klocki TRW oraz zestaw naprawczy czyli sworznie i sprężynki. Zaciski zostaw w spokoju, kup tylko do nich zestaw naprawczy tj. gumki uszczelniające prowadnic oraz tuleje prowadzące a także uszczelniacz tłoczka ten zewnętrzny jak i wewnętrzny. To by było tyle jeśli chodzi o przód. Jeśli zaś chodzi o tył polecam kupić szczęki również TRW oraz reperaturki cylinderków czyli same gumki a cylinderek zostawić oryginalny ewentualnie jeśli Ci zależy to kup po prostu nowe cylinderki. Odpowietrzniki te z tyłu jak i z przodu możesz zmienić na nowe lub wrzucić do odrdzewiacza i będą jak nowe. Płyn hamulcowy tak jak zaleca producent – DOT-4. Z każdego koła spuścić pół litra płynu hamulcowego przy czym regularnie uzupełniać nowym w zbiorniczku by nie zapowietrzyć zbytnio układu.
Mam nadzieję, że wyraziłem się jasno. Gdyby co pisz!
Pozdrawiam
Mam nadzieję, że wyraziłem się jasno. Gdyby co pisz!
Pozdrawiam
Może i masz rację aby nie wydawać tyle pieniędzy na hamulce do tego auta, ale na pewno to jest mój priorytet aby je zrobić do porządku. Moje hamulce hamują w ten sposób, że wcisnę lekko hamulec i samochód lekko przyhamuje, a w pewnym momencie przy tak samo wciśniętym pedale hamulca naraz blokuje się przednie koło i samochód wpada w poślizg i nic nie hamuje. Byłem na stacji diagnostycznej i wykazało tak jak napisałem wyżej, że z tyłu prawie wcale nie hamuje, a przednie prawe też bardzo słabo. W piątek mają mi sprawdzić co jest dokładnie do wymiany i wtedy ewentualnie zobaczy się co dalej robić.
-
lksz15
To efekt niesprawnych prowadnic zacisku skoro się blokuje. Nie panikuj. Robota do opanowania w pół dnia.
Andrzej414 napisał(a): Z każdego koła spuścić pół litra płynu hamulcowego
Bez przesady...



Pragnę zauważyć, że kolega pisze o tym, iż chce zmienić płyn hamulcowy zatem czytaj ze zrozumieniem.
Też obstawiałbym za zestawem TRW. Tarcze można kupić w bardzo dobrej cenie 96 zł, a jakością zdecydowanie dają radę. Przy wymianie tyłu, pamiętaj o tym, żeby wyczyścić ładnie wszystko, najlepiej rozebrać całość, wyjąć sprężynki i inne zabezpieczenia i przeczyścić jakąś Akrą czy podobnym środkiem.
I zdecydowanie kupiłbym nowe... W 2 mazdach które miałem przyjemność robić, i w jednej i drugiej odpowietrzniki mi się ukręcały zawsze. Koszt jest niewielki, a ma się spokojną głowę i nie utknie się z pracami
I zdecydowanie kupiłbym nowe... W 2 mazdach które miałem przyjemność robić, i w jednej i drugiej odpowietrzniki mi się ukręcały zawsze. Koszt jest niewielki, a ma się spokojną głowę i nie utknie się z pracami
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości