Hamulce przednie działają same z siebie – Mazda 323 P 1.3

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukhirt » 10 mar 2014, 15:38

Witam serdecznie!

Wiem, że temat grzejących się hamulców był już nie raz poruszany, ale sprawdziłem wszystko i nic :/

Sytuacja: Jakieś dwa miesiące temu hamulce się grzały (z obu stron). Auto wylądowało u mechanika, który po wymianie tarcz, klocków i paru innych śrubek stwierdził, że jest OK. Rzeczywiście było – przez jakiś czas. W tym tygodniu podczas jazdy po mieście, po przejechaniu może 3-4 km samochód zaczął zatrzymywać się. Jakimś cudem zaparkowałem jadąc na jedynce. Smród, koła gorące. Na drugi dzień wróciłem po moją Madzię, sprawdziłem hamulec przy wyłączonym i włączonym silniku i tutaj dwa różne zachowania:
– SILNIK WYŁĄCZONY: hamulec twardy
– SILNIK WŁĄCZONY : hamulec "miętki", słychać jakby pompowanie

Następnie zdjąłem koła, hamulce były na maksa zaciśnięte w obu przypadkach.

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co ewentualnie sprawdzić, czy w ogóle warto się w to samemu bawić? Czy iść do tego samego mechaniora, czy lepiej zmienić bazę? :|

Z góry dzięki za wszelkie sugestie! <oczko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 paź 2013, 02:10
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323P 1.3i (BA) 1997

Postprzez puznies0 » 10 mar 2014, 23:18

sprawdź przewody hamulcowe elastyczne... może są zapchane i w jedną stronę płyn idzie bo pompa go przeciśnie ale nie cofa się i stąd blokowanie się hamulców... spuść płyn i zdejmij przewód i dmuchnij w niego w jedną i drugą stronę jeśli to nie będzie to to badaj prowadnice i sam tłoczek... tłoczek bardzo prosto sprawdzić... jak zdejmiesz zacisk to odłącz go od wężyka i próbuj wcisnąć go normalnie palcami... jeśli jest wszystko ok to powinien wskoczyć a jeśli stawia opór to musisz rozebrać zacisk i zobaczyć czy nie ma wżerów i zaopatrz się od razu w zestaw naprawczy tłoczka ... koszt 20 zł na 1 koło... prowadnice też muszą palcami dać się przesówać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Marek 161BD081 » 11 mar 2014, 11:13

lukhirt napisał(a):Wiem, że temat grzejących się hamulców był już nie raz poruszany, ale ....

Skoro wiesz o takich tematach to dlaczego nie założysz tematu w dziale "Podwozie"?
Jesteś już na Forum dostatecznie długo aby wiedzieć o podziale Forum.
Temat przenoszę.

lukhirt napisał(a):sprawdziłem hamulec przy wyłączonym i włączonym silniku i tutaj dwa różne zachowania:
– SILNIK WYŁĄCZONY: hamulec twardy
– SILNIK WŁĄCZONY : hamulec "miętki", słychać jakby pompowanie

To normalny objaw poprawnie działającego wspomagania hamulców.

Które koła ci blokuje? Zapewne przednie.
Całkiem możliwe, że tłoczki zapiekły się w zacisku.
Dzieje się tak często jak uszkodzona jest gumowa osłona tłoczka.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lukhirt » 13 mar 2014, 02:17

Dzięki za propozycje puznies0! Jutro zajrzę i spróbuję zdać relację <oczko>
Co do podziału forum, fakt jest podział, nie zauważyłem, mój błąd, dziękuję za reprymendę, za wszelkie niedopatrzenia przepraszam i obiecuję poprawę <faja>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 paź 2013, 02:10
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323P 1.3i (BA) 1997

Postprzez lukhirt » 14 mar 2014, 13:11

Na razie rozebrałem jedno "koło". Wrzucam jako załącznik zdjęcia części prowadnic i do tego klocki.
Jak ktoś mógłby na to fachowym okiem rzucić i powiedzieć co o tym myśli to byłbym wdzięczny ;)

Mam też pytanie a propos tulejek w prowadnicach. Górna tuleja nie chodzi na całej długości wewnątrz gumki tylko wzdłuż metalowego walca, który jest wpasowany w otwór, natomiast w dolnym otworze była
gumka na całej długości. Tak ma być? Dodam jeszcze, że o ile górna tuleja chodzi płynnie, to dolna nie dość że wygląda tragicznie (patrz foty) to jeszcze prawie w ogóle nie chce się poruszać w tej gumce.

Za przewody się jeszcze nie zabierałem, bo nie mam sprzętu, ale jak już się coś urodzi to też coś wrzucę.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie ;)
Załączniki
sworzen_dolny.jpg
kumka_dolna.jpg
klocek_zewnetrzny_up.jpg
klocek_zewnetrzny.jpg
klocek_wewnetrzny_up.jpg
klocek_wewnetrzny.jpg
guma_gorna.jpg
sworzen_gorny.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 paź 2013, 02:10
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323P 1.3i (BA) 1997

Postprzez puznies0 » 14 mar 2014, 16:27

tak ma być... taka konstrukcja ... gumki o ile nie są uszkodzone to zakładaj te same... prowadnice oczyść papierem ściernym drobnym tak żeby nie było mocnych wżerów... tę która stoi wybić i też wyczyścić... tak samo zacisk tam gdzie wchodzą prowadnice wyczyścić i nasmarować wszystko smarem miedziowym... albo jakimś innym ale odpornym na temperaturę... mają chodzić gładko i masz je poruszać palcami...jak któraś się blokuje to powtórzyć operację czyszczenia albo wymienić na nowe... to musi chodzić gładko...

klocki wyglądają ok... ten rowek to tzw rowek kontrolny... jak się skończy to wtedy wymieniasz klocki nie zapomnij oczyścić z rdzy tych prowadnic klocków (tych pręcików)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez flywin » 14 mar 2014, 17:23

samar miedzany nie nadaje się do prowadnic bo będzie to samo
jest specjalny smar do Hamulców; jak będziesz aplikował owy smar to nie żałuj go
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez lukhirt » 14 mar 2014, 21:09

Zrobiłem jak radziliście. Zająłem się również tłoczkiem i teraz wszystko ładnie śmiga.
TYLKO proszę mi powiedzieć, bo zaraz ogłupieję :( jak wyciągnąłem przewód hamulcowy to powinien sam z siebie lecieć płyn, czy nie? Bo u mnie nie leciał, zaczął lecieć jak trochę podpompowałem, ale też tylko przez chwilę, a potem już nie leciał. O co chodzi? :( Dodam, że na razie zająłem się tylko jednym kołem (lewym, bliżej pompy). Przy włączonym silniku pedał hamulca cały czas jest wyraźnie miękki.

Sorry, że tak męczę temat. Szukałem na forum ale nic mi do tej sytuacji nie pasuje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 paź 2013, 02:10
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323P 1.3i (BA) 1997

Postprzez puznies0 » 14 mar 2014, 22:29

płyn powinien spłynąć sam z siebie... bez wciskania hamulca (tzw grawitacyjnie)... przewód elastyczny albo rurka może być zapchana... zdejmij ten elastyczny i musisz spróbować w niego dmuchnąć albo kompresorem albo narządem gębowym jeśli nie masz sprężarki... ma być tam przepływ bez oporu w obie strony jeśli z rurki też płyn nie spływa grawitacyjnie to trzeba odkręcić rurkę od pompy i też spróbować dmuchać tylko sprężarką albo wymienić rurkę na nową... jeśli z rurki poleci płyn sam z siebie to wymień tylko ten elastyczny... odpowietrz wszystkie hamulce zaczynając od prawego tylnego koła, potem lewe tylne , następnie prawy przód i na końcu lewy przód...

kolego flywin jakoś zawsze smaruję i wszyscy moi znajomi mechanicy smarują miedziowym smarem prowadnice i nigdy nie zdarzyło się żeby się blokowały albo zapiekły... jeśli gumki są całe to nie ma jak tam dostać się woda i wypłukać smaru i wszystko chodzi jak trzeba... a druga sprawa to układ hamulcowy należy przeglądać przy okazji każdej wymiany klocków i najlepiej co roku nawet jeśli się klocków nie zmienia... wtedy nie ma szans na to aby coś się zapiekło bo to się nie dzieje z dnia na dzień tylko w momencie gdy przez dłuższy czas tylko się zmienia klocki bez sprawdzania stanu prowadnic...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez flywin » 14 mar 2014, 23:18

owszem można ,ale się nie powinno
bo smar miedziany zmienia się po jakimś czasie ,dlatego są specjalne smary do układów hamulcowych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323