Odpowietrzanie hamulców bez ABS-u
Strona 1 z 1
Witam
Jak w temacie Czy ktoś mi powie jak się odpowietrza hamulce w mojej Maździe 323 C 95' 1,5 16v bez systemu ABS?? Musze wymienić płyn hamulcowy i nie mam pojęcia jak spuścić stary płyn i które to są odpowietrzniki. Może ktoś ma jakieś fotki jak wyglądają odpowietrzniki w tej Maździe?? Ogólną zasadę odpowietrzania znam ale nie bardzo wiem gdzie są te odpowietrzniki i jak wyglądają. W szukajce znalazłem tylko odpowietrzanie z systemem ABS, dlatego zakładam nowy wątek. Proszę o pomoc jak spuścić ten stary płyn, odpowietrzyć hamulce i jak wyglądają te odpowietrzniki. Z góry dziękuje za pomoc.
Jak w temacie Czy ktoś mi powie jak się odpowietrza hamulce w mojej Maździe 323 C 95' 1,5 16v bez systemu ABS?? Musze wymienić płyn hamulcowy i nie mam pojęcia jak spuścić stary płyn i które to są odpowietrzniki. Może ktoś ma jakieś fotki jak wyglądają odpowietrzniki w tej Maździe?? Ogólną zasadę odpowietrzania znam ale nie bardzo wiem gdzie są te odpowietrzniki i jak wyglądają. W szukajce znalazłem tylko odpowietrzanie z systemem ABS, dlatego zakładam nowy wątek. Proszę o pomoc jak spuścić ten stary płyn, odpowietrzyć hamulce i jak wyglądają te odpowietrzniki. Z góry dziękuje za pomoc.
- Od: 19 paź 2008, 11:50
- Posty: 48
- Skąd: Jawor
- Auto: Mazda 323 C BA 1.5 16v 88 KM 1995 rok
chris205 napisał(a):Witam
Jak w temacie Czy ktoś mi powie jak się odpowietrza hamulce w mojej Maździe 323 C 95' 1,5 16v bez systemu ABS?? Musze wymienić płyn hamulcowy i nie mam pojęcia jak spuścić stary płyn i które to są odpowietrzniki. Może ktoś ma jakieś fotki jak wyglądają odpowietrzniki w tej Maździe?? Ogólną zasadę odpowietrzania znam ale nie bardzo wiem gdzie są te odpowietrzniki i jak wyglądają. W szukajce znalazłem tylko odpowietrzanie z systemem ABS, dlatego zakładam nowy wątek. Proszę o pomoc jak spuścić ten stary płyn, odpowietrzyć hamulce i jak wyglądają te odpowietrzniki. Z góry dziękuje za pomoc.
ogólna zasada jest taka że musisz zacząć odpowietrzanie od koła które jest najdalej od pompy.... ja mam 323F BA więc są podobne... u mnie pompa jest po stronie kierowcy więc najdalej położone koło to prawy tył... i stopniowo coraz bliżej aż do lewego przodu... a odpowietrznik to taka mała śrubka na kluczyk chyba 8 znajduje się na zacisku albo w przypadku tylnych kół jest połączona z cylinderkiem i wystaje na tylnej ścianie bębna ... może mieć na sobie takiego gumowego prezesika ... zaopatrz się w dobry kluczyk żebyś nie obrobił łba bo to gówienko jest cholernie miękkie... dobrze jest wcześniej prysnać penetratorem typu wd40 albo czymś w tym stylu...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
chris205 napisał(a):A czy ta wymiana płynu napewno pomoże a nie pogorszy sytuacji?? Bo zdania wśród mechaników są podzielone
jeśli dobrze odpowietrzysz układ to nie ma bata żeby było coś źle... musi działać wszystko... jeśli masz układ zapowietrzony to ci tylko pomoże a jeśli nie masz to dolej tylko płynu do zbiorniczka i nie baw się w to...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Właśnie chodzi o to że byłem dzisiaj na przeglądzie i z przodu hamulce super a z tyłu kiedy koleś nacisnął do oporu hamulec koła się kręciły cały czas jakby mało co hamowały, a kiedy zaciągnął ręczny hamulec to koła od razu stanęły w miejscu. Koleś powiedział mi żebym wymienił płyn i odpowietrzył hamulce bo nie robiłem tego od kupna auta, czyli kilka lat. A później jeśli coś to wymiana bębnów i szczęki. Ale na razie chce wymienić ten płyn i odpowietrzyć. A jeszcze takie pytanie skąd będę wiedział że dane koło jest już dobrze odpowietrzone??
- Od: 19 paź 2008, 11:50
- Posty: 48
- Skąd: Jawor
- Auto: Mazda 323 C BA 1.5 16v 88 KM 1995 rok
chris205 napisał(a):Korzystając jeszcze z okazji to czy ktoś mógłby mi podać jakie bębny kupić do tej Mazdy?? i jakie tarcze hamulcowe??
bębny ...jeśli nie mają większej średnicy wewnętrznej niż 21,5cm to można przetoczyć,
tarcze ...zależy od Twoich finansów. Wybór jest duży.
- Od: 30 wrz 2009, 18:50
- Posty: 140
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 323F BA
o części zapytaj w Carspeed będziesz mieć dobrane pod nr vin twojego auta
http://carspeed.pl/
http://carspeed.pl/
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
chris205 napisał(a):Ok dzięki a Czy ktoś może mi jeszcze powiedzieć jak wymienić szczęki hamulcowe?? może ktoś ma fotorelacje?? Nigdy tego nie robiłem a słyszałem że łatwe to nie jest.
nic w tym trudnego... musisz tylko zdjąć sobie bęben i widać wszystko jak na dłoni... odpinasz sprężynki, przy szczękach widać takie blaszki z pręcikiem przechodzące przez tylną ścianę bębna i szczękę... musisz je zdjąć... przyciskasz je do tylnej ścianki bębna i wysuwasz i wypadają pręciki... potem tylko zapamiętaj która szczęka jak idzie i zdejmij je... najlepiej wyjmij najpierw jedną a potem drugą... żebyś nie dał odwrotnie... zresztą i tak się nie wpasują bo na jedna stronę idą przeważnie 2 różne od siebie szczęki... z tyłu masz taką dźwignię od ręcznego którą dobrze jest też odpiąć ale to już jak się dobierzesz do szczęk od środka...
pamiętaj żeby cylinderek jakimś drucikiem spiąć żeby ci nie wyskoczył i nie spieprzył płyn bo zapowietrzysz uklad... jeśli nie wywali ci cylinderek to nie musisz odpowietrzać...
potem składasz wszystko do kupy... i po robocie...
ogólny opis ... więcej szczegółów sam zobaczysz jak będziesz robił... ale najważniejsze rzeczy chyba ujęte zostały.. jeśli coś ważnego ominąłem to poprawcie...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
mam pytanie obrobiła mi się ta srubeczka od odpowietrzania da się to jakoś wymienić czy teraz będzie kłopot?
-
Karpiu89Ldz
jeżeli uda się jeszcze nabić nasadkę to działaj, a jak nie to spróbuj podgrzać i złap jakimiś szczypcami samozaciskowymi, odpowietrznik kupisz w jakimś sklepie z częściami moto, a następnym razem lepiej to odkręcać jakąś nasadką lub dobrym kluczem oczkowym
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
skombinuj sobie takie szczypce które reguluje się srubką w rączce jak go zatrasniesz odpowiednio mocno na odpowietrzniku to odkręcisz bo ten klucz zaciska się mocniej im mocniej naciskasz na niego poza tym ma ząbki ktore wgryzą sie w materiał
Podbiję temat, żeby nie zakładać nowego. Czy ktoś wie jaki jest rozmiar gwintu w tylnych odpowietrznikach (bębny)? Szykuje się remont hamulców, zaglądałem tam i już widzę, że się ukręci/objedzie ten stary odpowietrznik, więc wolę się przygotować i mieć nowy w zapasie:)
- Od: 13 paź 2012, 19:11
- Posty: 46
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: '96 323C BA 1.5 (Z5)
sebawo napisał(a):Podbiję temat, żeby nie zakładać nowego. Czy ktoś wie jaki jest rozmiar gwintu w tylnych odpowietrznikach (bębny)? Szykuje się remont hamulców, zaglądałem tam i już widzę, że się ukręci/objedzie ten stary odpowietrznik, więc wolę się przygotować i mieć nowy w zapasie:)
z tyłu jak się ukręci to wymienisz cylinderek i będzie po problemie... a jak będziesz zmieniał z tyłu tylko szczęki to po co chcesz odkręcac odpowietrzniki???? zanim zdejmiesz sprężynki to załóż na cylinderek jakiś drucik żeby nie wyskoczył i nie ruszaj odpowietrzników... chyba że cieknie to kupuj od razu nowy i nie baw się w reanimację... w nowym masz już odpowietrznik...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość