Cześć
Ostatnio i dzisiaj przy skręcaniu w lewo do oporu było słychać stuki. Wydaje mi się że prawe koło. Prędkości około 20 km/h przy zawracaniu także to występuje.
Z 2 tygodnie temu wymieniałem w lewym kole przegub bo aż ciekło z niego. Z tego co dziś się przyjrzałem to przeguby na oko są ok. Wczoraj przy zmianie opon sprawdzali mi też zbieżność, bo nie ustawiałem jej od razu po wymianie przegubu. Luzów w zawieszeniu wg. mechaników nie było, ewentualnie lekki właśnie z prawego koła.
To może ten lekki luz byłby w prawym przegubie? Występuje to przy skręcenie w lewo i zawracaniu.
Mam jeszcze jedno pytanie. Podczas skrętów w lewo czy podjazdów po progi i przy każdym skręcaniu kierownicy w lewo coś skrzypi, wydaje mi się że skrzypi to z któregoś z przednich kół. Na początku myślałem że to od opon zimowych, ale wczoraj wymieniłem na letnie i to samo. Dodam, że jak silnik jest zimny to na początku słabiej to słychać, nawet czasem nie ma, a jak się nagrzeje auto to cały czas to słychać przy skręcaniu.
Jadać prosto i ruszając kierownicą w lewo tego dźwięku nie ma.
Mazda 323F BA 1.5 98 r stuki przy skręcaniu
Strona 1 z 1
daros17 napisał(a):Ostatnio i dzisiaj przy skręcaniu w lewo do oporu było słychać stuki. Wydaje mi się że prawe koło. Prędkości około 20 km/h przy zawracaniu także to występuje.
Stuki są zapewne podczas jazdy ze skręconymi kołami?
daros17 napisał(a):Z 2 tygodnie temu wymieniałem w lewym kole przegub bo aż ciekło z niego. Z tego co dziś się przyjrzałem to przeguby na oko są ok.
Zapewne osłona gumowa się rozleciała i smar wypłynął.
Jak się to w porę zobaczy to zwykle wystarcza wymiana osłony, czyszczenie ze starego smaru i załadowanie nowego. Jak jednak pojeździ sie z tym troche i woda (z piaskiem) tam wniknie to przegub szybko się uszkodzi i dostanie luzów.
Luzy te są słyszalne jako "terkotanie" przy jeździe ze skręconymi kołami.
daros17 napisał(a):Wczoraj przy zmianie opon sprawdzali mi też zbieżność, bo nie ustawiałem jej od razu po wymianie przegubu.
Podczas wymiany przegubów nie ma potrzeby regulacji zbieżności bo ta wymiana nie wpływa na to.
daros17 napisał(a):Luzów w zawieszeniu wg. mechaników nie było, ewentualnie lekki właśnie z prawego koła.
A może masz luz na łożysku koła??
Luzu na przegubie tak się nie wyczuje ruszając kołem.
daros17 napisał(a):Mam jeszcze jedno pytanie. Podczas skrętów w lewo czy podjazdów po progi i przy każdym skręcaniu kierownicy w lewo coś skrzypi, wydaje mi się że skrzypi to z któregoś z przednich kół. ...
Sworzeń wahacza też potrafi skrzypieć tak samo jak łożysko na mocowaniu górnym amortyzatora.
daros17 napisał(a):Rozumiem że to piszczenie to mogą być objawy maglownicy, bo chyba nie te stuki przy skręcie?
Jaki jest ewentualnie koszt regeneracji maglownicy? Bardzo dużo?
Odpowiedz krótko: kiedy to ci skrzypi? Podczas kręcenia kierownica na postoju czy podczas jazdy?
Remont maglownicy nie jest tani – taniej kupisz używke w dobrym stanie.
Na przyszłość parę uwag:
– trzymamy się zasady: jeden problem = jeden temat
– przeglądamy tematy podwieszone (FAQ, Podział działów itd) aby zaznajomić się z Forum.
– najpierw szukamy tematów związanych z danym problemem w archiwum i ew. tam dopisujemy swój problem jak nie ma rozwiązania.
– jeśli nie ma tematu związanego z naszym problemem to dopiero wówczas piszemy własny ale zwracamy uwagę w jakim dziale to napisać (temat ten przeniosę już sam w docelowe miejsce).
– uzupełniamy swój profil o lokalizację i model auta wraz z typem silnika.
Powodzenia!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Tak stuki są przy skręconych kołach w lewo. Miałem tak właśnie z 2-3 tygodnie temu i wówczas wymieniłem z lewej strony przegub.
W pon zmieniałem opony i sprawdzali luzy bo była sprawdzana zbieżność bo schodziło trochę na lewo, ale po zmianie opon nie schodzi. Stwierdzili że luzów nie ma.
Jeśli chodzi o skrzypienie to skrzypi prawie cały czas. Nawet przy lekkim skręcie w lewo to skrzypi i tak samo jak podjeżdżam pod próg i skręcę lekko kierownicą też w lewo.
Na postoju wszystko jest ok, nic nie słychać, dźwięki słychać dopiero podczas jazdy przy małych i większych prędkościach.
Dodam, że tylne amortyzatory są raczej do wymiany.
W pon zmieniałem opony i sprawdzali luzy bo była sprawdzana zbieżność bo schodziło trochę na lewo, ale po zmianie opon nie schodzi. Stwierdzili że luzów nie ma.
Jeśli chodzi o skrzypienie to skrzypi prawie cały czas. Nawet przy lekkim skręcie w lewo to skrzypi i tak samo jak podjeżdżam pod próg i skręcę lekko kierownicą też w lewo.
Na postoju wszystko jest ok, nic nie słychać, dźwięki słychać dopiero podczas jazdy przy małych i większych prędkościach.
Dodam, że tylne amortyzatory są raczej do wymiany.
- Od: 24 maja 2013, 21:55
- Posty: 26
- Auto: 323F BA
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość