tarcie w układzie kierowniczym podczas skrętu w lewo.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gerda » 24 lut 2013, 01:24

Witam
Niedawno miałem dzwona. po dzwonie jesli chodzi o mechanike miala ugiety prawy drazek kierowniczy. wymienilem go wraz z koncowka. auto smiga lecz podczas skretu w lewo slychac glosne tarcie. kiedy skrecam w prawo jest ok. podczas jazdy od 40km/h w zwyz slychac huczenie-to napewno nie opony. oba te objawy pojawily sie po dzwonie. przypuszczam ze to lozysko, auto oberwalo w prawy przedni bok.

ORIENTUJE SIE KTOS CO MOZE BYC PRZYCZYNA?
JADĄ CHŁOPAKI NA JAPOŃCACH-NIKT ICH NIE DOGONI, BO KRĘCĄ DO KOŃCA!!! :–)
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2009, 21:24
Posty: 27
Skąd: Podkarpacie
Auto: 323f BA 97' Z5/kiedyś 626 GE 2.0i 16v 93'

Postprzez rider143 » 24 lut 2013, 11:27

A geometria ok? Nic się nie przestawiło?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Andrzej414 » 24 lut 2013, 12:00

No jak zmienial drazek kierowniczy to chyba byl na tyle swiadom ze ustawil zbieznosc.. zobaczymy co powie kolega.
A jak sie zachowuje przegub podczas tego halasliwego skretu? Czy to nie od niego dobiegaja te odglosy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez rider143 » 24 lut 2013, 12:38

Zbieżność a geometria to co innego. Może pomimo zbieżności mieszczącej się w tolerancji, pochylenie koła jest nieprawidłowe i przy skręcie o coś zahacza? Zdejmij koło i obejrz nadkole, zawieszenie...Jeśli geometria się nie zmieniła to przegub nie powinien ulec uszkodzeniu-ale to zależy trochę od specyfiki tego dzwona :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Andrzej414 » 24 lut 2013, 13:07

Nie wiem czy w naszych Mazdach ustawia się kąty, bo przecież tam jest McPerson zawieszenie. I jak ja ustawiałem koła to ustawiałem tylko i wyłącznie zbieżność na drążkach kierowniczych i niczego innego tam nie tykałem. Auto prowadzi się bez problemu, można puśćić kierownice i jedzie prosto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez rider143 » 24 lut 2013, 13:42

Andrzej414 napisał(a):Nie wiem czy w naszych Mazdach ustawia się kąty
z przodu nie ale po dzwonie mogło się coś przestawić i lepiej sprawdzić. Regulacji nie ma bo nie ma jak ale będzie wiadomo czy coś nie pogięte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez gerda » 24 lut 2013, 14:05

podczas wyprzedzania samochodu facet citroenem lekko wjechal na moj pas, ktorym go wyprzedzalem przez co uderzylem w niego prawym przednim bokiem:obtarlem zderzak, wgniotlem blotnik. facet mail uszkodzony lewy przedni bok. kat uderzenia to ok. 35 stopni. po uderzeniu przelecialem lewymi kolami przez kraweznik przez co wgniotlem lewa przednia stalowa felge i niszczac opone tego kola. wymienilem 2 przednie felgi na proste i zalozylem na nie nowe opony. dzzwiek dochodzi z przedniej osi. stabilizatory pracuja cicho, wahacze sa ok, przeguby takze sa ok (nie szczerkaja wogole), amortyzatory tez pracuja cicho, piasty oraz tarcze sa proste, klockow i okladzin jest jeszcze sporo, drazek kierowniczy i jego koncowke wymienilem po dzwonie, przed dzwonem na dziorach bylo slychac lewy sworzen tak to reszta chodzila cichutko i plynnie. zbieznosci nie ustawialem bo auto jutro idzie do lakiernika wiec jak wroci od niego bede ja ustawial w serwisie. przed dzwonem zbieznosc byla 100% ok. podczas wymiany koncowki drazka prawego po dzwonie, ustawilem koncowke niemal idealnie jak wczesniej byla przykrecona na starym drazku.

podczas skretu w lewo slychac glosne tarcie obracajacej sie czesci.
aaa kola nie tra o zadne nadkola czy cos w tym stylu nawet podczas maxymalych skretow w lewo jak i prawo. wczoraj jadac 100km/h puszczalem kierownice i samochod jedzie prosto jak trzeba.
JADĄ CHŁOPAKI NA JAPOŃCACH-NIKT ICH NIE DOGONI, BO KRĘCĄ DO KOŃCA!!! :–)
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2009, 21:24
Posty: 27
Skąd: Podkarpacie
Auto: 323f BA 97' Z5/kiedyś 626 GE 2.0i 16v 93'

Postprzez ucze1102 » 24 lut 2013, 15:36

sprawdź tą metalową osłonę tarczy bo one lubią tak trzec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez Andrzej414 » 24 lut 2013, 17:36

Ale po skręcie? Ja bym sprawdził jeszcze jak pracuje zacisk hamulcowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez ucze1102 » 24 lut 2013, 17:59

w pierwszym poscie kolega pisze że nie tylko przy skrecie, bardzo często ona się podegnie przy zdejmowania/zakładaniu koła. sprawdzenie zajmuje 5 minut (wliczając wyjście z domu) bo jak ma otwory w feldze to powinien do niej dostać bez zdejmowania kola
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez gerda » 24 lut 2013, 19:48

sprawdzalem oslone tarczy prawego i lewego kola-to nie to.
JADĄ CHŁOPAKI NA JAPOŃCACH-NIKT ICH NIE DOGONI, BO KRĘCĄ DO KOŃCA!!! :–)
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2009, 21:24
Posty: 27
Skąd: Podkarpacie
Auto: 323f BA 97' Z5/kiedyś 626 GE 2.0i 16v 93'

Postprzez rider143 » 24 lut 2013, 20:00

Po takim dzwonie i tak geometria jest obowiązkowa-dla własnego bezpieczeństwa. I przy okazji sporo wyjaśni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323