kasowanie luzu na maglownicy 323f ba mozliwe??

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez marshal_sila » 19 sty 2013, 15:36

Kiedyś gdzieś widziałem temat ale niestety nie mogę znalesc tego a mianowicie da się skasować luz na maglownicy w 323f ba? Sa tam dwie śruby bądź nakrętki nigdy tego nie ruszałem:) przerabiał ktoś ten temat? wie ktoś jak to się robi?Według mnie mam delikatny luz na kierownicy i chciałbym się go jakoś pozbyć ,końcówki są nowe ustawiona zbieżność reszta podzespołów także wymieniona jakiś czas temu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez łukaszinio » 19 sty 2013, 17:05

da się podregulować takowy luz między litwą zębatą a zębnikiem. jest tam strasznie trudny dostęp dla ułatwienia odkręć wspornik na którym jest dolna poduszka silika (4x śruba trzymająca wspornik do podwozia i 2 x śruby poduszki) ze względu na bardzo mały dostęp ja używałem klucza samozaciskowego tzw MORSA . cały przód najlepiej podnieś i ustawić na podpórkach żeby póżniej z czuciem dokręciś śrubę regulującą po wcześniejszym popuszczeniu naktętki kontrującej. po regulacji dokręcić kątre i gotowe. kierownica nie może ciężko chodzić bo pompa wspomagania będzie pracować pod większym obciążeniem
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez ProboszczV6 » 19 sty 2013, 18:04

Dostęp jest beznadziejny, rozumiem że drążki kierownicze również wymienione, czy krzyżaki kolumny kierowniczej są dobre? one się też wybijają po latach i możesz na nich mieć luzy, niekoniecznie na przekładni.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez rider143 » 19 sty 2013, 18:05

łukaszinio napisał(a):cały przód najlepiej podnieś i ustawić na podpórkach żeby póżniej z czuciem dokręciś śrubę regulującą po wcześniejszym popuszczeniu naktętki kontrującej
regulacja przy kołach do jazdy na wprost. Luzujesz kontrę, śrubę regulacyjną również. Następnie kluczem dynamometrycznym dokręcasz 4,9Nm, po czym luzujesz o 45 stopni. Dokręcasz lekko kontrę. Na podniesionym przodzie (normalnie to reguluje się gdy maglownica jest wyjęta) sprawdzasz czy kierownica obraca się lekko i bez zacięć. Jeśli tak to kontrujesz przeciwnakrętkę. Jeśli śrubę regulacyjną dokręcisz za mocno-wówczas bardzo prawdopodobne, że jazda skończy się na drzewie-skręcisz ale nie wyprostujesz kierownicy. Temat wielokrotnie przerabiałem w praktyce w różnych autach. W tym wypadku (układ kierowniczy) lepiej zrobić jak trzeba niż "jakoś tam". Tu chodzi o bezpieczeństwo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez ProboszczV6 » 19 sty 2013, 18:14

dlatego uważam że lepiej aby przekładni nie ruszać i poszukać innych miejsc które mogą mieć luzy, przekładnia pod śrubą regulacyjną ma sprężynę która przy późniejszym zuzyciu dociska prowadnicę i listwę do zębatki, przy nieumiejętnym dokręcaniu można narobic sobie dodatkowych szkód i kosztów.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez rider143 » 19 sty 2013, 18:21

ProboszczV6 napisał(a):przy nieumiejętnym dokręcaniu można narobic sobie dodatkowych szkód i kosztów.
nawet i przy prostszych czynnościach można sobie coś zepsuć w aucie ale jak ktoś ogarnia temat to ja problemu nie widzę w takich czy innych regulacjach/naprawach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Bomber.ktmg » 19 sty 2013, 18:33

Ja to robiłem i jestem teraz megaaaa zadowolony...fakt roboty troche jest..ale...opłaca się.
Bardzo długo szukałem co mi lekko puka, wszystko powymieniałem gdzie tylko było zauważalne zużycie i luz i <dupa> dalej pukało. Po regulacji cisza i dodatkowy bonus – przy prędkości powyżej 120 kierownica stała się bardziej sztywna, samochód zaczął się pewnie prowadzić. Wcześniej przy tej granicy miałem jakby podwójne wspomaganie, musiałem mocno trzymać kierę było to szalenie niekomfortowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 188
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez ProboszczV6 » 19 sty 2013, 18:44

rider zgadzam sie, tak w zasadzie jest z każdą naprawą auta, jak się ma łeb na karku to się wszystko da naprawić samemu przy pomocy odpowiednich narzędzi i innych pomocy.
Wracając do przekładni...można też dokręcać delikatnie aż do zaniku dźwięku stukania, tak ustawiałem w VW kiedyś lata temu... ale przekładnia jest na ostatnim miejscu w takich przypadkach, to moje zdanie ;)
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez rider143 » 19 sty 2013, 18:49

ProboszczV6 napisał(a):ale przekładnia jest na ostatnim miejscu w takich przypadkach, to moje zdanie
zgadza się, ale jak w układzie kierowniczym nigdzie luzów nie ma to warto zainteresować się samą przekładnią-ona też się zużywa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez marshal_sila » 20 sty 2013, 12:43

dzięki, myślałem ze to bardziej prostsza i mniej inwazyjna powiedzmy sprawa:) mam stara maglownice w garażu to zobaczę jak to jest na sucho powiedzmy.Miru podesłał mi świetna fotorelacje zresztą jego autorstwa:) (wielkie dzięki)i nie wygląda to tak skomplikowanie.pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez łukaszinio » 20 sty 2013, 12:58

rider143 napisał(a):normalnie to reguluje się gdy maglownica jest wyjęta)

tak powinna być przeprowadzona prawidłowa książkowa regulacja ale jak ktoś z głową na karku bawi się na parkingu pod blokiem to musi sobie inaczej poradzić bez wyjmowania przekładni :P
ProboszczV6 napisał(a):..można też dokręcać delikatnie aż do zaniku dźwięku stukania

ręce jest tam ciężko wsadzić co dopiero tradycyjny zapadkowy klucz dynamometryczny chyba że ktoś posiada dynamometr z wymiennymi końcówkami to wtedy sprawa ułatwiona ale koszt takiego z mały zakresem niutonometrów dość spory no chyba że ktoś ma możliwość pożyczenia :P
dobrze jest też sprawdzić przegub kulowy przy drążkach pod osłonami jak pisał ProboszczV6
wszystko trzeba z głową robić nie tak jak co niektóży( znam takich kilku) żeby np dokręcić koła zakładają metrową rurę hahaha
Załączniki
i-topex-klucz-dynamometryczny-z-kluczami-plaskimi-z-blokada-37d108.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez sprinter3x » 23 kwi 2013, 11:11

Czy mógłby mi ktoś udostępnić fotorelacje o której mowa w wątku? Byłbym bardzo wdzięczny <czarodziej>
pozdrawiam
sprinter3x
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323